După o serie de promisiuni făcute pe parcursul anului 2018, în care autoritățile anunțau că acordul de mediu pentru cel mai important proiect de infrastructură din România - autostrada Sibiu-Pitești - va fi eliberat cel mai târziu în decembrie 2018, ministrul Mediului sugerează că acest lucru se va întâmpla cel mai târziu la începutul anului viitor.
Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești urmează să traverseze teritoriul a trei județe - Sibiu, Vâlcea și Argeș -, iar pentru construcția șoselei aceasta a fost împărțită în cinci secțiuni: Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Țigveni, Țigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești.
Prima și ultima secțiune au fost scoase la licitație în vara anului trecut de către CNAIR, însă pentru ca să înceapă lucrările propriu-zise este obligatorie obținerea Acordului de Mediu, fără de care nu se poate obține autorizația de construcție.
Pe parcursul anului 2018 au fost făcute publice mai multe termene limită în care acest document să fie emis. Asigurări au fost date pentru martie 2018, apoi pentru iunie 2018, pentru august 2018, pentru octombrie 2018, iar ultima promisiune a fost pentru luna decembrie 2018. Se pare că nici în decembrie Acordul de Mediu pentru autostrada Sibiu-Pitești nu va fi eliberat, după cum reiese dintr-un răspuns al ministrului Mediului dat deputatului de Vâlcea Ștefan-Ovidiu Popa.
Amintim că la începutul lunii noiembrie Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a publicat „Raportul privind impactul asupra mediului pentru proiectul Autostrada Sibiu-Pitești”. Mai exact, pe 5 noiembrie. Presa de profil a scris că aceasta a fost cea mai importantă veste pentru realizarea acestui proiect și că documentul va debloca practic licitaţiile pentru construirea celei mai aşteptate autostrăzi din România.
Marius Nistorescu, directorul firmei care a realizat raportul, a spus pentru Economica.net că teoretic este posibil ca acordul de mediu să fie emis în decembrie, dar că acest lucru depinde de mai multe variabile.
„Variabilele” au fost descrise de ministrul Mediului în răspunsul dat deputatului Popa. Astfel, în perioada 11-13 decembrie 2018 vor avea loc dezbateri publice a raportului privind impactul asupra mediului. Ulterior, în termen de 20 de zile de la ședințele de dezbateri - adică cel târziu în zilele de 31 decembrie - 2 ianuarie 2019 - ANPM are obligația să analizeze comentariile/opiniile/observațiile publicului interesat dacă este cazul, să transmită CNAIR soluțiile de rezolvare a problemelor semnalate de public, dar și să răspundă în termen de 10 zile la observațiile publicului.
„După primirea completărilor solicitate, dacă este cazul ANPM: a) transmite membrilor CAT formularul completat; b) convoacă și prezintă membrilor CAT lista de control aferentă etapei de analiză; c) definitivează lista de control; d) consemnează opiniile membrilor CAT privind calitatea raportului privind impactul asupra mediului și asupra răspunsurilor la problemele formulate de publicul interesat și stabilește necesitatea unor eventuale completări/modificări ale RIM, dacă este cazul; e) comunică, în scris, titularului proiectului necesitatea completării/modificării RIM dacă este cazul; f) decide emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării acestuia”, a explicat Gavrilescu.În continuare - dacă CNAIR va fi nevoită să depună completări cerute de ANPM, atunci ultima va anunța o decizie privind acestea în termen de 15 zile - adică cel târziu până la sfârșitul lunii ianuarie 2019.
Și asta nu e tot: „CNAIR are obligația în termen de 3 zile de la primirea anunțului să informeze publicul interesat. În lipsa observațiilor publicului după 5 zile de la afișarea anunțului public ANPM poate emite acordul de mediu”, mai spune ministrul Mediului.
Grațiela Gavrilescu mai amintește că Ministerul Mediului, prin ANPM, a avizat favorabil proiecctul „Autostrada Sibiu-Pitești” și că a impus condiții CNAIR pentru a diminua/elimina impactul asupra ariei naturale protejate Oltul Mijlociu-Cibin-Hârtibaciu. Totodată, se subliniază necesitatea protejării ariei naturale de interes național Valea Vâlsanului - „areal supus de asemenea unui regim special de protecție și conservare și posibil afectat de derularea proiectului, revine (...) în competența administratorilor, Ocolul Silvic Rășinari RA și Ocolul Silvic Izvorul Florii”.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: Agenția Națională , Ocolul Silvic Rășinari , Protecţia Mediului Sibiu , Marius Nistorescu , Ministerul Mediului , Ocolul Silvic Izvorul Florii , autostrada Sibiu - Pitești , Ovidiu Popârţan , Oltul Mijlociu , Grațiela Gavrilescu , Valea Vâlsanului , Vâlcea Ștefan
Vizualizari: 7306
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Sibian
Acum 11 ore
Jiji Berbecali
Acum 11 ore
Carcotel
Acum 12 ore
John doe
Acum 12 ore
John doe