Joi,
25.04.2024
Parțial Noros
Acum
7°C

Cum explică primăria Sibiu că va decurge colectarea selectivă, în fiecare gospodărie, de la 1 noiembrie

Cum explică primăria Sibiu că va decurge colectarea selectivă, în fiecare gospodărie, de la 1 noiembrie

Începând cu data de 1 noiembrie va intra în vigoare noul sistem de gestionare a deșeurilor rezultate din gospodării (apartamente, case sau spații cu o altă destinație). Ca atare, toți sibienii, atât persoanele fizice, cât și persoanele juridice, vor trebui să se alinieze la acest program.   

  1. Deșeurile municipale care vor fi colectate și transportate de către operatorul de salubrizare, SC Soma SRL Bacău, sunt:
  • deșeurile reciclabile: sticlă, hârtie și carton, metal și plastic;
  • deșeurile reziduale (orice deșeu care nu poate fi colectat nici la deșeuri reciclabile, nici la cele biodegradabile, cum ar fi: scutece, reziduuri de la animale de casă, mucuri de țigară, șervețele folosite și ambalaje foarte murdare, conținutul sacului de la aspirator, cioburi de ceramică, etc.);
  • deșeurile biodegradabile (cele care suferă descompuneri, cum ar fi: resturi de mâncare gătită, coji și resturi de fructe și legume, resturi de carne, inclusiv oase, pliculețe de ceai folosite, zaț de cafea sau produse alimentare expirate, etc.).
Beneficiarii casnici
  1. O dată cu intrarea în vigoarea a acestui sistem, sibienii care locuiesc în zona de blocuri, trebuie să cunoască următoarele:
  • În zona de blocuri vor fi amenajate 2 tipuri de platforme;
  • Una dintre platforme va fi betonată, închisă cu gard și iluminată.
  • În această platformă împrejmuită vor fi amplasate 2 eurocontainere gri pentru deșeuri reziduale (deservind 220 locuitori) și 2 eurocontainere maro pentru deșeurile biodegradabile (deservind 220 locuitori)
  • Pe a doua platformă betonată vor fi amplasate 3 tipuri de igluuri, astfel: un iglu verde destinat colectării sticlei (deservind 250 locuitori), un iglu albastru pentru hârtie și carton (deservind 250 de locuitori) și un iglu galben pentru metal și plastic (deservind 110 locuitori);
  1. O dată cu intrarea în vigoarea a acestui sistem, sibienii care locuiesc în zona de case, trebuie să cunoască următoarele:
  • În puncte de colectare stradale vor fi amplasate 2 igluuri, un iglu verde pentru deșeurile de sticlă (deservind 250 de locuitori) și un iglu albastru pentru deșeurile de hârtie și carton (deservind 250 de locuitori)
  • În fiecare curte vor exista pubele pentru trei tipuri de deșeuri: reziduale, biodegradabile și plastic și metal, astfel:
  • Câte o pubelă din fiecare tip de deșeu la casele cu până la 3 familii;
  • Câte două pubele din fiecare tip de deșeu la casele cu 4 și 5 familii;
  • Container pentru fiecare tip de deșeu pentru casele cu câte 6, până la 10 familii.
Frecvența de colectare a deșeurilor din zona de blocuri și din zona de case:

Colectarea din punctele de colectare se realizează cu următoarele frecvențe de colectare:

  • pentru deșeurile reciclabile (sticlă, hârtie și carton, metal și plastic), o dată la 3 zile,
  • pentru deșeurile biodegradabile și reziduale:
  1. zilnic, în perioada 1 aprilie-30 septembrie, în zona centrală, de la sectorul alimentar, hoteluri, piețe, grădinițe și creșe și o dată la două zile în celelalte cazuri,
  2. o dată la cel mult 3 zile, în perioada 1 octombrie-31 martie,
În zona de case, colectarea deșeurilor "din poartă în poartă" se va realiza cu următoarele frecvențe de colectare:
  • o dată la două săptămâni pentru deșeurile reciclabile (sticlă, hârtie și carton, metal și plastic),
  • o dată pe săptămână pentru deșeurile biodegradabile și reziduale.
Taxa de salubrizare stabilită pentru anul acesta, prin hotărârea Consiliului Local, pentru persoanele fizice este de 9,23 lei/persoană/lună, iar pentru persoanele juridice este de 372 lei/tonă de deșeuri colectate.
  1. Deșeurile speciale sunt cele care necesită o gestionare separată. Acestea pot fi: deșeuri periculoase menajere, deșeuri de echipamente electrice și electronice, deșeuri voluminoase, deșeuri din construcții și demolări.
Atenție! Colectarea deșeurilor menajere periculoase (solvenți, vopseluri, pesticide, etc.) de la populația din oraș se va face în puncte fixe, după un program stabilit în timp util. Colectarea acestor deșeuri se va realiza cu ajutorul mașinilor specializate (hazmobile) și vor fi transportate în spații amenajate în acest scop de către operatorul SC Soma SRL Bacău. Atât programul de colectare, cât și punctele de staționare a mașinii vor fi comunicate sibienilor prin mijloacele mass-media la începutul activității .

Colectarea deșeurilor voluminoase - deșeuri solide de dimensiuni mari (mobilier, covoare, saltele, obiecte mari de folosință îndelungată, altele decât deșeurile de echipamente electrice și electronice etc.) se va face:

  • prin intermediul campaniilor de colectare organizate și anunțate de SC Soma SRL Bacău, cu o frecvență minimă trimestrială; programul acestor campanii (data, locurile de staționare, timpul de staționare, intervalul orar în care se realizează staționarea) va fi anunțat sibienilor în presa scrisă și audio-video;
  • în sistem „la cerere” în urma apelurilor telefonice ale cetățenilor, instituțiilor publice și operatorilor economici. Apoi aceste deșeuri vor fi colectate și transportate de către operator la/în punctele de stocare temporară special amenajate.
  • prin transportul direct de către cetățeni la punctele de stocare.
Colectarea deșeurilor din construcții și demolări rezultate de la populație se va face separat, în containere standardizate acoperite, nu în containere în care se depun deșeurile municipale. Cetățeanul va face o solicitare în acest sens, iar operatorul de colectare - SC Soma SRL Bacău va transporta aceste containere cu deșeuri din construcții și demolări, la instalațiile de valorificare și/sau eliminare.

În cazul campaniilor de colectare organizate, taxa pentru aceste servicii va fi suportată de către municipalitate.

Solicitările directe se vor realiza în baza unui contract încheiat direct între persoana care solicită și   operatorul de salubritate. Tariful pe care cetățeanul va trebui să-l achite va fi stabilit de autoritatea publică locală, calculat pe baza tarifului operatorului de salubritate. În acest moment municipalitatea sibiană a stabilit tarifele: de 68,99 lei/tonă pentru deșeurile voluminoase și o taxă de 49,21 lei/tonă pentru cadavrele de animale. Aceste tarife vor trebui înainte aprobate de către Consiliul Local Sibiu în ședința din luna septembrie.

Deșeurile de echipamente electrice și electronice vor fi gestionate de alte sisteme decât serviciul de salubrizare al municipiului, stabilite de comun acord cu producătorii/importatorii de echipamente electrice și electronice sau terții care îi reprezintă, conform prevederilor legale în vigoare.

În municipiul Sibiu colectarea acestor deșeuri se face, gratuit, astfel:

  • prin transportul direct de către cetățeni la punctul de colectare al Centrului RoRec, de pe strada Henri Coandă, de luni până vineri, în intervalul orar 9-17.
  • Sau prin apel telefonic gratuit la numărul: 0800 444 800, în urma căruia deșeurile vor fi preluate de la domiciliul apelantului, de către Centrul RoRec .
Operatorul serviciului de salubrizare va prelua toate deșeurile, inclusiv pe cele abandonate pe domeniul public sau care nu sunt sortate corespunzător. Cu toate acestea, dacă sunt întâlnite astfel de cazuri, operatorul va identifica și va solicita persoanelor în cauză o taxă suplimentară pentru colectarea deșeurilor stocate sau sortate necorespunzător.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

16 comentarii

Stammering

Acum 7 ani

Să înceapă bâlbâielile primariei. Scrie clar și enervant subliniat : zona case pe sistemul " poartă în poartă "- odată la două săptămâni sticlă și hârtie -carton. Dar mai sus scrie la fel de clar că astea se duc la iglurile verzi și albastre. Probabil vor pune porți la iglu-uri pentru a fi incluse în sistemul " poartă în poartă ". Mulțumesc pentru underline-urile tâmpite, fără ele era totul neclar! Acum m-am lămurit!
Raspunde

Micul Muci

Acum 7 ani

Stai calm:''eschimosii afro'' vor goli iglurile cu mult inainte de a se umple!Distractia maxima va fi la bloackeri,nu la case.
Raspunde

garbage man

Acum 7 ani

Doamne cât poți fi de idiot... Și când citesc comentariile altora pe aici îmi dau seama de gradul de cultură și civilizație al românilor. Cu asemenea indivizi, civilizația este tot mai departe.
Raspunde

Un tanar

Acum 7 ani

Aha..deci pubele la comun,pai si taxa trebuie sa v=-o dam tot la comun ma adica 9 lei impartiti la 3-4 sau 5 familii daca voi dati pubele la comun Pai daca iti platesc taxa intreaga de ce nu imi dai pubela singur? Nu imi dai pubela singur nici tu nu meriti taxa intreaga de la mine... Sa va fie rusine ma jnapanilor si sper sa intre DNA-ul peste voi cat mai curand.
Raspunde

un curios

Acum 7 ani

Ba prostule...platesti 9 lei pentru gunoiul pe care il produci (intr-o luna)...nu platesti 9 lei ca sa cumperi o pubela personala idiotule...Esti prea cretin pentru secolul asta...De 2 saptamani la fiecare articol pe tema asta te plangi pt 9 lei...Boule in momentul actual taxa de salubritate e 11 lei si cativa bani pe luna... Sigur esti un jeg care are datorii la asociatie, probabil sunt ani de zile de cand ai platit ultima data taxele de ascociatie...
Raspunde

GUNOI

Acum 7 ani

pai de SATE nu s-a decis nimic......sau e pe baza d eTAXA DE PROTECTIE ????CE TARAAAAAAA
Raspunde

garbage man

Acum 7 ani

Tu ai văzut comunele incluse în proiect? Satele nu aparțin de comune? Termenul "zona rurală" spune ceva? Citește regulamentul de oe site, articolele aproape zilnice etc. Poate înțelegi. Dacă nu reușești încearcă să pui întrebări într-un mod civilizat și vei primi lămuriri...
Raspunde

Mastef

Acum 7 ani

Sper sa li se dea amenzi celor care nu o sa arunce diferentiat , doar asa se poate civiliza omul. Eu am trait la Milano si acolo de fiecare data cand gunoiul era amestecat se dadea amenzi de 75 de euro. Va fi mai greu la noi sa identifici cine arunca amestecat. Pana se civilizeaza lumea nu cred ca este un pacat sa-l parasti pe pe vecinu care nu respecta conditile.
Raspunde

cetatean

Acum 7 ani

este o tampenie nu ne trebuie o lege si o firma din bacau sa colecteze asa ceva si de este nevoie sa facem acuma iar cozi pe la primarie sa depunem declaratii daca nu automat din sistem o sa fim trecuti cu 4 pers birocratie sa nu mai zic la virpe vrea 375 lei pe tona eu am firma acasa ca sediu doar eu produc gunoi nu firma nimic o lege mai proasta nu se putea
Raspunde

Vasile V. Vasile

Acum 7 ani

bă cetățene, da' prost mai ești... cel puțin prost informat...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus