Aproximativ jumătate dintre pacienții care au fost la Spitalul Clinic Județean Sibiu au declarat că sunt foarte mulțumiți de serviciile medicale ale instituției, potrivit gradului de satisfacție al pacienților, făcut public de reprezentanții spitalului. Perioada de referință a chestionarului este august – octombrie 2020, acesta fiind realizat prin SMS sau e-mail. Consiliul Etic al spitalului a concluzionat că răspunsurile date de pacienți sunt favorabile, gradul de mulțumire al acestora, la fiecare întrebare fiind de peste 60%. În raport, nu se menționează, însă, la nicio întrebare, numărul total de e-mailuri sau SMS-uri în urma cărora s-au realizat procentele.
Gradul de satisfacție al pacienților cu privire la serviciile medicale este un indicator folosit de managementul spitalului pentru a identifica părerea pacienților care au avut parte de serviciile instituției. Astfel, Consiliul Etic al Spitalului a analizat procentele privind gradul de satisfacție al pacienților pentru perioada de referință august – octombrie 2020, comparativ cu perioada similară a anului precedent. În mecanismul de feed-back este cuprins un set de 10 întrebări. Valorile lunare se regăsesc în rapoartele lunare publicate online pe pagina web a Ministerului Sănătății .
Au fost analizate atât răspunsurile trimise de pacienți prin sms, cât și cele trimise prin email în perioada menționată, însă, reprezentanții spitalului nu menționează numărul total al sms-urilor sau a e-mailurilor în urma cărora s-au realizat procentele.
„Analizarea acestor date ne permite să înțelegem mai bine care sunt factorii ce determină nivelul de satisfacție al pacienților sau aparținătorilor sau dimpotrivă, constituie o sursă a nemulțumirii acestora. De aceea, îi încurajăm pe pacienți să răspundă chestionarelor primite prin sms sau email”, declară Conf.dr. Liliana Coldea, managerul SCJU Sibiu.
Potrivit raportului, 53.1% dintre respondenți au declarat că sunt „foarte mulțumiți” de serviciile medicale oferite de spital. Dintre aceștia, 38% au răspuns prin e-mail.
„Date superioare celor din lunile similare ale anului precedent când procentele erau situate la 35.1% și 26.6%. Un procent de 26,5% dintre pacienți s-au declarat mulțumiți prin sms și 35,4% prin email. Doar 10,5% dintre pacienți s-au declarat ”nemulțumiți” prin SMS, iar 14,7% dintre respondenți s-au declarat ”nemulțumiți” prin e-mail”, transmit reprezentanții spitalului.
83,3% dintre pacienți care au răspuns prin SMS au spus că sunt „foarte mulțumiți” de activitatea și implicarea medicului, iar 64.5% din cei chestionați prim email în proporție de 64.5% sunt „foarte mulțumiți”. De asemenea, 6,6% au răspuns că sunt mulțumiți prin sms, iar 18,4% au răspuns că sunt mulțumiți prin email.
„Niciun pacient nu s-a declarat nemulțumit prin sms iar 4,5% s-au declarat nemulțumiți prin email. În anul 2019, la aceeași întrebare, pacienții au răspuns prin SMS că sunt ”foarte mulțumiți” în proporție de 49%, iar 50.6% au răspuns că sunt ”foarte mulțumiți ”prin e-mail”, mai arată raportul.
Cu privire la curățenia din spital, pacienții au răspuns prin SMS că sunt „foarte mulțumiți” în proporție de 60.7% și 25.6% au răspuns că sunt „foarte mulțumiți” prin e-mail. Mulțumiți au fost 25,4% dintre cei ce au răspuns prin sms și 39,6% dintre cei care au răspuns prin email. 13,7% dintre pacienți s-au declarat ”nemulțumiți” prin SMS, iar 21,2% dintre respondenți s-au declarat ”nemulțumiți” prin e-mail.
Pacienții au fost întrebați și dacă a fost nevoie să cumpere medicamente sau alte materiale sanitare.
„În anul 2020 pacienții au răspuns prin SMS cu „DA” în proporție de 14.3% și 14% au răspuns cu „DA” prin e-mail, observându-se o situație generală îmbunătățită raportat la procentele din perioada august-octombrie 2019 când pacienții au răspuns prin SMS cu „DA” în proporție de 12% și 26.5% au răspuns cu „DA” prin e-mail. 88% dintre pacienții chestionați în trimestrul III din 2020 au răspuns prin SMS că nu a fost nevoie să cumpere medicamente. Tot cu „nu” au răspuns 64% dintre cei chestionați prin email”.
Pacienții au fost „foarte mulțumiți” și „mulțumiți” și de activitatea și implicarea asistentelor medicale. Aceștia „au răspuns prin SMS că sunt „foarte mulțumiți” în proporție de 60.7% iar 43.8% au răspuns că sunt „foarte mulțumiți” prin e-mail, date peste procentele de 48% și 33.5% din aceeași perioadă din 2019. Mulțumiți au fost 39% dintre cei care au trimis sms și 31% dintre cei care au trimis e-mail. Doar 8,0% dintre pacienți s-au declarat ”nemulțumiți” prin SMS, iar 11,2% dintre respondenți s-au declarat ”nemulțumiți” prin e-mail”, se mai notează în raport.
La întrebarea „Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?” 92.9% dintre pacienții chestionați prin SMS au răspuns cu „DA”. Tot cu „DA” au răspuns și 76% dintre cei chestionați prin e-mail. Procentele sunt peste cele din august-octombrie 2019 (89.6% și 80.6%).
Atunci când au fost întrebați dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital, pacienții au răspuns cu „DA” prin SMS în proporție de 92.9% și în proporție de 78.5% prin e-mail. Procentele au crescut față de 83.3% și 76.5% răspunsuri cu DA în perioada similară din anul anterior.
La întrebarea „Starea dvs. de sănătate este mai bună după externare?”, pacienții au răspuns prin SMS cu „DA” în proporție de 92.9% și 85.1% au răspuns cu „DA” prin e-mail. La aceeași întrebare, în 2019 pacienții au răspuns prin SMS cu „DA” în proporție de 87.2% și 80% au răspuns cu „DA” prin e-mail.
Atunci când vine vorba despre bani sau atenții solicitați de medici sau asistente, „niciunul dintre pacienții chestionați prin SMS nu a răspuns „DA” și doar 1,7% au răspuns cu „DA” prin email. Datele sunt mai bune în balanță cu procentele de 2.2% și 3.5% din perioada similară din 2019”.
La întrebarea „Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?”, niciunul dintre pacienții chestionați prin SMS nu a răspuns „DA”.
„Procentul celor care au răspuns cu „DA”, prin email a fost de numai 0,8%. Și în acest caz, se observă date mai bune comparativ cu anul trecut când procentul pacienților care au dorit să raporteze astfel de probleme era mai mare: 2.3% și 4.2%”, se semnalează în raport.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1229


Ultimele comentarii
Acum 2 ore
La noi la sat, mere si-asa ... da-i in ma-sa de pietoni
Acum 3 ore
AndreiM
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Stefan
Acum 3 ore
DB