Joi,
03.10.2024
Ploi Scurte
Acum
17°C

Primul certificat de urbanism on-line eliberat în Sibiu: trei săptămâni, două cheltuieli și o experiență

Primul certificat de urbanism on-line eliberat în Sibiu: trei săptămâni, două cheltuieli și o experiență

De trei săptămâni a avut nevoie arhitectul sibian Tudor Popa pentru a obține primul certificat de urbanism electronic eliberat de Primăria Sibiu. A cheltuit 169 de lei (pentru semnătura electronică și certificatul propriu-zis) și a căpătat experiența unui sistem de stat cu destul de multe erori. Care au putut fi ocolite, spre exemplu, prin scrierea într-un fișier text a sintagmei „nu este nevoie“, fișier care să fie mai apoi trimis în locul unui act care nu era necesar.

De câteva săptămâni, Primăria Sibiu a anunțat că a aderat la platforma guvernamentală prin intermediul căreia pot fi eliberate certificate de urbanism electronice. Căci, indiferent de primărie, eliberarea acestui act se face prin intermediul platformei edirect.e-guvernare.ro, creată de Guvernul României din fonduri europene.

Prima cheltuială: semnătura electronică

Prin urmare, pentru a obține un astfel de certificat de urbanism din fața calculatorului, primul pas este reprezentat de realizarea unui cont pe platforma guvernamentală. Realizarea acestui cont nu durează mult, pașii de urmat fiind clasici în astfel de situații, cu excepția faptului că este obligatoriu de introdus în câmpul specific și codul numeric personal, în cazul persoanelor fizice.

captura e direct Certificatul de urbanism poate fi obținut doar prin intermediul platformei guvernamentale eDirect

Totodată, după cum a descoperit Tudor Popa, arhitect sibian, este nevoie și de obținerea unei semnături electronice, care să fie aplicată tuturor documentelor care urmează a fi depuse on-line. În funcție de instituția aleasă pentru furnizarea acestui serviciu, abonamentul anual pentru o semnătură electronică oscilează în jurul sumei de 160 de lei. Semnătura electronică poate fi obținută în decurs de câteva zile.

Actele necesare sunt aceleași

Depunerea documentației în vederea obținerii certificatului de urbanism nu este chiar atât de simplă. Din contul personal, de unde mai întâi a fost aleasă primăria căreia îi este trimisă solicitarea de emitere a unui certificat de urbanism, trebuie încărcate în format digital și semnate electronic prin sistemele P7M și P7S, fapt care nu este precizat în mod clar pe platforma de e-guvernare. „M-am luptat două zile cu documentele şi nu înţelegeam de ce mi le refuză site-ul, până am reuşit să obţin informaţia asta. Cei care se ocupă de sistem mi-au promis că vor specifica lucrul ăsta pe pagina pe care trebuie încărcate documentele. Încă nu am văzut să o fi făcut“, scrie Tudor Popa, pe blogul său - cemerita.ro, în postarea prin care a descris aventura obținerii primului certificat on-line emis de Primăria Sibiu.

captura e direct urbanism sibiu

Actele necesare a fi scanate și transmise on-line pentru obținerea certificatului sunt aceleași precum și cele solicitate la ghișeele primăriilor: cerere tip, copie a extrasului de Carte Funciară nu mai vechi de trei ani, ortofotoplan, dar și un plan de situație în format digital STEREO 70 pentru operațiunile de alipire/dezlipire. „O altă eroare de sistem – ţi se cere plan de situaţie pe suport Stereo 70 pentru operaţiunile de alipire/dezlipire chiar dacă nu vrei să faci o astfel de operaţiune. În locul fişierului cerut, puteţi încărca un simplu document .doc cu tilul «nu este nevoie». Altfel nu puteţi trece la pasul următor“, a mai descoperit arhitectul sibian.

Ultima căutare

După încărcarea documentelor necesare, utilizatorul va primi pe mail înștiințarea sumei pe care o are de plătit pentru eliberarea certificatului de urbanism. Această sumă (nouă lei în cazul de față) poate fi achitată fie prin intermediul portalului guvernamental ghiseul.ro, fie prin intermediul sistemului de plată a dărilor locale dezvoltat de Primăria Sibiu - https://extranet.sibiu.ro (pe ambele site-uri trebuie să vă creați cont dacă nu aveți, iar în cazul celui de la primărie, pentru obținerea parolei va trebui să vă deplasați la sediul din centru). Abia după confirmarea plății, angajații primăriilor vor începe să lucreze la solicitarea de eliberare a certificatului. „La Primăria Sibiu a fost nevoie de aproape trei săptămâni pentru eliberarea Certificatului de Urbanism online. Oarecum la fel ca şi în cazul certificatelor depuse direct la ghişeul Primăriei. Aşa că dacă speraţi ca odată cu implementarea depunerii online a documentaţiei pentru eliberarea Certificatului de Urbanism procesul să devină mai rapid, eu spun să nu vă faceţi speranţe. Singurul câştig este acela că nu mai trebuie să mergeţi fizic cu dosarul la Primărie“, mai povestește Tudor Popa.

Care mai subliniază o eroare de sistem: chiar și după transmiterea e-mailului care anunță eliberarea certificatului de urbanism, acesta nu este afișat în contul personal ca ultimul document obținut, ci este publicat la finalul listei cu documente proprii. Prin urmare, ultima operațiune de obținere a certificatului de urbanism este aceea de căutare a acestuia în lista de documente proprii din contul personal creat pe platforma guvernamentală.

 

Cauți un loc de muncă sau vrei un job mai bun? Pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Continental, Stefanini, Takata, Compa, RSK Development, Fântânița Haiducului, Harting, Compa, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Lover

Acum 7 ani

In sfarsit se intampla si in Sibiu! La Rm. Valcea, s-a implementat acest sistem de peste 6 ani! Felicitari!
Raspunde

abramburici

Acum 7 ani

link invalid. corect este: https://edirect.e-guvernare.ro/
Raspunde

Kraus

Acum 7 ani

Poate sa fie si in format galactic, atata timp cat notificarile de la primarie pentru completari la dosar sunt trimise prin posta. PRIN POSTA!
Raspunde

Cristian Dancila

Acum 7 ani

Articolul bun. Intentia buna .... Dar.... ,,dezastrul,, din Primaria Sibiu din cadrul compartimentului de urbanism onor dr. arh. sef Urdea este de notorietate dar degeaba. Scoti sau ti se elibereaza un C.U si peste termenul legal chiar si peste 2 luni. Tovarasa dr.arh sef este total nepregatita si nu cred ca face fata.
Raspunde

Alzara-1918

Acum 7 ani

Cine nu a primit avizul dorit pentru o documentaţie incompletă / ilegală "dă " în Primărie sau în "dr.arh.şef." . Dura lex...
Raspunde

alex

Acum 7 ani

Bani europeni aruncati pe apa sambetei, pe sisteme informatice cu nume pompos dar care functioneaza mai mult in teorie. Cu ce a redus birocratia acest sistem in cazul prezentat mai sus? Cu cat a redus timpul pierdut? La fel ca si Taxe si Impozite online, este vorba doar de f. multi bani platiti unor firme anume. Daca tot trebuie sa te deplasezi la primarie pentru parola, poti sa platesti si taxele la ghiseu daca tot esti acolo
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus