Duminică,
24.01.2021
Cer Senin
Acum
10°C

Jan Meyer, E.ON Dialog Sibiu: ”Coronavirusul a schimbat tot. Nu avem restricții asupra locului de unde lucrăm, numărul angajaților va crește”

Jan Meyer, E.ON Dialog Sibiu: ”Coronavirusul a schimbat tot. Nu avem restricții asupra locului de unde lucrăm, numărul angajaților va crește”

”Până acum angajații veneau la același birou, 40 de ore pe săptămână, cu aceiași colegi. Acum, toate aceste lucruri s-au schimbat”, vorbește din spatele măștii de protecție Jan Meyer, administratorul E.ON Dialog Sibiu. Pandemia de Covid-19 a modificat substanțial ”relația” angajaților cu birourile centrului de servicii de la Sibiu, dar schimbările nu înseamnă un lucru rău. Dimpotrivă.

E.ON Dialog Sibiu este acel centru de servicii la care, din 2018, clienții din Germania ai E.ON Energy își găsesc telefonic sau prin alte mijloace de comunicare la distanță rezolvarea a tot ceea ce ține de furnizarea de energie: de la lămuriri asupra planurilor tarifare pentru furnizarea de gaze naturale, la amplasarea de panouri fotovoltaice sau modificări de rețele. Tot aici funcționează si un departament de servicii energie. Angajații care activează în acest departament au responsabilitatea de a emite facturile către consumatorul final, persoană fizică sau juridică, de a verifica și valida facturile distribuitorilor și de a interveni cu corecturi, acolo unde este cazul.

S-au întors inclusiv români mutați în Germania pentru a se angaja la E.ON Dialog Sibiu, centrul unde lucrează acum 280 de vorbitori de limbă germană. Iar pentru că – în contextul pandemiei de coronavirus – compania a trebuit să reacționeze foarte repede la nevoile angajaților ei, mulți alegând să lucreze de acasă, filosofia de business a companiei germane s-a modificat. În lipsa constrângerilor generate de spațiile necesare extinderii, echipa E.ON Dialog Sibiu va crește în continuare.

”În două săptămâni ne-am organizat”

Schimbările la care s-a ajuns în contextul pandemiei sunt analizate atent de Jan Meyer, cel care din aprilie anul acesta a preluat postul de administrator al centrului de la Sibiu. După 16 ani în echipa E.ON, Jan Meyer a găsit în primul centru de servicii deschis în afara Germaniei – cel de la Sibiu – un context diferit. ”Sunt  foarte impresionat de motivația oamenilor de aici. Suntem capabili să atragem un număr mare de oameni tineri dornici să învețe și să se dezvolte. Asta cred că este diferența față de Germania, unde este foarte greu să găsești oameni noi. Aici putem găsi zece oameni noi pe lună fără nicio problemă, în Germania am găsi cam unul. Omenii pe care îi găsim sunt motivați, foarte educați și asta este impresia mea după șase luni: ei sunt foarte fericiți să se identifice cu compania noastră”, vorbește deschis Jan Meyer.

Tranziția către noile condiții de lucru impuse de pandemia de Covid-10 a fost una rapidă și amplă, iar succesul acesteia se datorează tuturor, apreciază managementul centrului de servicii de la Sibiu. ”Coronavirus a schimbat tot. Chiar și viața mea este diferită de cum era înainte. Cei mai mulți angajați lucrează de acasă și ne întâlnim online, iar asta este diferența față de cum lucram în trecut. De la mijlocul lunii martie până în iunie toți angajații au lucrat de acasă. În două săptămâni ne-am organizat pentru a lucra de acasă, nu mai făcuserăm asta înainte. A fost un succes pentru noi ca manageri, dar și pentru angajați deoarece am schimbat modelul de lucru și modul în care fiecare poate lucra. De exemplu, familiile tinere care nu locuiesc în Sibiu și stau în Mediaș sau mai departe, de exemplu, nu cred că în viitor vor lucra cinci zile pe săptămână la birou. Poate că vor veni la birou o zi pe săptămână sau o zi la două săptămâni. Dacă ei știu ce au de făcut, dacă au de unde să lucreze, dacă au o conexiune stabilă la Internet, atunci pot lucra foarte bine de acasă”, apreciază Jan Meyer.

Cum ”arată” flexibilitatea

Nu pentru toți angajații lucrul de acasă este o alternativă convenabilă. ”Acum 15% din angajați lucrează la birou, colegi care nu pot lucra atât de bine de acasă, din diverse motive. Pe de altă parte, avem alți angajați care sunt mai productivi lucrând de acasă”, apreciază Jan Meyer.

El își prezintă și punctul de vedere asupra ”flexibilității” programului de lucru, un avantaj al celor care lucrează de acasă. ”Nu mă interesează dacă angajații lucrează de la opt la patru, de la zece la șase, de la 18:00 la 22:00, atât timp cât își ating targetul săptămânal. Suntem foarte flexibili și cred că acesta este un lucru care le place angajaților. Până acum veneau la același birou, 40 de ore pe săptămână, cu aceiași colegi, iar acum toate aceste lucruri s-au schimbat. Avem angajați care ne spun că vor să lucreze la birou, la o anumită perioadă de timp și bineînțeles că le permitem acest lucru. Avem o planificare foarte clară, pe care o respectăm cu toții, pentru a asigura siguranța angajaților noștri. Pe de altă parte, noii angajați trebuie să urmeze trei luni de training în funcție de aria în care lucrează și trebuie să fie la birou. Pe de altă parte, avem mame care au copii și au nevoie de un program flexibil și sunt bucuroase să lucreze de acasă”, descrie administratorul E.ON Dialog Sibiu.

Chiar și după ce această pandemie va fi trecut, angajații care pot livra în continuare performanță vor putea lucra de acasă sau de unde doresc. Fapt care duce, evident, la noi perspective deschise de lipsa constrângerilor generate de spațiul limitat pentru birouri de clasa A în Sibiu. ”Nu avem restricții în ceea ce privește locul de unde lucrăm și cred că numărul angajaților va crește în jur de 300-350”, estimează, acum, Jan Meyer.

Jan Meyer a preluat conducerea E.ON Dialog Sibiu din primăvara acestui an

Un an bun

Cu excepția lunilor martie și aprilie, în care a fost instituită starea de urgență, echipa E.ON Dialog Sibiu a crescut în continuu. Creșterea numărului de angajați a venit în paralel cu cea a cifrei de afaceri. ”Vom înregistra în cursul acestui an o cifră de afaceri de aproximativ opt milioane de euro în, iar anul viitor estimăm în jur de zece milioane. Este peste așteptările noastre, rezultatele fiind mai bune decât ne-am așteptat. Dacă serviciile noastre sunt bune, vom continua să creștem”.

Iar serviciile de la Sibiu au o creștere constantă a calității. Chiar și prin prisma faptului că, aici, angajații sunt parte a echipei de un an – un an și jumătate în medie, în timp ce colegii lor din Germania se apropie de o medie de zece ani. Cursurile gratuite de perfecționare a limbii germane și cele de pregătire din punct de vedere tehnic, fac însă ca diferențele dintre echipele din Sibiu și cele din Germania să se atenueze rapid. ”Nu atingem încă performanța care este în centrele din Germania, din cauza faptului că, în ultimii doi ani ni s-au alăturat lunar echipe noi, dar intrăm acum în etapa de stabilizare și consolidare. Sunt convins că putem crește business-ul de aici la standarde comparabile cu cele din Germania”, spune Jan Meyer.

”Anul trecut aveam 5,5 milioane de clienți, acum avem 13 milioane. Poate vom dezvolta și un business în IT, dacă vom găsi angajați potriviți pentru aceste roluri”, Jan Meyer, administrator E.ON Dialog Sibiu

Perspective

Niciun contract de muncă în cadrul E.ON Dialog nu a fost suspendat sau afectat într-un alt fel de pandemia de Covid-19. Angajații de la Sibiu au avut șansa de a promova în ierarhia internă astfel încât, în prezent, cu excepția administratorilor, toate posturile de coordonare sunt ocupate de români.

Oportunitățile în carieră, însă, nu vor înceta să apară. ”Cred că Germania este o oportunitate pentru colegii din Sibiu care vor să se dezvolte în continuare. Dacă ei vor aplica pentru o oportunitate de promovare internă în cadrul E.ON Germania, eu îi voi susține. De exemplu, eu am fost în Suedia, în Marea Britanie, în Germania în patru locații și acum sunt în România, iar asta m-a ajutat în dezvoltarea mea. Dacă ei vor să meargă mai departe, eu sunt fericit să îi sprijin, pentru că asta este responsabilitatea noastră, să ne sprijinim oamenii pentru a se dezvolta. Se pot dezvolta în cadrul companiei E.ON Dialog sau mergând mai departe la E.ON Group”, mai arată administratorul E.ON Dialog.

Vizualizari: 737

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus