“Moșul” a venit mai devreme pentru toți elevii din România. Ministrul Educaţiei a făcut public ordinul care stabileşte că timpul alocat acasă de copii, pentru teme, nu poate depăşi două ore. La Sibiu subiectul a stârnit diverse reacții în rândul profesorilor și al părinților. Cei mai mulți spun că ar trebui să se lucreze întâi la programă, că acolo este problema, nu la temele de acasă.
Părerile legate de noul ordin în rândul profesorilor și părinților sibieni sunt diferite, dar cele mai multe țintesc spre aceeași direcție și spun că, nu temele stufoase i-ar afecta pe elevi, ci programa. Spre exemplu, Nicoleta Faghi, profesoară de engleză, spune că profesorilor le-ar fi aproape imposibil să calculeze exact cât timp le-ar lua elevilor să își facă o temă, și pe lângă asta, marea problemă este programa mult prea stufoasă.
“Cum s-ar putea cuantifica timpul necesar pentru toate temele? Cum ar trebui să procedeze profesorii? Să întrebe fiecare coleg câte teme a dat şi să nu se depăşească cele două, trei ore la gimnaziu? Să negocieze? La ciclul primar e mai uşor, pentru că doamna învăţătoare ar putea calcula timpul necesar pentru toate temele. Dar mai e un aspect care trebuie luat în calcul: aceeaşi temă care ar putea fi făcută de un elev în 10 minute, altul o face în 30 de minute. Nu e echitabil, nu? Atunci , cum poţi să ştii de cât timp ai nevoie?Domnul ministru ar trebui să reglementeze programele şcolare stufoase, că acolo e problema, nu temele pentru acasă”, punctează profesoara.Pe de altă parte, Laura Dumitru, directorul Colegiului Național “Octavian Goga” spune că această măsură este binevenită, elevii ajungând să muncească pe zi mai mult decât un adult. “Cu siguranță că un elev, inclusiv cel de gimnaziu sau cel de liceu, care are șase ore să mai stea acasă încă trei ore sau patru să își pregătească temele, lecțiile pentru a doua zi depășesc un program al unui adult de opt ore de muncă. Cu siguranță, eu cel puțin, consider că este o măsură bine venită și dacă, într-adevăr, toți profesorii ar respecta-o probabil că elevii ar avea mai mult timp liber pentru dezvoltarea persoanală care este foarte importantă în vederea viitoarei cariere”, spune Laura Dumitru.
Părinții spun că această reglementare ar rupe legătura pe care o au în legătură cu evoluția copilului lor, nu ar mai știi cum să îi ajute. În plus, ei consideră că totul este în zadar atâta timp cât programa rămâne aceeași.
“Cu temele de vacanță sunt de acord să nu mai dea, în condițiile în care și profesorii și restul angajaților sunt în concediu și nu fac ore suplimentare, mi se pare că nici copiii nu ar trebui să lucreze atât de mult. Fără nimic nu sunt în totalitate de acord, adică ceva simbolic, cât să nu se piardă legătura cu școala. Trebuie teme acasă, eu consider că nu putem reduce în mod benefic număr orelor pe care copiii le petrec acasă, atâta timp cât programa nu este schimbată. Nu are nicio utilitate pentru că fără lucru acasă și cu programa care există vor fi mai rău decât acum. Dacă copilul meu o să aibă foarte puține teme eu, ca părinte, o să fiu ruptă total de ceea ce face el la școală, nu o să mai știu la ce nivel este sau cum îl pot ajuta, ce metode să folosesc”, spune Cristina, părintele unui băiat în clasa a II-a.Specialiștii în educație pedagogică oferă, pentru Turnul Sfatului, o serie de informații în ce privește semnificația temelor. “Semnificația temelor pentru acasă trebuie găsită în faptul că acestea au rolul de regla-autoreglaj al personalității elevilor. În construirea personalității copiilor și tinerilor acționează numeroși factori externi și interni. Reglajul este o succesiune de „comenzi și controale” pe care le primim din afara ființei noastre și pe care, treptat, le interiorizăm, devenind autoreglaj. O temă pentru acasă este o astfel de „comandă” care trebuie să fie clar formulată, explicată și corelată cu subiectul lecției predată la clasă. Controlul temei/temelor date spre rezolvare de către profesor, asigură reglajul. Realizarea, în mod constant și continuu, a acestor reglaje conduce la formarea unor deprinderi de viață absolut necesare funcționării în lume, la capacitatea de a lua decizii, de a fi conștient de cerințele din mediul înconjurător. De asemenea, temele pentru acasă sunt parte a evaluărilor pe parcursul semestrelor și, date cu discernământ, reprezintă factori motivatori ai învățării”, punctează conf.univ dr. Adriana Nicu, profesor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, al Universității “ Lucian Blaga”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Ministrul Educaţiei , Octavian Goga , Adriana Nicula , Turnul Sfatului , Lucian Blaga , Colegiului Naţional , Nicoleta Faghi , Asistenţă Socială Sibiu , Laura Dumitru
Vizualizari: 1330
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Verzii?
Acum 1 oră
Un român
Acum 1 oră
Xman
Acum 1 oră
Q
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel