Vineri,
18.06.2021
Parțial Noros
Acum
25°C

Contract imens de proiectare: CJ lansează asfaltarea drumurilor din munți pe un traseu de 150 de km

Contract imens de proiectare: CJ lansează asfaltarea drumurilor din munți pe un traseu de 150 de km

Două milioane de euro au fost alocați întocmirii documentațiilor necesare pentru modernizarea unui traseu de 150 de km, care să lege municipiul Sibiu de satul Nou Român via Gâtul Berbecului. Este unul dintre cele mai mari contracte de proiectare de drumuri în județul Sibiu din ultima perioadă. Inclusiv piste de biciclete, acolo unde traseul permite.

După ce în vara anului trecut consilierii județeni au aprobat modificarea Strategiei de dezvoltare a județului astfel încât să fie introdus proiectul celor 150 de km de drumuri care să lege Sibiul de Țara Oltului prin ”creierii munților”, acum a fost lansată procedura de atribuire a contractului în vederea realizării documentațiilor necesare: documentații de avizare a lucrărilor de intervenție, proiecte de obținere a autorizației de construire, proiect tehnic.

8,2 milioane de lei, fără TVA (adică aproape două milioane de euro, cu tot cu TVA) au fost alocați pentru acest contract, scos la licitație de Consiliul Județean Sibiu zilele trecute.

Un municipiu, trei orașe și 11 comune

Traseul de 150 de km pe care CJ Sibiu îl vrea proiectat în vederea modernizării parcurge traseul a 15 unități teritorial-administrative, dintre care una este municipiu (Sibiul), trei sunt orașe (Săliște, Tălmaciu și Avrig), iar restul – comune (Rășinari, Gura Râului, Cristian, Sadu, Râu Sadului, Jina, Tilișca, Șelimbăr, Racovița și Cârța). 

”Acest traseu însumează 150 km de drumuri județene (asfaltați, neasfaltați, modernizați si nemodernizați) și conține un tronson de 24 km modernizați prin POR 2007-2013 (Sadu - Râu Sadului - Sădurel). Totodată un drum modernizat de 12 km modernizați prin POR 2007-2013 (Rășinari – Poplaca - Orlat) are punctul de start în prezentul tronson”, se arată în nota conceptuală realizată de reprezentanții CJ Sibiu pentru contractul de proiectare în discuție.

Practic, modernizarea celorlalți 114 km de drumuri județene de pe traseul amintit tot din fonduri europene nerambursabile ar urma realizate. Primele vizate, după cum arată reprezentanții CJ, sunt cele din exercițiul bugetar european 2021 – 2027. De altfel, inclusiv fondurile necesare proiectării sunt alocate prin intermediul Agenției de dezvoltare regională (ADR) Centru.

Trei zone ale județului

Drumurile incluse în traseul prevăzut spre modernizare traversează trei zone distincte ale județului Sibiu: munții Cindrel, valea Sadului și zona Oltului.

”În munții Cindrel, modernizarea acestui traseu va avea un impact pozitiv asupra dezvoltării turismului în zonă, stațiunea Păltiniș, traseele montane din zonă, dezvoltarea și extinderea zonei pentru sporturile de iarnă spre cabana Gâtul Berbecului. De asemenea modernizarea traseului dintre Păltiniș – Gâtul Berbecului – Sadu – Tălmaciu va avea avantaje economice pentru dezvoltarea turismului în localitățile Râu Sadului și Sadu. Valea Sadului este o zonă care face legătura între E81 și munții Cindrel facilitând astfel accesul turiștilor la zona montană evitând aglomerația urbană din municipiului Sibiu”, justifică reprezentanții CJ Sibiu importanța modernizării acestui traseu.

Cât privește zona râului Olt, drumurile de aici – o dată modernizate – vor reprezenta o alternativă la drumul național, apreciază reprezentanții CJ Sibiu. ”În zona râului Olt între localitățile Tălmaciu – Racovița – Avrig – Săcădate – Colun – Nou Român, modernizarea acestui traseu va duce la o dezvoltare economică a zonei prin dezvoltarea valorilor de trafic și va deveni o alternativă a circulației pe DN1”, se mai arată în nota conceptuală elaborată de conducerea CJ Sibiu.

Exproprieri. Dar și piste de biciclete

În documentația întocmită de CJ Sibiu pentru atribuirea acestui contract se arată că proiectanții angajați vor trebui să aibă printre obiective și ”construirea de piste de biciclete acolo unde terenul permite”. Totodată, printre documentațiile solicitate sunt și cele de întocmire a documentațiilor necesare exproprierilor, dacă este cazul, dar și dacă în zona traseului sunt monumente istorice sau de arhitectură a căror prezență merită semnalată.

Totodată, cei care urmează a fi angajați vor trebui să estimeze și cheltuielile totale pentru modernizarea acestui traseu de 150 de km.

Nu prețul cel mai mic

Proiectanții interesați de contractul scos la licitație de CJ Sibiu au termen-limită pentru depunerea ofertelor ziua de 16 iunie 2021. Evaluarea ofertelor ar urma încheiată până la începutul lunii septembrie a acestui an. În departajarea ofertelor, prețul ofertei va avea o pondere de 40%, restul criteriilor fiind tehnice: de la experiența coordonatorului de proiect (10%), cea a inginerului proiectant de drumuri (8%), specialistul în poduri (8%), în geotehnică și fundații (6%) și până la metodologia de implementare a contractului (7%), atribuțiile echipei (7%) și așa mai departe.

Contractul scos la licitație de CJ Sibiu prevede termene scurte: 90 de zile pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, 120 de zile pentru exproprieri (dacă este cazul, inclusiv documentația pentru hotărârile necesare), 60 de zile pentru elaborarea documentației de obținere a autorizației de construire, 90 de zile pentru elaborarea proiectului tehnic și alte 30 de zile pentru întocmirea caietului de sarcini în vederea angajării constructorilor.

Foto: simulare a traseului realizată pe hărțile Google Maps  

Vizualizari: 8292

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Adrian

Acum 1 lună

o tampenie...unele zone trebuie lasate f greu accesibile bucuria racoanatelor care vor face praf si drumul si mai ales padurile
Raspunde

Gelu

Acum 1 lună

Păi dimpotrivă, răcoanțele ajung mai ușor pe drumurile de pământ și nu le vede nimeni.
Raspunde

Dfghsd

Acum 1 lună

cum sa dai 2.000.000 euro doar pentru proiectare si avize la un astfel de drum si mai ales in Romnia? chiar ne cred prosti sau chiar suntem prosti. Pai de banii aia calculat cu 1000 euro in proiectant ar insemna ca ar trebui vreo 1000 de proiectanti si tot ar ramane 1.000.000 euro pentru hartii adica autorizatii (care costa mult mai putin decat aceasta suma). In ce tara traim? cine face aceste devize si pe baza caror standarde? Cred ca nici in Germania acest drum nu ar costa atata ca si proiectare sa nu mai vorbim de executie...
Raspunde

Zzz

Acum 1 lună

2mio pt 150 km, tu nu intelegi ce citesti sau nici nu stii sa citesti? cand faci proiect cineva, de obicei mai multe persoane, merg la pas pe toata lungimea viitorului drum extragand date topo, geo, trafic, etc. apoi se analizeaza situatia juridica si multe altele astfel incat, in final, sa poti alege solutia maxima data fiind realitatea din teren si din acte. tu esti linistit pt ca se pare ca stii cum merg lucrurile in Germania; ah pardon, doar "crezi". apoi incurci frana cu acceleratia, adica proiectarea cu executia dar nah, asa-i in Germa. bineinteles, vezi multi de zero si dai drumul la trompeta...
Raspunde

Clara

Acum 1 lună

oribil. oameni buni dvs ce ganditi cand veniti cu astfel de absurditati pe banii nostri? genul asta de proiecte distrug dramul de natura care ne-a mai ramas. nesimtitilor

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus