Duminică,
06.10.2024
Light Intensity Drizzle
Acum
13°C

Podul Gării trebuie să intre în reabilitare. Iarăși

Podul Gării trebuie să intre în reabilitare. Iarăși

Dat în folosință în urmă cu 14 ani, podul Gării s-a degradat, se arată într-un document al Primăriei Sibiu, care a scos la licitație realizarea documentației necesare intervențiilor.

”Sub acțiunea traficului, a factorilor climaterici și din cauza lipsei totale a lucrărilor de întreținere, podul s-a degradat, prezentând defecțiuni, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată. Calea de pod a suferit degradări importante prin apariția de gropi, faianțări ale betonului asfaltic, crăpături, văluriri și, de asemenea, au suferit degradări majore rosturile de dilatare și uzură”, susțin funcționarii Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. Descrierea este folosită în tema de proiectare redactată pentru atribuirea unui contract de întocmire a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, realizare a proiectului tehnic, obținerea avizelor necesare și asistență tehnică. La aproape 170.000 de lei, fără TVA, este valoarea aproximată a acestui contract, pentru care firmele interesate pot depune oferte până pe 9 iunie.

Reprezentanții susțin că ”se impune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii podului, a zidurilor de sprijin, a gurilor de scurgere și scărilor de acces, înlocuirea rosturilor de dilatare, reabilitarea căii de pasaj. Se impune de asemenea reabilitarea căilor de acces adiacente podului și amenajarea corespunzătoare a spațiului de sub bolta podului”, se arată în tema de proiectare referitoare la podul care a fost reasfaltat în cursul lunii trecute.

Podul Gării a fost reasfaltat luna trecută Podul Gării a fost reasfaltat luna trecută

Totodată, viitoarele lucrări ar urma să aibă în vedere și reparații la sistemul de iluminat.

Și acum șapte ani

Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005, în urma unei investiții de 12,7 milioane de lei. Structura are o lungime de 425 de metri, iar la nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA.

În primăvara lui 2013, consilierii locali ai Sibiului aprobau alocarea unui milion de lei pentru reparațiile necesare podului respectiv. Reparațiile de atunci erau impuse din cauza rosturilor de dilatație care ”au avut în timp o comportare necorespunzătoare”, după cum scria într-un raport al Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Sibiu. ”Tipurile de rost amplasate pe pasaj sunt dimensionate pentru o deschidere medie de 3 – 5 cm și o variație totală de 5 cm, caracteristici care au fost depășite de comportarea efectivă a rosturilor, rezultând degradarea acestora”, se arăta în raportul întocmit pe urma studiului de fezabilitate realizat de SC Beta – Cops SRL. ”Trotuarele au o soluție constructivă improprie, apele pluviale acumulându-se sub trotuar”, mai preciza studiul de fezabilitate. Prin soluția propusă în SF, era prevăzută refacerea întregului strat de uzură din beton asfaltic, de pe toată lungimea podului. ”De asemenea, se prevede înlocuirea rosturilor de dilatație existente cu dispozitive de acoperire a rostului noi, etanșe, montate corespunzător pe suprastructură (…). La trotuare se vor îndepărta tablele din oțel striat, se va complet umplutura de beton a trotuarului, precum și stratul de asfalt”.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

dancp2

Acum 4 ani

cine o lucrat la pod cine o fost primar cine o semnat contractul intrebari intrebari
Raspunde

Baronul

Acum 4 ani

...pentru lucru romanesc am impresia ca o tinut cam mult ! :)
Raspunde

Placinta cu prune

Acum 4 ani

Prost se mai construieste, ultimul, si primul, a rezistat din 1912 pana in 2004-05, 93 de ani. Asta acum trebuie reparat o data la cativa ani, acum ceva timp au mai facut ceva la el. Treburi de mantuiala in societatea de hiper consum.
Raspunde

Serios?

Acum 4 ani

Probabil circulația în aia 93 e egală cu vreo 4-5 de acum...nu înseamnă că s-a lucrat bine in 2005, a fost o cârpeală care însă trebuia facută
Raspunde

JFK

Acum 4 ani

Domnu Placinta cu prune Din 1912 pana in 2000,au circulat la fel de multe masini,ca in perioada 2000-2020,pe acel pod! Sa nu uitam,ca la inaugurarea lui se circula mai mult cu trasura,ce nu are nici pe sfert greutatea unui autoturism!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus