De trei săptămâni a avut nevoie arhitectul sibian Tudor Popa pentru a obține primul certificat de urbanism electronic eliberat de Primăria Sibiu. A cheltuit 169 de lei (pentru semnătura electronică și certificatul propriu-zis) și a căpătat experiența unui sistem de stat cu destul de multe erori. Care au putut fi ocolite, spre exemplu, prin scrierea într-un fișier text a sintagmei „nu este nevoie“, fișier care să fie mai apoi trimis în locul unui act care nu era necesar.
De câteva săptămâni, Primăria Sibiu a anunțat că a aderat la platforma guvernamentală prin intermediul căreia pot fi eliberate certificate de urbanism electronice. Căci, indiferent de primărie, eliberarea acestui act se face prin intermediul platformei edirect.e-guvernare.ro, creată de Guvernul României din fonduri europene.
Prima cheltuială: semnătura electronică
Prin urmare, pentru a obține un astfel de certificat de urbanism din fața calculatorului, primul pas este reprezentat de realizarea unui cont pe platforma guvernamentală. Realizarea acestui cont nu durează mult, pașii de urmat fiind clasici în astfel de situații, cu excepția faptului că este obligatoriu de introdus în câmpul specific și codul numeric personal, în cazul persoanelor fizice.
Certificatul de urbanism poate fi obținut doar prin intermediul platformei guvernamentale eDirect
Totodată, după cum a descoperit Tudor Popa, arhitect sibian, este nevoie și de obținerea unei semnături electronice, care să fie aplicată tuturor documentelor care urmează a fi depuse on-line. În funcție de instituția aleasă pentru furnizarea acestui serviciu, abonamentul anual pentru o semnătură electronică oscilează în jurul sumei de 160 de lei. Semnătura electronică poate fi obținută în decurs de câteva zile.
Actele necesare sunt aceleași
Depunerea documentației în vederea obținerii certificatului de urbanism nu este chiar atât de simplă. Din contul personal, de unde mai întâi a fost aleasă primăria căreia îi este trimisă solicitarea de emitere a unui certificat de urbanism, trebuie încărcate în format digital și semnate electronic prin sistemele P7M și P7S, fapt care nu este precizat în mod clar pe platforma de e-guvernare. „M-am luptat două zile cu documentele şi nu înţelegeam de ce mi le refuză site-ul, până am reuşit să obţin informaţia asta. Cei care se ocupă de sistem mi-au promis că vor specifica lucrul ăsta pe pagina pe care trebuie încărcate documentele. Încă nu am văzut să o fi făcut“, scrie Tudor Popa, pe blogul său - cemerita.ro, în postarea prin care a descris aventura obținerii primului certificat on-line emis de Primăria Sibiu.
Actele necesare a fi scanate și transmise on-line pentru obținerea certificatului sunt aceleași precum și cele solicitate la ghișeele primăriilor: cerere tip, copie a extrasului de Carte Funciară nu mai vechi de trei ani, ortofotoplan, dar și un plan de situație în format digital STEREO 70 pentru operațiunile de alipire/dezlipire. „O altă eroare de sistem – ţi se cere plan de situaţie pe suport Stereo 70 pentru operaţiunile de alipire/dezlipire chiar dacă nu vrei să faci o astfel de operaţiune. În locul fişierului cerut, puteţi încărca un simplu document .doc cu tilul «nu este nevoie». Altfel nu puteţi trece la pasul următor“, a mai descoperit arhitectul sibian.
Ultima căutare
După încărcarea documentelor necesare, utilizatorul va primi pe mail înștiințarea sumei pe care o are de plătit pentru eliberarea certificatului de urbanism. Această sumă (nouă lei în cazul de față) poate fi achitată fie prin intermediul portalului guvernamental ghiseul.ro, fie prin intermediul sistemului de plată a dărilor locale dezvoltat de Primăria Sibiu - https://extranet.sibiu.ro (pe ambele site-uri trebuie să vă creați cont dacă nu aveți, iar în cazul celui de la primărie, pentru obținerea parolei va trebui să vă deplasați la sediul din centru). Abia după confirmarea plății, angajații primăriilor vor începe să lucreze la solicitarea de eliberare a certificatului. „La Primăria Sibiu a fost nevoie de aproape trei săptămâni pentru eliberarea Certificatului de Urbanism online. Oarecum la fel ca şi în cazul certificatelor depuse direct la ghişeul Primăriei. Aşa că dacă speraţi ca odată cu implementarea depunerii online a documentaţiei pentru eliberarea Certificatului de Urbanism procesul să devină mai rapid, eu spun să nu vă faceţi speranţe. Singurul câştig este acela că nu mai trebuie să mergeţi fizic cu dosarul la Primărie“, mai povestește Tudor Popa.
Care mai subliniază o eroare de sistem: chiar și după transmiterea e-mailului care anunță eliberarea certificatului de urbanism, acesta nu este afișat în contul personal ca ultimul document obținut, ci este publicat la finalul listei cu documente proprii. Prin urmare, ultima operațiune de obținere a certificatului de urbanism este aceea de căutare a acestuia în lista de documente proprii din contul personal creat pe platforma guvernamentală.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Astra film festival , Primăria Sibiu , Electronică Aplicată , Guvernul României , Tudor Popa , online , La Primăria Sibiu , certificat de urbanism , Pentru Sibiu , Fântânița Haiducului , Carte Funciară
Vizualizari: 4116
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Emil
Acum 6 ore
Sibian
Acum 6 ore
Costea
Acum 6 ore
Idgf
Acum 6 ore
Cititor