Luni,
01.03.2021
Ploi Scurte
Acum
4°C

Proiect: Instituțiile publice care nu primesc documente online să aibă program până la ora 20.00

Proiect: Instituțiile publice care nu primesc documente online să aibă program până la ora 20.00

Un număr de 40 de parlamentari USR şi neafiliaţi au înregistrat, la Senat, un proiect de lege care obligă instituţiile centrale şi locale să asigure accesul cetăţenilor până la ora 20.00 în două zile lucrătoare pe săptămână dacă nu primesc documentele online.

„Autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale care au program de lucru cu publicul şi nu primesc documente prin mijloace electronice de comunicare sunt obligate să asigure accesul cetăţenilor până la ora 20.00 în două zile lucrătoare pe săptămână”, prevede propunerea legislativă, citată de Mediafax.

Potrivit iniţiatorilor, proiectul are ca scop „înlesnirea accesului cetăţenilor la serviciile publice” şi „combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul a autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale”.

„În prezent, programul de lucru al autorităţilor publice centrale şi locale care au program de lucru cu publicul coincide cu cel al cetăţenilor. Respectiv, pentru a se prezenta la ghişeu, cetăţeanul este nevoit să lipsească de la locul de muncă. Acest fapt, precum şi lipsa digitalizării, fac serviciile publice greu accesibile”, se mai arată în expunerea de motive.

Senatul este prima cameră sesizată, Camera Deputaţilor fiind for decizional pentru iniţiativa legislativă.

Vizualizari: 459

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus