Luni,
28.11.2022
Innorat
Acum
3°C

Colectarea selectivă a deșeurilor. Daniela Cîmpean: „nu există riscul ca stațiile să fie închise“

Colectarea selectivă a deșeurilor. Daniela Cîmpean: „nu există riscul ca stațiile să fie închise“

După ce asocierea Bratner – Schuster & Co a notificat autoritățile județene că, de vineri, 10 noiembrie 2017, va rezilia contractul de concesiune a stațiilor de sortare a deșeurilor de la Șura Mică și Cisnădie și a celei de compost de la Șura Mică, reprezentanții ADI Eco Sibiu susțin că proiectul colectării selective a deșeurilor va continua fără sincope.

Este a doua notificare de încetare a contractului formulată de asocierea al cărei lider este Brantner, după ce prima – realizată ca urmare a unei propuneri de încetare amiabilă – a fost respinsă de primarii membri ai adunării generale a Asociației Intercomunitare de Dezvoltare (ADI) Eco Sibiu. Primarii au votat împotriva încetării amiabile, deoarece, au motivat ei, astfel s-ar pierde garanția de bună execuție a contractului, în valoare de 7,4 milioane de lei.

Cei de la Bratner au revenit cu o nouă notificare, în care arătau că din cauza cantităților de doar 10% din cele inițial estimate, din cauză că deșeurile reciclabile sunt, de fapt, în proporție de 70% reziduale și din cauză stațiile nu au echiparea tehnică potrivită, acest contract le-a generat pierderi lunare de cel puțin 150.000 de lei, în anul care s-a scurs de la implementarea colectării selective. Prin urmare, solicită încetarea contractului cu acordul părților, deci fără executarea scrisorii de garanție. „Referitor la posibilitatea încetării unilaterale a contractului fără executarea garanției de bună execuție, decizia privind executarea sau neexecutarea garanției de buna execuție urmează a fi luată în cadrul Adunării Generale a ADI ECO Sibiu. Varianta încetării contractului cu acordul părților a fost respinsă prin hotărâre a adunării generale, dar dată fiind noua solicitare în același sens transmisă de către Brantner, urmează ca decizia sa fie rediscutată în cadrul ședinței adunării generale“, arată Daniela Cîmpean, președintă a CJ Sibiu, dar și președintă a ADI Eco Sibiu.

Potrivit normelor în vigoare, cei de la Bratner – în calitate de operatori ai unor servicii publice – sunt obligați să mențină stațiile în funcțiune încă 90 de zile de la încetarea contractului, adică până pe 10 februarie 2018. Cele 90 de zile nu sunt, însă, suficiente pentru derularea unei noi proceduri publice de atribuire a contractului de concesiune a celor trei stații, lucru admis și de către Daniela Cîmpean. „Într-adevăr, posibilitatea finalizării unei proceduri de licitație publică în 90 de zile este mică, dar potrivit Memorandumului nr.20/9876/M.B./29.05.2017, pentru astfel de situații este reglementată posibilitatea desemnării, prin procedura negocierii directe, a unui operator pe perioadă determinată care să asigure funcționalitatea până la finalizarea procedurilor de licitație publică. Nu există riscul ca stațiile sa fie închise până la finalizarea licitației“, mai răspunde Daniela Cîmpean, la solicitarea Turnul Sfatului.

Cauzele care îi determină pe cei de la Brantner să ceară încetarea unilaterală a contractului semnat anul trecut pentru zece ani pentru suma de peste 74 de milioane de lei, fără TVA, sunt trei la număr: tehnice, calitative și cantitative. Cea din urmă se referă la cantitățile de deșeuri reciclabile care erau preconizate a fi sortate înainte de demararea contractului, cantități mult mai mici în realitate. „În loc de 1.666 de tone de deșeuri reciclabile lunar sunt aduse în stații între 200 și 300 de tone“, arată Lucian Sălcudean, directorul Brantner Environment SRL Sibiu.

Mai multe despre încetarea acestui contract puteți citi aici

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Calin Blaga

Acum 5 ani

Problema e mai grava. Din start contractele privind deseurile (si cele reciclabile si cele reziduale) au fost prost facute. Baza statistica a potentialului gunoi strans a fost exagerat evaluata de cineva din Adi Eco sau o firma contractata pentru aceasta. De ce? In baza ei s-a negociat contractul si cu Soma si cu asocierea Bratner. Acum, dupa un an, si Soma si Bratner arata cu degetul ca evaluarile Adi Eco au fost total aiurea. Cine raspunde pentru evaluari de 10 ori mai mari decat realitatea? Oare n-ar trebui tras la raspundere (fie individ, colectiv sau firma contractata)?
Raspunde

Astrida Fodora

Acum 5 ani

Pai deh... Cine le-a fi promis 1600 de tone oare? Primareasa cumva? Oare nu cumva inainte de Brantner se plateau mii de tone fictive de gunoi?
Raspunde

Ridichie Iglesias

Acum 5 ani

Se pare ca cineva baga gunoiul sub preș. Cine sa fie oare?
Raspunde

...

Acum 5 ani

si tu ai auzit ca se pune un covor mare peste sediul psd?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus