Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
10°C

Cu Podul Gării închis, Primăria pregătește reabilitarea viaductului de la ieșirea spre Mediaș: ”Se analizează și posibilitatea lărgirii la 3 benzi de circulație”

Cu Podul Gării închis, Primăria pregătește reabilitarea viaductului de la ieșirea spre Mediaș: ”Se analizează și posibilitatea lărgirii la 3 benzi de circulație”

În vreme ce Podul Gării este închis complet circulației de aproapre două săptămâni, iar lucrările se estimează că vor mai dura aproximativ o lună și jumătate, Primăria Sibiu pregătește și reabilitarea viaductului de la ieșirea spre Mediaș. Pregătirile au demarat de mai bine de doi ani și au în spate o expertiză tehnică îngrijorătoare.

În luna decembrie 2022 Primăria Sibiu a contractat o firmă din București pentru realizarea unei expertize tehnice a pasajului rutier suprateran de la str. Lungă - str. Calea Șurii Mari. Decizia venea în condițiile în care ultima expertiză a fost realizată în 2010. Serviciul a fost contractat de la societatea comercială Planexe Design SRL, iar valoarea achiziției a fost de 55.000 lei.

O lună mai târziu, în ianuarie 2023, Conf. univ. dr. ing. Ionuţ Radu Răcănel - Director al Departamentului de Rezistenţa Materialelor, Poduri şi Tuneluri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București – semna o expertiză tehnică în care arăta că suprastructura viaductului trebuie înlocuită complet, iar traficul dirijat pe alte rute pe perioada lucrărilor.

Redăm mai jos câteva dintre principalele probleme identificate la viaduct în urma expertizei:

  • Îmbrăcămintea asfaltică de pe trotuare este fisurată, îmbătrânită și prezintă vegetație;
  • Plăcuțele de prindere a parapetului pietonal sunt în general cu vopsea exfoliată și ruginite;
  • La majoritatea elementelor infrastructurii (culee, stâlpi, rigle, ziduri de sprijin) torcretul este puternic faianțat, fisurat, coșcovit;
  • La elementele de infrastructură situate sub rosturile de dilatație se înregistrează cele mai importante dilatări: infiltrații masive, pete de rugină, depuneri de săruri, beton fisurat, bucăți de beton desprins sau în pericol de desprindere;
  • În special la primele două fâșii marginale de pe ambele părți din toate deschiderile s-au constatat degradări importante;
  • Fisuri și exfolieri ale betonului și la grinzi din deschiderile centrale.

expertiza viaduct medias

Extras din expertiza tehnică

”Având în vedere cele prezentate mai sus și faptul că în momentul de față, ca urmare a degradărilor semnalate pasajul nu mai corespunde din punct de vedere al siguranței circulației și criteriilor de confort exigențelor existente în norme, pentru remedierea acestor probleme și aducerea pasajului în parametri de siguranță ceruți de normele de proiectare actuale este prezentată în continuare o singură soluție de intervenție asupra pasajului: Schimbarea suprastructurii. Pe durata desfășurării lucrărilor de intervenție asupra pasajului circulația rutieră se va desfășura pe o variantă ocolitoare”, precizează expertul ing. dr. Ionuț Radu Răcănel, la secțiunea de concluzii a expertizei.

Extras din expertiza tehnică

Un an mai târziu specialiștii Primăriei Sibiu spun că lucrează intens la documentația tehnică necesară în vederea schimbării suprastructurii podului. Se poartă discuții inclusiv cu oficialii CFR, scopul fiind de a lărgi viaductul la trei benzi de circulație, iar traficul pietonal și velo să fie mutat pe sub pod, probabil pe un nou pasaj.

”Primăria Sibiu are în vedere și reabilitarea viaductului Gara Mică. În acest sens se află în derulare un contract pentru servicii de proiectare (DALI, proiect tehnic, detalii de execuție, avize) pentru reabilitarea acestei treceri peste calea ferată. În cadrul analizei în curs nu s-au identificat ca fiind necesare lucrări de consolidare, ci doar lucrări ce țin de suprastructura podului, ceea ce atestă că viaductul se poate utiliza în condiții de siguranță de către pietoni și traficul auto.

In cadrul elaborării documentațiilor menționate se analizează și posibilitatea lărgirii viaductului la trei benzi de circulație, cu condiția asigurării traficului pietonal și velo pe sub pod.

Pentru ca acest lucru să fie posibil în condiții de siguranță sunt necesare lucrări la nivelul trecerii peste calea ferată. Astfel, în prezent se derulează o corespondență cu Regionala CFR pentru a se identifica soluția tehnică adecvată care să fie înglobată în proiectul de reabilitare a viaductului.  Condiționat de derularea demersurilor cu CFR, estimăm că proiectul tehnic se va finaliza până la sfârșitul acestui an”, au explicat pentru Turnul Sfatului oficialii municipalității sibiene.

În cel mai bun caz pregătirile se vor încheia până la finalul anului în curs, iar abia în 2025 pot fi demarate procedurile pentru desemnarea unui constructor și execuția lucrărilor. Astfel că viaductul ar putea întra în reabilitare, cel mai devreme, anul viitor sau chiar în 2026. Primăria vrea să lege aceste lucrări și de cele pentru modernizarea și extinderea Căii Șurii Mari.

”Intervențiile propriu-zise asupra viaductului se vor realiza corelat cu lucrările de modernizare și extindere a Căii Șurii Mari. Și acest proiect a fost inițiat, fiind realizat deja studiul de fezabilitate și contractat un studiu de trafic și consultanța necesară în vederea depunerii proiectului în cadrul Programului REGIO (Axa 5) pentru obținerea finanțării europene” au mai explicat reprezentanții Primăriei Sibiu.

Reamintim că pe Calea Șurii Mari va fi realizat un studiu de trafic pentru a oferi soluții de eficientizare a transportului public. Totodată, este planificată elaborarea cererii de finanțare pentru proiectul de modernizare și extindere a arterei. Detalii găsiți aici.

Context

Pasajul rutier a fost reabilitat în anul 2012 cu aproximativ 7 milioane de lei la acea vreme, după ce timp de mai mulți ani au fost semnalate probleme tehnice. Viaductul este principala ieșire din Sibiu spre nordul județului, care trece peste calea ferată.

Finanțarea viaductului a fost blocată în vara anului 2010, după ce Guvernul nu a aprobat contractarea unui credit de 11,5 milioane de euro de la BERD pentru a fi investiţi în infrastructură, primarul de atunci, Klaus Iohannis afirmând că s-au găsit bani pentru efectuarea un studiu. Rezultatele studiului însă nu a mulțumit municipalitatea, scoțând în evidență faptul că acest viaduct necesită reparaţii capitale.

La sfârșitul lunii ianuarie 2012 municipalitatea a demarat procedura de achiziţie pentru contractul de lucrări pentru reparaţii la viaduct. „Acest obiectiv a fost supus analizei Consiliului Local Sibiu din luna ianuarie 2012, primind aprobarea. Valoarea indicatorilor tehnico-economici pentru aceasta investiţitie a fost estimată la aproximativ 6,8 milioane de lei”, spuneau atunci reprezentanții primăriei.

Cum decurg lucrările la Podul Gării puteți vedea în clipul de mai jos:

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

8 comentarii

Dege Aba

Acum 1 an

Oare poate nenea ziaristul sa explice logica titlului? Adica, daca podul garii nu ar fi fost inchis, care ar fi fost situatia cu reabilitarea viaductului de la ieșirea spre Mediaș ? Nu se mai facea, sau ce?
Raspunde

Mesterul dupe net

Acum 1 an

Nici nu m-am obosit sa vad cand ati mai scris o stire despre podul asta...scrieti mai des decat se si intampla ceva...orasul se sufoca in trafic si autoritatile de abia reusesc sa reabiliteze ce e construit. Nu mai vorbesc de ce e nevoie cu adevarat. Pana cand nu se vor face inca 2-3 accese la autostrada,inca 2-3 pasaje peste calea ferata,accese imbunatatite in si dinspre arhitectilor si Selimbar tot greu se va circula. A si scoli. "Migratia" de dimineata e la scoli sj licee. De ce vara se circula bine? Plus pasaje supraterane/subterane la intersectiile unde se poate. Ce-i drept doar vreo 4-5 din cele aglomerate. A si parcari...teatru,cazarma,gara. Si interzisa parcarea in centru. A si pe stradute,sa-si bage masinile in curte. Toate cele de mai sus probabil se vor studia intr-un studiu care va costa 100000 de € sa concluzioneze ca e nevoie sa faca ceva! $ucc€$€!!!
Raspunde

UnMesterAdevarat

Acum 1 an

@Mesterul dupe net Draga mestere de 2 bani, deci problema sunt nesimtitii aia care si-au permis sa stea la casa, nu la bloc. Nu faptul ca se fac blocuri mai ceva ca ciupercile dupa ploaie cu minimul legal de parcari de ajung locuitorii sa parcheze pe unde apuca. Cum sa vrea nesimtitul ala de burghez sa aiba niste spatiu verde la el acasa? De aia e traficul cum e.
Raspunde

Predator

Acum 1 an

Domnul are dreptate. Se depun doar proiecte care au valoare adăugată egală cu zero. Ce caută un copil la generală in centrul orașului dacă nu locuiește acolo. Acestea sunt întrebările la care trebuie să răspundem. Primăria și inspectoratul trebuie să pună piciorul in prag......
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

In această zonă trebuie realizate bretele de străzi noi adiacente care să lege Cartierul Tineretului și Cartierul Reșița prin spate la Kaufland și fosta Horticola pentru a descongestiona traficul și a așa foarte aglomerat,,etc,,etc STUDIAȚIIII
Raspunde

Lucretia von Greblesti

Acum 1 an

cum sa lege Tineretului de Resita? este pista de biciclete pe malul cibinului. Sa faca pod peste ea? pasaj pe sub Cibin sau cum?
Raspunde

ToTo

Acum 1 an

Stire A ”La PRO TV, menita să creeze panică . De mult stiam cu toti ca va urma reabilitarea viaductului, inca nu se stie cand vor incepe lucrarile.... Stire veche ....
Raspunde

Cetatean

Acum 1 an

Mult noroc cu construirea unei piste de bicicleta si unui trotuar pe sub pod. Desigur, este binevenit, dar pe sub pod se afla multi vvagabonti, o tona de betivi si gara mica este cat se poate de oribila. Daca vreti sa vedeti adevarata fata a Romaniei atunci stati 30 de minute sub pod
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus