Miercuri,
29.10.2025
Cer Senin
Acum
1°C

Viaductul de la ieșirea spre Mediaș va costa 15 mil. de euro și va avea benzi reversibile, în funcție de trafic

Viaductul de la ieșirea spre Mediaș va costa 15 mil. de euro și va avea benzi reversibile, în funcție de trafic
Foto: Arhiva TS

Consiliul Local al Municipiului Sibiu se întrunește săptămâna aceasta în ședință, unul dintre cele mai importante proiecte propuse spre aprobare vizând costurile pentru reparația capitală a viaductului Calea Șurii Mari, aflat la ieșirea spre Mediaș

Conform proiectului de hotărâre postat pe site-ul primăriei Sibiu, reparațiile la viaduct vor costa 75 milioane de lei, adică aproape 15 milioane de euro.

Indicatorii tehnici propuși arată că viaductul va avea 294 de metri (420 metri cu tot cu rampe), trei benzi de circulație și panouri fonoabsorbante pentru a proteja locatarii blocurilor învecinate.

”Se vor realiza: Lucrări la calea de rulare și trotuare, lucrări la suprastructură, lucrări la infrastructură - fundații, culee, pile, lucrări la racordările cu terasamente și rampe, lucrări la scările de acces pe pasaj, lucrări la trecerea la nivel cu calea ferată, pod amonte peste pârâul Rossbach, sisteme de iluminat, supraveghere video și rețele edilitare.

Prin reabilitarea viaductului ne dorim satisfacerea cerințelor cetățenilor referitoare la desfășurarea traficului rutier și pietonal în condiții de siguranță și confort, creșterea capacității de preluare a traficului, alături de îmbunătățirea capacității de deplasare pentru vehicule si pietoni, și implicit, protecția mediului înconjurător”, se arată în proiectul de hotărâre aflat pe masa consilierilor locali.

Viaductul face parte dintr-un plan mai amplu al administrației publice locale ce vizează modernizarea tronsonului dintre Strada Lungă și centura ocolitoare, inclusiv Calea Șurii Mari.

Un detaliu interesant care este precizat în documentația tehnică este că managementul de trafic se va realiza cu benzi reversibile. Practic, după modernizare viaductul va avea trei benzi de circulație și, în funcție de valorile de trafic din anumite momente ale zilei, acestea vor fi reversibile spre intrarea sau ieșirea din oraș.

Cine este interesat de detalii tehnice amănunțite, poate consulta proiectul de hotărâre aici.

Pericol pentru trecători

Expertiza tehnică, efectuată în luna ianuarie 2023 de către inginerul expert tehnic dr. Ionuț Radu Răcănel, a identificat numeroase deficiențe la pasajul rutier Strada Lungă-Calea Șurii Mari, inclusiv fisuri, exfolieri ale betonului și degradări ale infrastructurii. Concluzia expertului a fost alarmantă: pasajul nu mai corespunde normelor de siguranță și confort pentru circulație.

Ca urmare a acestei constatări, Primăria Municipiului Sibiu a cumpărat direct serviciile companiei din București care să preia proiectarea, pregătirea documentațiilor tehnice, dar și să obțină avizele necesare pentru execuția ulterioară a lucrărilor. PLANEXE DESIGN S.R.L. a fost aleasă pentru a efectua aceste lucrări, valoarea contractului fiind de 250.000 de lei.

Planul municipalității pentru modernizarea viaductului Calea Șurii Mari cuprinde îmbunătățirea infrastructurii și siguranței prin extinderea viaductului la trei benzi de circulație, redimensionarea trotuarelor și construirea de piste de biciclete separate.

Citește și:

Cu Podul Gării închis, Primăria pregătește reabilitarea viaductului de la ieșirea spre Mediaș: ”Se analizează și posibilitatea lărgirii la 3 benzi de circulație”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

19 comentarii

Gică

Acum 1 zi

Nu mai faceti trotuare pe pod ca trec 3 persoane in 24 ore. Poate asa o zona de refugiu...minima..
Raspunde

Prof. de Geografie

Acum 1 zi

Viaductul de la ieșirea spre Mediaș care asigură legătura între strada Lungă și Calea Surii Mari este de fapt un pasaj rutier. Precizez că în UAT Județul Sibiu avem viaductele rutiere Aciliu, Râu Vadului, Tălmăcel și Săcel.
Raspunde

Mariposa suveranista

Acum 1 zi

Banii nostrii sifonati! De 15 milioane de euro dadea bani la oameni sa aive de ciorba de burta sau sa ne deie bilete la Ocna la namol!
Raspunde

Constantin

Acum 1 zi

La 15:000.000 milioane de euro îl reconstruiești nou.15.000.000 milioane de euro pentru inceput după vin actualizările de preț.La aceasta sumă mai căutați prin fondurile europene și faceți pasaji subteran la ieșirea din oraș sper Mediaș și rezolvați o problemă.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 zi

De ce nu te-ai dus la licitație? Cu fundamentarea costurilor?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 zi

Da ce au asmuțit postacii :) Oricum se face, da puteți lătra la lună
Raspunde

Friki Riki

Acum 1 zi

"Decat" doua sute cinzej de mii de euroi proiectare si avize. Ba nu ne mai facem bine. Ce naiba proiecteaza aia de toti banii?
Raspunde

HBomb

Acum 16 ore

Păi de ce nu faci tu proiectarea, meștere, dacă așa ieșim mai ieftin? Dacă ai absolvit facultatea de păstorit din mărginime, desigur te descurci cu calculele de rezistență, tehnologiile de construcție și studiile de prefezabilitate și fezabilitate.
Raspunde

Newman

Acum 1 zi

Podul garii care are aceasi lungime cu rampele de acces, cu asa zisul viaduct (aprox.420m), a fost reabilitat cu 3 mil. eur.Acum aceasi reabilitare la celalat pod costa de 5 ori mai mult, adica 15 mil.eur.Asa mare este foame de delapidare din banul public?
Raspunde

Sile

Acum 1 zi

Ultima reparatie s-a facut de mantuiala ,cine a facut receptia ? V-au speriat constatarile din ian.2023 incat ati dormit pana in oct.2025 ? ( nu era pregatit.."proiectul " ? Solutia NU rezolva problema ,la finalizare lucrarilor "parcarile bloacelor " Flaro, Independenta, Amylon si a altor "saivane P+8" vor bloca circulatia !!! Solutii exista ,problema e alta...
Raspunde

SB

Acum 1 zi

Asta cu benzi reversibile o sa creeze accidente într-o veselie atâta timp cât multi nu înțeleg un amărât de giratoriu. Trebuie refăcut viaductul la 4 benzi și traficul pietonal pe sub sau pe pasarela adiacenta
Raspunde

D

Acum 1 zi

La 15 meleoane fă draqu unu nou de doamne -ajută cu 4 benzi + străzile in care descarcă tot cu 4 benzi...altfel e țigănie, gen arhitecții
Raspunde

Vasi

Acum 20 ore

Daca spațiul tot nu permite lărgirea la 4 benzi de auto, as propune măcar să se facă cu 4 benzi de biciclete... Dar să fie 4 benzi dom'le
Raspunde

Asdfasdf

Acum 19 ore

la banii aia trebuia dat complet jos si reconstruit nu mnodernizari. Chinezii il faceau la jumatate de pret mai mult ca sigur. In plus sa dai 250000 RON pentru proiectare la un amarat de pod? cat este ora de proiectare la firma aia frate? lasand la parte avizele care se pot obtine in cateva zile daca se doreste... Se sifoneaza bani cu acte cat incape si noi ca prostii platim... Cei care ati votat-o pe pe nulitatea asta in fruntea primariei sibiu sa o pupati acolo unde nu bate soarele
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aristide

Acum 18 ore

Chinezii îl făceau în două luni și se prăbușea după 4. Nu vezi că la ei zilnic se prăbușește câte ceva?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

HBomb

Acum 16 ore

Desigur vânzătorii pricepuți de la Dumbrava ar putea face totul pe costul a cinci șaorme și ar termina treaba în doar 3 ore.
Raspunde

Mesterul dupe net

Acum 19 ore

Asa arata analfabetismul functiinal. O sa incep de la cei de la ziar,incercati sa nu mai amestecati valori in articole lei si euro,ca se nasc bazaconii in comentarii. Oamenii citesc printre randuri. Verificati cifrele transmise de primarie. N-are cum sa coste reabilitarea 15 mil euro. Poate 15 mil lei. Pasajul Solventul de la Timisoara,care trece pe sub 10 linii de cale ferata costa 26 mil euro. In Oradea se fac pasaje pe banda rulanta. 8 la 50 milioane euro.. Si la un articol legat de reabilitarea caii Surii mici,ati facut aceeasi chestie. Primul articol,30 milioane euro. Dupa aia 100 mil lei. E totusi o diferenta. La fel cum nici comentriul domnului care a transformat lei in euro,pentru expertiza. La fel cel care zice ca cel de la gara a costat 3 milioane euro. Nu mai mentionati valori,daca nu va documentati temeinic. Nu faceti decat sa invrajbiti cetatenii dornici de dezvoltare. Primaria are foarte multi bani si nu stie sa ii cheltuiasca. Orasul are nevoie de 4-5 pasaje ca de aer si de coridoare de mobilitate urbana. La fel cum are nevoie de 4-5 parcari in zona centrala. Hai,la munca!
Raspunde

Sibian

Acum 18 ore

In sfrasit benzi reversibile...nu inteleg de ce nu se face la fel si pe Calea Cisnadiei?
Raspunde

Alex

Acum 17 ore

Poate era mai bine sa se faca un pasaj subeteran ca in alte orase unde municipalitatea gamdeste sa faca ceva pentru locuitori. Atunci puteau face 4 benzi si rezolvai problema si mai ramnea loc si pentru un parc cu zona verde sau chiar loc de parcare pentru cei din zona.Dar cand nu vrei sa te uiti ce fac altii si faci doar carpeli si nu dezvolti nimic .Sau probabil firmele de casa ale primariei nu stiu sa sifoneze bani la pasaje subterane doar la cele supra-ter(a)-estre.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus