La o lună și jumătate de la depunerea dosarului în vederea obținerii autorizației de construire a noului Spital județean, reprezentanții Primăriei Sibiu spun că mai așteaptă două seturi de documente pentru a emite autorizația.
”Documentația în vederea eliberării autorizației de construire pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a fost depusă la Primăria Sibiu de către Consiliul Județean Sibiu în data de 5 martie 2021. Având în vedere importanța obiectivului public pentru care s-a solicitat autorizația de construire, documentele depuse au fost verificate cu celeritate de către Serviciul Autorizare Construcții”, anunță reprezentanții Primăriei municipiului Sibiu, într-un răspuns transmis la solicitarea Turnul Sfatului.
Corespondența oficială între Primăria Sibiu și Consiliul Județean Sibiu pe subiectul autorizării construirii noului spital se poartă în termene scurte. Potrivit reprezentanților administrației locale, după cinci zile de la depunerea celor aproape 30 de volume ale dosarului pentru obținerea autorizației de construire, au fost solicitate primele completări. ”În 8 aprilie și în 19 aprilie au fost predate Primăriei Sibiu primele documente dintre cele solicitate. În prezent, se așteaptă predarea de către beneficiar a restului documentelor, printre care: avizul pentru securitatea la incendiu, solicitat prin Certificatul de urbanism nr. 14/11.01.2021, în conformitate cu Hotărârea de Guvern 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și autorizării privind securitatea la incendiu: Schemele instalațiilor, conform anexei 1 din Legea 50/1991 - Conținutul cadru al documentației tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de construire”, arată reprezentanții administrației locale.
Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, documentațiile pentru avizul de securitate la incendiu urmează a fi finalizate în cursul săptămânii următoare, imediat după aceea fiind așteptate de la proiectantul angajat de CJ Sibiu și detaliile referitoare la instalații.
În termen
90 de zile estimau reprezentanții Consiliului Județean Sibiu, la începutul lunii martie, că va dura procedura de obținere a autorizației de construire. După o lună și jumătate de la depunerea dosarului, reprezentanții Primăriei Sibiu, cei care pot elibera o astfel de autorizație, spun că sunt pregătiți. ”După completarea dosarului și verificarea documentațiilor depuse, autorizația de construire se va emite în cel mai scurt timp”.
Dosarul pentru obținerea autorizației de construire a noului Spital județean Sibiu numără aproape 30 de volume
Deficit de personal
Solicitarea de eliberare a autorizației de construire pentru noul Spital județean vine în contextul în care structurile de urbanism din cadrul Primăriei Sibiu tocmai au lansat o serie de anunțuri de angajare pentru zece posturi. Inclusiv serviciul responsabil de eliberarea autorizației pentru noul spital este înregistrat deficit de personal. ”În prezent, în Serviciul Autorizare Construcții sunt angajate opt persoane, patru posturi fiind vacante. Raportat la volumul mare de solicitări gestionate, deficit de personal se înregistrează atât la nivelul Serviciului Autorizare Construcții, cât și la nivelul Serviciului Urbanism, mai ales începând de la finele anului 2020”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu.
Deficitul de personal în zona de Urbanism a administrației locale s-a acutizat în ultima perioadă. ”Precizăm că în anul 2020, în perioada 16 martie - 16 septembrie organizarea concursurilor de angajare a fost suspendată în contextul pandemic. În afara acestei perioade, în 2020 s-au organizat concursuri pentru patru posturi, două în cadrul Serviciului Urbanism și două la Serviciul Autorizări. În urma unui concurs organizat în luna decembrie 2020 a fost angajată o persoană la Serviciul Autorizări. În cazul a două concursuri, candidații fie nu au îndeplinit criteriile, fie nu au obținut o notă de trecere. Al patrulea concurs a fost anulat ca urmare a instituirii stării de urgență. În 2019 au fost organizate 5 concursuri de ocupare a posturilor vacante la cele două servicii, dar nu s-au depus candidaturi pentru nici unul dintre acestea. Menționăm că, în prezent, toate posturile vacante la Serviciul Urbanism și Serviciul Autorizări sunt scoase la concurs, persoanele cu studii în domeniile urbanism, arhitectură sau construcții fiind așteptate să se înscrie”.
2025
Până în vara anului viitor ar trebui angajat și un constructor în urma unei proceduri care ar urma lansată la finele acestui an. Doi ani ar fi termenul de construire al noii clădiri, iar în următorul an ar urma mutate secțiile pentru bolnavii acuți, astfel încât la finele lui 2025 noul spital județean să fie dat în folosință. Acestea sunt, pe scurt, planurile autorităților județene pe subiectul noului spital județean. Planurile autorităților centrale sunt de a finanța acest proiect din fondurile atrase prin Planul Național de Redresare și Reziliență și din fonduri guvernamentale.
Detalii referitoare la programul de ridicare a noului spital, proiect estimat la 500 de milioane de euro, puteți citi aici: Termenul optimist pentru noul Spital județean: anul 2025. Vechiul spital, propus să fie vândut
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: autorizatia , aviz , nou , judetean , ISU , spital , construire
Vizualizari: 14849
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
R
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Newman
Acum 5 ore
Newman
Acum 5 ore
C