Vineri,
18.06.2021
Partial Noros
Acum
24°C

Cum să ai mai multă grijă de sănătatea părului și a unghiilor

Cum să ai mai multă grijă de sănătatea părului și a unghiilor

În mai multe ocazii decât credem, nutriția inadecvată, împreună cu stresul ritmului agitat al vieții actuale, iar vara, efectul razelor solare, se reflectă în starea părului, a unghiilor sau a pielii. Părul devine fragil, mai subțire și fără volum sau excesiv de gras și cade fără o cauză aparentă; unghiile devin moi și apar și dispar pete albe; pielea se usucă și se descuamează dând un aspect neglijat și lipsă de hidratare. Aceste simptome dezvăluie un organism obosit, anemic sau cu diferite deficiențe nutriționale, în principal vitamine și minerale.

Părul și unghiile sunt „compuse” din cheratină, o proteină care întărește epiderma pentru a proteja organismul de agresiunile cauzate de agenți externi și ajută la întărirea părului și a unghiilor. Pentru ca cheratina să se formeze normal, sunt esențiale o serie de nutrienți: anumite vitamine, săruri minerale și aminoacizi de sulf, care favorizează cheratinizarea și, prin urmare, formarea părului și a unghiilor.

Substanțe nutritive esențiale pentru pielea, părul și unghiile noastre sunt reînnoite în mod constant și, pentru aceasta, au nevoie de un aport continuu de substanțe nutritive, deoarece se știe cu certitudine că deficitul anumitor substanțe din dietă determină modificări ale creșterii și aspectului. Datele sunt elocvente: ne schimbăm complet pielea la fiecare 28 de zile, se estimează că o persoană produce aproximativ o sută de kilograme de celule epidermice de-a lungul vieții sale. În fiecare an, părul crește în medie cu aproximativ 125 mm. iar barba bărbatului, de 145 mm. Unghiile cresc cu o rată de jumătate de milimetru pe săptămână.

Substanțele care au cel mai mare impact asupra sănătății părului, pielii și unghiilor sunt:

Proteinele: deficiența acestor substanțe nutritive determină părul drept, depigmentat și mat. Alimentele proteice precum carnea, peștele, ouăle, produsele lactate și combinațiile de cereale cu leguminoase sau nuci nu ar trebui să lipsească în dieta obișnuită; acestea furnizează o proteină de calitate nutrițională echivalentă cu cea a alimentelor de origine animală.

Forcapil eMag, oferte

Zincul: o mare parte se găsește în epidermă, păr și unghii. Acest mineral participă la sinteza cheratinei. Asocierea zincului și vitaminei B6 este un bun remediu pentru tratarea mătreții și căderii părului. Deficiența acestui mineral afectează creșterea părului și a unghiilor și scade atât grosimea, cât și lungimea. Părul este subțire, fragil și poate apărea alopecia. Surse alimentare: stridii, nuci, ouă, scoici, hamsii, ton, germeni de grâu, băuturi din soia, leguminoase, brânză, carne slabă, ciuperci.

Fierul: deficitul său este de obicei cauza părului fragil și slăbit, a căderii părului și a apariției unor pete albe împrăștiate în jurul unghiilor. În plus, pielea, membranele mucoase și unghiile sunt palide datorită scăderii hemoglobinei circulante. Alimentele cu cel mai mare conținut de fier sunt: organe animale, carne, pește și ouă, drojdie de bere, fructe uscate, cereale integrale, leguminoase și legume cu frunze verzi. În alimentele de origine vegetală, se găsește sub forma sa chimică non-hemică, a cărei utilizare de către organism este foarte redusă. Vitamina C crește absorbția fierului și este abundentă în citrice (portocală, mandarină, lămâie, grapefruit), kiwi și alte fructe exotice, căpșuni, pepene galben, roșii și ardei.

Forcapil - oferte eMag

Sulful: este esențial în sinteza cheratinei și are, de asemenea, o acțiune antiseboreică. Abundă în: ouă, lapte și derivați, cereale integrale, drojdie de bere.

Iodul: participă activ la creșterea și rezistența părului și a unghiilor. Se găsește în toate peștele și fructele de mare, produsele lactate și într-o măsură mai mică în fructe și legume (broccoli, morcovi, spanac, sparanghel, usturoi, ceapă etc.).

Magneziul: este foarte eficient pe părul fragil și în tratamentul cheliei premature. Alimentele care conțin cel mai mult magneziu sunt: migdale, nuci, alune și fructe uscate (caise uscate, smochine uscate, prune și stafide), cereale integrale, legume cu frunze verzi, tărâțe și germeni de grâu , drojdie de bere, avocado.

Forcapil - oferte eMag

Calciul: oferă o consistență bună părului. Sursele prin excelență ale acestui mineral sunt: ​​lapte și derivați, ape bogate în calciu, peștele. În fructele uscate, leguminoasele și anumite legume este, de asemenea, abundentă, cu toate acestea, utilizarea sa de către organism nu este la fel de eficientă.

Vizualizari: 802

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus