Ai văzut antreprenori de succes, dar cu siguranţă ai întâlnit şi antreprenori care mereu se plâng că afacerile lor merg greu sau deloc şi ai întâlnit şi mici antreprenori care au renunţat la business. Tu din ce categorie vrei să faci parte? Iată ce greşeli majore fac antreprenorii care eşuează în afaceri.
1. Nu investesc în business-ul lor
Să crezi că poţi dezvolta un business de succes cu buget zero e complet greşit. Nu vei putea face totul de unul singur şi minime investiţii trebuie să faci. Fie că e vorba de contabilitate sau colaboratori, afacerea va costa în prima fază. Şi trebuie să te pregăteşti pentru asta. Asta nu înseamnă că trebuie să cazi în cealaltă extremă şi să cheltui sume uriaşe ori să faci împrumuturi greu de susţinut pentru a dezvolta un business. Cumpătarea şi echilibrul reprezintă cheia în acest caz.
2. Renunţă prea uşor
Ca să facem o glumă am putea spune că un antreprenor de cursă lungă este unul care nu vrea să îşi recunoască eşecul. Însă nu e neapărat aşa. Succesul nu vine peste noapte şi e nevoie de mult timp petrecut plănuind şi muncind pentru a creşte o afacere. Aşa că nu te aştepta să te îmbogăţeşti în primul an şi nu renunţa la primul obstacol sau la prima piedică.
Obstacole vor fi multe, însă antreprenorii de succes sunt cei care au răbdarea şi tăria să găsească modalităţi de rezolvare pentru problemele care apar şi să treacă peste piedicile ivite. Şi ei ştiu că nu trebuie să renunţe uşor şi că nu trebuie să se aştepte la câştiguri mari şi rapide, ci mai degrabă la unele sigure pe termen lung.
4. Îşi aleg oameni slab pregătiţi, pentru că sunt ieftini
Un angajat slab înseamnă o creştere greoaie sau o stagnare a afacerii. De fapt, nu prea poţi face business cu oameni care nu ştiu nimic sau aproape nimic. Fie nu vor avea cum să te ajute, fie vor avea nevoie de îndrumarea ta permanentă. Şi tu nu ai timp să monitorizezi şi să le spui tuturor ce să facă, în orice secundă. Asta nu înseamnă că trebuie să te îndatorezi pentru a-ţi angaja cei mai buni consultanţi sau oameni pentru fiecare departament. Vezi care sunt priorităţile şi optează pentru 1-2 oameni indispensabili dezvoltării unei afaceri. Există alţi antreprenori care decid să facă ei totul. Însă nici aceasta nu e o variantă bună. Cu siguranţă se pricep în multe domenii, pentru un antreprenor trebuie să ştie măcar câte puţin din orice tine de business. Însă o zi are doar 24 de ore şi un business necesită mai multe. Iar pentru asta e nevoie şi de alţi oameni în afară de tine.
4. Nu le oferă angajaţilor o parte din plăcintă
De ce crezi că sunt atât de mulţi angajaţi care îşi motivează oamenii prin comisioane? Pentru că rezultatele bune trebuie recompensate şi pentru că astfel se stimulează angajaţii. Spre exemplu, un om de vânzări care va rămâne la acelaşi salariu, fără să aibă posibilitatea să câştige în plus din vânzările pe care le face, nu va fi motivat. Şi se va plafona. Asta înseamnă o scădere sau o menţinere, dar nu o creştere a rezultatelor.
Oferă-le tuturor posibilitatea să ia o bucăţică, o mică felie din plăcintă numită business şi vor munci mai aproape la fel ca pentru propriul business. Şi tu ştii cât munceşti pentru business-ul tău.
5. Planifica prea mult, discuta prea mult, dar nu trec la acţiune
Planificarea şi întâlnirile au rolul lor în creşterea şi dezvoltarea unui business, însă nu înseamnă totul. Dacă nu treci la acţiune, dacă nu arunci produsul ori serviciul pe piaţă şi nu începi să vinzi, afacerea ta s-ar putea să rămână la nivelul de veşnic debut.
E bine să ai idei şi planuri şi să planifici minuţios mişcările pe care le vei face. Însă asigură-te că vei face aceste mişcări şi că acestea sunt cele pe care te vei focusa.
Articol oferit de Woman2Woman.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2690
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Periscop
Acum 3 ore
Excelent +1
Acum 3 ore
Bastiu
Acum 3 ore
Aci Duțu
Acum 4 ore
Emil