Joi,
20.03.2025
Cer Senin
Acum
3°C

Proiect: Elevii din clasele VI şi IX ar putea avea la şcoală o nouă disciplină obligatorie

Proiect: Elevii din clasele VI şi IX ar putea avea la şcoală o nouă disciplină obligatorie

Elevii din clasele VI şi IX ar putea avea, săptămânal, o nouă disciplină obligatorie - Educaţie şi cultură media, potrivit unei propuneri în Parlament. Cursul urmează să dezvolte abilităţi de a identifica ştirile false şi să cunoască fenomenul fake news.

“Prezenta lege reglementează introducerea disciplinei «Educaţie şi cultură media» ca disciplină obligatorie, o oră pe săptămână, pentru elevii claselor a VI-a şi, ulterior, elevii claselor a IX-a”, se arată în Legea pentru introducerea disciplinei,

Potrivit Mediafax, proiectul a fost înregistrat în 19 decembrie. Materia propusă va include obligatoriu predarea teoriilor comunicării, formarea unui mecanism critic şi analitic de recepţionare a ştirilor, identificarea manipulării informaţiei în beneficiul unor interese extremiste sau anti-democratice, filtrarea unor informaţii care au scopul final îngrădirea şi ameninţarea unor drepturi fundamentale şi identificarea ştirilor false.

Potrivit propunerii legislative, cursul va fi predat de profesorii de Limba Română, Istorie, Cultură Civică sau Filosofie, care vor fi pregătiţi, în fiecare an, pentru a preda disciplina.

De asemenea, Ministerul Educaţiei Naţionale va forma un grup de lucru care va include în mod obligatoriu un grup din reprezentanţi ai facultăţilor care pregătesc specialişti în domeniul comunicării şi mass-media, organizaţii non-guvernamentale, care vor elabora un plan de formare a profesorilor, precum şi metodologia disciplinei.

“Dezvoltarea fenomenului «fake news» generează o criză pentru societatea contemporană şi ameninţă inclusiv buna funcţionare a democraţiilor liberale cu riscuri asupra securităţii şi siguranţei naţionale”, se arată în expunerea de motive.

 Totodată, se mai spune că fenomenul «fake news» este un pericol la adresa democraţiei şi poate conduce, de exemplu, la creşterea sentimentelor anti-europene sau xenofobe.

“Începând cu ciclul gimnazial, este util ca tinerii să cunoască progresiv noţiuni de bază din teoria comunicării, să înţeleagă care sunt mediile pe care le pot accesa pentru o informare diversă, să îşi formeze un mecanism critic şi analitic de recepţionare a ştirilor, să identifice manipulările informaţiei în beneficiul unor interese extremiste sau antidemocratice, să filtreze unele informaţii care au ca scop final îngrădirea şi ameninţarea unor drepturi fundamentale, să îşi dezvolte capacitatea de a discerne între un «fake news» şi un eveniment real/o informaţie adevărată, şi, în egală măsură, să poată identifica şi să respingă argumentat orice formă de retorică xenofobă, rasistă sau antisemită”, se mai arată în expunerea de motive.

Proiectul de lege a fost propus de deputatul PNL Ovidiu Alexandru Raeţchi. Proiectul a fost înregistrat la Camera Deputaţilor, primul for sesizat, după care va ajunge la Senat, for decizional. Legea va intra în vigoare în doi ani de la adoptare.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

2 comentarii

profu

Acum 6 ani

In sfarsit o idee buna!!! Gand la gand!
Raspunde

Eddy Merckx

Acum 6 ani

E vorba de fapt de o reeducare în spiritul stângismului radical ce ține de corectitudinea politică. Ca să distingi adevărul, îți trebuie o vastă cultură, nu stângisme prefabricate.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus