Marți,
19.08.2025
Ceata
Acum
13°C

Cu trenul de la București la Sibiu. Îngheți în autobuz

Cu trenul de la București la Sibiu. Îngheți în autobuz

Călătorii care vor să ajungă la Sibiu cu trenul trebuie să se îmbrace gros și să se aștepte la nopți geroase în autobuz. Fără prea multe detalii sau lămuriri din partea CFR. Este cazul unui tânăr actor al TNRS care a povestit experiența neplăcută pentru Turnul Sfatului.

Pe site-ul CFR Călători se arată că între 14 și 16 noiembrie, trenul IR 1527, care circulă între București și Sibiu a fost anulat și înlocuit de altul, care are ultima stație la Făgăraș. De acolo, până la Ucea, transportul călătorilor se va face cu autocarul, urmând să ajungă la Sibiu cu trenul. Un tânăr actor al Teatrului Național „Radu Stanca” din Sibiu s-a numărat printre „norocoșii” care se îndreptau spre Sibiu. El spune că la casa de bilete nu i s-a comunicat această modificare, iar controlorul a folosit un ton ironic când a cerut lămuriri.

Iustinian Turcu a luat trenul din București spre Sibiu, luni, 14 noiembrie, la ora 15:45 și abia după ce acesta a plecat din stație a fost informat de către controlor că va trebui să coboare la Făgăraș, iar de acolo, până la Ucea va trebui să se deplaseze cu un autocar.

„Am cerut explicații controlorului și i-am atras atenția că nu este normal ce se petrece și trebuia sa fim anunțați înainte, ca să putem decide dacă dorim sau nu să fim puși în această situație, care mai târziu s-a dovedit a fi mai mult decât neplăcută. Deși tonul meu nu a fost deloc deranjant iar modul în care i-am cerut explicații domnului controlor a fost mai mult decât respectuos, mi s-a răspuns cu ironie, agresivitate și nepăsare: <<Păi nu ți-e îndeajuns că te anunț acum?!>>", spune tânărul.

După ce a ajuns la Brașov, preț de 20 de minute, Iustinian, alături de ceilalți călători, a așteptat să se schimbe locomotiva, iar lămpile care iluminau vagonul s-au stricat.

„La inițiativa noastră, a călătorilor, am cerut să ne mutăm într-un alt vagon. Ne așteptam sa fim anunțați ce se petrece sau măcar să ni se zică ceva, dar nu, nu ni s-a dat nici-o explicație. Mutați în celalalt vagonul, frigul începea să-și facă simțită prezența. Am tăcut sperând că în celălalt tren va fi mai bine”, povestește tânărul.

De la Făgăraș până la Ucea, Iustinian spune că a fost preluat de un „autocar TRANSMIXT, de tip frigider”, iar de acolo, după 30 de minute de așteptare pe peronul gării a plecat spre Sibiu, cu trenul.

„Gara era închisă iar sala de așteptare era mai friguroasă și tăioasă ca vântul de afară. Pare o poveste ruptă din filme dar nu, nu e o poveste din filme, este o realitate pe care am trăit-o eu și alți 50 și ceva de oameni”, mai adaugă tânărul.

Pe site-ul oficial al CFR Călători, în 11 noiembrie, printr-un comunicat, se arată că, între zilele 14-16 noiembrie, „trenul IR 1527 Bucureşti Nord – Braşov – Făgăraş – Sibiu va fi anulat. Între Bucureşti Nord şi Făgăraş va circula trenul IR 12529 cu plecare din Bucureşti Nord la ora 15.45 şi sosire în Făgăraş la ora 20.20. Între Ucea şi Sibiu va circula trenul IR 12527, cu plecare din Ucea la ora 21.30 si sosire în Sibiu la ora 23.05. Pe distanţa Făgăraş – Ucea va fi asigurat transportul călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 12529 la trenul IR 12527”.

Iustinian a depus online o plângere către OPC, alături de care a atașat biletul.

ucea-gara

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

3 comentarii

Luca

Acum 8 ani

De cand ma stiu , este frig in trenuri pana la Brasov ! ! ! Daca transportul in comun ar fi la nivel european , multa lume ar renunta la autoturismul personal , dar cand faci 6,5 ore pana la Bucuresti , in conditii precare , renunti la idee .
Raspunde

siby

Acum 8 ani

Da, este frig pentru ca nu mai exista acele vagoane tip centrala care erau atasate trenurilor dupa locomotiva. Incalzirea se face acum electric, iar daca trenul are mai multe opriri in statiile de pe traseu sau de mai lunga durata, curentul pentru incalzire este rationalizat?!? Oricum serviciile sunt de groaza si ma intreb oare cat de jos pot sa mai coboare cei de la CFR cu respectul fata de calator? De peste 25 de ani tot asa se poarta...chiar nu exista companii straine interesate sa faca concurenta serioasa..OBB sau DB...??
Raspunde

...///

Acum 8 ani

Trenurile noastre sunt bune la Muzeul căilor ferate...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus