După mai multe încercări de întocmire a documentațiilor care să aproximeze reparațiile necesare Podului Gării, conducerea Primăriei Sibiu cere consilierilor locali alocarea a nouă milioane de lei pentru această lucrare.
Deschis circulației în urmă cu 16 ani, Podul Gării din Sibiu are nevoie de reparații estimate la 8,98 de milioane de lei, cu tot cu TVA, conform proiectului de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului local din această săptămână. Valoarea estimată a lucrărilor depășește jumătate din suma cu care a fost ridicat podul: 12,7 milioane de lei a costat construirea acestui pod, adică echivalentul a 3,5 milioane de euro, raportat la anul 2005.
Podul pentru care, în urmă cu opt ani, a mai fost alocat un milion de lei pentru repararea rosturilor, s-a degradat din cauza dezvoltării puternice a Sibiului, se arată în raportul de specialitate întocmit de Direcția Tehnică din cadrul Primăriei. ”Datorită dezvoltării municipiului Sibiu și a industrializării puternice, s-a ajuns la creșterea populației urbane și la supraaglomerarea drumurilor, la crearea blocajelor în trafic, la degradarea accentuată a infrastructurii și suprastructurii rutiere. (...) Calea de pod a suferit degradări importante prin apariția de gropi, faianțări ale betonului asfaltic, crăpături, văluriri și, de asemenea, au suferit degradări majore rosturile de dilatare și uzură, ceea ce face ca circulația vehiculelor și a pietonilor să fie îngreunată. De asemenea, burlanele de colectare a apelor pluviale racordate la gurile de canalizare existente sau lăsate să descarce la nivelul solului sunt colmatate, fisurate și neetanșe”, se arată în raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre pregătit pentru ședința de joi.
Estimarea la 8,98 de milioane de lei, cu tot cu TVA, a valorii lucrărilor este dată de documentațiile întocmite de societatea NV Construct SRL. Din acești bani ar urma reabilitată infrastructura și suprastructura podului, a zidurilor de sprijin și scărilor de acces ale podului, a gurilor de scurgere, înlocuirea rosturilor de dilatație, reabilitarea căii de pasaj, a iluminatului public, astfel încât să se asigure siguranța rutieră atât pentru vehicule, cât și pentru pietoni”, se mai arată în raportul Direcției Tehnice.În plus, Primăria are în plan reamenajarea zonei de sub pod. ”Având în vedere că zonele neamenajate de sub pod sunt folosite în prezent pentru parcarea autovehiculelor în condiții improprii, se impune de asemenea reabilitarea căilor de acces adiacente podului și amenajarea corespunzătoare a spațiului de sub bolta podului, cu parcări, alei de acces, pistă de biciclete”.
Conform datelor, vor fi amenajate aproximativ 11 locuri de parcare, pista de biciclete va măsura 149 de m, numărul stâlpilor de iluminat înlocuiți va fi de 98, pe care vor fi amplasate 111 aparate de iluminat.
Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005. Structura are o lungime de 425 de metri, iar la nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Sibiu , Podul Gării , reparatii , primaria , milioane
Vizualizari: 2782
Ultimele comentarii
Acum 12 minute
Gigel
Acum 26 minute
Emil
Acum 27 minute
Bitt Dannman
Acum 29 minute
Adrian
Acum 36 minute
Emil