Dat în folosință în urmă cu 14 ani, podul Gării s-a degradat, se arată într-un document al Primăriei Sibiu, care a scos la licitație realizarea documentației necesare intervențiilor.
”Sub acțiunea traficului, a factorilor climaterici și din cauza lipsei totale a lucrărilor de întreținere, podul s-a degradat, prezentând defecțiuni, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată. Calea de pod a suferit degradări importante prin apariția de gropi, faianțări ale betonului asfaltic, crăpături, văluriri și, de asemenea, au suferit degradări majore rosturile de dilatare și uzură”, susțin funcționarii Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. Descrierea este folosită în tema de proiectare redactată pentru atribuirea unui contract de întocmire a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, realizare a proiectului tehnic, obținerea avizelor necesare și asistență tehnică. La aproape 170.000 de lei, fără TVA, este valoarea aproximată a acestui contract, pentru care firmele interesate pot depune oferte până pe 9 iunie.
Reprezentanții susțin că ”se impune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii podului, a zidurilor de sprijin, a gurilor de scurgere și scărilor de acces, înlocuirea rosturilor de dilatare, reabilitarea căii de pasaj. Se impune de asemenea reabilitarea căilor de acces adiacente podului și amenajarea corespunzătoare a spațiului de sub bolta podului”, se arată în tema de proiectare referitoare la podul care a fost reasfaltat în cursul lunii trecute.
Podul Gării a fost reasfaltat luna trecută
Totodată, viitoarele lucrări ar urma să aibă în vedere și reparații la sistemul de iluminat.
Și acum șapte ani
Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005, în urma unei investiții de 12,7 milioane de lei. Structura are o lungime de 425 de metri, iar la nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA.În primăvara lui 2013, consilierii locali ai Sibiului aprobau alocarea unui milion de lei pentru reparațiile necesare podului respectiv. Reparațiile de atunci erau impuse din cauza rosturilor de dilatație care ”au avut în timp o comportare necorespunzătoare”, după cum scria într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. ”Tipurile de rost amplasate pe pasaj sunt dimensionate pentru o deschidere medie de 3 – 5 cm și o variație totală de 5 cm, caracteristici care au fost depășite de comportarea efectivă a rosturilor, rezultând degradarea acestora”, se arăta în raportul întocmit pe urma studiului de fezabilitate realizat de SC Beta – Cops SRL. ”Trotuarele au o soluție constructivă improprie, apele pluviale acumulându-se sub trotuar”, mai preciza studiul de fezabilitate. Prin soluția propusă în SF, era prevăzută refacerea întregului strat de uzură din beton asfaltic, de pe toată lungimea podului. ”De asemenea, se prevede înlocuirea rosturilor de dilatație existente cu dispozitive de acoperire a rostului noi, etanșe, montate corespunzător pe suprastructură (…). La trotuare se vor îndepărta tablele din oțel striat, se va complet umplutura de beton a trotuarului, precum și stratul de asfalt”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 3983
Ultimele comentarii
Acum 17 ore
Satuldeprosti
Acum 17 ore
Sibian
Acum 17 ore
Lidia blajan
Acum 18 ore
Marius
Acum 19 ore
Asen