Nu știu cum vi se pare vouă, dar mie orașul ăsta mi se pare de-a dreptul sufocat. Și sufocant, în același timp. Deși am avut ocazia am ales să nu rămân definitiv în București exact din motivul ăsta. Că îmi doream un oraș în care să nu trebuie să fiu atent tot timpul la ceva. Să fie un oraș relaxat. Și a fost, pentru foarte mulți ani. Între timp s-a și dezvoltat a crescut turistic și industrial imens. Poate nu atât de mult pe cât putea dar cu siguranță mult mai mult decât majoritatea celorlalte mari orașe ale țării, deși nu este un oraș mare. Deși e extrem de deplasată comparația, suntem cam cum e Innsbruck-ul în Austria. Genul ăla de oraș pe care îl vizitează inclusiv locuitorii acelei țări.
No, orașul ăla s-a cam dus. E enorm de multă lume pe străzi, enorm de mulți turiști. De luni traficul va fi din nou numai un nerv și-o suduială, vor dispărea locurile de parcare, o să devină din nou un oraș enervant. Cum piețele sunt tot timpul de evenimente ce aduc turiștii ce ocupă zona centrală, sibienii se retrag în Subarini, la Zoo, sau în Muzeul Astra sau pleacă. Se mai duc pe la Alba prin cetate, pe la Deva la Aquapark, la Aresenal Park, mai urcă rar în Păltiniș sau la Bâlea. Pentru că orașul nu mai are spații. Fără Zoo și muzeu eram în plop, ne călcam în picioare în Subarini. Prin urmare, sincere felicitări ambilor manageri pentru modul în care și-au condus instituțiile.
Dintre proiectele depuse de sibieni în cadrul bugetației participative, acțiune implementată de Primărie și susținută de USR, a sărit în ochi remodelarea bulevardului Victoriei. Proiect care a devenit ceva mai vizibil datorita arhitectului Tudor Popa . Tudor, de exemplu, își asumă an de an înjurăturile celor care nu găsesc loc de parcare în Piața Mică și continuă proiectul Orășelul Artiștilor. Acum o să-l înjure și mai mulți șoferi. Probabil o să ajungă cel mai înjurat de către șoferi om din Sibiu. Dar și eu aș vrea să văd Piața Mică golită de mașini. Eu, care trec în 350 de zile din an prin piața aia m-am emoționat când am văzut-o complet liberă, de Ziua Mobilității. Și Huet-ul l-aș vrea gol și mi-ar plăcea să trec pe Victoriei prin verdeață, pe spații largi. Mi-aș lua trotineta electrică la care mă gândesc de 6 luni dacă să o iau sau mai mult mă încurcă.
Sincer, proiectul ăsta nu e cel mai bun proiect care există, are nenumărate neajunsuri care fac ca investiția în implementare să nu fie fezabilă. Dar e unul foarte interesant dacă e pus într-un context. M-am uitat la fotografiile din proiect și mi-am adus aminte imediat de Viena. Orașul în care cei mai mulți oameni și-ar dori să se mute. Și am făcut rapid un calcul dacă nervii pe care mi-i fac căutând loc de parcare în zonă, o zonă oricum infernală din punctul ăsta de vedere, îi anulez într-un asemenea loc și dacă rămân și cu ceva pe plus. Eu încă nu înțeleg de ce niciun om dăștept la cap din Sibiul ăsta nu și-a făcut până acum o parcare privată. Sub și supraterană, undeva în centru. Că are nevoie de 50 de locuri de parcare ca să relaxeze zona, nu mai multe. Aș da și 10 lei pe oră pentru o parcare în locul ăla. Am în minte și spațiul, la Atcom, Zaharia Boiu colț cu Justiției. Sau în spate la BCR, locuri sunt pentru așa ceva. În contextul unei asemenea parcări, Victoriei ar putea fi o plăcere să o iei la pas. Evident, dacă va arăta ca în poze. Dar pe lângă a fi o alee pietonală de la proiectul ăsta ar putea porni o discuție mai amplă, cu schimburi de idei, nu despre ce nu s-a făcut, ci despre ce să se facă. Pentru că fiecare călătorie începe cu primul pas.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Zaharia Boiu , Muzeul Astra , Piața Mică , Tudor Popa , ziua mobilitatii , Aresenal Park , Fără Zoo , Orășelul Artiștilor , Și Huet
Vizualizari: 2132
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Sparrow
Acum 5 ore
Adina
Acum 5 ore
HellTown
Acum 5 ore
Ionica vecinu
Acum 5 ore
Casian