Miercuri,
27.10.2021
Cer Senin
Acum
1°C

Primăria și Tursib cheamă sibienii în Piața Mare: sosesc primele zece noi autobuze

Primăria și Tursib cheamă sibienii în Piața Mare: sosesc primele zece noi autobuze

Zece din cele 55 de noi autobuze achiziționate de Tursib pentru primenirea flotei urmează să fie prezentate sibienilor în cadrul unui eveniment programat să aibă loc în Piața Mare. Evenimentul a primit și un nume: TRANSformarea.

Primarul municipiului Sibiu, ambasadorul Turciei în România, conducerea Tursib, transmisii live pe Facebook, un tur oficial și o expoziție de autobuze - atât dintre cele noi, cât și dintre cele care circulau în Sibiul din vremurile comuniste – sunt printre invitații și elementele evenimentului programat să aibă loc vineri, 2 noiembrie, de la orela 15:30 în Piața Mare. Acolo și atunci vor fi prezentate sibienilor primele zece noi autobuze dintre cele 55 achiziționate de Tursib dintr-un împrumut de la BERD. Inițial, aceste zece autobuze ar fi trebuit aduse la Sibiu de la finele săptămânii trecute, dar acest lucru a fost amânat pentru ziua de miercuri, 24 octombrie. “Înnoirea flotei de autobuze, susținută de Primăria municipiului Sibiu, este un moment foarte important pentru noi și vrem să-l împărtășim atât cu cei care folosesc deja mijloacele de transport în comun ale TURSIB, cât și cu cei care încă nu fac acest lucru, cu speranța că-i vom convinge. TRANSformarea în bine a orașului presupune și transformarea serviciilor publice. Este o mândrie pentru noi să putem lua parte, alături de municipalitate la acest proces continuu“, declară directorul general al Tursib, Dan Căprariu, potrivit unui comunicat de presă remis redacției Turnul Sfatului.

Puse în circulație din noiembrie

Cele zece autobuze aduse în Piața Mare a Sibiului sunt de două tipuri: opt sunt cu o lungime de 12 metri și 95 de locuri (produse de Anadolu Isuzu Sanayi ve Ticaret AS), iar două sunt articulate, cu o lungime de 18 metri și 147 de locuri (produse de Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS). După prezentarea din Piața Mare și definitivarea actelor necesare, cele zece autobuze urmează a fi puse în exploatare. “Ambele modele sunt dotate cu sisteme de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sisteme informatice de monitorizare conectate la baza Tursib, cu instalații de numărare a călătorilor la fiecare ușă, cu sisteme de supraveghere video atât în interior cât și în exterior, sisteme electronice de validare a plății călătoriei, cu echipamente pentru asigurarea serviciilor WI FI, cu sisteme audio și video, ambele modele au podea joasă și facilități pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusă și locuri rezervate pentru pasagerii cu cerinţe speciale“, enumeră reprezentanții Tursib din lista dotărilor noilor autobuze.

Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, Până la finele acestui an urmează a fi livrate la Sibiu nu doar cele 55 de autobuze achiziționate de Tursib, ci și cele zece cumpărate printr-o procedură separată de către Primăria municipiului Sibiu. Acestea din urmă vor fi livrate tot de către Isuzu, fiind vorba de modelul Citiport (autobuze de 12 metri, cu o capacitate de 95 de persoane).

Expoziție “în oglindă“

Tot în Piața Mare a Sibiului, odată cu noile autobuze, vor fi expuse alte opt modele dintre cele utilizate în trecut – chiar și înainte de 1989 – de către Tursib. “Sibienii vor putea revedea atât de popularele - la vremea lor - modele de autobuze Ikarus și DAC , dar și două dintre autobuzele MAZ care se vor retrage de pe traseele din Sibiu în luna noiembrie, respectiv decembrie 2018“, mai arată reprezentanții Tursib.

Evenimente de PR

Înaintea deschiderii expoziției, Astrid Fodor, primarul Sibiului, alături de reprezentanții conducerii Tursib, ambasadorul Republicii Turcia la București, Osman Koray Ertaș, precum și ai firmelor care livrează autobuzele vor susține o conferință de presă. Ulterior, oficialitățile vor participa la un tur oficial cu unul dintre noile autobuze, pe traseul Piața Mică - str. Ocnei - str. N. Teclu - str. Constituţiei - str. Avram Iancu - Piața Mare. Evenimentele din cadrul TRANSformarea urmează a fi trasmise în direct pe Facebook, pe pagina administrată de Primăria municipiului Sibiu.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

28 comentarii

X

Acum 3 ani

Se împlinesc aproximativ 11 ani si jumatate de la ultima achiziție de autobuze noi timp în care putem trece în agenda desfiintarea totală a transportului electric cu troleibuzul- deși puteau fi accesate fonduri pentru dezvoltarea acestui mijloc de transport în comun adecvat pentru străzile înguste din oraș(ultimele troleibuze care circulau pe străzile orașului aveau o vechime între 30-44 ani si erau tinute parca în circulație în mod special pentru a crea repulsie), desfiintarea singurei linii de tramvai rurale din Romania care ar fi trebuit daca nu dezvoltată macar turistic cel puțin păstrată si întreținută corespunzător! S-a renunțat la un deloc relativ bine poziționat fata de oraș și s au investit niște sume de bani mult mai mari intr un depou mai mic si poziționat mult mai departe fata de oras-vezi consumul actual de motorină pentru încadrarea în traseu! Se puteau achiziționa masini SH ceva mai noi, de prin început de 2000 si nicidecum din 90-92! Și nu în ultimul rând pot vedea extrem de critic și faptul că se achiziționează masini japoneze (cică) făcute în Turcia! Nu contest faptul că si masini de brand sunt produse parțial în Turcia- vezi MAN urile aduse în 2007 dar parcă aș impune în caietul de sarcini ca aceste masini sa fie produse în UE sau ca parte din investiție sa rămână în UE daca tot e finanțare BERD! Asta este! Vom serba aducerea unor "hibride" ce vor mai fi testate în alte orașe "europene" gen Constanta, Iasi, Tg Mures si Brasov orașe care duc greaua moștenire lăsată de bielorusii de la MAZ! P.S. În totdeauna am susținut că merita sa păstrăm cate un autobuz ca si model istoric și mi aduc aminte de replica directorilor de pe atunci: ce sa mai tin ciururile astea? Sicrie pe roți! Asta e nivelul! Mult succes struto-camilelor plătite din impozitele tuturor sibienilor!
Raspunde

Radu

Acum 3 ani

Bine punctat. Sunt de fapt autobuze turcesti cu motoare americane Cummins. Cu Japonia si Isuzu cred ca au in comun doar sigla din fata, unde oricum scrie si Anadolu. Despre calitatea asamblarilor in Turcia intrebati-l pe Carabulea, ce teapa si-a luat cu autocarele Mercedes fabricate in Turcia! Foarte bine se puteau cumpara Solaris, la acelasi pret cu Isuzu- Anadolu, solaris fabricate in Polonia, sub licenta MAN la inceput , apoi modele proprii cu motoare germane. Solaris sunt asa de tari incit exporta in aproape jumate din Germania, mare parte din Europa si pina in USA!! In München de exemplu, 40% din flota de autobuze este Solaris( la a 3a generatie) si nemtii astia nu or fi asa de prosti sa cumpere Solaris, daca nu sunt bune si fiabile!! Explicatia logica este ca turcii au mituit mai bine.( doar fac asta de sute de ani, o au in singe)
Raspunde

Otoman

Acum 3 ani

Ce cauta in Sibiu ambasadorul undei tari unde democratia si libertatea de exprimare sunt optionale?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Rezy Stentu

Acum 3 ani

Exact, sa il interzicem pe nesimtit!!! Pai noi am creat un oras de hipstereala si androginism ca sa permitem orice nimeni?!
Raspunde

Ion ionescu

Acum 3 ani

Sa faci lansări si mare tam tam ptr 10 autobuze, in conditiile in care la Buzău circula 20 de autobuze electrice iar orice orășel din Germania are transport in comun impecabil, ei asta înseamnă sa fi in Romania. Vai, ce penibil
Raspunde

Calator

Acum 3 ani

Noi in loc sa evoluam facem regres, toti se orienteaza spre electric noi luam diesel, pe vremea lu ceausescu circulau troleibuzele sa fim cat mai putin dependenti de combustibili fosili, se gandea pentru tara acum se gandeste pentru buzunarul dragilor nostri conducatori. Chiar nu auzim ca sunt fonduri europene si nu le accesam? Cata vreme suntem penibili?
Raspunde

Radu

Acum 3 ani

Asta inseamna Sibiul condus de Fodor, Razvan Pop si Corina Bokor!!!! Noaptea mintii!!!!
Raspunde

Calatorul

Acum 3 ani

Ca un beneficiar al transportului in comun din Sibiu, sunt foarte curios care vor fi traseele care vor beneficia de mijloacele de transport moderne, ce urmeaza a fi puse in circulatie. Nu pe toate traseele sunt respectati calatorii acestui oras, desi biletul de calatorie sau abonamentul are aceeasi valoare. Concret, traseul 10 beneficiaza doar de acele autobuze pe care intentionaeza societatea ""Tursib" sa le scoata din circulatie, dar ce conteaza cum ne simtim noi calatorii? Suntem toti obligati sa suportam scuza, ca in cartierele Turnisor si Gusterita locuiesc cetateni de o anumita etnie, insa societatea "Tursib" ar putea trimite echipele de control pe acest traseu mai des, in acest fel disciplinand calatorii. Dar oare vrem? Ar fi mult mai multe de spus, dar cred ca nu intereseaza pe nimeni oricum.
Raspunde

dancp2

Acum 3 ani

taiati panglica,faceti si un cor si cintati ODA autobuzelor!cu elevi sau pionieri!
Raspunde

dan

Acum 3 ani

Ce bataie de joc sa defilezi cu autobuze noi in piata mare. Pai achizitia de mijloace de transport in comun noi trebuie sa fie o normalitate. E ca si cum ne-am strange in piata mare de cate ori ne cumparam o pereche de blugi noi. PS: Sunt curios daca sibienii au voie sa atinga exponatele :))
Raspunde

Radu

Acum 3 ani

HEHeeeee! Asa procedeaza mediocrii si limitatii. Vor sa arate ca uite, fac ceva pentru oras si locuitorii lui.
Raspunde

TAM TAM

Acum 3 ani

Prea mult tam-tam pentru un lucru normal. Puneti-le in circulatie si au timp oamenii sa le tot admire.
Raspunde

ANDY STINEA

Acum 3 ani

nu uitati sa chemati si un popa gras cu ceafa si guse sa trago o fistanie ca fara ini nu se poate....
Raspunde

Radu

Acum 3 ani

Cu siguranta va fi si un popa acolo sa le sfinteasca. Ma gandesc sa cheme si un muftiu de la o moschee
Raspunde

foamea

Acum 3 ani

Aduce cineva si fanfara?
Raspunde

ALO Astrid Altzheimer!

Acum 3 ani

Doamne fereste!!! Aatrid e tot mai penibila: cum poti sa faci "eveniment" dintr-un lucru normal?
Raspunde

unul

Acum 3 ani

pe bani imprumutati de la BANCA EUROPEANA DE RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE , in concluzie ne-am bagat datori pe multi ani probabil , dar pentru asta nu ne chema sa ne informmeze , pentru ce perioada ne-am indatorat, asta nu mai conteaza , ne tin de prosti nu spun si sursele de finantare si costurile care implica, pai ce Banca Europeana trebe sa gaseasca fraieri ca sa poata avea profit, nu?
Raspunde

the one

Acum 3 ani

Astia vor capital de imagine dintr-o asemenea bagatela??? INCREDIBIL!!! Astept cu nerabdare lansarea noilor cosuri de gunoi, precum si concertele oferite cu ocazia inaugurarii WC-ului public din Sub Arini… cu artificii, bineinteles..! Daca primareasa mai prinde un mandat… singura sansa ar fi sa devenim un cartier al Selimbarului!
Raspunde

Saint Bartholomew

Acum 3 ani

O administrație de 2 bani. Circ de prost gust pentru ceva ce ar trebuii să fie NORMAL! Aveam pretenții de la FDGR... dar văd că e același meltenism sudic de prost gust și la ei... Am altă întrebare de reflexie totuși. De ce nu au atras fonduri europene pentru modernizarea flotei Tursib ? De ce împrumuturi la BERD ? A, păi pentru că BERD îți dă bani și nu te întreabă ce faci cu ei, simplu... Așteptăm 20-20, cum zice Veorica. Sperăm ca alegătorii din Sibiu vă vor expedia pe toți din funcțiile călduțe pe care le aveți la primărie.
Raspunde

Radu

Acum 3 ani

Clujul a cumparat autobuze cu fonduri europene. insa pentru a intocmidocumentatia si a o trimite pentru accesarea de fonduri europene, trebuie sa ai oameni care se pricep sa faca asta. In Sibiu, Dumnezeu cu mila!!!!!
Raspunde

Konig von Siebenburgen

Acum 3 ani

Spre deosebire de cei 90% dintre comentatorii de aici, sunt sibian. Este bine ca se innoieste flota penibilului Tursib. Initial am crezut ca evenimentul se refera la inaugurarea metroului sibian sau a finalizarii proiectului inexistent de renovare a fatadelor tuturor cladirilor din centru (extins). Adevarul este ca actuala administratie a orasului este exact ca si majoritatea sibienilor nascuti sau deveniti. Un zero absolut. Ciobaneala, neamprostia, fudulia, lentoarea in gandire caracterizeaza acest oras. A te aduna si a aplauda ca o foca asa ceva spune multe. Am ajuns sa ne bucuram de ceva ce trebuia sa se intample cu ani in urma. Oradea, Clujul, Aradul sunt la ani lumina fata de acest sat populat cu ciobani locali si nou veniti din aceeasi liga sateasca. In Sibiu daca nu aplauzi ca o foca maretele realizari ale acestor incompetenti limitati, automat esti trimis inapoi dupa Carpati. Si asta spune multe. Sibienii sunt o gloata de autosuficienti, semidocti, limitati, aplaudaci, cu un IQ mult sub medie. Sigur, in comparatie cu Faurei, Focsani si Dej, Sibiul este super. Dar cand te compari cu Oradea, Cluj, Arad, Timisoara chiar, Brasov, Iasi, iti dai seama ca joci in liga sateasca. Un oras condus de hipsteri cu barbita aia infatuata, in care marii formatori de opinie (vreo 3 asa zisi ziaristi, bloggeri) castiga bani buni de la primarie pe spatele focilor care aplauda. Trist si penibil.
Raspunde

periscop

Acum 3 ani

Dar șoferii? Au fost angajați destui șoferi pentru autobuzie? Vor fi ei bine plătiți, ca să nu mai existe conflicte între ei și conducerea Tursib? ș.a.m.d.
Raspunde

filip

Acum 3 ani

Cata distractie o sa fie daca se strange lumea si ii huiduie pe acolo :))
Raspunde

Isuzu

Acum 3 ani

Mare tam-tam pt. 10 turcisme, intr-o fosta capitala europeana in care toate autobuzele au demult depasita durata normata de viata. Alte panglici, la sosirea urmatoarelor 10 turcisme, apoi la urmatoarele 5 si tot asa... circ ieftin. Bine s-a spus anterior, nu e nevoie sa ne comparam cu orasele europene ce dezvolta transportul pe fir .Un exemplu recent e Praga, cu troleibuzul modern ce circula atat cuplat la reteaua cat si pe baterii (ce se incarca de la reteaua troleibuzului, fara a fi nevoie ca autobuzul sa zaca la incarcare "rapida" 20-25 de minute, asa cum e la Cluj). De tramvai, ce sa mai vorbim... Oradea, Timisoara, Baia Mare, Cluj Napoca...
Raspunde

Loredana Popşor

Acum 3 ani

Sarakii de la Cluj si-au luat cateva zeci de Mercedesuri, dar evident, acolo nu e doamna Fodor si nici nu sunt banii si bunastarea din Sibiu! De multe ori mi se intampla sa simt mirosul bogatiei de la 30 km de Sibiu!
Raspunde

Ludovic le Roi Soleil

Acum 3 ani

"A fi critic cu ce se intampla in Sibiu, a argumenta si a proba incompetenta administratiei echivaleaza cu a fi oltean sau pesedist." Ludovic XIV
Raspunde

Noiceidejos

Acum 3 ani

Era normal.....genul de idee care stîrnește reacții contrare di partea unora...si e normal...atîta timp cît unii au crescut in lpisa laudelor.Nimanui nu-i place sa fie înconjurat de lăudarosi...dar cîteodată simțim nevoia sa ne mai si etalam calitățile fata de altii.Ceea ce sa reusit totusi de echipa Tursib..cred ca e o calitate si o munca , care ar trebui sa fie apreciată...da...stiu asta e datoria lor..si chiar dacă.... "Lauda de sine nu miroase a bine"....mie chiar nu-mi plac....dar atîta timp cît te vorbeste lumea..inseamna ca traiesti.De fapt laudele sunt o sursa de placere ca si banii...sexul...mîncarea...deci alegeti-va placerile:-))Drumuri bune..si nu uitati sa achiziționați bilete...acum se vede totul pe camere...alea noi:-))
Raspunde

x

Acum 3 ani

Stai sa vezi daca o sa functioneze....Tursib nu este in stare nici azi sa scoata autobuze curate pe traseu si vorbim de camere....:))
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus