Două milioane de euro au fost alocați întocmirii documentațiilor necesare pentru modernizarea unui traseu de 150 de km, care să lege municipiul Sibiu de satul Nou Român via Gâtul Berbecului. Este unul dintre cele mai mari contracte de proiectare de drumuri în județul Sibiu din ultima perioadă. Inclusiv piste de biciclete, acolo unde traseul permite.
După ce în vara anului trecut consilierii județeni au aprobat modificarea Strategiei de dezvoltare a județului astfel încât să fie introdus proiectul celor 150 de km de drumuri care să lege Sibiul de Țara Oltului prin ”creierii munților”, acum a fost lansată procedura de atribuire a contractului în vederea realizării documentațiilor necesare: documentații de avizare a lucrărilor de intervenție, proiecte de obținere a autorizației de construire, proiect tehnic.
8,2 milioane de lei, fără TVA (adică aproape două milioane de euro, cu tot cu TVA) au fost alocați pentru acest contract, scos la licitație de Consiliul Județean Sibiu zilele trecute.
Un municipiu, trei orașe și 11 comune
Traseul de 150 de km pe care CJ Sibiu îl vrea proiectat în vederea modernizării parcurge traseul a 15 unități teritorial-administrative, dintre care una este municipiu (Sibiul), trei sunt orașe (Săliște, Tălmaciu și Avrig), iar restul – comune (Rășinari, Gura Râului, Cristian, Sadu, Râu Sadului, Jina, Tilișca, Șelimbăr, Racovița și Cârța).
”Acest traseu însumează 150 km de drumuri județene (asfaltați, neasfaltați, modernizați si nemodernizați) și conține un tronson de 24 km modernizați prin POR 2007-2013 (Sadu - Râu Sadului - Sădurel). Totodată un drum modernizat de 12 km modernizați prin POR 2007-2013 (Rășinari – Poplaca - Orlat) are punctul de start în prezentul tronson”, se arată în nota conceptuală realizată de reprezentanții CJ Sibiu pentru contractul de proiectare în discuție.
Practic, modernizarea celorlalți 114 km de drumuri județene de pe traseul amintit tot din fonduri europene nerambursabile ar urma realizate. Primele vizate, după cum arată reprezentanții CJ, sunt cele din exercițiul bugetar european 2021 – 2027. De altfel, inclusiv fondurile necesare proiectării sunt alocate prin intermediul Agenției de dezvoltare regională (ADR) Centru.
Trei zone ale județului
Drumurile incluse în traseul prevăzut spre modernizare traversează trei zone distincte ale județului Sibiu: munții Cindrel, valea Sadului și zona Oltului.
”În munții Cindrel, modernizarea acestui traseu va avea un impact pozitiv asupra dezvoltării turismului în zonă, stațiunea Păltiniș, traseele montane din zonă, dezvoltarea și extinderea zonei pentru sporturile de iarnă spre cabana Gâtul Berbecului. De asemenea modernizarea traseului dintre Păltiniș – Gâtul Berbecului – Sadu – Tălmaciu va avea avantaje economice pentru dezvoltarea turismului în localitățile Râu Sadului și Sadu. Valea Sadului este o zonă care face legătura între E81 și munții Cindrel facilitând astfel accesul turiștilor la zona montană evitând aglomerația urbană din municipiului Sibiu”, justifică reprezentanții CJ Sibiu importanța modernizării acestui traseu.
Cât privește zona râului Olt, drumurile de aici – o dată modernizate – vor reprezenta o alternativă la drumul național, apreciază reprezentanții CJ Sibiu. ”În zona râului Olt între localitățile Tălmaciu – Racovița – Avrig – Săcădate – Colun – Nou Român, modernizarea acestui traseu va duce la o dezvoltare economică a zonei prin dezvoltarea valorilor de trafic și va deveni o alternativă a circulației pe DN1”, se mai arată în nota conceptuală elaborată de conducerea CJ Sibiu.
Exproprieri. Dar și piste de biciclete
În documentația întocmită de CJ Sibiu pentru atribuirea acestui contract se arată că proiectanții angajați vor trebui să aibă printre obiective și ”construirea de piste de biciclete acolo unde terenul permite”. Totodată, printre documentațiile solicitate sunt și cele de întocmire a documentațiilor necesare exproprierilor, dacă este cazul, dar și dacă în zona traseului sunt monumente istorice sau de arhitectură a căror prezență merită semnalată.
Totodată, cei care urmează a fi angajați vor trebui să estimeze și cheltuielile totale pentru modernizarea acestui traseu de 150 de km.
Nu prețul cel mai mic
Proiectanții interesați de contractul scos la licitație de CJ Sibiu au termen-limită pentru depunerea ofertelor ziua de 16 iunie 2021. Evaluarea ofertelor ar urma încheiată până la începutul lunii septembrie a acestui an. În departajarea ofertelor, prețul ofertei va avea o pondere de 40%, restul criteriilor fiind tehnice: de la experiența coordonatorului de proiect (10%), cea a inginerului proiectant de drumuri (8%), specialistul în poduri (8%), în geotehnică și fundații (6%) și până la metodologia de implementare a contractului (7%), atribuțiile echipei (7%) și așa mai departe.
Contractul scos la licitație de CJ Sibiu prevede termene scurte: 90 de zile pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, 120 de zile pentru exproprieri (dacă este cazul, inclusiv documentația pentru hotărârile necesare), 60 de zile pentru elaborarea documentației de obținere a autorizației de construire, 90 de zile pentru elaborarea proiectului tehnic și alte 30 de zile pentru întocmirea caietului de sarcini în vederea angajării constructorilor.
Foto: simulare a traseului realizată pe hărțile Google Maps
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Periscop
Acum 8 ore
Excelent +1
Acum 8 ore
Bastiu
Acum 8 ore
Aci Duțu
Acum 9 ore
Emil