Luni,
26.07.2021
Cer Senin
Acum
28°C

Șapte milioane de euro! Pentru lucrări de mântuială, Primăria a dat afară Comtram-ul de la întreținerea străzilor

Șapte milioane de euro! Pentru lucrări de mântuială, Primăria a dat afară Comtram-ul de la întreținerea străzilor

Faptul că au folosit pentru stratul de uzură al bulevardului Victoriei asfalt pentru trotuare, și nu pentru carosabil, a pus capac relației contractuale dintre Primăria Sibiu și Comtram SA. Administrația locală anunță rezilierea contractului cu firma sibiană, contract-cadru cu o valoare estimată la peste 35 de milioane de lei.

Decizia de reziliere a contractului-cadru semnat cu cei de la Comtram SA vine după ce, la finele lunii trecute, societății de construcții i-a fost comandată refacerea unei porțiuni a bulevardului Victoriei. Mai precis a unei benzi de circulație cu o lungime de aproximativ 800 de metri, cuprinsă între străzile Argeșului și Rennes, precum și a trotuarelor aferente.

Dincolo de nemulțumirile exprimate public de consilierul local Diana Mureșan referitoare la modul în care trotuarele au fost asfaltate până la scoarța copacilor, a atras atenția și betonul asfaltic pe care, într-o zi de sâmbătă, cei de la Comtram l-au așternut pe porțiunea frezată cu câteva zile înainte. Mai precis, cu ochiul liber se putea vedea că asfaltul folosit drept strat de uzură al străzii are aceeași granulație cu cel de pe trotuar. Adică un asfalt de calitate mai slabă (BA8 în loc de BA16, în limbaj tehnic), cu o grosime chestionabilă și o metodă de așternere care a ridicat suspiciuni.

Cu ochiul liber se poate vedea că atât pe trotuare, cât și pe partea carosabilă, cei de la Comtram au folosit același tip de asfalt. BA8

Reprezentanții Primăriei Sibiu au solicitat documentele de calitate ale lucrării, iar cei de la Comtram le-au furnizat parțial. Oricum, între timp, reprezentanții Primăriei au prelevat probe pe care le-au trimis la un laborator specializat. Ale cărui analize au confirmat faptul că mixtura asfaltică folosită de către cei de la Comtram nu era conformă standardelor.

Ca urmare a acestei situații, reprezentanții Primăriei au decis că nu vor plăti celor de la Comtram lucrările efectuate pe bulevardul Victoriei, tronsonul cuprins între strada Argeșului și strada Rennes. 

”În baza acordului cadru de întreținere și reparații ale străzilor din municipiu, Direcția Tehnică a emis comanda nr. 19 în luna mai 2021 pentru lucrări de frezare și așternere de covoare asfaltice pe carosabil și trotuar pe bulevardul Victoriei. După realizarea lucrărilor de către firma contractată - SC Comtram SA, Direcția tehnică a constatat în teren, în primă fază doar vizual, anumite deficiențe care au ridicat suspiciuni în privința conformității lucrărilor executate cu normativele tehnice. În acest context, au fost solicitate executantului documentele de calitate a materialelor folosite, iar având în vedere faptul că acestea nu au fost comunicate integral Primăriei, Direcția Tehnică a efectuat în paralel probe de laborator din stratul asfaltic așternut. Rezultatele probelor au  demonstrat că nu s-au respectat standardele tehnice în ceea ce privește fabricarea și așternerea mixturii asfaltice. Prin urmare, această lucrare nu a fost recepționată și nu va fi plătită”, este răspunsul transmis de Primăria Sibiu, la solicitarea pe care Turnul Sfatului a formulat-o imediat după asfaltarea de pe bulevardul Victoriei.

Întrebări pe același subiect au fost transmise și conducerii Comtram, tot de la finele lunii mai. Răspunsuri, însă, nu au mai fost transmise.

Contractul a fost reziliat. Și era abia la început

Lucrările de mântuială executate pe bulevardul Victoriei au reprezentat pentru conducerea Primăriei Sibiu picătura care a umplut paharul. ”Având în vedere că firma respectivă a fost notificată privind întârzieri în realizarea mai multor lucrări comandate de Primăria Sibiu pentru reparații pe străzi, coroborat cu calitatea necorespunzătoare a lucrărilor efectuate pe bulevardul Victoriei, Primăria Sibiu a reziliat acordul cadru și contractul subsecvent pentru lucrări de întreținere și reparații străzi cu firma SC Comtram SA, unul dintre cei doi semnatari ai acordului-cadru valabil pe o perioadă de patru ani”, mai transmit reprezentanții Primăriei Sibiu pentru Turnul Sfatului.

În urma unei licitații derulată anul trecut, contractul-cadru la care fac referire reprezentanții Primăriei Sibiu a fost semnat la finele lunii noiembrie 2020 cu două societăți: Comtram SA și Terra Building SRL. În cadrul acestui contract-cadru, administrația locală semna mai apoi contracte subsecvente cu una din cele două societăți, care oferea un preț mai bun pentru lucrările estimate a fi realizate într-o anumită perioadă de timp.

Valoarea acestui contract-cadru semnat până în noiembrie 2024 este estimată la 35,3 milioane de lei, cu tot cu TVA (valoarea finală rezultă din lucrările comandate și, mai apoi, executate de firme și recepționate de către Primăria Sibiu).

Valoarea contractului subsecvent care a fost semnat în decembrie 2020 de către Primăria Sibiu cu cei de la Comtram SA a avut o valoare inițială de 3,9 milioane de lei, cu tot cu TVA, având un termen inițial de șase luni. În urma rezilierii acestuia, autoritățile locale anunță că lucrările de întreținere a străzilor nu se vor opri. ”Conform procedurilor juridice și a prevederilor în domeniul achizițiilor publice, Primăria Sibiu va încheia săptămâna viitoare contractul subsecvent nr. 2 în baza acordului cadru, cu al doilea semnatar al acordului cadru - SC Terra Building SA, astfel încât să fie asigurată continuitatea lucrărilor de acest tip în oraș”.

Contracte de peste 22 de milioane de lei

Deținută de familia Carabulea, societatea de construcții Comtram SA mai are în derulare și alte contracte semnate cu Primăria Sibiu în urma unor proceduri de achiziție publică. Printre acestea se numără reparațiile capitale ale străzilor din Hipodrom III (între străzile Nicolae Iorga – Oștirii – Rahovei – Mihai Vitreazul) – 9,9 milioane de lei, realizarea noii străzi peste Câmpșor (între cartierele Ștrand și Turnișor) – 9,1 milioane de lei sau amenajarea primului culoar de deplasare cu bicicleta din Sibiu (între cartierul Ștrand, zona centrală și parcul Sub Arini) – 3,2 milioane de lei. În derularea tuturor acestor contracte se înregistrează întârzieri.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Comtram - declarata firma NON Grata si gata balciul

Acum 1 lună

contractele din bani publici trebuie sa prevada penalizari pentru intarzieri si calitate necorespunzatoare. de ce primaria nu aplica penalizari pentru intarzieri ?? cetatenii daca intarzie plata impozitului, primaria le socoteste imediat penalizari. Comtramul e mai special ?? si daca s-au dovedit niste executanti execrabili, de ce primaria continua sa contracteze lucrari cu ei ? practic isi bat joc de banii publici platiti de sibieni
Raspunde

Asen

Acum 1 lună

Vedeti si bataia de joc facuta pe pista de biciclete din strand, au asfaltata si au spart dupa sa planteze semne de circulatie in mijloc+ alte lucrari in bataie de joc facute si de alte firme, a se vedea lucrarile facute in Strand. Banii aruncati si bataie de joc
Raspunde

Vasile

Acum 1 lună

pista a inceput sa piarda din asfalt desi nu circula nimeni pe ea. de rasu-plansu
Raspunde

Zacuscă

Acum 1 lună

Pai voi va asteptati ca firme detinute de nepotii lu Carasbulea sa performeze ?.... aia performeaza numai la a-si perinda trupurile nespalate prin oras, in masini nemtesti. E plina romania de nepoti si firme de fii si nepoti care continua sa faca prapad.... e jale cu astia.
Raspunde

Marian

Acum 1 lună

Copii nu nepoți
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

daca erau oameni cu pricepere si coloana vertebrala in primaria Sibiu o firma preccum Contram nu ajungea sa aiba contract!!!
Raspunde

Constantin

Acum 1 lună

Se lucrează la nivelul anilor 90 contează banii .Tot ce înseamnă infrastructura indiferent de firmă.Calitate peste 100 de ani
Raspunde

Der Konig

Acum 1 lună

Nu am crezut că voi spune asta vreodată primăriei, dar BRAVO!!! De un an de zile transmit adrese argumentate, mesaje, fotografii cu bătaia de joc a acestei societăți odioase! A se vedea dezastrul care a durat aproape un an de pe str. Gorjului din Strand, pista de biciclete care avansa cu un metru la 2 luni, modul de intretinere a strazilor, mizerie si bataie de joc! Urmatorul pas legal il reprezinta indeplinirea procedurilor legale in vederea interzicerii acestui executant de a participa la procedurile de atribuire contracte publice!
Raspunde

Coco

Acum 4 săptămâni

Nu trebuie neglijata si partea penala a problemei.

Raspunde

Mister

Acum 1 lună

Poate ne revenim.....
Raspunde

Gigicu

Acum 1 lună

Cum poate fi Primaria Sibiu asa ipocrita ????? Cum sa iesi in public sa declari ca nu platesti lucrari executate si sa dai toata vina pe executant ?!?!? Oare, pe parcursul executiei lucrarilor, unde era dirigintele de santier care trebuia sa opreasca lucrarile la primul transport de material neconform? Oare unde erau reprezentantii din Primarie care raspund de calitatea lucrarilor executate? Sa fim realisti...Primaria Sibiu poarta vina in egala masura cu executantul, si cel care este vinovat trebuia sa fie tras la raspundere si sa-i fie desfacut contractul de munca, asa cum se lauda ca reziliaza contractul cu executantul. De ce in articol nu scrieti si despre OBLIGATIILE BENEFICIARULUI, conform legilor in vigoare ?!?!?! Aruncati cu noroi numai in cei care primiti ordin sa faceti asta, si nu tratati subiectele impartial, asa cum trebuie sa faca un bun jurnalist....dezamagitor.
Raspunde

Ina

Acum 1 lună

Hmmm, asta sa fie motivul pentru care au reaparut muncitorii/utilajele in Hipodrom? Bataie de joc, de un an se lalaie cu lucrarile si doar se fac ca lucreaza, mai muta doar utilajele dintr-un santier in altul.
Raspunde

Vic

Acum 1 lună

Intr-un final s-au desteptat! Toate gropile din oras sunt reparate la batjocura. Numai la Sibiu se mai astupa gropile, in alte orase se decoperteaza zona afectata si se afalteaza o suprafata mai mare pe langa zona afectata totul la nivelul vehiului asfalt. Dar probabil COMTRAM a ramas la nivelul anilor 90 cu tehnologiile de asfaltare.
Raspunde

Anusoiu

Acum 1 lună

E la comanda politica toata treaba...restul e gargara cu galbej !
Raspunde

Xxx

Acum 1 lună

Corect! Am mai întrebat odată...de la primărie cine semnează de recepția lucrărilor...plata..etc pt lucrările din oraș? Aia nu vad că 99/ din gurile de canal nu sunt la nivelul asfaltului de ex? Nu văd că se lucrează aiurea că nu se respecta termene...etc??? Eu ii consider mai vinovați pe ăștia decit pe executanți!!!
Raspunde

S

Acum 1 lună

Aceasta se numeste inselaciune. Pe cand un dosar penal si despagubiri de milioane ?
Raspunde

Sorin

Acum 1 lună

Pai voi aveti impresia ca celelalte firme care au lucrari in Sibiu ( una dintre ele, Geiger care are lucrari in Terezian ) se misca mai rapid si mai bine ? Au inceput in mai multe locuri si o lalaie la infinit.Dau un termen de executie foarte mare si apoi trai pe banii primariei, adica ai nostri.
Raspunde

Jethro

Acum 1 lună

Comtram=Terra=Geiger=DPC!!! Acelasi nivel de calitate. Cei care aveti impresia ca Geiger e mai breaza, va invit la o ploaie pe str. Campului la intersecție cu Magheranului (strada. Proaspăt reabilitata de Geiger) sa vedeti cum sta apa la cativa metri de canalul de scurgere. Caderea e inversă.v
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus