Miercuri,
02.12.2020
Ceata
Acum
-6°C

Primăria modifică Planul de mobilitate: a renunțat la proiectul unei centuri de sud și la tramvai. Termenele celorlalte au fost prelungite

27 Iunie 2017 23:59

Primăria modifică Planul de mobilitate: a renunțat la proiectul unei centuri de sud și la tramvai. Termenele celorlalte au fost prelungite

Realizat pentru accesarea celor 33,53 de milioane de euro, fonduri nerambursabile care sunt puse la dispoziția municipiului în actualul exercițiu financiar european, Planul de mobilitate urbană durabilă a Sibiului a fost realizat în cursul anului trecut pentru suma de 250.000 de euro și supus consultării publice în decembrie 2016. În urma acelei consultări, planul a fost modificat, iar principala modificare adusă este cea de renunțare la proiectul construirii unei centuri de sud a Sibiului, proiect estimat la 15 milioane de euro. Totodată, majoritatea dintre cele 31 de proiecte propuse prin PMUD au termene prelungite în noua variantă de plan.

Noua variantă de Plan de mobilitate urbană durabilă (PMUD) a fost publicată pe site-ul Primăriei în vederea consultării publice. Noul plan va face obiectul unui proiect de hotărâre ce va fi supus votului consilierilor locali în ședința de joi luna viitoare. PMUD vizează perioada 2016 – 2030, în condițiile în care cele 33,53 de milioane de euro ar putea fi atrase și cheltuite de municipalitate până în anul 2020 inclusiv (cu foarte probabila prelungire de încă doi ani a termenului de absorbție, după modelul concesiei făcute României și în exercițiul financiar european trecut). În plus, proiectele prezentate în PMUD sunt și eșalonate pe trei perioade: termen scurt (2017), termen mediu (2018 - 2023) și termen lung (2024 - 2030). Aceste perioade sunt importante pentru interpretarea modului în care executivul local a decis să modifice varianta de PMUD prezentată în decembrie 2016. Din rândul celor 31 de proiecte prezentate în PMUD, reprezentanții Primăriei urmează să le aleagă pe cele pentru care să obțină cele 33,53 de milioane de euro, fonduri nerambursabile.

A fost eliminat proiectul unei centuri ocolitoare de sud

Proiectul unei centuri ocolitoare de sud a Sibiului a fost eliminat din Planul de mobilitate urbană durabilă a Sibiului. În locul acestui proiect estimat la 15 milioane de euro și care ar fi presupus o nouă cale rutieră pe teritoriul Sibiului, Cristianului, Cisnădiei și Șelimbărului, în noul PMUD apare proiectul de reabilitare a podului de piatră de peste râul Cibin, cel din dreptul străzii Gladiolelor. Podul nu este deocamdată expertizat, dar reabilitarea podului care este prezentat drept monument istoric este estimată la 972.000 de euro, fără TVA. Podul are o lungime de 60 de metri și o lățime de nouă metri, iar realizarea lui ar urma să fie corelată cu o eventuală redeschidere a prelungirii străzii Ocnei peste terenul ocupat acum de fosta fabrică Independența.

centura de sud

În schimb, la legăturile rutiere noi cu Șelimbărul apare și o a cincea. Este vorba de cea deja anunțată ca urmând să lege Sibiul de Șelimbăr printr-un nou pod care va conecta străzile Oașa (Sibiu) și Octavian Goga (Șelimbăr). Pe lângă aceste noi conexiuni, PMUD continuă să includă variantele prelungirii străzii Socului până la str. Ștefan cel Mare, iar mai departe prin Rampa Ștefan cel Mare până la strada Nicolae Brana, din Șelimbăr, cea a prelungirii străzii Oașa până la strada Ioan Slavici (Șelimbăr și cea a prelungirii străzii Oștirii până la str. Doamna Stanca (Șelimbăr). Și bugetul estimativ al acestor investiții a fost modificat, de la 4,52 de milioane de euro în prima variantă la peste 6,3 milioane de euro în varianta actuală.

O altă modificare este cea a bugetelor estimative pentru două noi poduri peste Cibin: unul care să lege șoseaua Alba Iulia de Maramureșului și unul care să prelungească strada Moara de scoarță peste Cibin, pentru a face legătura cu o viitoare stradă (care să lege, la rându-i, strada Rusciorului de Sergiu Celibidache). În varianta de anul trecut a PMUD, bugetul estimativ pentru aceste două noi poduri era de un milion de euro, iar acum este de 2,87 de milioane de euro. Cele două poduri ar urma realizate într-un orizont de timp mediu (pentru podul dintre șoseaua Alba Iulia și Maramureș există și studiu de fezabilitate). O altă modificare de bugete este cea de la proiectul referitor la realizarea a peste 70 de km de străzi noi în Sibiu, proiect estimat inițial la 35 de milioane de euro și care, acum, este considerat că ar avea nevoie de 37,8 milioane de euro, cu tot cu TVA.

Parcări: este propusă o nouă parcare subterană. În Vasile Aaron

O altă modificare face referire la rețeaua de parcări rezidențiale, care să fie amenajate multietajat (supra sau subteran). În planul inițial, numărul acestora era de patru: în capătul străzii Muncel din cartierul Vasile Aaron, la intersecția străzilor Intrarea Arieșului și Siretului din cartierul Hipodrom, în perimetrul delimitat de străzile Maramureșului și Vrancei în cartierul Ștrand și, respectiv, pe strada Vasile Cârlova a aceluiași cartier Ștrand. În noua variantă a PMUD, acesta mai include două parcări rezidențiale multietajate, respectiv în perimetrul străzilor Mirăslău și Gorăslău și, respectiv, în cel al străzilor Șureanu – Semaforului. Ultima parcare, spre diferență de toate celelalte, este propusă a fi realizată subteran, localizarea acesteia fiind în zona actualei biserici construită în spatele blocurilor de pe strada Șureanu. Cu toate că numărul parcărilor rezidențiale multietajate a crescut de la patru la șase, bugetul estimativ al acestor lucrări (pentru care nu există studiu de fezabilitate) a fost păstrat la nivelul a 16 milioane de euro, inclusiv TVA. Aceste parcări pot fi realizate și în parteneriat public-privat, iar termenul de implementare este cel mediu și lung (adică 2018 – 2023 și, respectiv, 2024 - 2030).

A fost eliminat proiectul tramvaiului

Noua variantă de Plan de mobilitate urbană durabilă a Sibiului a scos din discuție și proiectul unui tramvai în orașul Sibiu (proiect estimat la peste 71 de milioane de euro). PMUD inițial prevedea o nouă linie de tramvai care să lege Zona industrială vest de Calea Cisnădiei via strada Andrei Șaguna (Banatului), cu o prelungire a acestui traseu și pe bulevardul Corneliu Coposu până la gara CFR, într-o etapă ulterioară de dezvoltare. În noua variantă de PMUD, traseul a rămas, dar în locul tramvaielor (șase la număr) sunt propuse 18 autobuze ecologice de mare capacitate. În acest context, bugetul estimativ al acestui proiect de conectare a Zonei Industriale Vest de Calea Cisnădiei scade de la peste 71 de milioane de euro (în varianta tramvaielor) la 11,8 milioane de euro (nouă milioane de euro pentru cele 18 autobuze și restul pentru amenajarea infrastructurii). Proiectul rămâne de implementat ”pe termen lung”.

În PMUD rămâne însă proiectul realizării unui trei urban care să lege Zona industrială vest de Gara CFR. O adăugire a fost făcută, însă, la acest proiect care a fost păstrat spre a fi implementat tot numai pe termen lung. Este vorba de precizarea că, în viitor, acest tren interurban va trebui dezvoltat și la nivel regional, prin conectarea pe calea ferată cu Șelimbărul și Cisnădia, mai apoi cu Cristianul, Ocna Sibiului și, într-o ultimă etapă, cu Tălmaciu și Avrig. Transportul urban: ecologic/hibrid în loc de electric?

Varianta nouă de Plan de mobilitate urbană păstrează și propunerea de introducere a transportului ecologic de capacitate mică în zona centrală a orașului, cu același traseu care leagă Piața Gării de Piața Unirii via Magheru – Constituției și, mai apoi, de străzile Tribunei, Mitropoliei, Al. Odobescu, Măsarilor, Piața Cibin, Turnului, Faurului, Ocnei, Teclu, Regele Ferdinand și înapoi în Piața Gării. Bugetul estimat pentru acest proiect care implică achiziționarea a zece minibus-uri (electrice în prima variantă de plan, electrice/ecologice în varianta actualizată) a fost crescut de la 900.000 de euro la două milioane de euro. La fel a fost modificat și termenul de realizare, de la cel scurt la scurt/mediu. O altă modificare adusă acestui proiect este cea a tipului de autobuze de mici dimensiuni care ar trebui achiziționate: dacă în prima variantă de Plan acestea erau prevăzute a fi electrice, planul modificat acum prevede achiziția de ”minibus-uri electrice/ecologice”.

traseu electrice

Modificări relevante au fost aduse și proiectului pentru achiziționarea de noi autobuze electrice și ecologice. Prima modificare relevantă este cea a numărului: dacă în planul inițial era propusă achiziția a 55 de noi autobuze, noul plan prevede achiziția a 107 de noi autobuze pentru înlocuirea parcului existent, precum și a altor 23 de autobuze (dintre care zece de capacitate mică) pentru îmbunătățirea frecvenței, operarea în zone cu accesibilitate redusă și în zonele limitrofe ale orașului. În aceste condiții și bugetul estimat pentru acest proiect a fost crescut de la 21,5 la 44,2 milioane de euro. Doar că acești bani sunt preconizați să fie cheltuiți în două faze separate. În prima fază, proiectată a fi realizată în termen scurt/mediu, bugetul estimat este de 19,5 milioane de euro, bani alocați pentru 42 de autobuze (dintre care 28 articulate). Restul investițiilor (24,7 milioane de euro) ar urma realizate pe termen mediu. La fel ca și în cazul minibus-urilor, și în ceea ce privește autobuzele caracteristica ”electrice” a fost înlocuită cu ”electrice/hibrid”. Tot din zona transportului public este și proiectul estimat la un milion de euro pentru modernizarea tuturor stațiilor de autobuz din oraș. Proiectul este menținut cu aceleași caracteristici și în noua variantă de plan de mobilitate, doar că termenul de implementare a fost modificat din ”scurt” în ”scurt/mediu”.

Au fost aduse modificări și în ceea ce privește proiectul pentru creșterea eficienței transportului public prin modernizarea sistemului automat de taxare, completarea sistemului de management al flotei și crearea sistemului de informare dinamică a călătorilor în stații și vehicule. Chiar dacă bugetul estimativ a fost păstrat (două milioane de euro), din proiect au fost eliminate toate țintele asumate. Spre exemplu, dacă în prima variantă de plan erau enumerate achiziții precum 250 de validatoare contactless pentru vehicule, 20 de automate moderne de bilete, 110 receptoare GPS ori 110 afișoare interioare pentru vehicule, în noul plan aceste formulări au fost înlocuite cu unele precum ”achiziționarea și amplasarea de validatoare contactless” ori ”achiziționarea și amplasarea de automate moderne de bilete”. Iar dacă în prima variantă de plan, acest proiect era prevăzut a fi realizat în termen scurt, noua variantă propune ca acest proiect să fie implementat pe termen mediu.

În schimb, de la termenul ”mediu” la termenul ”scurt/mediu” a fost modificat proiectul pentru crearea de facilități de alimentare pentru autobuzele electrice sau hibride. Acest proiect este mult mai detaliat în noua variantă de PMUD, bugetul estimativ al acestuia urcând de la 300.000 de euro la 2,64 de milioane. Concret, prin noua variantă de plan, Primăria își propune să amenajeze 44 de puncte de încărcare: 15 într-o primă fază și 29 în faza a doua.

Dacă amenajarea a zece stații de încărcare a mașinilor electrice sau hibride în Sibiu era considerat un proiect pe termen mediu în planul inițial, acum acesta este considerat a fi necesar de implementat într-un termen scurt sau mediu. Bugetul estimat pentru o astfel de investiție este de 50.000 de euro.

Noi parcări multietajate în zona centrală: prin 2023, cel târziu

În ceea ce privește implementarea unui sistem de management al traficului, în noua variantă de plan termenul a fost modificat de la ”scurt” la ”mediu”, iar bugetul estimativ crescut de la 3,7 milioane de euro la 5,25 milioane, cu precizarea că ”studiul de fezabilitate va include și un studiu de trafic, care va identifica modificările necesare de sensuri de deplasare”.

În ceea ce privește parcările multietajate (supra ori subterane) din jurul centrului istoric, amplasarea acestora a fost menținută din varianta inițială: Piața Cibin, Gara CFR, Piața Unirii/Casa de cultură a sindicatelor și, respectiv, zona intersecției Ocnei – Nicolae Teclu – Târgu Fânului (zona fabricilor Independența - Libertatea). Bugetul estimat a rămas același (42,6 milioane de euro), doar că Primăria își asumă prin noul plan realizarea a două parcări (Gara Sibiu și Piața Cibin) în termen mediu, iar celelalte, în termen lung, precizare care lipsea în varianta inițială. Cu aceleași caracteristici, însă, a fost păstrat și proiectul referitor la crearea unor parcări de tip ”park and ride” la marginea orașului, în zona complexului comercial din Șelimbăr, în cea a magazinului Dedeman și în cea a intersecției dintre Drumul Hoților (Calea Șurii Mici) și DN1T. Bugetul proiectului a fost menținut la estimarea de 1,6 milioane de euro, din care cea mai mare parte (1,2 milioane) ar trebui investită de comuna Șelimbăr. Termenul de implementare a unui astfel de proiect a fost menținut la ”mediu/lung”.

parcari

În ceea ce privește eliminarea parcărilor din zona centrală a orașului (Piața Huet, Piața Mică parțial, Piața Schiller, străzile Turnului, Faurului, Tribunei etc), termenul de îndeplinire a proiectului estimat la 7,4 milioane de euro a fost modificat de la ”scurt/mediu și lung” la ”mediu și lung”. La fel, de la termen de implementare ”scurt/mediu” la un termen ”mediu și lung” a fost modificat și proiectul realizării a șase spații publice pietonale în zone precum Gușterița, Terezian, Cedonia ori Vasile Aaron (cu o valoare estimată la 5,3 milioane de euro).

Alternativa pentru bicicliști: mersul pe jos

Prima variantă de PMUD prevedea crearea unui coridor favorabil deplasărilor nemotorizate între parcul Sub Arini și Gară, inclusiv prin lățirea pistelor pentru biciclete de pe acest traseu și separarea lor de traficul auto. Noua variantă de Plan de mobilitate păstrează acest proiect, dar îi aduce și o variantă B care implică accesibilizarea pasajelor pietonale din zona Pieței Unirii (cel de sub A. Șaguna și cel de sub Piața Unirii) precum și prelungirea celui de sub bulevardul Andrei Șaguna până către Teatru, pe sub bulevardul Corneliu Coposu. Bugetul estimat pentru ambele variante este de un milion de euro. Termenul de implementare a fost modificat de la ”scurt/mediu” la ”scurt/mediu și lung”. În ceea ce privește proiectul creării unui sistem de bike-sharing, prin achiziția a 300 de biciclete și crearea a 15 centre de închiriere, proiectul a fost menținut la aceleași caracteristici, dar termenul de implementare a acestuia a fost modificat de la ”scurt” la ”mediu”. În acest context a fost modificat și termenul de implementare a proiectului de realizare a 110 km de piste ”ciclabile”, proiect estimat la 2,8 milioane de euro și destinat inclusiv eliminării conflictelor dintre vehicule și biciclete în scenariul virajului la dreapta al vehiculului și al deplasării înainte a bicicletei. Dacă în prima variantă de PMUD, termenul de implementare a acestui proiect era ”mediu”, acesta a devenit acum ”mediu și lung”. La fel au fost modificate și termenele de realizare a unui coridor pilot sigur pentru deplasarea cu bicicleta, care să lege cartierele Valea Aurie și Gușterița. Acest coridor implică realizarea unei piste de la Grădina Zoologică până pe strada Maramureșului și, respectiv, a unui piste de pe str. Sergiu Celibidache până pe strada Podului (zona albiei Cibinului urmând să fie tratat într-un proiect separat). Dacă în prima variantă de PMUD, aceste două piste erau enumerate ca proiecte de implementat pe termen ”scurt/mediu”, în noua variantă de proiect cu acest termen mai rămâne doar tronsonul de 3,9 km dintre Zoo și Maramureșului. Pentru ceilalți 2 km către Gușterița, termenul a fost modificat în ”lung”.

bike sharing

În ceea ce privește construirea de noi pasarele pietonale sau pentru subtraversarea căilor ferate, Primăria a solicitat modificarea PMUD prin adăugarea unei traversări suplimentare. Astfel, pe lângă pasarelele pentru zona Zăvoi/Cucului, Aleea Șelimbăr – Doamna Stanca (Șelimbăr), Oncești – Ioan Slavici (Șelimbăr) și pasajul subteran între Fabricii și Dorobanților, noul PMUD propune crearea unui pasaj subteran de 100 de metri lungime pe sub calea ferată din dreptul străzii Șerpuite, pasaj care să lege str. Gării de str. Socului. Bugetul estimativ al acestui proiect a fost crescut de la 1,4 la 2,6 milioane de euro, termenul de implementare fiind menținut ”scurt/mediu”.

Pentru proiectul de conectare pietonală a cartierului Lazaret cu zona Gării și, mai departe, centrul istoric, termenul de implementare a fost modificat din ”scurt/mediu” în ”mediu”, iar valoarea de 100.000 de euro a fost menținută ca estimare pentru reabilitarea pasajului ce leagă str. Lupeni de piața Gării și, respectiv, pentru amenajarea unei piațete în zona dinspre Lazaret a acestui pasaj.

Proiectele pentru Cibin, Valea Săpunului și Rosbach

Unul din cele mai discutate proiecte a fost cel al creării unui traseu pietonal și pentru bicicliști, dar și zonă de promenadă, în lungul râului Cibin, traseu cu două secțiuni. Prima este cea de 2,1 km între podul peste Cibin al șoselei Alba Iulia și podul peste Cibin din zona Târgu Fânului. Cea de-a doua este împărțită în două tronsoane, unul care să plece din Cristian, pe malul Cibinului, până la secțiunea 1, iar cel de-al doilea tronson ar porni de la Târgu Fânului până în cartierul Gușterița. Cu un buget estimativ de un milion de euro și un termen de realizare ”scurt/mediu”, acest proiect a avut numărul 29 în prima variantă de PMUD. Același număr îl poartă și în noua variantă de plan de mobilitate, dar bugetul estimat este de 4,2 milioane de euro, iar termenele au fost modificate în ”scurt/mediu și lung”. Totodată, aceste termene devin mai ”concrete”: secțiunea 1 ar urma implementată până în 2030, urmând ca secțiunea 2 să devină un proiect implementat peste mai bine de 13 ani. Totodată, secțiunii întâi i-au fost aduse modificări prin integrarea în acest traseu a încă 2,1 km de traseu între zona Târgu Fânului și Calea Gușteriței a râului Cibin.

Alte două proiecte similare (cu spații de recreere și promenadă) sunt prevăzute și pentru zona Văii Săpunului și a Văii Rosbach, pe trasee cu lungimi de 6,2 km, respectiv 7,6 km. În ambele cazuri, noua variantă de Plan de mobilitate crește bugetele estimative: de la 0,6 la 1,8 milioane de euro pentru traseul propus pentru Valea Săpunului și de la 0,8 la 2,2 milioane de euro pentru Valea Rosbach. La fel, termenele au fost modificate din ”scurt/mediu” în ”scurt/mediu și lung”.

Descarcă de aici Fișele proiectelor din noua variantă a Planului de mobilitate urbană

Sibienii care au comentarii sau opinii ori propuneri legate de noua variantă a PMUD sunt invitați de reprezentanții Primăriei să le transmită în scris administrației locale, prin intermediul Centrului de informații pentru cetățeni.

 

Cauți un loc de muncă sau vrei un job mai bun? Pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Starbucks, Continental, Stefanini, Wenglor, Takata, Compa, RSK Development, Dream Personal Logistik GmbH, CGS, Trigo Industry Services, Fântânița Haiducului, Harting, Compa, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Visma, Schunn Service, RUD, Euroconf, DISTRIB SRL, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Marquardt, GLS, Marlex Duo Company, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

44 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

biciclist

Acum 3 ani

Aprob faptul ca au renuntat la centura de sud. Era o aberatie s-o bage prin zona verde, zona de recreere a orasului. Avem centura cu regim de autostrada. E suficient. Iar pentru traficul local care ar fi beneficiat de centura de sud, singura solutie este dezvoltarea masiva a transportului in comun. MASIVA! Dupa ce faceti asta, vedeti daca mai e nevoie de centuri. Sunt de acord si cu amanarea sistemului de bike-sharing. Ar fi o crima, la propriu, sa-l implementezi fara sa faci piste de biciclete sigure(!) prin oras. In rest observ ca sunt foarte multe amanari.
Raspunde

un sibian

Acum 3 ani

Te-ai gandit vreodata ca inclusiv autobuzele ar fi beneficiat de transportul in comun pe o centura sud?? Sa nu se construiasca centura aia de sud este cea mai mare crima in traficul din orasul asta sufocat de masini. Se stie foarte clar ca majoritatea traficului in zona centrala este rezultatul locatiei marilor angajatori din platforma industriala vest, pecand majoritatea angajatilor locuiesc in celalalt capat al orasului. Mmulti apeleaza la masina pentru ca trebuie sa duca si copii mici la cresa/gradinita/scoala primara inainte sa plece la servici. Acea categorie nu o sa renunte asa usor la masina in favoarea unui autobuz, indiferent cat de bun este transportul in comun. Utilitatea centurii sud nu poate sa fie discutata. Acele 1-2 hectare de padure care ar trebui sacrificate pentru realizarea centurii prin padurea dumbrava nu sunt nici o paguba, comparativ cu hectarele care se defriseaza zilnic prin padurile patriei. Suprafata aia se poate reimpaduri undeva in apropierea orasului, unde ar fi necesara mai multa padure.
Raspunde

Ecologist -1918

Acum 3 ani

Partea bună a studiilor care nu vor fi niciodată urmate de lucrări este creşterea PIB - lui fără sfectarea emisiei de CO2 . Urmează discuţii şi votul competenţilor din CL care complexează până şi pe experţii din Parlament .
Raspunde

un sibian

Acum 3 ani

tipic romanesc si tipic pentru u primar incompetent cum e "d-na Fodor"!!!
Raspunde

un cititor

Acum 3 ani

Exact tramvai ne-ar fi lipsit ...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

(-)

Acum 3 ani

Atata timp cat la putere este PSD ul nostru iubit, nu conteaza ce se intampla in oras!!! Ciocu mic, ca noi suntem la putere!
Raspunde

baubau

Acum 3 ani

Ce avea daca faceati centura de sud pe Valea Sevisului? Loc este...
Raspunde

Cipi

Acum 3 ani

Dezaprob, CENTURA SUD era cea mai importanta pentru descongetionarea traficului mai ales ca ar fi costat numai 15 mil.
Raspunde

Cristi

Acum 3 ani

În urma aceeuro consultări, ... al șoseeuro Alba Iulia și podul peste Cibin ... Ce cuvinte inventati si voi?
Raspunde

Bivolaru

Acum 3 ani

Vrem sa mergem "Eco" da nu avem pe unde... normal ca au renuntat la centura e mai simplu asa si mai "Eco" din punct de vedere $$. Pfff...
Raspunde

(-)

Acum 3 ani

Doamne, ce de cârcotași ! Daca fraudează bugetul de ce-l fraudează, daca n-o face, iar nu-i bine... Si cand ma gândesc ca nu-i decat un an de cand se călcau in picioare s-o voteze pe săsoaică?!...
Raspunde

parerea sibienilor conteaza??

Acum 3 ani

cand primaria Sibiu nu stie ce sa faca cu banii si sta pe excedent de zeci de milioane de euro si acum da cu piciorul si centurii sud fara sa intrebe contribuabilii si fara sa ofere un motiv mi se pare inconstienta, prostie, incompetenta si sfidare a sibienilor care pierd saptamanal ore bune in traficul sufocat "administrat" de d-na Fodor. Practic in planul de dezvoltare majoritatea proiectele au fost amanate ca termen si/sau anulate. Exact ceea ce aveam nevoie ca sa ramanem un oras mediocru de provincie si subdezvoltat. Multumim FDGR Sibiusi cucoanei Fodor!!
Raspunde

Anonimus

Acum 3 ani

Primaria Sibiu ar tb sa cheltuiasca bani doar pt locuitorii Sibiului si nu a altor localitati limitrofe....daca si-au luat case pe camp acolo sa stea si sa astepte si sa indure...ca toti vor de la Sibiu dar sa nu plateasca sau sa plateasca la Cisnadie sa le faca brad de craciun de 42 de metri si alte tampeni ...daca or sa apartina Sibiului poate...dar daca nu nu...sa stea cat mai mult in ValceLandul de langa Kaufland Selimbar...pe campuri si tarlale pana platesc impozit in alte localiati decat Sibiu
Raspunde

...

Acum 3 ani

pai tocmai locuitorii sibiului lucreaza in zone adiacente (zona ind vest, sura mica, etc) sau cei din selimbar, dar decat sa mai ocupi strazile si asa aglomerate cu autobuzele care duc oamenii la munca, nu mai bine mai faci o centura ocolitoare? normal, cand faci asa ceva s-ar putea sa ii distrugi linistea vreunui greiere din iarba, sa disturbi zborul unui roi de muste, etc si atunci iti sar ecologistii in cap, dar asta e, trebuie sa-si asume cineva raspunderea si sa rezolve problemele.
Raspunde

Eutanas

Acum 3 ani

Tocmai proiectele care ar elibera orasul de traficul infernal. Baba cu fuego 2 incompetenti. Tramvaiul ar fi o realizare mai mare ca orice in satul asta de vacanta. Daca il leaga si cu cisnadie si selimbar Deja ii lux. Si la faza cu centura nu ar putea sa faca un pod pe deasupra portiunii cu padurea ??? ASA toata lumea ii multumita. Apropo Sa mai angajeze gunoieri ca in afara de centru , tot orasul arata ca in anii 95
Raspunde

gigi

Acum 3 ani

vad ca nu a scris nimeni. degeaba luati autobuze electrice/hibride daca STAU in trafic. Tramvaiul era o idee buna dar ce stiu eu. Oricine lucreaza in zona industriala de vest stie cat de necesara e o varianta de ocolire prin sud, aia e singura masura care poate sa mai elibereze traficul din oras
Raspunde

sibian

Acum 3 ani

- Centura sud - Trenul urban Cisnadie-Selimbar-Zona Industriala - Transport in comun bine pus la punct (Tramvai ,autobuze dese la 10 min, legaturi bune, concept de autogara centrala unde poti schimba autobuze autobuze scolare , ,etc) Toate sunt la mintea cocosului, si nu ai ce astepata pana in 2030 , "termen MEDIU SI LUNG" ! Trebuie incepute ACUM. Dar de la primaria incompetenta a Sibiului, nu ai ce sa ceri. Primaria doar sta pe un purcoi de bani "excedent" si se plange ca e birocratie si ca nu poate cheltui....
Raspunde

Free_ag

Acum 3 ani

Idea nu e daca se fraudeaza sau nu , marele avantaj era ca erau bani ne rambursabili , uitativa a comparatia care a fost intr-un articol cel Oradea -Sibiu cati bani au accesat din fonduri in Oradea si cati in Sibiu unde am mers pe credite BERD , nu se doreste dezvoltarea pe fonduri deoarece nu mai poti da "dedicatii " .oricum ar fi avem cea mai proasta conducere a orasului poate mai proasta si decat pe vremea primarului etilic ;) , daca va uitati suntem intr-un regres fantastic ca oras fata de alti . Concluzie nu etnia , patidul, face diferenta ca primar ci Omul .
Raspunde

(-)

Acum 3 ani

Ideea e ca "noi" nu putem sa furam, si se știe, fără furăciune nimic nu se face...
Raspunde

Ionel

Acum 3 ani

Domnule , Oradea ii si inaintea Iasovului. Iasovul fara mitici ii 0. Mai mereti Sa vedeti cum ii amenajat Crisul in Oradea si dupa vb. Pe langa Sibiu ii comparatie gen Sibiu-caracal . In acelasi mers o Sa ramanem tot un sat de vacanta
Raspunde

fds

Acum 3 ani

Concluzie : jaleee. Primaria vantura 35 mil euro pe nimic. Nici un proiect serios. Nu cumva sa puna orasul la punct
Raspunde

alzara1918

Acum 3 ani

Realitatea va cere centura Sud .
Raspunde

rosu

Acum 3 ani

Se pare ca nu toti or citit articolul pana la sfarsit: "Sibienii care au comentarii sau opinii ori propuneri legate de noua variantă a PMUD sunt invitați de reprezentanții Primăriei să le transmită în scris administrației locale, prin intermediul Centrului de informații pentru cetățeni." Ce nu clar?
Raspunde

Free_ag

Acum 3 ani

Hai sa fim seriosi , au fost acele intalniri din cartiere cu locatari , unde s-au spus idei si pareri ale oamenilor , cate doleante s-au luat in seama ? Zero , acelasi zero care e si in dreptul primaritei .
Raspunde

BON

Acum 3 ani

Nedumerirea mea sunt acele parcări multietajate: str. Muncel; Intr. Arieşului/str. Siretului; str. Maramureşului/str. Vrancei; str. Cârlova; str. Mirăslău/str. Gorăslău; str. Şureanu/str. Semaforului şi str. Ocnei/str. Teclu/str. Tg.Fânului, care după umila mea părere sunt cam inutile. Cel puţin în zona str. Mirăslău/str. Gorăslău sunt amenajate ceva noi locuri de parcare, dar majoritatea fiint în spatele blocurilor care au intrare doar pe o parte, sunt parţial nefolosite. Dar dacă veţi lua hotărârea de a la crea şi o a doua ieşire, ar fii foarte folositoare chiar şi în cazul unor evenimente mai puţin dorite (incendii, cutremure sau alte calamităţi care ar reclama evacuarea locatarilor în regim de urgenţă). Parcările care se vor construi în zonele p-ţa Cibin, p-ţa Gării şi p-ţa Unirii/Casa de Cultură sunt mult mai utile şi poate veţi găsi şi alte zone centrale unde puteţi construi parcări subterane /supraterane. Exemplu: fosta cazarmă 90, p-ţa din spatele teatrului, poate chiar sub magazinul Dumbrava, poate chiar sub parcul Astra şi de ce nu (cu utilaje performante) chiar sub blocurile cartierului V.Milea.
Raspunde

biciclist

Acum 3 ani

Sau lasi masina acasa si iei autobuzul. Nu e mai simplu decat sa facem depozite de caroserii prin tot centrul?
Raspunde

Thom

Acum 3 ani

Mare tampenie sa scoti, si sa amani nedefinit, 2 proiecte mari de infrastructura. Practic asta ne condamna la stagnare, in timp ce dezvoltarea se face din inertie (privatul) = conditii mai proaste pentru cetatean. Daca Primaria are de gand altceva, poate ceva mai bun, practic, atunci sa spuna. Altfel, si-au dat cu stangu-n dreptul in cel mai mare si pompos stil !!! Doamna Fodor, tineti minte ca Dl Johannis avea pe platforma de candidatura la Primatrie, inca din prima (2000) reintroducerea tramvaiului ?! Si a mai muls ideea inca vreo 2 candidaturi dupa aceea. Au trecut 17 ani si NIMIC ! Doar improvizatii proaste ce nu se pot consifdera INVESTITIE (sensuri unice, giratorii, peteceli, podete, umplerea centrului istoric PESTE TOT cu parcari). RUSINEA MARE ESTE CA STATI SI PE UN BUGET MARE, PARTIAL REZULTAT DIN INCOMPETENTA ! Plus bani nerambursabili.
Raspunde

dancp2

Acum 3 ani

ATI DESFIINTAT TROLEIBUZELE/sau nu erau ecologice/ da la medias,cluj,brasov de ce sint bune? aduceti autobuze ecologice /cine va crede/tot seconduri nemtesti!!!!!!!!!! bunica fodor cu junele rezvan mint sibienii tramvai DA da dupa ce zic specialistii nu pilele din primaria bunicii
Raspunde

IlieScularie

Acum 3 ani

mediocrii din fdgr + lacheii lui iohannis din pnl - fuego si turcana asa va trebuie, bociti acum.
Raspunde

Ionut Scrotescu

Acum 3 ani

Realitatea este ca in comuna Sibiu nu se intampla mai nimic concret. Nu exista proiecte de amploare, totul este la nivel de teorie goala. Dar exista vesnicele certuri intre biciclistii cu salarii de 2000 lei, credite pe 100 de ani, barbita de 4 zile, scoliozati dar care voteaza dreapta si se cred atotstiutori. Plus ca exista eternele certuri virtuale cu oltenii, dar in realitate, curajosii sibieni stau capra si mucles. Fain oras si faini locuitori.
Raspunde

biciclist

Acum 3 ani

Da ma asa-i: biciclistii sunt de vina. In loc sa stea si ei in masina in trafic ca tot omu', ei aleg bicicleta. In loc sa ceara si ei parcari ca tot omu', ei cer piste de biciclete. Sunt niste paraziti d-le! Dupa cum bine zici, se vede pe ei ca nu fac doi bani. Si da, clar sunt scoliozati saracii pentru ca n-au bani nici sa mearga la sala ca tot omu'. Nu sunt in stare sa urce 2 etaje pe scari. Si s-ar parea ca sunt si impotenti...
Raspunde

Odin

Acum 3 ani

In realitate, in comuna asta, sibieni prosti, saraci, plini de credite si de boli te invita sa te duci acolo unde sunt oameni bogati, sanatosi si destepti care nu voteaza dreapta si sunt atotstiutori. Lasa-ne in saracia noastra! Nu ne dorim si nici nu meritam sa fim in compania ta.
Raspunde

Ioan

Acum 3 ani

Asteptăm totusi o solutie urgenta pentru rezolvarea problemei traficului de pe dj106c,adică legătura intre cartierul arhitectilor,Cisnadie și Sibiu.Pe trotuarul existent aproape ca nu se mai poate circula din cauza buruienilor crescute pe ambele parti.De cosmetizare nu răspunde nici primaria Cisnadie,primaria Sibiu,consiliul judetean Sibiu ?????? Extindere traseu Tursib pentru cartierul arhitectilor ????
Raspunde

Gruia

Acum 3 ani

A fost o data ca niciodata... [...] iar dupa ce piticii au faurit drumul suspendat au trait toti sibienii fericiti pana la adanci batraneti.
Raspunde

cetatean

Acum 3 ani

Tramvaiul si mai multe autobuze ca e jale.. Sa vedeti cum circula\ajung la munca toti angajatii fabricilor din zona de vest. Nu va doriti asa ceva, va asigur !
Raspunde

Ion Popescu

Acum 3 ani

De tinut minte; In curand Sibiul va fi un oras blocat. De cativa ani, vedem numai planuri. Trecerile pentru pietoni nesemaforizate duc la strangularea circulatiei auto in zona sensurilor giratorii. Se impune urgent revenirea circulatiei in ambele sensuri pe calea Dumbravii si revizuirea tuturor sensurilor unice, trecerea la montarea de semafoare conditionate la trecerile de pietoni precum si o cale de acces intre calea Cisnadiei, Dedeman, Kaufland.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus