Vineri,
07.08.2020
Parțial Noros
Acum
17°C

Senatul ULBS a validat candidaturile prorectorilor. Urmează alegerea decanilor

05 Martie 2020 17:00

Senatul ULBS a validat candidaturile prorectorilor. Urmează alegerea decanilor

Senatul Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu a validat, în ședința din 5 martie, lista cu cei patru prorectori care și-au depus dosarele pentru a completa echipa managerială a rectorului ales, prof. univ. dr. habil. Sorin Radu. Conform ordinului Ministerului Educației și Cercetării, noua echipă managerială își va prelua atribuțiile începând din data de 7 martie.

Prorector Programe de studii – Conf. Univ. Dr. Horațiu Emilian Dura

Atribuții și responsabilități:

  • Asigură implementarea Planului Managerial al Rectorului ULBS pe componenta Programe de studii;
  • Coordonează și monitorizează activitatea didactică pentru programele de studii universitare de licență și masterat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu Carta Universității și cu Strategia de dezvoltare a ULBS;
  • Coordonează elaborarea regulamentelor și a documentației aferente pentru organizarea programelor de studii universitare de licență și masterat;
  • Coordonează Departamentul pentru IDIFR;
  • Coordonează Departamentul Rezidențiat;
  • Coordonează Editura ULBS;
  • Asigură managementul resurselor umane: organizarea și desfășurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare; coordonarea evaluării personalului didactic, a personalului didactic auxiliar și a personalului nedidactic;
Prorector Studenți și Relația cu Comunitatea – Prof. Univ. Dr. Raluca Sassu

Atribuții și responsabilități:

  • Asigură implementarea Planului Managerial al Rectorului ULBS pe activitățiile și serviciile suport pentru studenți și pe relația cu comunitatea;
  • Coordonează și monitorizează activitățile studențești și serviciile pentru studenți;
  • Coordonează și răspunde de funcționarea Serviciului pentru Orientarea în Carieră a Studenților;
  • Gestionează dezvoltarea și promovarea asociațiilor ALUMNI;
  • Elaborează strategia cu privire la responsabilitatea socială și la dezvoltarea ULBS ca reper comunitar în plan local și regional;
  • Sprijină realizarea unui echilibru în cadrul comunității academice, între viața de familie și carieră, pentru angajați și studenți.
Prorector Cercetare, Inovare și Internaționalizare – Prof. Univ. Dr. Habil. Andrei Terian-Dan

Atribuții și responsabilități:

  • Asigură implementarea Planului Managerial al Rectorului ULBS pe componentele de cercetare, inovare și internaționalizare;
  • Coordonează Serviciul Cercetare – Dezvoltare;
  • Coordonează Institutul de Organizare a Studiilor Doctorale și Postdoctorale;
  • Orientează și monitorizează activitățile de cercetare științifică realizate la nivelul structurilor ULBS (facultăți, departamente, centre etc.) sau în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe instituției;
  • Gestionează activitățile de inovare, concretizate prin implementarea și exploatarea economică a noilor idei și descoperiri din cadrul ULBS;
  • Coordonează procesul de internaționalizare a ULBS: programe de studii, proiecte de cercetare, mobilitatea internațională a cadrelor didactice și a studenților, relații cu instituții similare din străinătate sau cu organisme supranaționale, prezența în rankingurile internaționale.
Prorector Administrare și Dezvoltare Organizațională – Prof. Univ. Dr. Ing. Adrian Marius Pascu

Atribuții și responsabilități:

  • Asigură implementarea Planului Managerial al Rectorului ULBS pe componenta de management organizațional: strategie economico-financiară, administrație și asigurarea calității, marketing și comunicare;
  • Coordonează Departamentul de Comunicaţii şi Marketing;
  • Coordonează Biroul Programe Structurale;
  • Gestionează și dezvoltă relaţiile de colaborare și de parteneriat cu mediul economic;
  • Elaborează și coordonează strategia de dezvoltare intituțională, financiară și informatizarea universității;
  • Coordonează dezvoltarea infrastructurii didactice și de cercetare;
  • Coordonează programele structurale și gestionează strategia de atragere a resurselor alternative pentru finanțarea universității.
Concurs pentru decani

În această perioadă se desfășoară și procedurile de desemnare a decanilor celor nouă factultăți. În urma dosarelor depuse candiații sunt:

Facultatea de Inginerie: prof. univ. dr. ing. Gabriel Racz, directorul Departamentului Mașini și Echipamente Industriale de la Inginerie, și prof. dr. ing. Radu Eugen Breaz, membru în cadrul Departamentului Mașini și Echipamente Industriale de la Inginerie.

Facultatea de Medicină: conf. univ. dr. Radu Fleacă (Departamentul Clinic Chirurgical) și ș. l. dr. Cosmin Ioan Mohor (Departamentul Preclinic).

Facultatea de Științe: conf. univ. dr. Florin Sofonea, prodecan al facultății şi prof. univ. dr. Ana Maria Acu (Departamentul de Matematică).

Facultatea de Teologie: Pr. Conf. Dr. Habil. Buda Daniel (Istoria Bisericii Universale) şi Pr. Conf. Dr. Ielciu Mircea Ioan (Profesor la Disciplina Patrologie).

Facultatea de Litere și Arte: conf. univ. dr. Dragoș Varga, directorul Departamentului de Studii Romanica și conf. univ. dr. Radu Drăgulescu (Departamentul de Studii Romanice).

Facultatea de Științe Socio Umane: prof. univ. dr. Daniel Mara (actual prodecan) și lect. univ. dr. Victor Daniel Crețu (Departamentul de Istorie, Patrimoniu și Teologie Protestantă).

Facultatea de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului: prof. univ. dr. ing. Camelia Sava (actual decan), conf. univ. dr. Mihaela Antofie (prodecan) şi conf. univ. dr. chim. Cecilia Georgescu (Chimia alimentelor).

Facultatea de Drept: conf. univ. dr. Daiana Vesmaș (actual decan), conf. univ. dr. Cristina Oneţ (directorul Departamentului de Drept Public).

Facultatea de Științe Economice: conf. univ. dr. Cristina Tănăsescu (Departamentul de  Management, Marketing și Administrarea Afacerilor).

Conform calendarului alegerilor, în perioada 10-13 Martie candidații pentru funcțiile de decan își vor susține proiectele manageriale in CF, iar dacă primesc aviz, procedura va continua, in 16 martie - 18 martie cu organizarea și desfășurarea concursurilor publice pentru selectarea decanilor. O comisie formată din rector și prorectori va stabili care dintre candidați va fi decan.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

///

Acum 5 luni

Varga decan?
Raspunde

Ion Ionescu

Acum 5 luni

Exact. Si contracandidatul e si mai si. Plus cateva nume, cum ar fi Cretu la Socio Umane. Au plecat prostii, vin profitorii astia. De asta lumea nu vine la Ulbs, ci pleaca din tara sau la Cluj, Timișoara sau Bucuresti.
Raspunde

Oracolul din ULBS

Acum 5 luni

Privind realist la calitatea echipei, anonimi, fara experienta manageriala certa, unii chiar necunoscuti in ulbs, viitorul se anunta sumbru: anonimat, mediocritate, saracie !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus