Marţi,
04.08.2020
Cer Senin
Acum
22°C

Mobilitate alternativă: Sibiul va avea peste 40 de centre pentru închirierea de biciclete

12 Mai 2020 09:39

Mobilitate alternativă: Sibiul va avea peste 40 de centre pentru închirierea de biciclete

Primarul Astrid Fodor și directorul Agenției de Dezvoltare Regională Centru, domnul Simion Crețu au semnat luni, 11 mai, contractul de finanțare pentru proiectul Sibiu Bike City, o investiție în valoare de 13,41 milioane lei în infrastructura pentru mobilitate alternativă în Sibiu, din care 12,49 milioane de lei reprezintă finanțarea nerambursabilă din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.

“Creăm condițiile pentru mobilitatea alternativă în Sibiu. Pe lângă continuarea modernizării transportului public, avem deja finanțate și în lucru trei proiecte importante pentru transportul cu bicicleta: amenajarea malurilor Cibinului, coridorul pentru biciclete între Ștrand și parcul Sub Arini și Sibiu Bike City. Concret, proiectul pentru care am obținut astăzi finanțare înseamnă crearea a 44 de centre de închirieri de biciclete în tot orașul, achiziția a peste 500 de biciclete și 12 triciclete pentru seniori și persoane cu dizabilități, precum și a programului informatic care să permită gestionarea și mentenanța sistemului. Promovăm și încurajăm utilizarea bicicletei ca mijloc de transport prin investiții în infrastructură și în siguranța pistelor, acestea dând încredere cetățenilor pentru a utiliza tot mai mult bicicleta pentru deplasările în oraș.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

bike city biciclete (2)

Proiectul include următoarele componente:

  • Achiziția a 540 de biciclete inteligente mecanice, cu computer de bord și modul inteligent de acces, prevăzute cu sisteme de siguranță și monitorizare permanentă prin GPS
  • Achiziția a 8 triciclete pentru seniori și a 4 triciclete adaptate pentru persoane cu dizabilități
  • Amenajarea a 44 de stații inteligente de preluare și predare a bicicletelor în tot orașul, din care 10 sunt prevăzute cu stații de depanare pentru reparații de urgență a bicicletelor. Aceste centre de închiriere vor fi situate în apropierea stațiilor de transport public Tursib pentru a oferi astfel cetățenilor posibilitatea combinării acestor două tipuri de transport. De altfel, se are în vedere crearea unui sistem de ticketing integrat pentru autobuzele Tursib și aceste biciclete
  • Achiziția unor terminale inteligente de închiriere și plată
  • Achiziția unui sistem care să asigure operarea, mentenanța și comunicarea cu bicicletele din teren, incluzând și o aplicație mobilă pentru închiriere.

Până în prezent Primăria Sibiu a realizat studiul de fezabilitate. De asemenea, este în curs și procedura de achiziție pentru furnizarea echipamentelor enumerate mai sus, a serviciilor de montaj și punere în funcțiune a sistemului de închiriere, precum și proiectarea și asistența tehnică, cele trei oferte depuse de firmele interesate aflându-se în evaluare.

Termenul estimat de realizare a acestui proiect, conform contractului de finanțare, este luna iunie 2021.

bike city biciclete (1)

Comentarii

12 comentarii

un biciclist

Acum 2 luni

"... avem trei proiecte importante..." Daca unul din proiectele astea e fabulosul segment de 2,3 km Maramuresului - Sub Arini, e clara anvergura investitiilor primariei. Se discuta despre cei 2,3 km si despre pista de 1 m latime/ sens de pe malul Cibinului de vreo 4 ani si abia acum au inceput lucrarile la un santier. Si daca tot se face tam tam pe mobilitate alternativa (aici intrand si bicicleta) cand se va ocupa cineva de inspectia "pistelor" actuale din oras si aducerea la nivel a capcanelor - capacelor de canal foarte denivelate de pe piste. Cat despre gandire in perspectiva si alte proiecte ...
Raspunde

2cents

Acum 2 luni

"Mobilitatea alternativa" ar presupune ca avem si o mobilitate de baza bine pusa la punct. Insa cu atati urbanisti miserupisti/neprofesionisti la pupitru, orasul este deja sufocat ca infrastructura in multe locuri. Nici macar trotuare decente nu ati putut construi, ca daca le faceati acum aveati mult mai multe variante in privinta bicicletelor. Ar trebui sa va fie rusine ca ati girat atatea aberatii urbanistice in ultimii 30 de ani si ati distrus sansele de dezvoltare ale orasului.
Raspunde

dan

Acum 2 luni

Si pe unde ne dam cu ele? Pe pistele de biciclete din oras folosite pe post de parcare de smecherii care au invata sa apese butonul de avarie?
Raspunde

Erlkonig

Acum 2 luni

acuma primăria e vinovată că unii sunt neam prost? Sibiul e oraș medieval, nu poți face pistă separată peste tot. Și în Viena, și în Berlin, toate pistele de biciclete sunt pe marginea carosabilului. Or fi avînd și ăia primari incompetenți?
Raspunde

Klaus

Acum 2 luni

Let's hope they make the roads safe for cyclist first. Imagine all the confused Germans coming over and renting these bikes and realizing a) the roads are very bad for cyclists b) you can't actually cycle around the old Town and apart from the park, there's actually no where to cycle in the city itself. B) opens up another question. What is the city hall doing for people who live here?
Raspunde

Lu

Acum 2 luni

Foarte bine că se introduce și schema de bike-sharing. Sper numai că Primăria a luat în calcul și costurile de mentenanță pe care le presupune o astfel de investiție. Va fi nevoie de un departament special pentru întreținerea sistemului: logistică pentru redistribuirea bicicletelor în funcție de utilizare, service și piese de schimb biciclete, asigurare antifurt, dezinfecție regulată a bicicletelor (acuma mai necesar decât oricând), mentenanță sistem IT, curent pt stații de închiriere, service pentru aceleași stații, în caz de defecțiuni/deteriorări, supraveghere video a stațiilor...etc. Altfel, după un an de la punerea în funcțiune, când inevitabil vor fi pescuite deja câteva biciclete din Cibin sau se vor fi găsit câțiva supărați care nu vor avea loc de stații și le vor "opera" cu pumnul/piciorul/parul, mă tem că VINA nefuncționării/slabei utilizări a sistemului va fi aruncată tot în cârca cetățeanului.... Repet, dacă a luat toate cele de mai sus în considerare...jos pălăria. Cred totuși că ordinea priorităților era alta: 1. piste de biciclete ca-n Olanda. 2. infrastructură pentru parcare biciclete ca-n Olanda. 3. Transport în comun modern, care să susțină intermodalitatea (mers pe jos - bicicletă - bus, tramvai, tren) iar apoi...dacă UE aruncă cu bani...fie și o schemă de bike-sharing.
Raspunde

Pop

Acum 2 luni

... asta in timp ce Clujul a demarat proiectul " Metrou " ! Din pacate Sibiul a ramas in " Liga inferioara " .
Raspunde

un sibian

Acum 2 luni

acolo a fost intotdeauna!!!
Raspunde

Sibian

Acum 2 luni

În Sibiu nu va fi niciodată fezabil un metrou, orașul este concentric și cea mai lungă distanță este de la semnul de intrare în oraș de la aeroport, până la semnul din Selimbăr, 9 km. Nicio linie de metrou nu ar avea sens pe mai puțin de 14 km cu 16 stații (nu vorbim de cioturi neterminate - vezi Drumul Taberei, care va supra-aglomera stația Eroilor). Clujul este un oraș construit mai ales în lungime, iar linia propusă acolo are între 16 și 18 km. De asemenea, orice linie de metrou se face pentru a deservi minim 150.000 de oameni pe zi. Statistica indică un total de doar 170.000 de locuitori (cu și fără forme legale), în anul 2019 în Sibiu. Clujul are 450.000. În Sibiu sunt undeva la 10.000 de studenți din afara localității, in Cluj vreo 150.000. În vecinătatea Sibiului, statistica arată o populație permanentă de 30-40.000. Lângă Cluj, doar Floreștiul are această populație. Nu prea are rost să comparăm mere cu pere. Clujul este și va fi mereu, unul din cele mai mari 3-4 municipii din România (în afară de capitală), Sibiul va fi mereu un municipiu de dimensiune medie, ceea ce este atât un dezvatanaj, dar și un imens avantaj. Depinde cum gestionezi aspectele pozitive, precum traficul redus, criminalitatea scăzută, valorile mici de poluare, etc. Gestionate bine, ar fi precum sună: reduse, limitate, ideale pentru o viață liniștită, la un nivel de trai decent. Sibiului îi trebuie o centură sudică, decentă, cu 2 benzi pe sens și cu bandă separată de intrare/ieșire, un fel de drum express, cu viteză limitată undeva la 80-90 de km/h. Și asta pe termen scurt. Pe termen mediu-lung, s-ar preta o linie de cale ferată, electrificată, inel în jurul orașului, cu stații în fiecare cartier pe care îl străbate tangențial. Pe șine ar putea să circule tramvaie sau trenuri de mici dimensiuni, ca cele din jurul Vienei sau din Germania. Nu sunt eu expert, dar bănuiesc că o asemenea linie ar avea undeva la 30 de km în forma sa inelară. Pot fi realizate și ramificații către alte localități dintr-o viitoare zonă metropolitană, iar în momentul în care ai infrastructura (adică linia construită), poți desena ce rute dorești, pe ce distanțe ar fi cel mai optim.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus