Marţi,
27.10.2020
Ceata
Acum
4°C

Primele zile de școală la Sibiu: De la foarte bine, la foarte rău. Reacțiile tuturor reprezentanților

20 Septembrie 2020 20:21

Primele zile de școală la Sibiu: De la foarte bine, la foarte rău. Reacțiile tuturor reprezentanților

Elevul, profesorul, părintele, directorul de școală, parlamentarul, primarul, politicianul, psihologul, polițistul, doctorul, preotul, ONG-istul, cu toții au fost implicați în deschiderea în ritm de Covid a școlii. Ce spune fiecare despre debutul anului școlar în Sibiu, puteți vedea în ceea ce urmează.

Elevul: „Efectele unui sistem de învățământ putred se resimt cel mai bine în acest moment”

Șerban Suciu este președintele Consiliului Județean al Elevilor și spune că acest virus ne-a arătat, de data asta extrem de clar, care sunt ”efectele unui sistem putred”. „Cea mai mare provocare pentru toate autoritățile competente în domeniul educației a fost acest moment, începerea anului școlar. Nu pot să spun că a fost un început de an școlar ideal, a avut sincope din multe puncte de vedere.

Poate cea mai mare greșeală a Executivului a fost legată de rigiditatea datei de 14 septembrie, eu chiar cred că dacă fiecare școală ar fi putut alege când să-și deschidă porțile fizic, atunci totul ar fi fost mai bine pregătit și organizat.

Faptul că nu a existat o consultare reală cu elevii mă dezamăgește cumplit. Îmi dovedește din nou că vocea elevilor nu reprezintă o prioritate. Nu pot spune că dacă ar fi existat consultări cu elevii atunci problemele sistemului de învățământ s-ar fi rezolvat instant, dar demersul normal și firesc ar fi trebuit să ne includă și pe noi.

Momentan, trista și singura constatare pe care o pot face este că efectele unui sistem de învățământ putred se resimt cel mai bine în acest moment. Un sistem administrat politic, în care bursele nu reprezintă o prioritate în județ și transportul intrajudețean este ignorat. Iar despre digitalizarea educației, se vorbește de mai bine de 10 ani, dar nu se face nimic. Faptul că Monica Anisie este ministrul educației, om de bază în campania electorală din sectorul 2 și dirigintă la clasa a cincea în același timp demonstrează, de fapt, că nu există o rea intenție. Ci doar un munte de inconștiență și nepăsare”, spune Șerban Suciu.

El critică și Ministerul Sănătății pentru că în continuare lipsesc norme clare pentru prevenirea coronavirusului și nu se insuflă mai multă responsabilitate. ”În același sentiment, școala pandemică românească mă lasă rece, dar cu un gust amar. Pentru siguranța cadrelor didactice și a elevilor, nu știu ce se poate face pentru că nici epidemiologii, sau reprezentanții Ministerului Sănătății nu pot să emită o listă concretă cu norme ce să fie universal valabile. Probabil, aș merge mult pe partea psihică, trebuie explicat, înțeles și asimilat faptul că acest virus este unul periculos. Așadar, trebuie insuflat un spirit al responsabilității. Profesorii trebuie să devină modele de conduită în această situație. Iar cazurile de care auzim cu toții, cele în care cadrul didactic nu crede în existența virusului sau refuză să poarte masca, mă îndoiesc că sunt izolate.  Legat de elevi, sper că măsurile de protecție sunt clare, sper că fiecare dintre noi să putem să gestionăm această situație responsabil. Ține de fiecare dintre noi dacă sistemul acesta va merge, sau va claca. Iar în cazul cel mai rău, va trebui să recunoaștem că vina este a noastră, a tuturor”,  a concluzionat Șerban Suciu, președintele Consiliului Județean al Elevilor.

Profesorul: Citesc foarte multă tristețe în ochii copiilor

Teodora Ioana Coman este profesor de Limba și literatura română în cadrul Colegiului Național Economic „George Barițiu”. Insistă pentru mijloacele digitale de predare, constată haosul din sistem și tristețea din ochii copiilor. „Începutul anului școlar consider că a fost destul de haotic în sensul în care am avut mesaje contradictorii sau nu am avut niciun fel de comunicare și atunci toată lumea a început să se gândească la diverse scenarii. Lucrul acesta nu a fost foarte bun, pentru că sunt cel puțin trei direcții implicate în instituția aceasta numită școală. Sunt părinții și copiii, grupul familial, din direcția căruia, bineînțeles că au pornit tot felul de teorii și povești, suntem noi, profesorii și probabil sunt cei care ne urmăresc din afară să vadă cum acționăm, cum gândim și cum punem în aplicare ceea ce transmit ei. Vorbesc aici despre cei care ne guvernează și despre cei care ne coordonează din minister. În acest context, neavând o direcție foarte clară, lucrurile cred că stau foarte mult sub semnul confuziei, al nedumeririi și al neîncrederii, dublate totuși de dorința copiilor de a se revedea cu colegii, de a se revedea cu profesorii și, până la urmă, de dorința noastră a profesorilor de a revedea școala așa cum o știam, convinși totuși, că nu o să mai fie la fel. Sincer, eu simțeam nevoia de schimbare. Adică, clasele sunt foarte numeroase în varianta clasică, nu are cum un profesor să răspundă nevoilor a 25, 30 sau peste 30 de elevi, școlile nu oferă suficientă bază materială pentru actul didactic și, din păcate, nici spațiu suficient sau agreabil pentru copii și pentru cadrele didactice. Nu avem cantină, nu avem, uneori, suficiente materiale sau mijloace tehnice moderne și atunci este clar că trebuie să suplinim permanent aceste lipsuri, iar munca noastră în loc să devină sau să fie plăcere devine efort și oboseală”, spune Teodora Coman.

O problemă identificată de profesoară ține de starea psihică a elevilor, identificată de ea ca fiind extrem de precară. ”Legat de siguranța și de desfășurarea întregului an școlar, pe de o parte vom fi afectați de ceea ce se va întâmpla la alegeri, din punct de vedere politic și economic. Pe de altă parte, eu sunt de părere că varianta învățământului online ne poate ajuta atunci când vine vorba de coordonarea sau monitorizarea elevilor. Varianta aceasta era necesară, chiar dacă foarte mulți profesori erau sceptici. Eu sunt de acord cu mijloacele moderne, cu catalogul online și cu tot ce implică tehnologia, pentru că așa se va vedea ce am făcut într-un mod mai obiectiv. În ceea ce privește siguranța sănătății în contextul actual, nu știu ce să spun. În școală avem soluții de dezinfectat, măști, dar copiii sunt destul de triști. Le vedem doar 30% din față. Doar ochii și sunt foarte expresivi. Eu citesc foarte multă tristețe sau încordare uneori în ochii lor, iar din cauza aceasta, probabil, vom fi influențați ca stare de spirit, ca motivație de a continua și de a face ceea ce trebuie să facem. Cred că cei mici sunt cei mai afectați, pentru cei de la liceu au apucat să își facă prietenii, știu cum sunt profesorii, știu cum să se descurce, dar cei mici cred că sunt foarte pierduți și știu că este foarte greu și pentru părinți și pentru ei. Proiecțiile pe care și le fac sunt, cu siguranță, deformate”, spune Teodora Coman.

Directorul: „Am fost nevoiți să punem separatoare. (...) Chiar dacă este legal, personal cred că este ineficient”

Cornel Țichindelean este directorul Școlii Gimnaziale Nr. 18 din Sibiu spune că împărțirea unei clase în două părți, urmând ca aceștia să alterneze școala online cu cea fizică i se pare cea mai bună soluție. „Ținând cont de situația în care ne aflăm la noi anul școlar a început foarte bine. La ciclul primar clasele au venit la școala cu diferențe de 10 minute între ele, deci pauzele au fost decalate iar în școală a fost o liniște totală. Nu pot să afirm că m-a bucurat această liniște! Am constatat că dacă lucrăm cu jumătate din efectivul clasei (15, 16) elevi la școală, iar ceilalți  acasă și vin a doua zi eficiența actului didactic este mare. Este vorba de primele zile de școală când n-am putut lucra on-line. Elevii mi-au spus că au timp suficient pentru teme și și-ar dori acest program daca ar fi posibil. Este doar o situație de compromis până funcționează platforma. Sincer să fiu, am fost preocupat foarte mult de școala noastră. Am fost nevoiți să punem separatoare la clasa a VIII-a iar cel care ni le-a montat mi-a explicat cum arată o școala cu toate clasele dotate cu plexiglas. Chiar dacă este legal, personal cred că este ineficient”, spune profesorul Cornel Țicindelean.

Părintele: „Va trebui să găsim soluții pe termen lung”

Smaranda Bălan este mama a două fete, om de afaceri, însă o cunoașteți probabil mai curând datorită implicării sale în acțiunile de voluntariat demarate în Sibiu la începutul pandemiei de coronavirus, ”Vă ajutăm din Sibiu”.

Spune că măsurile luate la începutul școlii vor trebui susținute în continuare cu un plan pe termen lung. ”Am început ziua de 14 Septembrie cu multe informații rostogolite în feed despre cum s-au pregătit spitalele pentru deschiderea anului școlar. Știrile acestea dau fiori oricărui părinte. Sper însă că vor fi luate măsuri la timp și că nu vom ajunge acolo. Sunt mama a două fete. La școala unde învață fetița cea mică, în învățământul primar, lucrurile au fost foarte bine organizate. Am primit la timp noul regulament, astfel încât fiecare părinte a știut exact ce trebuie să facă, în clasă copiii învață prin rotație, pentru a avea posibilitatea distanțării sociale, băncile sunt dezinfectate, părinții nu au acces în școală, elevii părăsesc clasele pe rând, sub îndrumarea învățătorului, se poartă măști.

La gimnaziu lucrurile sunt însă mai complicate. Mă gândesc de pildă la orele de sport, catalogate drept un pericol de contagiune a virusului. Aici Ministerul Educației ar trebui să găsească o soluție pentru catedrele profesorilor, fiindcă în acest moment elevii vin la ore și stau într-un spațiu închis, fără să facă nici sport, nici altă activitate. E o situație care nu poate continua pe termen lung, nu vom putea pretinde că facem o materie care de fapt nu poate fi făcută. Aceeași situație o regăsim și la cursurile opționale, care presupun contact fizic, vor trebui alternative. În rest, încă așteptăm montarea separatoarelor. Îmi imaginez că nu este ușor pentru nimeni și empatizez cu riscul asumat de cadrele didactice. Dar va trebui să găsim soluții pe termen lung, fiindcă din păcate pandemia nu este ceva ce se va opri brusc. Ca părinte, îmi ofer toată susținerea dacă este nevoie de implicare din partea noastră”, ne-a spus Smaranda Bălan.

Doctorul: „Elevii și cadrele didactice ar trebui să respecte toate măsurile de precauție”

Medicul Liliana Coldea este managerul Spitalul Clinic de Urgență Sibiu și spune că totul pleacă la ce măsuri luăm pentru a preveni o eventuală infecție cu SARS CoV-2. ”Acest an școlar este cu totul diferit față de ceilalți. A început după ce s-a realizat o analiză individualizată pe fiecare instituție de învățământ în parte, în urma căreia s-a stabilit un plan de măsuri care să prevină și să combată răspândirea virusului SARS CoV 2. Elevii și cadrele didactice ar trebui să respecte toate măsurile de precauție, adică purtatul măștii de protecție tot timpul, dezinfectarea frecventă a mâinilor, distanțarea elevilor în clasa și un triaj epidemiologic riguros zilnic înaintea începerii activității didactice”, spune managerul Spitalului Clinic Județean.

Preotul: „30, 40 de minute pentru o oră, cu pauze între ele, ar fi suficient”

Claudiu Curiban este preot la Biserica cu hramul „Sf. Mucenic Pantelimon” şi „Acoperământul Maicii Domnului”. Le cere profesorilor să fie mai umani, mai înțelegători cu copiii. „Din ceea ce am simțit la copiii mei, erau foarte dornici de a începe anul școlar. Noi avem un băiețel de clasa I și fetița în clasa a VI-a și amândoi au fost foarte dornici de a se reîntâlni cu colegii, cu învățătoarea și profesorii. Era un dor aproape de nestăpânit. Mereu întrebau când începem școala. Cred că pentru ei era mare păcat să nu înceapă anul școlar față în față. Sigur că acum sunt probleme și probleme. De exemplu noi avem copiii la două școli diferite, cu abordări diferite. Băiețelul este la Școala 21 și acolo au împărțit copiii în două grupe. Mi s-a părut mai bine procedat așa. Și nu doar că au împărțit copiii de la clasă în două grupe dar au și redus numărul de timp fizic alocat unei ore, iar faptul că s-a comprimat puțin programul, am văzut că este eficient. Fetița este la Școala Nr. 5 și trei zile pe săptămână are câte șase ore, ceea ce este foarte greu. Acesta este un aspect. În rest, din ce am văzut eu, școlile sau mobilizat destul de bine, iar profesorii și învățătorii, din punctul nostru de vedere, chiar au fost foarte aproape de copii și i-au întâmpinat mai multe părintește decât din punct de vedere al profesorului rece și distant. Mi se pare foarte important din partea lor să fie umani în această perioadă. Așa au dovedit că sunt în primul rând părinți și oameni. Au încercat să le explice copiilor situația aceasta mai delicată prin care trecem să-i facă să înțeleagă, apoi au intrat în activitățile didactice, spune părintele.

Ele spune că o bună idee ar fi ca orele clasice să nu se întindă peste 40 de minute. ”Sigur că s-ar mai putea face. Părerea mea personală este ca timpul petrecut la școală, mai ales în perioada aceasta, să fie redus. 30, 40 de minute pentru o oră, cu pauze între ele  ar fi suficient. Profesorii ar putea veni mai repede la ore și ar putea să comprime materia. Este foarte greu să stai atâtea ore cu masca pe față. Îi împiedică să se concentreze. Varianta online este și ea bună, însă doar ca variantă de rezervă, în situații extreme. O altă variantă interesantă mi se pare cea hibrid, folosită de unele școli. Cea în care elevii merg la școală o săptămână sau două și două stau acasă. Eu am o mare încredere și speranță în profesori și învățători, pentru că ei sunt cei mai în măsură să administreze această situație pentru a trece cu bine și trebuie să ne ferim de extreme, pentru că, de orice natură ar fi acestea, sunt periculoase. Împreună vom trece peste această încercare și poate vom intra pe un făgaș normal cât de curând”, a declarat preotul Claudiu Curiban.

Primarii: între nevoia de bani și digitalizarea pregătită din timp

Pentru primarul orașului Dumbrăveni, începerea noului an școlar a generat cheltuieli pe care, din ceea ce spune, bugetul orașului le suportă greu. Emil Dârloșan pune aceste cheltuieli suplimentare și în contextul în care recenta rectificare bugetară alocă – din punctul lui de vedere – fonduri insuficiente și incoerent alocate de la nivel central. ”În Dumbrăveni, la 1.200 de elevi plus profesori, cheltuim 32.500 de lei pe săptămână doar pentru măști. Ca să respect legea, cu câte două măști pentru fiecare. Vă dați ce cheltuieli înseamnă, pentru orașul Dumbrăveni, două luni de școală?”.

Primarul Dumbrăveniului spune că astfel de cheltuieli suplimentare vor afecta alte plăți deja programate, inclusiv cele de asistență socială. ”Majoritatea primăriilor au bugetate doar primele 9-10 luni pentru salarii și asistența socială. La noi, suntem aproape de a nu mai avea bani de salarii. Iar asistența socială va fi prima afectată”, explică Emil Dârloșan.

Diferit este tabloul descris de Valentin Ivan, primar al comunei Sadu și, totodată, președinte al filialei sibiene a Asociației comunelor din România. ”Începutul noului an școlar nu a fost atât de greu de pregătit, cât de implementat complexele măsuri și strategii privind restricțiile de distanțare fizică și organizare a circulației elevilor. Cel mai important lucru este să transmitem încredere, atât părinților și elevilor, cât și profesorilor. Incoerența în luarea deciziilor la nivel local duce la scăderea încrederii și, atunci, lucrurile vor derapa”, apreciază Valentin Ivan. Spațiile pentru elevi și preșcolari au fost suficiente pentru a se putea asigura distanțarea fizică, iar în cazul clasei zero au fost create două grupe. ”Ne bucurăm de aprobarea primită de la Inspectoratul Școlar Județean pentru înființarea unui nou post de cadru didactic, astfel încât am putut împărți în două grupe clasa zero. Și cu grădinița funcționăm în parametrii normali, chiar și cu grupa cu program prelungit. Ceea ce sper eu este să intrăm în timp într-o formă de disciplină mai riguroasă”.

Valentin Ivan arată că a pregătit „digitalizarea școlii” din timp, nu doar pentru a oferi elevilor și cadrelor didactice alternativă în cazul în care ar apărea cazuri de Covid-19, ci și pentru că în viitor componenta on-line a procesului educațional va fi tot mai importantă.

Prin urmare, în prima săptămână de școală toți elevii ciclului gimnazial au primit câte un laptop pentru a putea utiliza și platforma digitală a școlii. ”Noi avem un plan foarte riguros redactat și implementat. Deja avem o platformă educațională on-line, astfel încât – dacă, Doamne-ferește! – ni se impune planul roșu, de a doua zi putem trece la continuarea școlii în format on-line. Putem face și ore de formare profesională. Fiecare sală de clasă are rețea WiFi pentru accesul la internet, la care elevii se conectează gratuit. Ciclul primar încă nu a primit tabletele, deoarece se găsesc mai greu pe piață în configurația propusă de autoritățile centrale. Dar aceste tablete ne vor ajunge de săptămâna viitoare (săptămâna aceasta – n.r.), astfel încât fiecare elev să aibă cele necesare pentru a urma cursurile școlare și în format on-line”.

Psihologul: „Mi-e milă de directori care nu au nicio autoritate managerială și care își schimbă regulamentul după mofturile părinților

Psihologul Mihai Copăceanu le cere părinților să iasă din starea de anxietate în care se află și să revină cu picioarele pe pământ. Asta, pentru că ei sunt de fapt modelele pentru copii. ”Sibiul este pestriț în comportamentul școlar, există diferențe remarcabile între școli. Marea problemă a școlilor din Sibiu și aici îmi permit să critic managementul este obsesia directorului an de an de a crește numărul elevilor. O măsură complet greșită educațional, psihologic, pedagogic cât și managerial care duce la ineficiență în predare și desfășurarea orelor, frustrări grave pentru elevi și profesori. Prestigiul unei școli nu crește exponențial cu numărul de elevi. O școală cu un număr mic de elevi facilitează educația calitativă. Noi avem adevărate fortărețe.Acum s-a văzut perfect cât de greșit gândim în defavoarea elevilor. Iarăși suntem pe ultimul loc în Europa, de astă dată la numărul ridicat de elevi care sunt alocați unui învățător, 19 elevi, comparativ cu alte state europene, unde media este de 12 elevi. În Ungaria sau Grecia sunt 10, 9 elevi conform Eurostat, iar numărul scade în fiecare an. Semn că la ei se poate!, spune Mihai Coăceanu.

 Psihologul a analizat lucrurile pozitive, pe cele negative și posibilele soluții legate de școala în plină pandemie. ”Ce-mi place: mobilizarea exemplară a multor școli de la directori, profesori  învățători și personal auxiliar care au lucrat întreaga vară și au pregătit școala pentru copii. Îmi place părinții care respectă deciziile celor două ministere și sunt înțelegători față de abordările școlii. Și-mi părinții care sunt încrezători și responsabili și care au încredere în copiii lor. Copiii sunt foarte adaptabili. Ce nu-mi place: Nu mi place că nu văd în școlile din Sibiu precum în cele din UK parcuri largi, grădini cu flori, terenuri multiple de fotbal, tenis, handbal, clase largi și aerisite. Înțeleg perfect de ce unii elevi își numesc școala ”închisoare”. Nu am văzut niciun candidat la primărie care să promită că va construi școli în afara orașului, în spațiu verde, lângă păduri. Înțeleg foarte bine părinții din Sibiu care își duc copiii la grădinițe și școli din Mărginime.  Nu mi place montarea acestor despărțitoare din plexiglas - total fără eficiență și rost. De fapt un impediment pentru actul educațional. Masca ar fi fost suficientă.


Ce nu înțelegem: că majoritatea copiilor în pauze nu respectă regulile nici de distanțare fizică, nici de purtarea a măștii. Am văzut chiar în aceste zile elevii în pauze cum stăteau apropiați, îmbrățișați și cum alergau grămadă. Ce am putea face? Ca părinți să ne reducem nivelul de anxietate. Să respectăm regulile și să învățăm copiii să respecte regulile, să poarte mască. Noi suntem modele pentru ei. Să înțelegem că școala este o instituție unde părinții sunt obligați să respecte prevederile legale și normele interne. Școala nu este propria noastră tarla când fiecare părinte își impune cu tupeu propriile idei greșite și este dominator. Mi-e milă de directori care nu au nicio autoritate managerială și care își schimbă regulamentul după mofturile părinților. În UK, acum în pandemie, directorii au obligația legală de a monitoriza absențele elevilor și a de sancționa inclusiv cu amendă părinții care cu intenție nu-și duc copiii la școală”, susține Mihai Copăceanu.

ONG-istul: „E prea facil să stăm pe Facebook și să criticăm când nimeni nu prea oferă soluții grozave”

Maraton, Științescu Hub, societate civilă. Ciprian Ciocan, de numele căruia se leagă toate aceste cuvinte, spune că ar trebui să lăsăm cu toții mai jos tonul și agesivitatea, mai ales pe internet și să căutăm soluții. ”Cu riscul de a pica în poziția pătrunjelului, îndrăznesc să spun că deși există carențe evidente în felul în care autoritățile gestionează reluarea școlii, acestea pălesc în fața dimensiunii provocării pe care o avem cu toții în față în aceste zile. Reluarea cursurilor era în sine o provocare în fiecare an, însă genul de probleme care s-au adăugat în acest an alături de incertitudinea omniprezentă, mă face să fiu mai degrabă empatic față de această nouă "linie întâi" care devine școala.  E prea facil să stăm pe Facebook și să criticăm când nimeni nu prea oferă soluții grozave. În unele școli am văzut comunități care s-au mobilizat ireproșabil, am văzut afaceri care au donat viziere - cred ca acesta e spiritul pe care trebuie să-l căutăm în aceste zile cu toții: părinți, administrație, comunitate. Să încercăm să lăsăm mai jos agresivitatea, dar și victimizarea eternă și să punem mâna să facem lucrurile mai bine acolo unde suntem fiecare, s-ar putea să ne placă”, spune Ciprian Ciocan.

Polițistul: „Suntem conștienți toți că educația copiilor este garanția viitorului”

Tiberiu Ivancea este șeful Inspectoratului Județean de Poliție și raportează că anul școlar s-a produs fără evenimente nedorite. ”Anul școlar a început, iar Inspectoratul de Poliție al Județului Sibiu și-a concentrat resursele, atenția și preocuparea pentru ca acest moment important în viața fiecărei localități  din întregul județ să se petreacă în liniște și siguranță. Debutul anului școlar 2020-2021 a reprezentat una dintre misiunile de maximă importanță pentru polițiștii noștri. Aceștia au  fost prezenți în data de 14 septembrie 2020 în unitățile de învățământ primar, gimnazial, liceal, au asigurat buna desfășurare a activităților  de început de an școlar, cu respectarea normelor impuse de condițiile actuale în care ne aflăm cu toții,  și au transmis elevilor, părinților, cadrelor didactice întreaga noastră susținere și dedicare pentru exercitarea actului educațional complet într-un mediu sigur și civilizat.

Deoarece suntem conștienți toți că educația copiilor este garanția viitorului mai bun și în același timp este cheia spre o societate avansată, așa cum ne dorim să avem, vă informăm că, simultan cu deschiderea noului an școlar, la nivel național și implicit în cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, a fost înființată o structură specializată, denumită " Poliția Siguranța Școlară", formată din profesioniști  a căror muncă este dedicată exclusive sferei  de problematici ce pot fi legal soluționate de către instituția noastră, apărute ori petrecute în unitățile de învățământ preuniversitar din județ. De asemenea, polițiștii din această structură vor desfășura inclusiv acțiuni de prevenire și combatere a fenomenului de bullying, a discriminării, a diferitelor acte și atitudini antisociale apărute în rândul elevilor, de consiliere antivictimală, de educație rutieră, beneficiarii întregului complex de activități fiind elevii, familiile acestora, dascălii lor și, nu în ultimul rând, întreaga comunitate. Începutul de an școlar nu a înregistrat incidente sau evenimente negative care să necesite intervenția polițiștilor din județul Sibiu, iar prima săptămână deja parcursă a fost cu siguranță un prilej de bucurie a revederii pentru mii de elevi”, susține Ivancea.

Politicianul: „Noul an școlar a început într-un haos absolut

Bogdan Trif este președintele PSD Sibiu și dă de pământ cu premierul, ministrul Educației, cu cel al Sănătății cu societatea civilă. ”Noul an școlar a început într-un haos absolut. Era previzibil acest lucru, având în vedere prestația jalnică a ministrului Educației. Deși i-am atras atenția de nenumărate ori, Guvernul Orban a rămas ORB la nevoile elevilor și ale profesorilor. Au aruncat toată responsabilitatea pe umerii primarilor, ai directorilor de școli, ai dascălilor și ai părinților. Ministrul agramat al Educației nici măcar nu a avut bunul simț să-și dea demisia, după repetatele gafe care jignesc întregul sistem de învățământ. A ajuns în halul în care și cei mai mici dintre școlari o alintă „Ministrul Pepsiglas”. Culmea este că se mândrește cu măsurile de protecție dictate cu doar două zile înainte de revenirea elevilor în școli. În fapt, sunt restricții  abuzive, al căror efect nu poate fi decât instaurarea terorii în clase și în curtea școlii.

Profesorii au fost umiliți din nou, de Guvernul Orban: creșterea salarială, prevăzută de lege, a fost amânată, iar măștile necesare în orele de curs sunt obligați să și le cumpere singuri. Inexistentă este preocuparea guvernului și pentru elevii cu situație materială precară. Măștile și tabletele promise nu există.  Mă întreb, fără să acuz, unde este societatea civilă care își striga tot soiul de nemulțumiri în stradă, înainte de instalarea Guvernului Orban? Soarta copiilor nu este importantă pentru ei? Atragem atenția, din nou, Guvernului Orban, că Sănătatea și Educația sunt domenii vitale pentru orice stat civilizat. Nu vom tolera amatorismul miniștrilor actuali, care pune în pericol atât sănătatea, cât și educația copiilor, la care au dreptul toți, în mod gratuit!”, anunță liderul PSD Sibiu, partid de opoziție.

Deputatul: „Excesul online-ului înseamnă un exces de ego, de eu”

Nicolae Neagu este deputat PNL și se declară mulțumit de felul în care a început școala în Sibiu. ”Eu cred că a început prudent. Că asta este, pe situația nou creată trebuia prudență, nu am vești neapărat din sistem, că nu am în acest moment. Eu am întrebat copiii. Nepoții mei sunt în clasele a patru și în clasa întâia și au fost repartizați în schimburi ca să fie totul în regulă și încep doar de săptămâna viitoare la limba germană, la Goga. Înțeleg că din punctul acesta de vedere lumea a înțeles, e mulțumită. Acum, normal, fiecare are o temere că e vorba de colectivitate de copii cu profesori, dar eu sper ca toate să fie remediate în timp, pas cu pas. Eu sunt adeptul școlii, trebuie să funcționăm, luându-ne măsurile de prudență, dar trebuie să funcționăm în școli, nu doar online. Trebuie să participăm la chestiuni educaționale complete, pentru că e vorba de o pregătire pentru etapa viitoare a vieții. Excesul online-ului înseamnă un exces de ego, de eu, ori e bine să socializăm, să avem copii unii lângă alții, evident protejându-i. Nu am semnale negative, eu sunt optimist că se vor descurca și cadrele profesorale și copiii și părinți. Cred că putem depăși acest moment, cu prudență”, a declarat deputatul liberal, partid aflat la guvernare.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tag-uri: Sibiu , scoala

Vizualizari: 4181

Comentarii

1 comentarii

Corina Oltean

Acum 1 lună

Ce articol fain! Imi pare rau ca nu se vede cine l-a scris/cules.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus