Luni,
21.09.2020
Innorat
Acum
10°C

CCR: Ordonanța de urgență privind starea de alertă este constituțională, dar nu poate restrânge libertățile

13 Mai 2020 13:54

CCR: Ordonanța de urgență privind starea de alertă este constituțională, dar nu poate restrânge libertățile

Curtea Constituţională a României (CCR) a stabilit, miercuri, că dispoziţiile articolului 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului sunt constituţionale "în măsura în care acţiunile şi măsurile dispuse pe durata stării de alertă nu vizează restrângerea exerciţiului unor drepturi".

Potrivit unui comunicat al CCR, miercuri, Plenul Curţii Constituţionale a luat în dezbatere excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art .2 lit.f) şi art. 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, excepţie ridicată direct de Avocatul Poporului.

În urma deliberărilor, CCR, "cu majoritate de voturi, a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile art. 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă sunt constituţionale în măsura în care acţiunile şi măsurile dispuse pe durata stării de alertă nu vizează restrângerea exerciţiului unor drepturi sau a unor libertăţi fundamentale", se precizează în comunicat, potrivit Agerpres.

Totodată, arată sursa citată, judecătorii constituţionali, cu unanimitate de voturi, au respins excepţia de neconstituţionalitate şi au constatat că dispoziţiile articolului 2 lit. f) din OUG 21/2004 sunt constituţionale în raport cu criticile formulate.

"În motivarea soluţiei pronunţate, Curtea, în mod similar considerentelor pe care s-a întemeiat Decizia 152 din 6 mai privind starea de urgenţă, a statuat că actul normativ care restrânge/afectează drepturi şi libertăţi fundamentale ale cetăţenilor sau instituţii fundamentale ale statului cade în sfera interdicţiei prevăzute de art. 115 alin. (6) din Constituţie, astfel că, respectând cadrul constituţional rezultat ca urmare a revizuirii Legii fundamentale din anul 2003, o reglementare cu un atare obiect nu poate fi decât o lege, ca act formal al Parlamentului", menţionează CCR, potrivit sursei citate.

Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului.

Comentarii

1 comentarii

Toma

Acum 4 luni

CCR incearca acum sa dreaga busuiocul dupa "obiectivitatea" dovedita fata de amenzi!De ce,oare,in functia de Avocat al poporului ajung asemenea specimene!Inainte o nulitate si un *** iar acum o *** galagioasa!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus