Miercuri,
30.11.2022
Innorat
Acum
-2°C

În căutarea unui nou sediu. Judecătorii sibieni au mărit prețurile la 65 de lei/mp

În căutarea unui nou sediu. Judecătorii sibieni au mărit prețurile la 65 de lei/mp

Pentru a patra oară în ultimele șase luni, Tribunalul Sibiu lansează o licitație pentru închirierea unui nou sediu, în care speră să se mute din primăvara anului viitor.

15 octombrie 2019 este termenul de depunere a ofertelor în cadrul noii proceduri de achiziție publică lansată de Tribunalul Sibiu, pentru închirierea unui sediu în care magistrații sibieni să lucreze. Cea de-a patra licitație a fost lansată cu mici modificări față de precedentele tentative de a închiria un nou sediu. În primul rând, prețul maxim ofertat a crescut la 65 de lei/mp pe lună, fără TVA, o creștere de aproximativ 15% față de sumele alocate până acum. Mai apoi, Tribunalul și Judecătoria nu mai cer ca spațiul să poată deveni utilizabil din noiembrie 2019, ci au prelungit acest termen până în 20 mai 2020. “Prelungirea termenului este posibilă raportat la complexitatea lucrărilor necesare şi în măsura în care termenul de locațiune pentru actualul sediu al Tribunalului Sibiu va fi prelungit“, se arată în caietul de sarcini al procedurii lansată pentru închirierea noului spațiu. Tribunalul și Judecătoria trebuie să își caute un alt spațiu, deoarece actualele clădiri cedate în urmă cu peste cinci ani de către Ministerul Apărării vor fi transformate în sediul unui viitor comandament NATO care va funcționa la Sibiu. Iar în sediul de pe bulevardul Victoriei, aflat în curs de reabilitare din 2011, judecătorii nu se vor putea întoarce mulți ani de acum încolo, din cauza unui cumul de factori.

Dacă la prima licitație nu s-a prezentat nimeni, următoarele proceduri organizate de Tribunalul Sibiu pentru închirierea unui nou sediu au fost anulate deoarece ofertele depuse nu erau conforme cerințelor. Cel mai ”aproape” de a încheia un contract au fost cei de al Casa Albă Independența SA (societatea care deține fosta fabrică Independența de pe str. Ocnei). Oferta lor tehnică a fost considerată acceptabilă, dar a fost respinsă oferta financiară, considerată prea mare raportat la bugetul alocat.

Un spațiu “la cheie“ cu peste 120 de încăperi

Reprezentanții Tribunalului și ai Judecătoriei Sibiu caută un spațiu în care să funcționeze pe o perioadă de minim cinci ani. Prevăzători – având în vedere dezastrul în care s-a transformat proiectul de reabilitare a Palatului Justiției din Sibiu- magistrații sibieni au în vedere și posibilitatea prelungirii acestui contract. Printre condițiile impuse prin caietul de sarcini pentru selectarea viitoarei chirii (spațiile folosite acum pe Calea Dumbrăvii ar trebui, teoretic, eliberate în câteva săptămâni) se numără o suprafață utilă de aproximativ 4.500 de mp (plus încă cel mult 450 de mp), din care holurile să aibă o suprafață de cel mult 1.000 de mp (dacă acestea sunt mai mari, chiria oricum va fi plătită pentru cel mult 1.000 de mp de holuri). Clădirea care ar trebui să servească drept sediul Tribunalului și Judecătoriei va trebui să fie situată în zonele de impozitare A sau B ale municipiului Sibiu și să aibă o parcare disponibilă cu cel puțin 70 de locuri.

Viitorul spațiu va trebui amenajat astfel încât să aibă cel puțin zece săli de judecată, de cel puțin 60 de mp fiecare, plus un birou pentru martorii cu identitate protejată. Pentru magistrați, grefieri și asistenți judiciari vor trebui amenajate (atât cei ai Tribunalului, cât și ai Judecătoriei) mai trebuie amenajate alte 65 de birouri. Personalul administrativ al celor două instituții, procurorii, aprozii, șoferii și muncitorii, avocații, jandarmii etc dar și cei care apelează la serviciile instanțelor (pentru arhivă, scanare etc) mai au nevoie de alte aproape 40 de camere și birouri. Pe lângă spațiile mai sus amintite mai sunt cerute și alte dependințe (precum registraturi, grupuri sanitare etc).

Pentru unele din încăperi, magistrații sibieni cer și condiții speciale. “Spațiul de arhivă trebuie să asigure o umiditate permanentă de maxim 50%, indiferent de soluția tehnică aleasă de locator. Absența unei soluții tehnice nu descalifică un ofertant, dacă acesta apreciază că nu se impune o intervenție tehnică asupra spațiilor enumerate pentru asigurarea umidității optime“, se arată în caietul de sarcini.

Clădirea ofertată în cadrul acestei proceduri de închiriere trebuie să aibă infrastructura necesară creării a 100 de posturi de telefonie fixă, o rețea intranet pentru 300 de calculatoare, dar și un sistem de supraveghere video interior și exterior.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

gospodina

Acum 3 ani

citat din articol :Tribunalul și Judecătoria nu mai cer ca spațiul să poată deveni utilizabil din noiembrie 2019, ci au prelungit acest termen până în 20 mai 2019. Voi va dati seama ce aberatie e scrisa ?
Raspunde

luigi

Acum 3 ani

totusi trotuarul ocupat de santier aflat in fata tribunalului cand va fi eliberat? cu cat este el inchiriat de la primarie?
Raspunde

gospodina

Acum 3 ani

daca tot ati corectat, puteati sterge comentariul
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus