Patru artere de patru km din Sibiu devin ”coridor de mobilitate”. Proiectul se dorește o continuare a modelului aflat în curs de implementare pe Calea Dumbrăvii, cu benzi dedicate transportului public și piste de biciclete separate de traficul pietonal și cel auto.
”Coridor de mobilitate zona bulevardul Mihai Viteazul – strada Rahovei – strada Nicolae Iorga – Calea Cisnădiei” a fost botezat contractul scos la licitație de către Primăria municipiului Sibiu în cursul zilei de joi. ”Coridorul prezentului obiectiv este situat în zona centrală a municipiului Sibiu, cuprinzând arterele bulevardul Mihai Viteazul, strada Rahovei, strada Nicolae Iorga (între Calea Cisnădiei și bulevardul Mihai Viteazul și strada Rahovei). Se impune lărgirea zonei carosabile cu benzi de circulație dedicate mijloacelor de transport în comun, realizarea de piste de biciclete (inclusiv a zonei de siguranță) și de trotuare, asigurându-se astfel siguranța rutieră atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni și bicicliști, îmbunătățirea condițiilor de trafic în contextul dezvoltărilor actuale și preconizate, în scopul reducerii timpilor de deplasare între zona centrală și zonele industriale, comerciale sau rezidențiale și a încurajării folosirii mijloacelor de transport alternative”, este descrierea contractului din caietul de sarcini.
În total, cele patru artere pentru care este propusă modificarea sistemului de circulație au o lungime de puțin peste patru kilometri. Strada Rahovei măsoară peste 1,7 km, bulevardul Mihai Viteazul – aproximativ un kilometru, porțiunea din Calea Cisnădiei inclusă în proiect – aproape 850 de m, iar cea din strada Nicolae Iorga – aproximativ jumătate de kilometru. Intențiile administrației locale sunt de a permite modificarea amplă a tramei stradale, astfel încât această să servească ideii de ”coridor de mobilitate”.
Întreg aspectul bulevardului Mihai Viteazul urmează să se modifice în urma acestui proiect
Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) solicitată de Primăria Sibiu prin acest contract trebuie să includă ”variante constructive ale drumului, integrând benzile de circulație auto, benzi de încadrare pe sens, benzile dedicate pentru transportul în comun, zone verzi, zone de odihnă, zone de joacă, benzi de încadrare pe sens, benzile dedicate pentru transportul în comun, zone verzi, zone de odihnă, zone de joacă, parcări, piste de deplasare pentru biciclete etc.”
”O prioritate deosebită se va acorda benzilor dedicate transportului public și amplasării stațiilor pentru călători”, caietul de sarcini al procedurii
Proiectul pentru care sunt solicitate elaborarea de documentații trebuie corelat cu lucrările de reabilitare ale Căii Dumbrăvii, prima arteră din municipiu intrată în reabilitare astfel încât să aibă o bandă dedicată transportului public, dar și piste de biciclete și trotuare generoase, alături de benzile dedicate restului vehiculelor.
Benzile de circulație dedicate transportului public vor trebui să aibă o lățime de 3,5 metri, iar cele pentru restul vehiculelor – trei metri. Pistele de biciclete vor trebui amenajate astfel încât să aibă și zone de siguranță. Referitor la lățimea acestor piste, Primăria nu impune anumite dimensiuni, ci solicită conformitatea cu prevederile legale. Potrivit cărora, lățimea minimă a unei piste de biciclete este de un metru pe sens.
Referitor la amenajarea zonelor verzi, a celor de odihnă și a locurilor de joacă, documentația elaborată de Primăria Sibiu solicită să se aibă în vedere ”plantarea de arbori ornamentali cu diametrul tulpinii de minim 5 – 7 cm”.
”Prin această achiziție se intenționează realizarea documentației tehnice de execuție a investiției DALI + proiect tehnic, a studiului de trafic și a unui calcul de emisii de gaze cu efect de seră pentru soluția proiectată”, caietul de sarcini al procedurii
Prin 2023, poate
336.000 de lei, fără TVA, este bugetul alocat acestui contract de către administrația locală. Termenul de depunere a ofertelor de către companiile interesate a fost fixat în data de 3 august 2021, dar lucrurile nu se vor mișca foarte repede. Funcționarii Primăriei și-au asumat ca termen de finalizare a ofertelor ziua de 3 februarie 2022.
Iar momentul în care ar putea fi lansată licitația pentru execuția propriu-zisă a coridorului de deplasare va trebui să aștepte inclusiv după adoptarea unei hotărâri în Consiliul local, ceea ce face ca un termen optimist pentru demararea lucrărilor să fie anul 2023.
Termenul de furnizare a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și expertiza tehnică (studiu de trafic, emisii de gaze cu efect de seră) este de trei luni de la semnarea contractului. După ce indicatorii tehnico-economici stabiliți prin această documentație vor fi aprobați de Consiliul local Sibiu, compania angajată va avea termen de alte trei luni pentru a elabora proiectul tehnic și cel pentru obținerea autorizației de construire.
Tot în cadrul acestui contract va trebui asigurată asistența tehnică pe perioada de execuție a lucrărilor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 14938
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Emil
Acum 4 ore
Bike
Acum 4 ore
Cai verzi pe pereti!
Acum 4 ore
Acolo Duța
Acum 4 ore
Gheorghe Ion