Miercuri,
21.10.2020
Innorat
Acum
4°C

Aproape 500 de învățători din județ s-au întâlnit online cu ministrul Monica Anisie: „Ne-a interesat să aflăm cum notăm copiii care nu au acces la internet, cum să le încheiem mediile”

06 Mai 2020 16:36

Aproape 500 de învățători din județ s-au întâlnit online cu ministrul Monica Anisie: „Ne-a interesat să aflăm cum notăm copiii care nu au acces la internet, cum să le încheiem mediile”

Aproape 500 de învățători din județul Sibiu au participat ieri, 5 mai, la un seminar online organizat de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, în vederea identificării și rezolvării problemelor pe care cadrele didactice le întâmpină în provocarea de a preda și a nota elevii în sistem online. Activitatea metodică derulată a avut ca scop identificarea celor mai bune căi prin care se pot derula activități de învățare de calitate în această perioadă de pandemie, în care școlile sunt închise. Alături de învățători, la seminar a participat atât doamna Monica Anisie, Ministrul Educației, cât și prof. Alexandru Dumbravă, Inspector Școlar general și cei doi Inspectori Generali Adjuncți, prof. Gheorghe Bîrză și prof Rodica Țălnariu. 480 de învățători din județul Sibiu au ales să participe la seminarul online organizat de prof. Diana Bucuța, inspector școlar pentru învățământul primar, pentru a învăța cum să gestioneze o perioadă pe care multe cadre didactice o consideră dificilă în procesul de învățare. Întâlnirea s-a desfășurat pe parcursul a trei ore. „Mutarea școlii în online ne-a luat pe toți prin surprindere și am învățat împreună cum să construim învățarea fără să avem copiii lângă noi. Doamna minustru a avut un cuvânt cald, de suport pentru colegii care depun eforturi foarte mari. Asemenea a fost și cuvântul inspectorului general și al generalilor adjuncți. Am avut alături comunitatea Aspire Teachers, un ONG puternic ce susține educația în România. Aspire a fost gazda evenimentului, activitatea derulându-se pe Zoom, pe platforma pusa la dispoziție de aceștia. Am asigurat și transfer de bune practici către colegi, de la colegi, pentru că învățătorii depun eforturi mari pentru ca lucrurile sa meargă bine. Dorim să asigurăm suport emoțional copiilor, pentru că le este dor de școală. Au menționat mulți învățători acest aspect. Școala online, oricât de structurată este, nu poate ține locul îmbrățișărilor pe care învățătorii le dăruiesc zi de zi copiilor. Am punctat ideea de echilibru în tot ceea ce se întâmplă în școala de acasă”, spune inspectorul Diana Bucuța.

Foto seminar online

Potrivit acesteia s-a discutat să nu se exagereze cu activități de tip video, durata recomandată a unei sesiuni de învățare la ciclul primar să fie de 15 – 20 de minute, dar să existe o conexiune zilnică între elev și cadrele didactice. „Învățarea nu se poate face în lipsa învățătorului. Elevul are nevoie de explicații, de încurajări, de feedback, de zâmbetul dascălului. S-a discutat punctual modul în care aplicăm cadrul legal dat de OMEC 4135/2020. Școala de acasă este o perioadă în care elevii își dezvoltă autonomia în învățare, își gestionează activitatea în baza unui orar transmis săptămânal de cadrele didactice. S-a discutat despre platformele utilizate, canale de comunicare, s-au făcut recomandări pentru resurse educaționale valoroase, ce pot conduce spre asigurarea calității actului educațional”, mai spune inspectorul.

Cele mai importante probleme ridicate de cadrele didactice au fost organizarea activităților online, utilizarea platformelor, elevii fără acces la tehnologie și încheierea situației școlare. „ Am primit foarte multe informații pe parcursul webinar-ului. A fost o prezentare amplă cu foarte multe informații și materiale noi care să ne ajute în desfășurarea actului educațional în această perioadă. Au fost prezenți inspectorii generali, au vorbit colegi de-ai noștri care au dat exemple de bune practici, au fost foarte multe întrebări și răspunsuri la problemele pe care le întâlnim în sistemul online. Ne-a interesat să aflăm cum să notăm copiii care nu se prezintă sau care nu au acces la tehnologie, cum putem încheia mediile acolo unde situațiile nu sunt foarte clare”, spune Carmen Cozma, învățătoare la Școala Gimnazială Nr. 8 din Sibiu, participantă la seminarul online.

Învățătoarea spune că s-a discutat ca elevii să aibă cel puțin două calificative la încheierea mediilor, iar dacă acestea nu sunt diferite și neconcludente, atunci să fie pus și un al treilea calificativ care să certifice situația, cadrele didactice să se axeze pe promovabilitate, situațiile speciale să se discute telefonic cu reprezentanții inspectoratului, în centrul activităților să fie copiii, să se primească acordul părinților pentru calificativele acordate și părintele să fie informat în permanență despre ceea ce se lucrează. „Ni s-a spus că orice problemă avem să o semnalăm telefonic la inspectorat și chiar la minister. Doamna ministru s-a arătat dispusă să răspundă tuturor nelămuririlor pe care le avem. Cu privire la elevii care nu au acces la internet ni s-a spus ca atunci când nu va mai fi în vigoare starea de urgență, să se găsească soluții viabile pentru ca și acești copii să încheie anul școlar cu bine. Dacă este nevoie, în zonele defavorizate, unde nu există tehnologie, cadrul didactic să meargă chiar acasă la elev, pentru a duce seturi de fișe, materiale pe care acesta să le lucreze, respectând regulile de prevenție și distanțare socială. De asemenea, ni s-a spus să nu cerem fișe, pentru că părintele nu este obligat să aibă imprimantă, să trecem la predarea online, dar să nu insistăm foarte mult pe statul la calculator. O sesiune să aibă în jur de 15-20 de minute, în schimb să ținem permanent legătura cu elevii, pentru că au nevoie de noi”, a mai spus Carmen Cozma.

Până în prezent, cele mai folosite platforme în județul Sibiu de către învățători, pentru gestionarea claselor, a resurselor și a progresului școlar, sunt Google Classroom, Adservio, Școala 365, Digitaliada, Kinderpedia, cadrele didactice învățând în această perioadă, împreună cu elevii, cum să le utilizeze.

Resurse educaționale oferite cadrelor didactice:

https://digital.educred.ro/

https://alefejer.wixsite.com/loveforteaching

http://www.pictezstele.ro/ https://emalascoala.ro/

http://clasamea.eu/harta-site-ului/

http://isjbrasov.ro/index.php/resurse-educationale-1

https://mailchi.mp/38837144a8d4/newsletter-aprilie?fbclid=IwAR0yiQepAaFkyvH0UccbMIvsE2CqwzggUxzbceWz19bSp-xwZC9TpHQu0Jg (30 de resurse alese de la Aspire Teachers)

https://www.profesoruldigital.ro (Proiectul Profesorul Digital)

https://scoalapenet.ro/google-classroom/?fbclid=IwAR1wOrIdvx5rL-DriwuGOxYL3mVl-EYOpIjco_s3FIWJkkYqREajv7mitjw (tutorial google classroom)

https://www.youtube.com/watch?v=jB-VL6YpK1U&feature=share&fbclid=IwAR1myg6MTMATRHr0E8X2S4BwMikCQI78nVkyInSolyy5juUR1kO5oPgks3M (tutorial googleclassroom și zoom)

https://www.scoalaintuitext.ro/?fbclid=IwAR18HgQTaSepssUHAoycWc1AluD0yWkL0oC3pxj8JRX4qIUka7l0FsWTAYU (resurse Intuitext, cls. I-IV)

https://scoalapenet.ro/ (platformă suport pentru profesori)

 

 

 

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

3 comentarii

RUSINE

Acum 5 luni

...ca bateti joc de copii - de viitorul tarii - sa va fie rusine ... ***** !!
Raspunde

Rușine 2

Acum 5 luni

Important este cum ce rămân copiii din materia rămasă, nu cum să-și justifice cadrele didactice salariile. Săracii copii și săracii părinți care trebuie sa explice copiilor lecțiile ca unele învățătoare nu au intrat deloc online cu copiii, doar dau teme ex. x de la pagina y sau sa conspecteze singuri la geografie, istorie. Asta poate sa facă și o persoana necalificata. Aceste cadre nu merita sa fie plătite.
Raspunde

dascalita

Acum 5 luni

Rusine sa-ti fie tie ca vorbesti fara sa stii. Zilnic discut cu elevii, le-am cerut sa sune oricand daca au nelamuriri, dar nici vorba: N-au nelamuriri, nu suna, teme nu le fac. Nu-i intereseaza. Salariile se platesc din economiile pe care le-a facut statul dand anii de zile salarii de mizerie profesorilor si invatatorilor. D acolo vin banii...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus