Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

Poziția conducerii, după greva de avertisment de la Aeroportul Sibiu

Poziția conducerii, după greva de avertisment de la Aeroportul Sibiu

130 dintre angajații Aeroportului Internațional Sibiu au sistat orice activitate timp de două ore, pentru a atrage atenția conducerii instituției asupra faptului că nu îi mulțumesc salariile. Greva a venit la mai mult de o lună de la declanșarea unui conflict colectiv de muncă. 

După încheierea celor două ore de grevă, timp în care activitatea a fost asigurată de un personal auxiliar, printre care s-a numărat chiar managerul aeroportului, conducerea aeroportului a transmis poziția în legătură cu acest conflict. Redăm mai jos întregul comunicat.

Imposibilitatea susținerii integrale a revendicărilor Sindicatului Liber Independent al Aeroportului Sibiu raportată la realitatea economică a regiei autonome Aeroportul Internațional Sibiu a determinat ca în cursul zilei de astăzi o parte din angajați aeroportului, membrii de sindicat, să declanșeze grevă de avertisment pe parcursul a două ore în intervalul orar 11.30 – 13.30.

Deservirea aeronavelor programate în intervalul în care a avut loc această acțiune a fost efectuată în condiții de siguranță cu personalul aeroportuar propriu care nu a participat la grevă. Au fost înregistrate decalaje minore, care nu s-au datorat procesului operațional gestionat de Aeroportul Internațional Sibiu, ci procedurilor adiacente cu privire la formalitățile de îmbarcare ce pot surveni în condițiile unui flux mare de pasageri, și alte situații neprevăzute.

Mobilul acestei acțiuni l-a reprezentat negocierile eșuate dintre reprezentanții Sindicatului Liber Independent al Aeroportului Sibiu și reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu cu privire la încheierea unui nou contract colectiv de muncă respectiv termenului de aplicabilitate pentru revendicările formulate.

Termenul de aplicabilitate al drepturilor propus de reprezentanții regiei a fost corelat cu momentul creșterii veniturilor regiei, luna iulie 2018 astfel încât aceasta propunere să reprezinte o soluție viabilă din punct de vedere economic sustenabilă pe termen scurt, mediu și lung.

Cu toate că din partea regiei, s-au făcut propuneri de creștere rezonabilă a salariilor principalul subiect discutat în cadrul negocierilor noului contract colectiv de muncă, din păcate nu s-a ajuns la un acord comun în direcția asigurării unor venituri garantate cât mai ridicate și a rezolvării situației create prin notificarea conflictului de muncă.

Propunerile prezentate de reprezentanții regiei autonome Aeroportul Internațional Sibiu au fost elaborate în concordanță cu obiectivele de performanță economică ale acesteia.

Creșterea fondului de salarii propusă și bugetată respectiv cheltuiala salarială a fost majorată pentru acest an cu un procent de aproximativ 21% pe fondul creșterii numărului de personal cu 4% . Astfel, două treimi din personalul aeroportuar ar beneficia de o creștere a salariilor de încadrare între 22% și 28%, raportată doar la salariile de bază.

De menționat este faptul că, în perioada 2013 – 2017 salariul mediu pe aeroport, raportat la angajații cu contracte individuale de muncă, a crescut cu 47%, iar prin nivelul propus pentru acest an procentul de creștere în decursul ultimilor cinci ani ar atinge 61,5%.

Așadar, putem afirma în mod obiectiv și coerent faptul că toate acțiunile și propunerile indicate au fost elaborate astfel încât acestea să se apropie de solicitările sindicatului fără a fi în dezacord cu obiectivele regiei de: autosustenabilitatea și dezvoltare durabilă.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Din_interior

Acum 5 ani

Ce omite comunicatul este nivelul deosebit de scazut de la care s-a plecat pentru acele majorari de 47%, ceea ce face ca nivelul actual sa fie tot printre cele mai scazute dintre aeroporturile din Romania si departe de nivelul mediu al salariului in judetul Sibiu. Din aceasta cauza,este aproape imposibila atragerea de personal valoros, dar si un numar important de plecari din randul personalului deja existent (pentru ca este aproape imposibil sa nu gasesti un serviciu mai bine platit la orice angajator din Sibiu).
Raspunde

Anonymus

Acum 5 ani

da, ce nu se mai spune este despre faptul ca angajatii cer mai multi bani dar munca ioc si de proasta calitate. bagajele ajung toate rupte si lovite sau chiar pierdute si regasite dupa zile bune, serviciul de verificare al pasagerilor este de multe ori de proasta calitate, aparatele bipaie si daca ai lucrari dentare in gura si sala de asteptare este specifica unui gari de lumea a treia. Nici in Mexic in orase mici nu am vazut asa ceva ca sa nu mai vorbimt de tarile civilizate... Asa ca nu merita nici angajatii mai multi bani si nici aeroportul mai multe curse (ca nu ar face fata) desi de suferit avem tot numai noi pasagerii. Vai si amar de el aeroport international...
Raspunde

Din_interior

Acum 5 ani

Stimate Anonymus, amestecati lucrurile intr-un mod care demonstreaza lipsa de cunostinte privind mersul lucrurilor in aviatia din Romania (si din lume), ceea ce n-ar fi grav daca nu v-ati simti indreptatit sa faceti judecati pe aceasta tema. Haideti sa le trecem in revista, ca sa nu ramaneti nelamurit. Bagajele sunt manipulate atat la plecare, cat si la sosire (daca nu cumva efectuati calatorii cu escala/escale, atunci adaugandu-se si alte manipulari). Sa sustineti ca bagajele sunt deteriorate doar la una din manipulari (cea din Sibiu) este cel putin incorect. "Serviciul de verificare al pasagerilor" este de fapt controlul de securitate. Conform legislatiei romanesti, SRI este institutia abilitata sa execute aceasta activitate. Aparatele "bipaie" asa cum sunt reglate sa o faca, iar acest lucru cade in responsabilitatea SRI, nicidecum a angajatilor aeroportului Sibiu. Va felicit pentru experientele avute in Mexic, dar sali de asteptare din gari ale lumii a treia se pare ca n-ati prea vizitat. Nici nu va doresc. Ne-am bucura sa mai treceti pragul Aeroportului Sibiu, dar daca este atat de groaznica experienta, va recomand sa folositi doar acele aeroporturi care corespund inaltelor dumneavoastra standarde in ceea ce priveste calatoriile. In rest, niste scuze la adresa oamenilor care muncesc in Aeroportul Sibiu v-ar face cinste, mult mai mult decat postarea de aici, cu care ati cam dat-o in bara.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus