O societate din Hunedoara care produce locomotive și material rulant pentru liniile ferate înguste a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru livrarea unei locomotive diesel nouă, care să fie pusă în circulație pe porțiunile circulabile dintre Sibiu și Agnita.
237.900 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului semnat între Asociația Prietenii Mocăniței și societatea Calea Ferată Îngustă SRL, din Hunedoara, la mijlocul acestei luni. Contractul a fost atribuit în urma unei proceduri de achiziție publică și prevede proiectarea și furnizarea unei locomotive diesel pentru liniile de cale ferată cu ecartament îngust. Conform contractului, noua locomotivă ar trebui proiectată în termen de 90 de zile, iar după recepția proiectului tehnic, construirea acesteia ar trebui finalizată în cel mult un an. ”Reprezentanții firmei ne-au spus că speră să termine mai repede, astfel încât până la sfârșitul anului să livreze locomotiva”, spune Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței. Asociația a accesat o finanțare europeană nerambursabilă pentru a achiziționa o locomotivă nouă și pentru a restaura două vagoane, cu ajutorul cărora să organizeze curse de agrement pe tronsonul cuprins între Cornățel și Hosman. Licitația pentru restaurarea celor două vagoane urmează să fie lansată în săptămânile care urmează.
”Noi închiriem de fiecare dată locomotive pentru astfel de curse. Și închiriem ce găsim și cum găsim. Nu există foarte multe locomotive pentru ecartament îngust la noi în țară și, de obicei, găsim de închiriat când nu sunt folosite altundeva, adică în afara sezonului turistic. De aceea am ajuns să refuzăm multe cereri de organizare de curse, deoarece nu avem cu ce. Din moment ce vom avea locomotiva noastră, nu vom mai fi puși în ipostaza de a refuza oamenii”, apreciază Mihai Blotor.
Caracteristicile locomotivei diesel
Ecartament: 760 mm
Combustibil: diesel
Putere: minim 60 CP/44,7 KW
Număr de osii: minim 2, maxim 4
Sarcina pe osie: maxim 7 tone
Greutate totală: maxim 21 de tone
Viteza maximă: minim 15 km/h
Frâna: manuală
Înălțimea maximă: 3150 mm
Lățimea maximă: 2200 mm
Sursa: documentația de atribuire a contractului
De la voluntari pornire
Asociația ”Prietenii Mocăniței” a fost înființată în 2009 cu scopul de a conserva și restaura calea ferată cu ecartament îngust dintre Sibiu și Agnita și Cornățel – Vurpăr, bazându-se în acest scop pe aportul voluntarilor. Din 2015, după reabilitarea tronsonului cu o lungime de șapte km cuprins între Cornățel și Hosman, reprezentanții Asociației au pus în circulație, ocazional, trenuri turistice tractate cu locomotivă cu abur și cu material rulant (vagoane) închiriate. Calea ferată a fost clasată drept monument istoric în 2007. Ultima cursă a mocăniței pe ruta Sibiu – Agnita a avut loc în vara anului 2001, iar ultima dată când pentru acest traseu a fost achiziționată o locomotivă nouă a fost la începutul anilor `50.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: agnita , Sibiu , mocanita , locomotivă ,
Vizualizari: 7774
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel
Acum 2 ore
Omu`
Acum 2 ore
Javert
Acum 2 ore
Drumul catre sec.xix
Acum 3 ore
Hermann Stadt