Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Moștenirea de 12 milioane de euro din curtea Tursib-ului

Moștenirea de 12 milioane de euro din curtea Tursib-ului

Conducerea Tursib a anunțat lansarea achiziției serviciilor de demolare a clădirilor din vechea autobază până la finele lui iunie anul acesta. Mai apoi, până la finele anului, ar urma și vânzarea terenului care, potrivit ultimei evaluări, are o valoare estimată la peste 12 milioane de euro.

Pentru demolarea construcțiilor din vechea autobază a Tursib de pe Calea Dumbrăvii, societatea deținută de Consiliul local Sibiu a alocat suma de un milion de lei în bugetul pe 2017. „Legat de locația din strada Calea Dumbrăvii, începând cu trimestrul II 2017 se vor demara procedurile pentru achiziția de servicii de demolare și pregătire a terenului în vederea valorificării”, se arată în nota de fundamentare a bugetului Tursib pe anul în curs.

Cât aproape 50 de autobuze. Plus alte zece

Terenul folosit pentru vechea autobază măsoară aproximativ 60.000 de metri pătrați. Conducerea societății vrea să vândă acest teren la finalul acestui an, iar din banii obținuți va demara procedurile de achiziție a câtorva zeci de autobuze. „Pentru a asigura modernizarea flotei de autobuze, estimăm să valorificăm terenul din strada Calea Dumbrăvii 133 – 135 în trimestrul IV 2017 și să demarăm procedurile de achiziție publică pentru autobuze în limita sumei obținută prin vânzare. Ultimul raport de evaluare a terenului arată o valoare probabilă de vânzare de peste 12 milioane de euro, valoare care ar asigura achiziția a circa 48 – 50 de autobuze“, se mai arată în raportul amintit.

Noua autobază în care Tursib s-a mutat de anul trecut eliberând spațiul de pe Calea Dumbrăvii a fost realizată în Zona industrială vest dintr-un împrumut de 4,8 milioane de euro accesat de la Banca Europeană de, a cărui rambursare se va încheia în septembrie 2019. Valoarea totală achitată pentru construirea noii autobaze a fost de 4,4 milioane de euro, astfel că societatea de transport a mai rămas cu 400.000 de euro, a căror tragere a fost amânată până la finele acestui an. „În perioada ce urmează vom solicita BERD, cu aprobarea Consiliului local, modificarea destinației acestei sume în sensul utilizării ei pentru angajarea unui leasing operațional pentru zece autobuze în trimestrul IV 2017“, se mai arată în nota de fundamentare a bugetului pe anul în curs.

Alte autobuze și de la Primărie

În prezent, flota Tursib numără 107 autobuze. Ultimele autobuze achiziționate din fabrică au fost cumpărate acum zece ani, fiind în număr de 35. După 2007, singurele achiziții realizate au fost ale unor autobuze rulate. Tocmai de aceea, Primăria Sibiu a alocat în bugetul pe anul în curs suma de zece milioane de lei pentru achiziția a zece autobuze noi. Tot Primăria a mai anunțat că în următorii ani, din 33,5 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile alocate Sibiului, o mare parte va merge către achiziția de autobuze electrice.

Ce se poate construi pe Calea Dumbrăvii

Pentru terenul fostei autobuze a Tursib de pe Calea Dumbrăvii, administrația locală a elaborat un plan urbanistic zonal în vara anului 2015. Potrivit acestui plan, pe cei 60.000 de mp urmează a fi permisă ridicarea unui centru comercial pe o suprafață de 1.225 de mp, a 21 de blocuri cu șase niveluri (unul la subsol) și a unui al 22-lea imobil de locuințe cu cinci niveluri (unul la subsol). O treime din suprafață va trebui să rămână verde, alături de 525 de locuri de parcare (dintre care 350 vor trebui amenajate la subsolul blocurilor). În fine, pe același teren a mai fost proiectată și o clădire cu funcționalitate publică, în care – cel mai probabil – ar urma a fi amenajată o unitate de învățământ. Potrivit detaliilor planului urbanistic, în cele 22 de blocuri ar urma amenajate 580 de apartamente.

puz tursib siretului

Procentul de ocupare a terenului va fi de maxim 25%, iar coeficientul de utilizare a terenului de 1,07. Planurile urbanistice prevăd și amenajarea unei noi străzi, care să traverseze în diagonală noua zonă de blocuri, de la actuala intersecție Calea Dumbrăvii – Siretului și până la actuala intersecție a străzilor Arieșului și Intrarea Arieșului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Eugen

Acum 6 ani

Tursibul vinde fostul conac boieresc, probabil nerevendicat, demoland si cladirea din centrul proprietatii, fosta casa boiresca transformata in sediu administrativ, la vremea ei, o resedinta somptuoasa, cu parter si etaj, scara intrioara, saloane.... Uite ca tot mai tragem foloase de pe urma alungarii "dusmanilor poporului" din perioada stalinista, dar ne-am procopsit cu alti ciocoi, ciocoi adevarati.
Raspunde

Thom

Acum 6 ani

Ai fumat Amanita muscaria ??? :) Ce conac cu saloane, visezi pe fosta platforma Tursib ? E o casa mai veche, de prin anii 1920-30, si cam atat. Conac BOIERESC??? Aici e Sibiu, nu Dragasani ! Plin tot cartierul Dumbravii de ''conace boieresti'' din alea :) :) :)
Raspunde

Forseti

Acum 6 ani

:))))))))). Foate amuzanta remarca despre "conacul boieresc".
Raspunde

pensionar

Acum 6 ani

Poate le trece prin cap si cumpara troleibuze sau autobuze electrice asa sa fim in rand cu lumea europeana. Sau cumpara autobuze second cu nocse mari de poluare disel pe care europa le vrea scoase din orase?
Raspunde

Coasa neagra

Acum 6 ani

Dar poza principala, cu autocarul scolii de soferi Prima, e reclama mascata sau tot "mostenire" e si acela ?
Raspunde

Baba

Acum 6 ani

Ce viermuiala:Prin comparatie Vasile Aaron va deveni un cartier aerisit.Se vede ca-i mina de profesionist in ale urbanismului modern. Anticipez o crestere spectaculoasa a pretului vopselei verzi.Sa vezi de la astia scrisori deschise catre Primarie!Si de la vecini.
Raspunde

...

Acum 6 ani

Asta-i urbanismul de la noi, un paravan pentru maximizarea profitului celor cativa imbogatiti care activeaza in zona. Arhitectii/urbanistii nostri nu mai invata in scoli cum sa dezvolte un oras sanatos si cu viitor. Aparent au studiat doar cat sa-si ia diploma si in rest singura lor viziune este aceea a bateriilor din fermele de gaini.
Raspunde

Thom

Acum 6 ani

Stai linistit, e super OK ce se vrea a face acolo, blocuri joase. Daca eram bucale, vedeai Asmita Gardens, cu 20 etaje + :) si cu 20m intre ele ;) Sibiul inca e super ok, dezastrul e dezvoltarea fara noima la Cisnadie si mai rau, Selimbar.
Raspunde

Gyuntar dela Ooy

Acum 6 ani

No' pa daca tot sa elibereaza islazu, insamna ca m-oi putea duce cu oaiele la pascut langa casa.
Raspunde

sibian100%

Acum 6 ani

Eu stiu ca esti oltean prost,desi expresia este pleonasm,dar te rog taci si nu mai semnaliza
Raspunde

Odin

Acum 6 ani

Blocuri! Muuulte blocuri, inghesuite, fara parcari si fara servicii sociale! Oricum zona e aerisita din punct de vedere al traficului, cei din Arhitectilor se plang degeaba, de fapt pot ajunge in aceeasi zi unde au nevoie! Parcari sunt suficiente in Hipodrom IV pentru tot orasul deci nu mai sunt nevoie de altele iar crese, gradinite, scoli, dispensare se vor face ... candva, undeva pe un teren care nu este alocat dar va fi ... de undeva... candva! Ce mi-ar place sa sucesc ceva gaturi incepand cu serviciu urbanism, aia merita jupuiti de vii! Grad de ocupare al terenului de 25% ☺, nici ei nu cred cand mint!
Raspunde

...

Acum 6 ani

Cred ca 25% e gradul de ocupare al mintilor lor cand sunt la birou la urbanism
Raspunde

Andrei

Acum 6 ani

Waw, deci ai citit articolul, bravo și ai văzut că scrie 535 parcări. Dar totuși nu sunt parcări, bravo!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus