Pentru că este foarte ocupată cu noua funcție, doamna Claudia-Mery Simtion a acceptat să ne acorde un interviu prin corespondență. În care a vorbit, printre altele, despre problemele școlilor sibiene, ce planuri are la conducerea Inspectoratului Școlar sau de ce avem rezultate foarte bune la examenele naționale dar nu prea mai avem olimpici.
Ce așteptări aveați de la noua funcție și ce ați găsit la Inspectoratul Școlar Județean Sibiu? Este o funcție pe care v-ați dorit-o?
C.-M. Simtion: Consider ca venind de pe funcția de profesor, cunosc problemele de actualitate cu care se confruntă colegii mei din învățământul preuniversitar. Din funcţia de inspector şcolar general voi încerca să soluţionez problematica educaţională a momentului cu responsabilitate, profesionalism şi cu respectarea întocmai a temeiului legal specific.
Ce v-ați propus să faceți în noua funcție, ce scopuri aveți? Mi-ați putea da câteva exemple concrete de lucruri pe care doriți să le faceți?
C.-M. Simtion: În primul rând voi gestiona sistemul de învăţământ judeţean în conformitate cu documentele de planificare a domeniilor de responsabilitate de la nivelul instituţiei, apoi voi monitoriza asigurarea calităţii managementului educaţional şi a procesului instructiv – educativ, acordând consultanţă de specialitate şi coordonând la nivelul judeţului Sibiu implementarea noului curriculum naţional și voi fi deschisă dialogului cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale. Concret, conform calendarului M.E.N, ne vom asigura că noile manuale şcolare pentru clasa a V-a vor fi pe băncile tuturor elevilor din judeţ. De asemenea vom gestiona organizarea şi desfăşurarea simulărilor naţionale, în vederea optimizării performanţei elevilor noştri la examenele naţionale 2018 și, desigur, vom organiza examenele naţionale pentru elevi: Evaluarea Națională pentru clasele II_IV_VI, Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, Bacalaureat, admiterea în învățământul liceal și profesional şi pentru profesori - titularizare și cel pentru obținerea definitivării în învățământ. De asemenea, mă voi asigura că priorităţile M.E.N. în domeniul Educaţie vor fi operaţionalizate prin acţiuni concrete, la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţul nostru.

Renunțați la poziția de consilier local sau le veți face pe amândouă, în paralel? Nu există un conflict de interese?
C.-M. Simtion: Activitatea mea de inspector şcolar general nu se află în situaţia de incompatibilitate cu poziţia deţinută în cadrul Consiliului Local Sibiu.
Sunteți profesor de sport, la bază, ce veți face pentru îmbunătățirea terenurilor de sport ale școlilor din Sibiu? Cu siguranță știți și dvs. că multe au porți rupte, coșuri de baschet inegale sau strâmbe, asfalt cu gropi etc.
C.-M. Simtion: În calitatea mea de consilier local, deci anterior venirii mele la conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu, am fost preocupată de îmbunătăţirea bazei sportive. Cu atât mai mult, în calitatea actuală, informată fiind asupra situaţiei menţionate şi de dumneavoastră, voi colabora cu autoritățile publice locale și cu directorii unităților de învățământ pentru a se rezolva problemele pe care le enumerați.
Referitor la acest aspect, primăria Sibiu anunța încă de anul trecut că în afara orelor de curs vor fi deschise curțile școlilor pentru copii care vor să facă sport. Știți câte școli chiar mai respecta asta în prezent?
C.-M. Simtion: În octombrie 2016 s-a aprobat, în ședința Consiliului Local al Municipiului Sibiu, Proiectul privind accesul liber al elevilor în incinta curților și terenurilor de sport din unitățile de învățământ de stat de pe raza Municipului Sibiu. Astfel 14 unități școlare au fost implicate în proiect, dar eu nu am cunoștință despre faptul că nu s-a respectat această hotărâre a Consiliului Local.
Cum ați caracteriza situația sălilor de sport ale școlilor din Sibiu, că tot vine iarna? De ce nu există mai multe parteneriate cu diverse cluburi sportive care închiriază săli de sport, însă n-au căldură sau condiții decente pentru copii?
C.-M. Simtion: Sălile de sport din Sibiu fac parte din domeniul public. Pentru cluburile sportive de stat, se oferă, la solicitarea lor, prin intermediul unei Hotărâri de Consiliului Local, folosirea cu titlu gratuit a acestor săli. Cluburile sportive private pot încheia – prin intermediul Serviciului Public de Administrare a Unităților de Invățământ Preuniversitar de Stat – convenții de închiriere a sălilor de sport, în baza HCL 114/2008. Pentru sălile închiriate, unitățile de învățământ asigură, contra cost, utilitățile necesare.

Ați predat vreodată, în toată cariera dvs., după un manual de sport? Ce părere aveți despre manualul de sport? Îl folosește cineva în județul Sibiu la ore?
C.-M. Simtion: Eu sunt deschisă oricăror noutăţi necesare implementării procesului instructiv-educativ actual, inclusiv utilizarea manualului la disciplina educaţie fizică şi sport. Am fost încântată că s-a elaborat un manual pentru disciplina educaţie fizică şi sport, fapt care nu poate conduce decât la eficientizarea procesului instuctiv-educativ la această disciplină. Până la apariția manualului de educaţie fizică şi sport pentru clasa a V-a, eu am utilizat Îndrumarul școlar de educație fizică școlară al profesorilor Eugeniu Scarlat și Bogdan Mihai Scarlat.
Ce obiective de investiții are Inspectoratul Școlar pentru anul școlar în curs? Care sunt prioritățile?
C.-M. Simtion: Unitățile de învățământ sunt în subordinea autorităților locale, care, în conformitate cu prevederile legale, asigură bugetul pentru reparații, investiții etc. În subordinea Inspectoratului Școlar Județean Sibiu se află doar unitățile conexe (Casa Corpului Didactic, cluburile sportive și Palatul Copiilor) și, în consecință, s-au aprobat fonduri pentru diverse lucrări, după cum urmează: - A. Dotări independente: Casa Corpului Didactic Sibiu – 60.000 lei, Clubul Sportiv Şcolar „Şoimii” Sibiu – 22.000 lei; - B. Reabilitări: Clubul Sportiv Şcolar – 100.000 lei, Casa Corpului Didactic Sibiu – 283.000 lei şi Clubul Sportiv Şcolar Mediaş – 150.000 lei; - C. Utilităţi: Clubul Sportiv Şcolar „Şoimii” Sibiu – 150.000 lei. Menţionăm că fondurile alocate de către M.E.N. au fost cheltuite până în momentul actual, în proporţie de circa 90%.
Raportul privind starea învățământului pe anul școlar 2016-2017 arată un grad de eșec, în rândul elevilor, de 11,9%. Ce măsuri veți lua pentru a îmbunătăți situația?
C.-M. Simtion: Procentul de promovabilitate la nivelul judeţului Sibiu, la sfârşitul anului şcolar 2016-2017, a fost de 95,72%, în creştere cu 0,49% faţă de anul şcolar 2015-2016. Rata de eşec şcolar la nivelul judeţului, pentru anul şcolar trecut, a fost de 4,28%. Măsurile ameliorative pe care le vom întreprinde centralizat – prin monitorizarea actului educaţional prin intermediul activităţii de inspecţie şcolară – sunt centrate pe cele şapte ţinte strategice din Planul managerial al I.Ş.J. Sibiu, 2017-2018, particularizate pe obiective curriculare, precum: asigurarea asistenţei specializate în aplicarea curriculumului centrat pe competenţe la toate nivelurile de şcolaritate, în furnizarea unui curriculum individualizat / adaptat nevoilor de instruire ale unor elevi / grupuri de elevi (elevii cu C.E.S, elevii cu performanţe şcolare, elevii aparţinând minorităţilor naţionale, elevii din grupurile vulnerabile, cu risc de părăsire a sistemului de învăţământ etc.), asigurarea politicilor de echitate socială prin derularea programelor pentru grupurile vulnerabile, pentru cei care au părăsit timpuriu şcoala (extinderea programelor de tipul „A doua şansă” etc.) şi a programelor de educaţie complementară: educaţia pentru sănătate; educaţia pentru securitate personală; educaţia ecologică; educaţia pentru dezvoltare comunitară şi cetăţenie democratică; educaţia inter şi multiculturală; educaţia civică; educaţia cultural artistică şi ştiinţifică; educaţia ecologică; educaţia prin sport; educaţia rutieră; educaţia pentru dezvoltarea durabilă, etc.
Credeți că învățământul profesional ar putea cunoaște o dezvoltare în Sibiu, în ultimii ani, dată fiind cerea mare de specialiști pe piața muncii?
C.-M. Simtion: La nivelul judeţului Sibiu există unităţi de învăţământ care implementează învăţământul profesional dual, ca de exemplu: Colegiul Tehnic „Independenţa” Sibiu, Liceul Tehnologic „H. Coandă” Sibiu şi Liceul Tehnologic de Construcţii şi Arhitectură „Carol I” Sibiu, Liceul Tehnologic „Avram Iancu” Sibiu. Învăţământul profesional dual răspunde solicitărilor de formare profesională a agenţilor economici locali, în vederea pregătirii unor absolvenţi pentru ocuparea locurilor de muncă din sfera industrială de la nivelul judeţului nostru.
În încheiere, vreau să vă întreb cum vedeți faptul că elevii sibieni au rezultate foarte bune la Evaluarea Națională și Bacalaureat, însă de ani buni n-am mai avut olimpici la concursurile internaționale?
C.-M. Simtion: Performanţa şcolară la olimpiade şi concursuri nu este atât de spectaculoasă ca rezultatele foarte bune de la examenele naţionale, dar anual am avut şi elevi care au reprezentat învăţământul sibian la etapele internaţionale ale olimpiadelor şi ale concursurilor şcolare. De exemplu, îi putem aminti pe Raul Drăgoi, elev la Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” Sibiu, care a obținut medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie 2017, desfășurată în India, sau pe eleva Irina Dobrin, de la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, care s-a clasat pe locul șapte la Olimpiada Internațională de lectură 2017.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Liceul Tehnologic , Avram Iancu , Casa Corpului Didactic Sibiu , Clubul Sportiv Şcolar Mediaş , Școala Gimnazială , Inspectoratului Şcolar Sibiu , Consiliului Local Sibiu , Ministrul Transporturilor , Inspector Școlar General , Consilier Local , Evaluarea Naţională , Casa Corpului Didactic , Colegiul Tehnic , elevii sibieni , Colegiul Național Pedagogic , Serviciului Public , Palatul Copiilor Sibiu , Clubul Sportiv Şcolar Sibiu , Învăţământ Preuniversitar , Sănătate Mintală Copii Sibiu , Nicolae Iorga , Inspectoratul Şcolar Judeţean , Educaţie Fizică , Mery Sîmtion , Municipiului Sibiu , Pentru Sibiu , Olimpiada Internaţională , Municipului Sibiu , Olimpiada Culturală , Teren Sport , Bacalaureat Sibiu , Bogdan Mihai Scarlat , Eugeniu Scarlat , Irina Dobrin , Raul Drăgoi , invtamant , manual de sport , sali sport sibiu , scoli sibiu , baza materiala
Vizualizari: 7433


Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Emil
Acum 8 ore
O
Acum 8 ore
Emil
Acum 8 ore
Claudiu
Acum 8 ore
CA