Miercuri,
20.01.2021
Parțial Noros
Acum
-3°C

Intravilanul Sibiului: o treime locuințe, o treime străzi și industrie. Dezvoltarea așteaptă după malurile Cibinului și comasarea terenurilor agricole

Intravilanul Sibiului: o treime locuințe, o treime străzi și industrie. Dezvoltarea așteaptă după malurile Cibinului și comasarea terenurilor agricole

4,975,99 ha este suprafața din intravilanul municipiului, se arată în Strategia integrată de dezvoltare urbană a Sibiului, document care urmează a fi dezbătut de Consiliul local la finalul acestei luni. Extinderea zonelor rezidențiale în interiorul intravilanului orașului ar putea fi făcute în locul zonelor industriale dezafectate din apropierea centrului istoric, dar și pe alte zone „verzi“. În ambele situații, însă, apar impedimente de tipuri diferite, se mai arată în strategie.

O treime din intravilanul Sibiului (cea mai mare proporție din clasificarea realizată de autorități) este ocupată de locuințe de toate tipurile. În total, cele 1.688,33 ha de teren acoperite de locuințele din municipiu reprezintă 33,53% din terenul intravilan al orașului. Căile de comunicație și transport sunt a doua categorie cu pondere relevantă în ocuparea intravilanului orașului, ocupând 824,71 ha, adică 16,57% din intravilanul Sibiului. Pe locul trei se situează unitățile industriale și depozitele, care acoperă 765,69 ha (15,39% din intravilan).

Tocmai din aceste unități industriale pot fi identificate noi zone de dezvoltare rezidențială a orașului, se arată în Strategia de dezvoltare a Sibiului. „Dacă luăm în discuție strict zona intravilan a Municipiului Sibiu, zonele restructurabile oferă un potențial ridicat de dezvoltare. Majoritatea de tip «brownfield», se află în imediata apropiere a centrului istoric, fiind foste terenuri industriale, momentan dezafectate sau cu un grad redus de utilizare. Dar fiind faptul că aceste terenuri se află în proprietate privată și încă nu s-a creat o presiune investițională care să susțină viabilizarea lor, rămân în continuare blocate. Din această perspectivă, pe termen mediu, reabilitarea malurilor râului Cibin ar aduce un plus de valoare zonei ajutând la deblocarea acesteia“, se arată în Strategia (SIDU) pentru perioada 2015 – 2023.

Zonele Câmpșor și Drumul Hoților, blocate în terenuri agricole

Suprafețe importante de teren intravilan neutilate mai sunt în partea de vest a orașului, doar că dezvoltarea acestora întâmpină impedimente. „Orașul mai beneficiază de două zone slab urbanizate: zona Câmpșor, situată între cartierele Ștrand și Turnișor, respectiv zona Calea Șurii Mici, situată în imediata apropiere a autostrăzii A1 și a Zonei industriale vest. Dincolo de prevederile Planului urbanistic general, la momentul elaborării prezentei documentații nu există o detaliere privind modul de evoluție a zonelor respective. Acestea au un regim de proprietate privată fragmentat, cu terenuri de tip agricol care ar necesita operațiuni complexe și coordonate de comasare și dezmembrare ulterioară pentru a putea susține un model de urbanizare sustenabil“, notează cei care au realizat SIDU. Administrația locală a inițiat luna trecută o achiziție pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru un drum care să unească cartierele Turnișor și Ștrand (str. Dimitrie Cantemir) prin Câmpșor.

În lipsa terenurilor din intravilan, dezvoltarea zonei Sibiului s-a manifestat pe teritoriul localităților limitrofe. Acest fapt a atras alte deficiențe, care – în viitor – vor putea afecta dezvoltarea economicp a orașului. „Pe termen mediu și lung trebuie avut în vedere faptul că procesul de suburbanizare nu creează premisele necesare dezvoltării unor spații publice bine echipate (parcuri, locuri de joacă, accesibilitate etc), respectiv a unor spații de servicii (crește, școli, transport public), ceea ce se traduce într-o creștere a volumului de trafic între oraș și zona sa limitrofă, respectiv o încărcare suplimentară a serviciilor oferite de către oraș populației rezidente. Dincolo de aceste aspecte, lipsa unei abordări integrate la nivelul întregii zone va avea efecte economice, diminuând șansele de a atrage investitori sau de a defini noi zone de localizare a afacerilor”, arată cei care au redactat SIDU.

impartire sibiu

Cealaltă treime

Dacă două treimi din intravilanul orașului sunt ocupate de clădiri, străzi și industrie, cealaltă treime este împărțită de mult mai multe categorii de funcțiuni. Dintre acestea, cea mai mare ca întindere este reprezentată de zonele verzi, parcuri, sport, agrement și protecție, cu 611,23 de ha (12,28% din intravilan). Pădurile și suprafețele destinate împăduririi din zona intravilan mai acoperă 192,47 ha (3,87%). Un procent relativ important (4,62%, adică 325 de ha) este reprezentat de terenul acoperit de instituții și servicii.

Foto: Strategia integrată de dezvoltare urbană a Sibiului

 

Cauți un loc de muncă sau vrei un job mai bun? Pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Starbucks, Continental, Stefanini, Wenglor, Takata, Compa, RSK Development, Dream Personal Logistik GmbH, CGS, Trigo Industry Services, Fântânița Haiducului, Harting, Compa, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Visma, Schunn Service, RUD, Euroconf, DISTRIB SRL, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Marquardt, GLS, Marlex Duo Company, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

alzara1918

Acum 3 ani

Zona Câmpşor este în albia majoră ( lunca ) Cibinului ,deciIMPROPRIE zonei rezidenţiale ; zonă de grădinărit intensiv ! Din calea Poplăcii ,doar terenuri sterpe şi aer curat ,ideal pentru rezidenţiale ,inclusiv agrement ,iar noul spital în curtea Judeţeanului . Ce - i aşa de complicat ?
Raspunde

Khostel

Acum 3 ani

Nu vad de ce campshor ul nu poate fi amenajat. trebuie malul cibiniului reamenajat si cumva facut de la intrarea pe maramuresului sosea pe deasupra cibinului si sub podul de cale ferata si cibinul reamenajat acolo, iar in partea cealalta facute podurile mai bine peste cibin in turnisor si eventual o trecere peste calea ferata....
Raspunde

alzara1918

Acum 3 ani

Pentru că pânza freatică e la mică adâncime ; râul are o viaţă a sa nu e un tub cu apă !
Raspunde

A

Acum 3 ani

Inainte de alegeri: vrem sa dezoltam zona Independența pentru a crea un spațiu cultural. Dupa alegeri: interese imobiliare ca de acolo scoatem bani "frăție". Din nou ne arată cat de varza e actuala administratie a orasului.
Raspunde

POPESCU

Acum 3 ani

Campsorul este numit zona rezidentiala dar nu se face nimic pentru a se dezvolta un cartier acolo pentru ca sunt trenurile localnicilor din Turnisor si nu ale unui singur,, dezvoltator imobiliar,,.Amintiti va ca la alegerei FDGR ul a fost votat masiv de turnisoreni care sunt mereu uitati cu acest proiect.
Raspunde

€€€€€€

Acum 3 ani

O idee ar fi mutarea caii ferate in lungul Cibinului, pe langa, pana la pod Peco Turnisor, astfel Strand, Strand 2, se pot dezvolta mai bine. Nu ''rupte'' de cale ferata. Dar cum CFR-ul nu-i in stare de o bariera, ma mir sa poata face asa mutare de terasament sau chiar viaduct lung (daca terenul e mlastinos).
Raspunde

Gyuntar dela Ooy

Acum 3 ani

Thiii, caldura mare monser, nu-i asa?!....
Raspunde

Geolog

Acum 3 ani

Povesti cu panza freatica...uitati va la altii care construiesc si pe apa...e foarte importantă zona..in Sibiu nu găsești niciun teren liber sa construiesti. De aia se duce toată lumea pe Calea Cisnadiei. Trezirea până nu e prea tarziu. Puz pt Campsor si Calea Surii Mici
Raspunde

panza freatica

Acum 3 ani

Mda, esti dezvoltator? Vrei blocuri cu apartamente care sa se crape pe la colturi dupa ce le vinzi? Sa inteleg ca ai capacitatea de a construi o noua Venetie.? Sa ne trezim pana nu-i prea tarziu ptr. cine? Pleaca Campsorul de acolo sau valul de cumparatori?
Raspunde

un sibian

Acum 3 ani

zona Campshor trebuie impadurita partial si amenajata ca si parc de-a lungul Cibinului. Pe latura stanga a Cibinului (inspre Turnisor) preponderent impadurit. Pe latura dreapta a Cibinului sa avem progresiv in 3 straturi: zona impadurita - zona de parc - zona cu spatii de sport si agrement. Undeva la mijlocul distantei dintre Turnisor si Strand 2 sa se lase pt zone rezidentiale. In apropierea caii ferate sa se lase un coridor de protectie format spatiu verde/padure. Principala problema consta in caile de access necesare noului cartier: nu avem cum sa facem legaturi suptra-terane (sau de ce nu sub-terane) peste calea ferata. Asta e o problema pt inginerii/arhitectii competenti, nu pt cei cu care colaboreaza primaria.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus