Pe cel mai costisitor șantier de reabilitare a unei străzi din Sibiu, cel de modernizare a străzii Podului, o zonă cu o curbă de 90 de grade a pus administrația în dificultate. Inițial, proiectul nu prevedea niciun trotuar, dar la reclamațiile localnicilor, soluția a fost modificată. Prin crearea unui trotuar de un metru, pe care să îl împartă atât pietonii, cât și bicicliștii.
Înainte de intersecția cu strada Muncitorilor, carosabilul străzii Podului din cartierul Gușterița se îngustează și urmează o curbă de 90 de grade. Zona a cunoscut numeroase accidente și tamponări de-a lungul timpului, spun locuitorii din zonă. Cum strada Podului a intrat în lucrări de modernizare din acest an, locuitorii au început să trimită reclamații pe adresa Primăriei: soluția propusă pentru respectivul ”unghi” era tot cea veche, în sensul că lipseau trotuarele. ”În apropiere există și un magazin, la care merg nu doar adulți, merg și copii. Cu alte cuvinte, a reface strada fără trotuar este cu total lipsit de responsabilitate, pietonii și bicicliștii fiind extrem de expuși accidentelor”, explică Ilie F., unul dintre locuitorii din zonă care spune că a trimis mai multe sesizări administrației locale.
Inițial, modernizarea străzii Podului nu prevedea niciun trotuar în zona în discuție
În urma sesizărilor, administrația locală a decis să îmbunătățească proiectul: iar din cei șapte metri disponibili în respectivul colț, un metru a fost alocat celor care nu merg cu mașina. Pe respectivul metru, în urma dispozițiilor transmise firmei de construcții în 5 octombrie, au fost amplasate două rânduri de borduri, între care au mai încăput trei palme de umplutură. Peste care urmează așternut asfalt și trasată o pistă de biciclete, împreună cu un trotuar.
”Pe partea dreaptă, pe sensul de mers dinspre Calea Gușteriței spre strada Muncitorilor, pe o lungime de cca. 20 de metri la intersecția dintre strada Podului și strada Muncitorilor se va crea un trotuar cu lățimea de un m. Pe lungimea trotuarului nou creat se va racorda și suprapune pista de biciclete. Până la darea în folosință a acestei piste, se va comunica soluția de semnalizare pe acest tronson care să reglementeze suprapunerea traficului ciclist și pietonal”, explică reprezentanții Primăriei Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului.
În urma sesizărilor locuitorilor din zonă, Primăria a dat dispoziție pentru amenajarea unui trotuar, care să fie folosit și de bicicliști
Pentru cei care vor circula cu mașinile va fi montată și o ”oglindă rutieră”, iar zona va fi presemnalizată cu indicatoare care atenționează că urmează drum îngustat, că viteza trebuie redusă și că prioritate au cei care vin dinspre centrul orașului.
Soluția aleasă de administrația locală nu este cea mai fericită, consideră Ilie F., constructor de meserie. ”Am văzut bordurile nou amplasate acolo. Au ales să facă «o cârpeală». Soluția optimă ar fi fost, din punctul meu de vedere, realizarea unei exproprieri, în urma căreia casa de pe colț, cea verde, să fie demolată pentru ca strada să poată fi lărgită. Vorbim, totuși, de Sibiu, un oraș cu pretenții și cu potență financiară, nu un târg uitat de lume, prin urmare putea fi oferite compensații financiare satisfăcătoare în cazul exproprierii. În această parte a orașului a început dezvoltarea a tot mai multor ansambluri imobiliare, zona industrială este în continuă dezvoltare, traficul crește și va mai crește, iar soluția adoptată este un trotuar de un metru... și cu o pistă de biciclete peste, lângă o zonă cu carosabil îngustat”, apreciază Ilie F.
Acest viitor trotuar urmează a fi împărțit și de pietoni, și de bicicliști
Ilie F. insistă și pe subiectul accidentelor rutiere care au loc constant acolo. ”Și acum, colțul acelei case verzi este spart: acolo au loc frecvent accidente”.
”Geometria intersecției străzii Podului cu str. Muncitorilor este dificilă, strada făcând o curbă de 90 de grade, pe o lățime foarte mică, de doar 7 metri. De asemenea, imobilele de pe strada Podului din această zonă sunt construite foarte aproape de carosabil. Mai mult, strada Podului este o rută importantă pentru transportul public făcând legătura între oraș și zona industrială est, autobuzele având nevoie de o lățime mai mare pentru a lua curba strânsă. Din toate aceste motive, intersecția este foarte dificil de configurat”, răspuns Primăria municipiului Sibiu
Sursa foto: Google Earth
12,89 de milioane de lei, fără TVA, este valoarea contractului de modernizare a celor 3,64 de km pe care îi măsoară strada Podului. Din punct de vedere al valorii, este cel mai mare contract de reabilitare a unei străzi din municipiul Sibiu, fondurile necesare fiind din surse europene, nerambursabile. Printre obiectivele proiectului, așa cum au fost anunțate de Primăria Sibiu, intră ”amenajarea trotuarelor și a spațiilor verzi”, dar și ”amenajarea de piste mai sigure pentru biciclete, în dublu sens, separate de carosabil fie prin borduri, fie prin delimitatoare, în funcție de tronson și lățimea disponibilă”.
Termenul de execuție al lucrărilor este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (lucrările au început pe 15 martie 2020). În cele 12 luni nu este inclus și sezonul rece.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: trotuar , podului , Sibiu , modernizare
Vizualizari: 8412
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Verzii?
Acum 2 ore
Un român
Acum 2 ore
Xman
Acum 2 ore
Q
Acum 2 ore
Till Eulenspiegel