Luni,
09.09.2024
Cer Senin
Acum
23°C

CNAIR a avizat traseul autostrăzii Sibiu-Pitești. De la Boița vom merge la Racovița, apoi Văleni și Curtea de Argeș

CNAIR a avizat traseul autostrăzii Sibiu-Pitești. De la Boița vom merge la Racovița, apoi Văleni și Curtea de Argeș

În cursul zilei de ieri CNAIR a avizat traseul final al autostrăzii Sibiu – Pitești.

Dacă se știau tronsoanele din cele două capete ale autostrăzii, avizul prezintă interes pentru ultimele secţiuni ale autostrăzii, cele care efectiv vor traversa munții.

Autostrada va avea următoarele tronsoane:

  1. Sectiunea 2 (Boiţa – Racoviţa, de la km 15+000 la km 43+000);
  2. Sectiunea 3 (Racoviţă – Văleni,de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:
  1. Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
  2. Secțiunea 2, Boița-Racovița de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
  3. Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrăzii prin Valea Băiașului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
  4. Secțiunea 4, Văleni-Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
  5. Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
  6. Secțiunea 6, aceasta secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu va avea cel puţin şase tuneluri şi zece noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km, Curtea de Argeş 1,3 km, Lazeret două tuneluri de 1,5 km şi Robeşti 900 m.

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro şi este finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 –Constanţa.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

9 comentarii

dancp

Acum 7 ani

propagandish electoralish
Raspunde

Este

Acum 7 ani

Foarte tare
Raspunde

A

Acum 7 ani

ISU ce zice de tuneluri?
Raspunde

M

Acum 7 ani

no problem...vine PSD-ul si o anuleaza ca sa mai dea ajutoare sociale la puturosi
Raspunde

Eu

Acum 7 ani

Deci SF abia acum incepe? S-a stabilit traseul după studiul terminat din 2008 care si acesta a fost cel similar gândit de Ceausescu. DECI s-a restabilit restabilirea care se va reviza al lucrului stabilit odată.
Raspunde

eueueueu

Acum 7 ani

Voi nu v-ati saturat ba retardatilor sa vi se spuna o data la 4 ani acelasi lucru? Puneti botu' ca niste prosti si peste 3 ani vi se va spune ca masterplanul, ca *** mea si ca de vina sunt aia dinaintea lor. Prosti sunteti ba, zau asa! *** Acest comentariu a fost moderat
Raspunde

radu

Acum 7 ani

Majoritatea romanilor nu-si dau seama ca, votand presedinte si parlamentari, nu se va schimba mai nimic in bine in tara asta, daca nu se vor implica activ post-alegeri, sustinand sau amendandu-si senatorul sau deputatul votat, protestand activ atunci cand se taie paduri, cand se distrug cursuri de apa, cand se polueaza iremedial arii protejate, cand se chinuie animalele salbatice sau fara stapan din orase si sate, cand se inchid spitale, cand se construiesc bisericii la fiecare colt de strada in loc de gradinite, scoli si aziluri de batrani, cand se comit nedreptati care nu il ating in mod direct pe votant dar de care sigur urmasii lui nu vor scapa s.a.m.d.
Raspunde

Radu vot

Acum 7 ani

De acord cu tine Radu! si as mai adauga si jegurile de oameni care ard gunoaie in sat langa oras ce se da ca brend european......oameni cu tupeu ce au magazine satesti si pot probabil sponsoriza sau sunt si sustinuti politic si de alte autoritati care doar spioneaza populatia in favoarea mafiei si a coruptiei.
Raspunde

dt1961

Acum 7 ani

Daca se apuca astazi de lucru la tunele, ar trebui sa sape 3,5 m/zi ca sa le termine in 5 ani (termen final dat pentru terminarea autostrazii, anul 2021). Apoi pe langa tunele mai sunt si alte lucrari deosebit de complexe (poduri, viaducte). Podul de la Gilau are pilele gata si grinzile sunt alaturi si totusi mai necesita un an pentru definitivare. Daca stirea nu este pur propagandistica din punct de vedere electoral, oare nu se cam lauda iarasi aiurea cei de la CNAIR?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus