Luni,
10.05.2021
Cer Senin
Acum
9°C

Constructorii care termină mai repede noua autostradă din Sibiu, câștigători ai altor zece km către Pitești

Constructorii care termină mai repede noua autostradă din Sibiu, câștigători ai altor zece km către Pitești

Porr Construct SRL este firma căreia autoritățile au decis să îi încredințeze contractul de proiectare și execuție a secțiunii a patra din autostrada Sibiu – Pitești. Societatea de construcții de origine austriacă este cea care lucrează la primul lot de autostradă, care a ajuns la un stadiu fizic mai avansat decât cel prevăzut în graficul inițial.

1,68 de miliarde de lei, fără TVA, este suma cu care cei de la Porr Construct au fost desemnați câștigători ai procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a celor 9,86 de km din secțiunea a patra a autostrăzii Sibiu – Pitești. Este vorba de secțiunea cuprinsă între Tigveni și Curtea de Argeș, una care – deși scurtă – presupune execuția unor lucrări destul de complexe. Sunt 12 poduri, pasaje și viaducte prevăzute pe acest traseu, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri. Totodată, pentru traversarea dealului Momaia din județul Argeș este prevăzută și execuția unui tunel cu o lungime de 1,35 km.

Pentru proiectarea acestor lucrări, termenul contractual prevăzut în documentația de atribuire este de un an și patru luni, iar pentru execuție sunt prevăzuți alți trei ani și opt luni.

Traseul lotului 3 al autostrăzii Sibiu - Pitești. Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

În așteptarea semnării

Deocamdată, cei de la Porr Construct au fost declarați câștigători ai procedurii de atribuire a contractului, acest lucru fiind anunțat oficial de către Compania națională de administrare a infrastructurii rutiere în cursul zilei de joi. Atribuirea contractului poate fi contestată de ceilalți participanți la licitație în termen de zece zile de la comunicare. Dacă nu va fi înregistrată nicio contestație în această perioadă, cei de la CNAIR urmează să invite Porr Construct la semnarea contractului.

Firmă de origine austriacă, Porr Construct au fost angajați de către CNAIR și pentru proiectarea și execuția celor 13,17 km din prima secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești, cea aflată între Șelimbăr și Boița. Proiectarea a fost finalizată mai repede, lucrările au început la finalul lui 2019, iar în acest moment stadiul fizic al lucrărilor este estimat la aproximativ 31% din total. Un stadiu mai avansat decât cel asumat prin graficul de execuție, ceea ce determină oficialii să considere că lotul de autostradă va fi deschis circulației mai repede decât luna mai a anului 2023, așa cum e prevăzut în contract.

Lucrările la primul lot al autostrăzii către Pitești, cele dintre Șelimbăr și Boița, sunt mai avansate decât prevede graficul inițial

Rezumatul Asociației Pro Infrastructură

Anunțul referitor la atribuirea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Pitești a generat și o scurtă analiză asupra acestui proiect realizată de Asociația Pro Infrastructură, cel mai activ ONG din țara noastră în ceea ce privește monitorizarea proiectelor de infrastructură.

”Costul ridicat (al contractului atribuit celor de la Porr – n.r.) se datorează tunelului de 1,3 km care realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeșului. Nodul rutier Tigveni din capăt e inclus de asemenea în acest lot, astfel că traficul poate fi descărcat in DN73C”, explică, printre altele, cei de la Asociația Pro Infrastructură pe pagina lor de Facebook.

”În continuarea autostrăzii, de construirea lotului 5 Curtea de Argeș - Pitești se ocupă firma italiană Astaldi. Contractul a fost semnat în martie 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urma cu șapte luni și conține perioada de proiectare de 12 luni. Ne așteptăm ca în această primavară să vedem utilajele constructorului în teren. Ca de obicei, vă vom aduce fotografii ale șantierului și video din dronă.

Adevărata utilitate a trecerii montane va veni doar odată cu construirea lotului 3, cel mai lung, scump și dificil din toată autostrada A1. El realizează trecerea între Valea Oltului și Valea Topolog și are 37km. Licitația cu pre-calificare se află în desfășurare. În 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi și asteptăm Compania să selecteze primele șase companii cu care să continue licitația. Valoarea estimată pentru acest lot e cinci miliarde de lei.

Trecem în revistă și lotul 2 între Boița si Cornetu, cel mai întârziat lot al autostrăzii Sibiu Pitești. Procedura de licitație cu pre-calificare a fost lansată abia în luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei.

Pentru final am lăsat lotul 1 între Sibiu si Boița. Aceeași firmă Porr se ocupă de construirea acestuia, având un progres fizic de 31%. Estimăm că la finalul anului 2022 sau începutul anului 2023 poate fi dat in trafic”, se mai arată în rezumatul Asociației.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus