Pentru prima oară în istoria recentă a Sibiului, Primăria a decis să încredințeze serviciile de deszăpezire unei singure societăți sau asocieri de firme. Iar contractul pregătit pentru aceste servicii prevede și transportul zăpezii afară din oraș, dar și topirea acesteia acolo unde acest lucru este fezabil.
5,6 milioane de lei, fără TVA, este valoarea aproximată a acestui contract-cadru de deszăpezire, ce urmează a fi semnat pe o perioadă de trei ani. Până în cursul acestui an, serviciile de deszăpezire erau cuprinse în același contract cu cel de menținere a curățeniei pe străzile, trotuarele, parcările și celelalte spații publice ale orașului.
Potrivit caietului de sarcini al procedurii de achiziție publică lansată de Primăria Sibiu zilele trecute, serviciile de curățare și transport de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în Sibiu și Păltiniș cei cărora le va fi încredința contractul trebuie să își asigure stocurile de materiale antiderapante până cel târziu în 15 octombrie. Aceste stocuri trebuie să fie suficiente pentru o perioadă de zece zile, urmând ca această cantitate să fie menținută constant.
Intervenția mașinilor de deszăpezire trebuie să se realizeze ”când stratul de zăpadă depășește în general grosimea de 5 cm”. Deszăpezirea trebuie realizată în aceleași condiții și pe trotuare. Pentru prevenirea și combaterea poleiului, intervențiile trebuie realizate în termen de cel mult o jumătate de oră ”de la constatare sau primirea unei avertizări meteo de la UNMH sau alte instituții abilitate”. „Toate trecerile de pietoni și trotuarele adiacente vor fi deszăpezite o dată cu artera respectivă”, mai precizează reprezentanții Direcției Investiții din Primăria Sibiu în caietul de sarcini al procedurii. În ceea ce privește curățarea manuală a zăpezii, aceasta trebuie să vizeze cu prioritate stațiile mijloacelor de transport.
Premiere: topire și transport în 12 ore
În anexele acestor documentații, străzile orașului sunt împărțite în trei, în funcție de prioritatea la deszăpezire. Pentru ca activitatea să fie una cu un grad ridicat de eficiență, administrația locală cere ca firmele care vor să obțină acest contract să facă dovada faptului că au utilaje și personal pentru a acționa simultan în șapte locuri diferite din oraș. ”Operatorul desemnat câștigător va prezenta documente din care să reiasă că deține (sub orice formă) o bază de deszăpezire pe teritoriul administrativ al municipiului Sibiu, care să îi permită să acționeze în 30 de minute de la constare sau atenționare cu utilajele din dotare“, se mai specifică în caietul de sarcini.
Printre utilajele solicitate celor care se înscriu la licitație se numără și o instalație specială de eliminat zăpada prin topire, care să aibă o capacitate de a topi minim 200 de mc de zăpadă pe oră. Această instalație va fi utilizată ”în zonele în care este fezabil din punct de vedere tehnic”, iar evacuarea apelor rezultate trebuie realizată în căminele de canalizare ce vor fi indicate de către Primărie.
Zăpada care nu va putea topită va trebui transportată afară din oraș. ”Transportul se face la locurile desemnate de autoritatea contractantă și se va lua în calcul o distanță medie de 10 km pe un sens. Calculul cantității transportate va fi în metri cubi, determinat prin înmulțirea suprafeței deszăpezite cu grosimea stratului de zăpadă comunicat de INMH”, se arată în documentația procedurii de atribuire. Care anume vor fi locurile de depozitare urmează să fie stabilit de către administrația locală. „Încărcarea, transportul, descărcarea și depozitarea zăpezii/gheții trebuie să se realizeze, de regulă, în maxim 12 ore de la terminarea activității de deszăpezire. Autoritatea contractantă poate stabili și alte intervale de timp în care operatorul să asigure deszăpezirea, în funcție de importanța străzilor, abundența cantității de zăpadă, dotarea cu mijloace tehnice și umane etc, de regulă nu mai mult de 24 de ore”, mai solicită reprezentanții Primăriei.
Autoritățile locale precizează că trebuie să li se asigure accesul pentru a inspecta utilajele aduse pentru activitatea de deszăpezire, astfel încât dacă acestea nu corespund (scurgeri de ulei de la motor, echipamente care nu funcționează corespunzător etc), să fie înlocuite. În ceea ce privește materialele antiderapante, acestea trebuie să se încadreze în două categorii: produse chimice sau materiale antiderapante care sunt utilizate la temperaturi de până la -7 grade Celsius și, respectiv, între -7 și -32 de grade Celsius. Toate aceste substanțe sau materiale nu trebuie să afecteze calitatea asfaltului și nici mediul înconjurător.
Termenul limită de depunere a ofertelor din partea societăților interesate de acest contract a fost stabilit de Primăria Sibiu în data de 25 septembrie 2017.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Primăria Sibiu , Ministrul Transporturilor , topirea zapezii , contract de deszăpezire , Direcției Investiții , Pentru Sibiu
Vizualizari: 3353


Ultimele comentarii
Acum 27 minute
Emil
Acum 32 minute
O
Acum 35 minute
Emil
Acum 36 minute
Claudiu
Acum 51 minute
CA