Luni,
25.01.2021
Parțial Noros
Acum
2°C

Reacții pe subiectul temele pentru acasă. “Domnul ministru ar trebui să reglementeze programele școlare stufoase, nu temele pentru acasă”

Reacții pe subiectul temele pentru acasă. “Domnul ministru ar trebui să reglementeze programele școlare stufoase, nu temele pentru acasă”

“Moșul” a venit mai devreme pentru toți elevii din România. Ministrul Educaţiei a făcut public ordinul care stabileşte că timpul alocat acasă de copii, pentru teme, nu poate depăşi două ore. La Sibiu subiectul a stârnit diverse  reacții  în rândul profesorilor și al părinților.  Cei mai mulți spun că ar trebui să se lucreze întâi la programă, că acolo este problema, nu la temele de acasă.

Părerile legate de noul ordin în rândul profesorilor și părinților sibieni sunt diferite, dar cele mai multe țintesc spre aceeași direcție și spun că, nu temele stufoase i-ar afecta pe elevi, ci programa. Spre exemplu, Nicoleta Faghi, profesoară de engleză, spune că profesorilor le-ar fi aproape imposibil să calculeze exact cât timp  le-ar lua elevilor să își facă o temă, și pe lângă asta, marea problemă este programa mult prea stufoasă.

“Cum s-ar putea cuantifica timpul necesar pentru toate temele? Cum ar trebui să procedeze profesorii? Să întrebe fiecare coleg câte teme a dat şi să nu se depăşească cele două, trei ore la gimnaziu? Să negocieze? La ciclul primar e mai uşor, pentru că doamna învăţătoare ar putea calcula timpul necesar pentru toate temele. Dar mai e un aspect care trebuie luat în calcul: aceeaşi temă care ar putea fi făcută de un elev  în 10 minute,  altul o face în 30 de minute. Nu e echitabil, nu? Atunci , cum poţi să ştii de cât timp ai nevoie?Domnul ministru ar trebui să reglementeze programele şcolare stufoase, că acolo e problema, nu temele pentru acasă”, punctează profesoara.
Pe de altă parte, Laura Dumitru, directorul Colegiului Național “Octavian Goga” spune că această măsură este binevenită, elevii ajungând să muncească pe zi mai mult decât un adult. “Cu siguranță că un elev, inclusiv cel de gimnaziu sau cel de liceu, care are șase ore să mai stea acasă încă trei ore sau patru să își pregătească temele, lecțiile pentru a doua zi depășesc un program al unui adult de opt ore de muncă. Cu siguranță, eu cel puțin, consider că este o măsură bine venită și dacă, într-adevăr, toți profesorii ar respecta-o probabil că elevii ar avea mai mult timp liber pentru dezvoltarea persoanală care este foarte importantă în vederea viitoarei cariere”, spune Laura Dumitru.

Părinții spun că această reglementare ar rupe legătura pe care o au în legătură cu evoluția copilului lor, nu ar mai știi cum să îi ajute. În plus, ei consideră că totul este în zadar atâta timp cât programa rămâne aceeași.

“Cu temele de vacanță sunt de acord să nu mai dea, în condițiile în care și profesorii și restul angajaților sunt în concediu și nu fac ore suplimentare,  mi se pare că nici copiii nu ar trebui să lucreze atât de mult. Fără nimic nu sunt în totalitate de acord, adică ceva simbolic, cât să nu se piardă legătura cu școala. Trebuie teme acasă, eu consider că nu putem reduce în mod benefic număr orelor pe care copiii le petrec acasă, atâta timp cât programa nu este schimbată. Nu are nicio utilitate pentru că fără lucru acasă și cu programa care există vor fi mai rău decât acum. Dacă copilul meu o să aibă foarte puține teme eu, ca părinte, o să fiu ruptă total de ceea ce face el la școală, nu o să mai știu la ce nivel este sau cum îl pot ajuta, ce metode să folosesc”, spune Cristina, părintele unui băiat în clasa a II-a.
Specialiștii în educație pedagogică oferă, pentru Turnul Sfatului, o serie de informații în ce privește semnificația temelor. “Semnificația temelor pentru acasă trebuie găsită în faptul că acestea au rolul de regla-autoreglaj al personalității elevilor. În construirea personalității copiilor și tinerilor acționează numeroși factori externi și interni. Reglajul este o succesiune de „comenzi și controale” pe care le primim din afara ființei noastre și pe care, treptat, le interiorizăm, devenind autoreglaj. O temă pentru acasă este o astfel de „comandă” care trebuie să fie clar formulată, explicată și corelată cu subiectul lecției predată la clasă. Controlul temei/temelor date spre rezolvare de către profesor, asigură reglajul. Realizarea, în mod constant și continuu, a acestor reglaje conduce la formarea unor deprinderi de viață absolut necesare funcționării în lume, la capacitatea de a lua decizii, de a fi conștient de cerințele din mediul înconjurător. De asemenea, temele pentru acasă sunt parte a evaluărilor pe parcursul semestrelor și, date cu discernământ, reprezintă factori motivatori ai învățării”, punctează conf.univ dr. Adriana Nicu, profesor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, al Universității “ Lucian Blaga”.

Comentarii

8 comentarii

Pop

Acum 4 ani

Adriana Nicu , dar ce semnificatie are ghiozdanul de 15 kg pentru un copil de 11 ani ? Invatamantul romanesc e la pamant ! Va dati seama ca se folosesc inca aceleasi cataloage caraghioase de pe vremea lui Caragiale ? Cand ar trebui sa fie inlocuite notele cu calificative ! Felicitari Ministrului , pentru ca nu e normal ca un elev sa mai stea tintuit pe scaun pt inca 4 ore de munca dupa ce ce termina cursurile la scoala de 6-7 ore !
Raspunde

tema

Acum 4 ani

Copilul meu a terminat liceul dar " duce" si acum in spate ghiozdanul de care vorbeste predecesorul.Desi am cerut permanent profesorilor sa nu-i mai oblige sa care la ei cartea, caietul de lucru, caietul de teme, caietul de clasa, plus vocabular sau atlas, culegere- in functie de materie, PUR si Simplu Nu au fost in stare sa faca o planificare riguroasa a folosirii acestora astfel incat sa le precizeze elevilor la ce lectie sa le care cu ei....asa ca le-au carat permanent! Controland temele ptr. acasa facute de copil, elev f. bun la un recent premiat colegiu sibian, am sesizat in mod repetat cum face conspecte la istorie, religie, geografie, etc si referat absolut inutile fara niste obiective didactice specificate, la engleza sau romana. Intreband ce au facut la clasa, raspunsul invariabil era ca au povestit!Asa ca muncea ptr. a acoperi nemunca profesorilor cam cate 4 ore si apoi se apuca de materiile ce erau necesare ptr. profilul pe care vroia sa-l urmeze... Despre ce vorbim noi aici??? Despre o decadere a nivelului de educatie si mutarea presiunii/muncii de la profesor la elev, pe timpul si energia celui din urma! Elevul este un pion neinsemnat in sistem....si sa nu-mi sara in cap" dascali de scoala noua" fiindca stiu despre ce vorbesc, educatia si experienta imi permit asta! Ordinul ministrului ar trebui tradus prin " profesori, puneti mana si mintea si va faceti treaba la clasa"!
Raspunde

didacticus

Acum 4 ani

Și de ce nu ați avut curaj să vorbiți cu profesorii respectivi? Să-i dați în gât în presă? Doar știți că presa dă cu profesorii de pământ? Unde era justițiarul din dvs. pe vremea aceea?!
Raspunde

Sasha

Acum 4 ani

Tara va vrea prosti! Nu mai faceti teme!
Raspunde

didacticus

Acum 4 ani

Ai dreptate! Țara ne vrea proști ca să punem ștampila unde zic ei!
Raspunde

tema

Acum 4 ani

Cu niste profesori destepti si constiinciosi, nu o sa fie elevii prosti! Tara/patronul vrea ca tu sa lucrezi acasa ptr. servici cam 4-6 ore? Oare de ce nu o faci? Esti cumva unul dintre acei parinti care prefera sa-si vada copilul ocupat si sleit de teme doar ca sa stea linistit acasa si sa nu mai faca efortul de a te ocupa personal de el???
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus