În nici 30 de zile de la punerea în circulație, noile autobuze achiziționate de Tursib au deja scaune a căror tapițerie nu doar că a fost pătată, ci și tăiată. Doar o parte din distrugerile produse de călătorii sibieni.
”Sunt șofer cu experiență și, din păcate, da, mă așteptam la aceste rezultate. Sunt în Sibiu câteva trasee pe care călătorii nu sunt foarte civilizați”, explică un șofer Tursib care conduce de câteva zile unul din noile autobuze achiziționate de către societatea de transport public. Autobuz care are deja câteva scaune cu tapițeria pătată serios, în timp ce pe unele scaune tapițeria a fost pur și simplu spintecată. Nu sunt singurele distrugeri pe care călătorii sibieni au reușit să le producă în doar câteva zile noilor mijloace de transport în comun. În afară de scrijelituri ale lateralelor au fost rupte deja și câteva mânere de susținere pentru cei care călătoresc în picioare. ”În cadrul sindicatului noi am început o campanie printre șoferi, prin care îi îndemnăm să acorde atenție comportamentului lor, să ofere servicii de calitate. Asta pentru a menține o imagine cât mai pozitivă a societății în rândul călătorilor. Pe de altă parte, suntem puși în postura de a asista la distrugerile din autobuze fără a putea face mare lucru. Constatăm o reală lipsă de educație civică în ceea ce privește transportul în comun”, apreciază Alin Poabar, liderul sindicatului angajaților din cadrul Tursib.
65,74 de milioane de lei au costat cele 55 de noi autobuze achiziționate la finalul acestui an de către Tursib. Banii provin dintr-un credit accesat de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Primele autobuze au fost puse în circulație în ziua de 22 noiembrie 2018. Pentru a menține curățenia și confortul în aceste autobuze, conducerea societății a decis ca de la începutul anului viitor – în afara curățeniei zilnice realizată cu personalul propriu – fiecare autobuz să intre, cel puțin o dată pe lună – într-un amplu proces de curățare profesională și dezinfecție.
Germania: Până la 1.000 de euro pentru cei care îi reclamă pe vandali
Noile autobuze achiziționate de Tursib sunt dotate cu camere video, însă acestea nu par să își dovedească utilitatea în identificarea în timp real a actelor de vandalism și a celor care le produc.
În mijloacele de transport din Germania, afișele îndeamnă călătorii să îi reclame pe vandali
Acte de vandalism care se produc și în Germania, dar unde autoritățile încurajează populația să le reclame. În Dortmund, de exemplu, în stațiile mijloacelor de transport au fost montate afișe prin care călătorii sunt îndemnați să reclame de îndată vandalii la numere de telefon la care vor răspunde polițiștii. Pentru astfel de informații, călătorii pot primi recompense de până la 1.000 de euro.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Timpuri Noi , Banca Europeană , Alin Poabar , vandalism , Replica Tursib , scaune , Pentru Sibiu , rupte , Tursib Milea , autobuze , tapiterie , În Dortmund
Vizualizari: 14015



Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Turci
Acum 7 ore
Resi
Acum 7 ore
Resi
Acum 8 ore
Nustiu
Acum 9 ore
Pol-Pot