Marţi,
26.01.2021
Ninsori Usoare
Acum
0°C

O berărie din Sibiu lansează conceptul de Draft to Go. „Ca în copilărie, când mergeai după sifon”

O berărie din Sibiu lansează conceptul de Draft to Go. „Ca în copilărie, când mergeai după sifon”

SB Draft to Go e un serviciu de care pot beneficia cei care vor să se bucure de o bere la draft, proaspătă, acasă. Conceptul a fost inaugurat recent la o berărie artizanală din Sibiu și este asemănat cu „mersul după sifon, în copilărie”.

Cosmin Șoaită, berar de cinci ani și de profesie economist, a adaptat un concept, întâlnit în domenii variate, la consumul de bere – economii prin parteneriat cu clientul. Practic, tu duci „ambalajul” și plătești doar produsul brut. Ideea a venit din dorința de a-i oferi clientului berea artizanală, proaspătă, de care însă acesta să se poată bucura acasă. Iar singurul mod prin care a găsit că poate face asta a fost prin a-l încuraja să vină cu sticla de acasă. 

Practic, prin conceptul SB Draft to Go, reducem prețul berii exact cu valoarea sticlei (1 leu la fiecare 0.5 litri) oferind o bere proaspătă, excelentă calitativ, pentru un consum imediat, la 12 lei/litru. Ideea de a realiza economii prin parteneriat cu clientul, economii resimțite direct de către acesta nu este una noua: Ikea spre exemplu a transferat costurile de asamblare a mobilei către clienți, la dozatoarele de lapte sau in trecut la sifonărie, clientul merge(a) cu sticla de acasă”, explică berarul.

În procedura prin care poți primi berea la draft, nu e nimic complicat, spune Cosmin. 

„Ai deja sticla sau o cumperi o singură dată, iar curățarea este o operațiune simplă dacă o faci imediat după consumarea conținutului și pe care o vei face cu conștiinciozitate dacă știi că vei bea următoarea bere exact din aceeași sticlă. Alt avantaj este varietatea foarte mare de format/cantitate posibile: ai musafiri poți lua un Magnum de 2 l, iar dacă vrei doar să savurezi seara o bere, poți veni cu o sticlă de 450 ml sau de 500 ml.”

Ideea a fost primită cu entuziasm

„Prețul berii artizanale, deși se regăsește în calitatea produsului și este generat în primul rând de șarjele mici produse, este perceput de multe ori ca fiind un atribut de fiță. Este suficient să mergeți la un raft de bere artizanală dintr-un mare magazin și o să vedeți că media prețurilor berilor artizanale este undeva la 8-9 lei pentru o sticlă de 0,33 l ținută, de cele mai multe ori, în condiții improprii de temperatură.

Ideea a fost primită cu entuziasm, în Sibiu. Există deja clienți care au mers să probeze conceptul în cele câteva zile de când a fost implementat, iar berarul spune că e sigur că vor merge în număr și mai mare de sărbători.

„Ne-am dorit ca toată berea SB să ajungă proaspătă la client, indiferent dacă este îmbuteliată în sticla clientului sau îmbuteliată de noi la Săliște. Astfel, deși echipamentul foarte performant de îmbuteliere de la Săliște ne permite să dam o garanție mai lungă, totuși limităm garanția doar la 3 luni de la data îmbutelierii. Senzația de draft este totuși una căutată de consumatorii de bere, mai ales în lipsa accesului la restaurante pe perioada pandemiei. Practic, la fel ca la un restaurant care are bere atât la draft cât și la sticlă, le oferim posibilitatea de a savura și compara cele 2 moduri de îmbuteliere. În plus, ne face plăcere, în timpul umplerii sticlei de Draft To Go, să interacționăm cu clienții noștri”, povestește Cosmin.

Sibianul explică faptul că toate berile SB sunt făcute cu ingrediente naturale: apă, malț de orz sau de grâu, hamei și drojdie de bere, având o rețetă proprie de preparare.

Pentru Draft to Go, momentan este disponibilă berea blondă, urmând ca ideea să fie extinsă pentru restul sortimentelor:

·      SB BLONDĂ, cu malț de orz si 4 tipuri de hamei

·      SB PLATINATĂ, bere albă cu malț de grâu combinat cu malț de orz și hamei aromatic

·      SB BRUNETĂ, bere brună de specialitate obținută prin utilizarea a 3 tipuri de malț special de orz și hamei nobil aromati

·      SB ROȘCATĂ, SB ROȘCATĂ ECO, bere arămie obținută prin utilizarea a 3 tipuri de malț special de orz și hamei nobil aromatic.

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Toma Toma

Acum 1 lună

Amice,nu valoarea sticlei(un leu) este problema ci valoarea litrului de bere-12 lei!Nu-i cam mult?Cati dintre amarasteni(ca astia-s bautori de bere!) isi permit sa dea 24 de lei pentru un magnum?8-9 lei sticla de bere?Poate, dar nu se cumpara decat rar.Cei cu portofelul bogat nu vin cu sufertasul dupa bere,din pacate.Eu iti doresc succes si sa-mi spui dupa cateva luni ca m-am inselat in apreciere!
Raspunde

Cosmin Codru

Acum 1 lună

Multi amarasteni isi cumpara berea aia cu 24 de lei, decat sa isi cumpere altceva, daca li se pare cool...... sunt multi taietori de frunze la caini, pe la multe firme, bine platiti, care altceva decat sa bea o bere, n-au o placere in viata. Cred ca pe ei se bazeaza si asta, sa faca niste bani....asta e consumerismul. Consumatul de orice, provoaca dependenta, cand au consumat si au devenit imuni la efectele placerii provocate de produse "mainstream"....consumatorul capitalist, se indreapta spre lucruri mai "upmarket", pentru a-si gasi din nou placerea. E aceeasi chestie cu drogatii, incep cu aurolac si termina cu crack, daca au niste bani.... la fel ca si cu prima iubire.... la 18 ani, intalnesti o zana de 17, peste juma de an fuge cu altul mai prost ca tine, iar tu o cauti toata viata si pe la 35 de ani iti gasesti o bestie si t emultumesti cu filmele.... asa si astia, ca orice alt consumator. Au cautat sticle cat mai grozave, mai desenate si mai sclipitoare....acum beau dintr-o sticla de la Carrefour, care arata ca pe vremea lu ma-sa mare, ca acum cauta autenticul !....o cauta pe aia de 17. Capitalismul e adevaratul comunism, de fapt.... a reusit sa multumeasca prostii, cel mai bine, pana acum....asa c aeu cred ca le va reusi, "afacerea". Cel putin pana fac o gafa sau ajung destul de maricei, incat sa-i cumpere unii din aia clasici.... probabil la asta viseaza toate startupurile astea... sa vina Heineken sale dea 15 trilioane de pesetas, ca au prostit ei destui terminati sa bea aceeasi posirca, doar ambalata mai prost. Succes !....frumoasa lume. Dar no, unii beau apa cu zahar si zahar ars, numita cola si se declara multumiti de viata :)..deci se poate si mai bine. Cel mai probabil sunt aceeasi si sunt foarte multi...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus