Joi,
07.11.2024
Cer Senin
Acum
5°C

Unde va folosi Primăria cei 150 de metri de noi limitatoare de viteză

Unde va folosi Primăria cei 150 de metri de noi limitatoare de viteză

În următoarele nouă luni ale acestui an, Primăria Sibiu intenționează să monteze 150 de metri liniari de noi limitatoare de viteză pe drumurile din oraș. Montarea acestora va fi făcută în funcție de solicitări.

Procedura publică lansată de Primăria Sibiu pentru noile limitatoare face referire la bucăți cu o lungime de câte trei metri, de 40 de cm lățime și patru centimetri înălțime. „Limitatoarele de viteză vor fi utilizate în funcție de solicitările care vor fi avizate de către Comisia de Circulație sau pentru înlocuirea celor existente care prezintă defecțiuni. Prin această achiziție se asigură stocul minim pentru ca astfel de limitatoare să fie disponibile imediat atunci când este nevoie. Nu sunt stabilite locații pentru acestea în acest moment“, răspund reprezentanții Primăriei Sibiu la solicitarea Turnul Sfatului.

Estimare: 49.050 lei

Pentru achiziția și montarea noilor limitatoare, Primăria Sibiu a alocat un buget de 49.050 de lei, fără TVA. Prețul final va fi stabilit în urma desemnării câștigătorului licitației, termenul limită de depunere a ofertelor fiind ziua de joi (25 mai) a acestei săptămâni. „Municipiul Sibiu intenționează să continue programul de optimizare a condițiilor de trafic. «O avertizare și o informare corectă, vizibilă, sporește confortul conducătorului auto în trafic, conducând la eliminarea stresului acestuia, a confuziilor, a manevrelor periculoase și a accidentelor»“, se arată în caietul de sarcini elaborat de Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Sibiu.

Să nu afecteze suspensiile

Potrivit documentației de atribuire, limitatoarele ce urmează a fi furnizate de firma desemnată câștigătoare trebuie să fie din cauciuc, prevăzute cu „rizuri antialunecare“, care să împiedice deraparea mașinilor, iar forma acestora trebuie să permită scurgerea apei. „Limitatoarele vor fi astfel confecționate încât să nu afecteze suspensiile autovehiculelor“, se mai arată în documentație. Culorile cerute pentru noile sisteme sunt aceleași precum ale limitatoarelor deja existente, negru cu galben, și cu inserții reflectorizante. Cei 150 de metri liniari de limitatoare trebuie furnizate în termen de zece zile de la data semnării contractului cu firma câștigătoare, iar montajul trebuie asigurat în termen de cel mult două zile de la emiterea comenzilor. Garanția solicitată atât pentru montaj, cât și pentru limitatoare este de doi ani.

Din cauza accidentelor

Limitatoarele de viteză au început a fi montate din nou în Sibiu din luna octombrie a anului trecut, după ce în oraș au fost înregistrate mai multe accidente, unele soldate cu decese. „Atât instalarea semafoarelor pentru pietoni, cât și montarea limitatoarelor de viteză de la trecerile pentru pietoni au fost aprobate de Comisia de Circulație, din care fac parte membri ai Primăriei Sibiu, ai Poliției Locale Sibiu, ai Poliției Rutiere, ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, ai societății de transport public și ai Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat”, arătau, atunci, reprezentanții Primăriei Sibiu.

Citește și Efectul limitatoarelor de viteză asupra șoferilor sibieni: vals! | Video

Cauți un loc de muncă sau vrei un job mai bun? Pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Stefanini, Compa, RSK Development, Fântânița Haiducului, Harting, Compa, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

27 comentarii

io de la tara

Acum 7 ani

sa monteze in 3 locuri pe strada Barcelona, in craterele de pe drum ca de asfaltat vad ca nici o sansa :))
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

sa-i puna pe toti de jur-imprejurul primariei!! sau in fata portii angajatilor primariei care se duc la servici cu masina, ca babaciunea sigur merge cu tursibu, ca doar e gratis!!!
Raspunde

Anais

Acum 7 ani

Pe str. Balea, unde ai zice ca se participa la curse de masini (trecerea de pietoni din dreptul pizzeriei), pe Victoriei unde oricat de multe locuri de parcare ar fi hasurate, tot se parcheaza pe ele si se merge cu viteza (trecerea de la intersectia cu Banatului), pe Dealului (trecerea dinainte de intersectia cu Banatului, pe unde trec copii spre scolile din zona), in general in zonele scolilor. Si astea sunt doar cateva exemple de treceri ignorate de soferii grabiti sau inconstienti.
Raspunde

...

Acum 7 ani

Niste semafoare bine plasate ar rezolva aceste probleme mult mai eficient decat limitatoarele astea. Soferii ar vedea din timp ca semaforul trece pe rosu si ar opri, pietonii ar trece in completa siguranta, masinile nu si-ar mai forta inutil suspensiile si nu ar frana/accelera la fiecare trecere (poluare inutila), ambulantele si pompierii ar putea sa treaca mai repede si mai comod spre urgente etc. Sunt multe avantaje. Alte avantaje ar fi ca astfel de semafoare ar putea fi prevazute cu sisteme de ajutorare a persoanelor cu dizabilitati... Ganditi putin mai european va rog. Si nu-mi spuneti ca nu sunt bani pentru ca in ultima vreme mereu a fost excedent
Raspunde

Ion cacat

Acum 7 ani

Esti varza. Problema cu locurile de parcare hasurate ar trebui rezolvate astfel: muti bordura astfel incat sa ingustezi strada, sa lasi din bordura pana in bordura exact distanta necesara penteu 2-3 benzi, depinde cat de lata e strada. Faci trecerile de pietoni mai late. Astfel, iti raman locurile de parcare in alveole in trotuar, si elimini necesitatea sa ai 50 de metri zona hasurata in fata trecerii. Daca chiar vrei, poti sa anulezi 1-2 locuri de parcare ca sa obtii vizibilitate mai buna. Toata lumea castiga: pt pietoni e mai sigura traversarea pt ca trecerea e mai scurta, firmele de drumuri mai sifoneaza bani publici, in primarie se mai dau spagi, soferii castiga in plus locuri de parcare si vizibilitatea pietonilor. Exemple concrete unde s-a facut asemanator in orasul asta: pe str mitropoliei la colt cu tribunei, si in fata la prefectura. La fel se poate face si pe victoriei, pe dumbravii, pe scoala de inot, lomonosov, pe ion ratiu, si toate zonele hasurate cretine din orasul asta.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Barosaneala

Acum 7 ani

Ar trebui interzise toate masinile, cu exceptia BMW-urilor! Doar oamenii cu valuare au dreptul sa circule, nu toti salariati milogi. Pana cand sa suportam toate rablele in orasul nostru?
Raspunde

sibian

Acum 7 ani

Măta ar fi trebuit împuşcată înainte să te fete pe tine
Raspunde

Jakob

Acum 7 ani

Simplu!!! Esti un cacat din VL!!!
Raspunde

Anonymus

Acum 7 ani

in piata cluj pe strada Odesa de unde ies boii fara sa se asigure si sa vada stopul intrand in cei care circula pe Tudor Vladimirescu si pe strada KIEV ca tot asa iasa in strada Paris fara sa vada STOP-ul si nu asa cum este acum pe PARIS puse la trecerea de pietoni si cand treci de ea vine boul de pe KIEV cu viteza... Sunt necesare pe unele strazi asa ceva mai ales pe cele cu sens unic cum este si Calea Dumbravii dupa scoala PRIMA sau aproape de PURO...
Raspunde

Thom

Acum 7 ani

Pe Strandului (intre ACR si Hategului), tureaza pitiponcii motoarele si la 2 dimineata !
Raspunde

...

Acum 7 ani

Si ce sa facem? sa montam limitatoare din 50 in 50 de metri pe fiecare drum mai ok? Pitiponcii, cum le zici, vor face sprinturi si intre limitatoare daca e o distanta cat de cat pentru ca-i mananca rau. Pentru mancarimi dinastea exista si leac, politistii ar putea face ceva daca ati face sesizari de cateva ori pe tema asta.
Raspunde

lulu

Acum 7 ani

Pe strada H.Coanda in fata la Compa se circula cu viteza fff mare.
Raspunde

BON

Acum 7 ani

Semafoarele cu buton şi sistem sonor ar fi mult mai bune, dar dacă "nu sunt bani" (cică), atunci sunt bune şi aceste limitatoare montate pe toate arterele principale cu trafic intens. Însă mai sunt şi alte probleme: 1.Trecerile de pietoni marcate în zonele intersecţiilor cu sensuri giratorii, majoritatea sunt mult prea aproape de sensul giratoriu, încât nu reuşesc să iasă din giraţie mai mult de 3 autoturisme sau 1 autobuz şi 1 autoturism, blocân de multe ori giratoriul. 2. Când vrei să intri de pe str. Morilor în giratoriu e o mare problemă din cauza vegetaţiei din curtea spitalului de pneumoftiziologie, care opturează vizibilitatea în stânga. 3. Probleme cu vegetaţia se găsesc pe mai toate străzile, căci cei de la mediu nu ştiu că arborii de pe trotuare trebuiesc tunşi cam de la 3,5 m în jos, deoarece altfel sunt multe semne de circulaţie care nu se văd.
Raspunde

nasol_moment

Acum 7 ani

in cisnadie mai merg cateva Sau mai bine in Cisnadioara pe strazile neasfaltate....
Raspunde

mișto coliva

Acum 7 ani

Cisnadioara mai are strazi de pamânt ?
Raspunde

Debandada

Acum 7 ani

Nu viteza omoara oameni, oamenii omoara oameni ! Educatia soferilor si pietonilor e solutia nu mizerii de limitatoare de viteza ! Politia sa isi faca treaba sa ia carnetele soferilor vitezomani si sa dea amenzi pietonilor nu sa puneti limitatoare sa ne stricati masinile la toti....de parca nu e de ajuns in ce stare sunt drumurile....
Raspunde

Giurgiu Ioan

Acum 7 ani

Eu as instala limitatoarele in jurul birourilor din primărie. În oras se pun semafoare.
Raspunde

Ale

Acum 7 ani

Ar fi bine sa investiti banii aia in altceva nu in prosti dinastea..intai trebuie sa avem drumuri si apoi astea...alooo primaria acem nevoie de altceva nu aruncati banii aiurea k o sa pierdeti urmatoarele alegeri
Raspunde

Popa

Acum 7 ani

Daca mai pun si camere de luat vederi conectate la politie ... Jos palaria !!!
Raspunde

Ion!!!!!

Acum 7 ani

Mai bine ne stricam noi mașinile,punem limitatoare și să nu-i mai deranjam pe saracii polițiști care trebuie sa-i sancționeze pe vitezomani.Sa-i lăsăm să doarmă în continuare pe banii noștri.sa nu-i obosim.Degeaba le spunem străzile unde se practica viteza că poliția nu are timp și plăcerea sa-i vineze.Ex.bul.Victoriei.
Raspunde

a

Acum 7 ani

sunt curios, daca s-ar face cheta intre soferi pentru strangerea de fonduri pentru cumpararea de semafoare, fonduri folosite la repararea suspensiilor, ideea nu ar avea succes? apropo, cand se da drumul la butonul de la semaforul montat la trecerea de pietoni din dreptul salii thalia?
Raspunde

Eugen

Acum 7 ani

Politia in loc sa sanctioneze soferii care parcheaza pe Calea Gusteritei in dreptul magazinelor Simpa si TansAgape (inainte de trecerea de pietoni), a montat niste limitatoare din cauza carora acum se blocheaza circulatia pe pod (dispre oras) respectiv intre trecere si sensul giratoriu de la Balanta (pe celalt sens). Propun scoaterea lor si sanctionarea soferilor care parheaza acolo pe interzis (chiar si pe trecerea de pietoni!) blocand vizibilitatea spre trecerea de pietoni. De ce nu sta si acolo un echipaj de politie toata ziua ca la trecerea de pietoni de pe Semaforului?
Raspunde

RE ardelean 100%

Acum 7 ani

Bani de stati de autobuz nu mai aveti sa vedeti in statia de pe str.Siretului cum fac taximetristi intrarea in staie peste trotuare si au tupeu sa si clansoneaze pietoni catr stau in statie si asteapta autobuzul
Raspunde

Mihai

Acum 7 ani

Ca sa pricep si eu, solutia pentru traficul ingreunat in atatea locuri, este sa pui niste hopuri ca fiecare masina sa incetineasca indiferent ca e sau nu nevoie. Foarte eficient. Le sugerez domnilor de la primarie/politie sa ia o carte si sa studieze ce se intampla cu o coloana de masini cand una dintre ele pune o frana. Intr-un oras civilizat se monteaza semafor cu buton la trecerea de pietoni, nu adaugi niste hopuri printre gropi.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus