Duminică,
15.09.2024
Innorat
Acum
9°C

Consiliul Elevilor reacționează la ordinul privind învățarea online considerându-l discriminatoriu

Consiliul Elevilor reacționează la ordinul privind învățarea online considerându-l discriminatoriu

Reprezentanții elevilor din Sibiu reacționează la Ordinul de Ministru nr. 4135/ 21.04.2020 privind învățarea online considerându-l discriminatoriu. Aceștia spun că reprezentanții Consiliului Național ale Elevilor au avut propuneri cu privire la digitalizarea educației, dar acestea au fost ignorate, precizând că nu au fost alocate fonduri de la minister pentru a se cumpăra dispozitive pentru elevii din comunități dezavantajate. Totodată, elevii condamnă cu fermitate condițiile de înscriere a elevilor în programul Euro 200, atrăgând atenția asupra faptului că elevii care primesc bursă socială pot beneficia de ajutor de la stat doar dacă în gospodăria lor nu sunt o serie de vietăți.

„Mă declar profund dezamăgit de ceea ce se întâmplă la momentul actual cu învățământul on-line în România și condamn cu fermitate lipsa de interes a autorităților față de asigurarea unui mediu școlar incluziv și în varianta on-line. Programul Euro 200 este absolut ineficient în aceste vremuri de pandemie și este profund discriminatoriu să asiguri educație online pentru o parte a comunității de elevi și pentru cealaltă nu. Cum vor recupera orele elevii care nu au acces la tehnologie? este întrebarea care ne macină pe fiecare dintre noi. Sunt extrem de curios dacă doamna ministru se gândește și la acest aspect”, spune Șerban Dumitru Suciu, președintele Consiliului Județean al Elevilor Sibiu.

Mai jos vă prezentăm în întregime reacția elevilor:

Elevii au obligația de a participa la cursurile online și Părinții sunt obligați să ia toate măsurile necesare pentru a asigura accesul și participarea elevilor la activitățile de învățare on-line sunt fragmentele ce au determinat Consiliul Județean al Elevilor Sibiu să ia atitudine, deoarece Ministerul Educației și Cercetării eșuează lamentabil în crearea unui cadru legal care să permită achiziționarea infrastructurii pentru elevi și pentru profesori. Reacția vine după ce MEC a anunțat că a fost aprobat un ordin de ministru în data de 21 aprilie 2020 prin care este stabilit ghidul de predare online, precum și monitorizarea elevilor și profesorilor care participă la aceste cursuri.

Propunerile Consiliului Național ale Elevilor privind digitalizarea educației au fost ignorate conștient, deși acestea presupuneau un fundament în crearea unui mediu școlar calitativ și în online. Dintre aceste propuneri, amintim:

  • Durata în care sunt livrate informații elevilor să nu depășească 40 de minute, având în vedere faptul că atenția este mult mai greu de  captat în mediul online, stabilirea acestei limite de timp necesitând consultarea unor experți în domeniu;
  • Este necesară crearea unui cod de conduită în mediul online, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi, ce să cuprindă norme și responsabilități pe care ambele părți le vor respecta;
  • Elaborarea unei politici pentru protejarea dreptului la intimitate, cât și valorificarea dimensiunii de sănătate mentală;
  • Folosirea unor metode de predare interactive, precum Menti sau Kahoot, elevii putând învăța prin metode plăcute;
  • Intervenția pentru elevii ce prezintă dificultăți în procesul de învățare;
  • Propunerea unor termene limită rezonabile pentru efectuarea temelor sau a altor sarcini, având în vedere faptul că această perioadă este greu de gestionat pentru o bună parte din elevi;
  • Motivarea constantă și stimularea elevilor cu privire la participarea acestora la activități de învățare în mediul online.
În timp ce state precum Republica Moldova, Italia, Noua Zeelanda au alocat resurse bugetare pentru a cumpăra dispozitive pentru elevii din comunități dezavantajate, deși rectificarea bugetară permitea, Ministerul Educației și Cercetării din România nu a cerut fonduri.

Totodată, reprezentanții elevilor din județul Sibiu condamnă cu fermitate condițiile de înscriere a elevilor în programul Euro 200. Elevii care primesc bursă socială pot beneficia de ajutor de la stat doar dacă în gospodăria lor nu sunt:

  • Peste două bovine
  • Peste o cabalină
  • Peste 3 porcine
  • Peste 5 ovine/caprine
  • Peste 5 familii de albine
  • Peste 10 capete de iepuri de casă
  • Peste 25 de capete de păsări
Aceste condiții de ineligibilitate nu sunt racordate la contextul în care ne aflăm și demonstrează ineficiența programului Euro 200. Educația trebuie să continue în mediul on-line, dar în conformitate cu respectarea Legii educației naționale, nr. 1/2011, care stipulează clar că învățământul în România este gratuit.”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

3 comentarii

Erlkonig

Acum 4 ani

puneti, ba, mana pe carte, ca nu va trebe nici net nici program sa cititi. si care aveti net, ia cautati aia 9 academicieni din Saliste, cam ce vremuri au trait, si ce conditii de invatat aveau.
Raspunde

Fanica Ion

Acum 4 ani

Pentru intelighenta sefului elevilor: nu reiese ceva din ceea ce spuneti cu bursa - criteriile sunt cumulative sau daca individuale (nu am bovine, cabaline, ovine, albine, iepuri, dar am 26 găini, din care 10 outoare - beneficiez sau nu de ajutor?)
Raspunde

@Fanica Ion

Acum 4 ani

Mai nea Fanica daca doar 10 sunt ouatoare,celelalte cu ce se ocupa?Umbla prin sat sau au fost ademenite de vreun cocos mai vanos? Iar in cazul asta nu se cade sa ceri ajutoare!Eu am doar o vitica si doua capre dar tot nu primesc din cauza unui magar(nedeclarat)!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus