Marţi,
07.12.2021
Ceata
Acum
0°C

CFR despre singura barieră operată manual din Sibiu: Să o modernizeze primăria sau cine vrea, noi nu avem bani

CFR despre singura barieră operată manual din Sibiu: Să o modernizeze primăria sau cine vrea, noi nu avem bani

La intersecția Căii Turnișorului cu străzile Distribuției, Ion Agârbiceanu și Dreptății încă funcționează ultima mare barieră de cale ferată operată manual din Sibiu. Bariera practic taie Calea Turnișorului, una dintre cele mai circulate artere din Sibiu. CFR plătește oameni care să stea toată ziua într-o încăpere de câțiva metri pătrați și când sună telefonul să învârtă de o manivelă până coboară sau se ridică bariera.

Bariera respectivă a ajuns în atenția sibienilor la începutul acestui an, când din cauza tehnologiei învechite și a temperaturilor extrem de scăzute, s-a stricat. Atunci angajații CFR au improvizat niște cartoane și niște scaune, prin care au anunțat șoferii că trebuie să ocolească, după care au sudat bariera la loc. Din orice unghi ai privi situația este una nedemnă de mileniul trei. Contactați de Turnul Sfatului reprezentanții CFR au recunoscut situația și au explicat faptul că nu au bani pentru modernizarea trecerii peste calea ferată, însă își arată disponibilitatea de colabora cu instituții publice sau persoane private pentru îmbunătățirea barierei.

”În prezent SRCF Braşov nu dispune de fonduri de investiţii pentru modernizarea trecerii la nivel prin proiectarea şi realizarea unei instalaţii automate de semnalizare, însă îşi poate da acordul pentru realizarea unei astfel de investiţii de către o terţă persoană. Modernizarea sistemului de semnalizare existent (B) prin montarea unui sistem automat de semnalizare a aproprierii trenurilor se poate face cu respectarea reglementărilor în vigoare (STAS 1244-1/1996, pct. 2.13), respectiv la: cererea scrisă a solicitantului (agent economic, administraţie locală sau persoană particulară), cu acordul organelor ce administrează căile de comunicaţie feroviare şi rutiere, unităţilor de Poliţie care răspund de siguranţa circulaţiei rutiere, Direcţiei de Arhitectură şi Sistematizare a teritoriului şi organelor de Administraţie Publică Locală, urmând ca beneficiarul să suporte în totalitate cheltuielile aferente realizării modificării sistemului de semnalizare, întreţinere, revizie şi exploatare pe baza unui contract”, se arată în răspunsul CFR la solicitarea Turnul Sfatului.

Până să apară o soluție ”minune” CFR preferă să plătească oameni care să ridice manual bariera și pentru care trebuie să asigure o încăpere, între stradă și liniile de cale ferată, conectată la încălzirea prin gaze și electricitate. Micul edificiu are doar câțiva metri pătrați, arată ca în filmele din anii 1980 și asigură numai un minim de confort. Reporterul Turnul Sfatului a încercat să stea de vorbă cu unul dintre sibienii care lucrează acolo, însă acesta a refuzat categoric spunând că nu pot face nici un fel de declarații fără aprobări de la București.

Până la automatizarea trecerii peste cale aferată, șoferii ar trebui să se bucure de faptul că traficul pe calea ferată a scăzut în ultimii ani și că unii dintre ei pot găsi o soluție ocolind pe viaductul Mihail Kogălniceanu.

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

un sibian

Acum 4 ani

mizerabil, specific CFR.
Raspunde

dancp2

Acum 4 ani

normal la cit au furat d la cfr ministrii din toate guvernele din 90 pina acum NIMENI NU E DE VINA?
Raspunde

bine

Acum 4 ani

raspuns de putori cfr
Raspunde

ss

Acum 4 ani

viaduct? la fel si la Selimbar spre Bungard...pana si bariera automata ar fii o solutie de secolul trecut.Ce avem in prezent e o solutie de sec.19
Raspunde

sibian

Acum 4 ani

...ar trebui sa includa bariera manuala in circuitul tursitic,asa ceva numai prin poze mai vad strainii :-)))))
Raspunde

politrucul

Acum 4 ani

Unde mai pui si c-o ridici cu mâna si cade singura!
Raspunde

o sibianca

Acum 4 ani

Eu zic sa se construiasca un pod peste calea ferata asa cum s-a procedat si pe Calea Surii Mici, unul ingust, cu piste de biciclist specific a la Primaria Sibiu care nu se foloseste, cu scari pentru pietoni care nu se folosesc niciodata trecerea peste linii facandu-se in ambele cazuri tot pe sub pod peste linii. Bani are primaria pentru investitii specifice clientelei din Sibiu, deoarece noi locuitorii acestui oras nu stim sa fim mai exigenti si uniti sa nu-i mai lasam sa-si bata joc de banii nostri asa cum vor ei. Vrem investitii facute cu cap, moderne si in folosul societatii. Sibieni sa stiti ca putem face si lucruri bune.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus