Marţi,
25.01.2022
Cer Senin
Acum
-16°C

Drumul cu patru benzi care dublează autostrada înainte de Boița, gata anul acesta. Dispare un punct negru

Drumul cu patru benzi care dublează autostrada înainte de Boița, gata anul acesta. Dispare un punct negru

În timp ce linia orizontului începe să fie modificată de construirea primei secțiuni a autostrăzii dintre Sibiu și Pitești, constructorii de la Geiger se pregătesc de așternerea asfaltului drumul național dintre Boița și Tălmaciu, drum lărgit la două benzi pe sens.

Proiect demarat pentru fluidizarea traficului care a depășit de foarte mulți ani dimensiunile drumurilor din zona Văii Oltului, lărgirea DN7 la patru benzi de circulație între Boița și Tălmaciu a ajuns zilele trecute la așternerea tronsonului experimental de asfalt. După verificarea calității betoanelor asfaltice propuse în această fază, se va începe așternerea straturilor.

Lucrările de lărgire a porțiunii de 2,3 km au început în a doua parte a lunii septembrie a anului trecut. Termenul de finalizare este 30 septembrie 2021. ”Din cauza vremii nefavorabile am înregistrat întârzieri de aproximativ 45 de zile. Dar ne vom încadra în termenul contractual”, asigură Mihaela Căprioreanu, managerul de proiect din partea Geiger Transilvania, antreprenorul general al lucrării estimată la aproximativ 22 de milioane de lei (proiectare și execuție).

Autostrada Sibiu – Boița la care se lucrează la propriu în paralel cu lărgirea DN7 are drept termen de finalizare primăvara anului 2023. 

Dispare un ”punct negru”

Inițial, acest proiect prevedea o porțiune mai mare din DN7 lărgită la patru benzi. În urma suprapunerii acestui proiect cu cel al secțiunii Sibiu – Boița din autostrada către Pitești, sectorul încredințat celor de la Geiger a fost scurtat.

Trecerea peste dealul Tălmaciu (unde drumul include mai multe viraje consecutive) este considerată un ”punct negru” pe harta rutieră a României, aici fiind înregistrate numeroase accidente mortale și grave. Proiectul aflat în execuție va duce la eliminarea acestui punct negru: practic, mărirea numărului de benzi de la două la patru se va realiza prin separarea pe o porțiune de aproximativ 500 de metri a celor două sensuri de mers. Cel aferent direcției Boița – Sibiu va fi reprezentat de actualul drum, iar pentru sensul invers de circulație tocmai a fost amenajată infrastructura la un nivel cu câțiva metri mai jos de actualul drum. 

Serpetinele din dealul Tălmaciu urmează să își reducă din gradul de periculozitate

Practic, cele două sensuri de mers se vor ”despărți” în zona actualei parcări pentru TIR-uri de dinaintea dealului Tălmaciu. Restul proiectului prevede amplasarea între cele două sensuri a unor separatoare din beton (cum au fost deja amenajate pe porțiunea de drum dintre Veștem și Sibiu).

”Trebuie să avem în vedere că această lucrare se desfășoară sub trafic. Ceea ce nu este deloc ușor, dacă avem în vedere faptul că vorbim de traficul de pe Valea Oltului, unul la valori cât se poate de ridicate. Tocmai de aceea am insistat ca acest șantier să fie semnalizat corespunzător și amplu, inclusiv pe timp de noapte”, Ovidiu Simen, director regional Geiger Transilvania

Punctul ”forte”

De altfel, tocmai în zona în care – după finalizarea proiectului – se vor despărți cele două sensuri poate fi observat și punctul ”forte” din punct de vedere tehnic al proiectului: este vorba de un zid de sprijin din pământ armat, cu coșuri de gabioane umplute cu piatră. Acest zid de sprijin are o lungime de 176 de metri, este construit ”în curbă” și are o înălțime care variază între doi și 13,5 metri. Practic, acest zid de sprijin va asigura stabilitatea celor două noi benzi de circulație care sunt în curs de amenajare pe sensul de mers dinspre Sibiu către Boița. Benzi de circulație amenajate la un nivel diferit față de cel actual al drumului. 

”Aici ne-au fost ridicate cele mai multe probleme din cauza vremii ploioase. Și asta din cauză că pentru ridicarea acestui zid de sprijin era nevoie de așternerea de straturi succesive de umplutură, cu pământ. Practic, noi am lățit dealul. Aici era o râpă, care după ce am îndepărtat vegetația s-a putut vedea mai bine”, descrie Mihaela Căprioreanu, managerul de proiect.

Lung de peste 176 de metri, zidul de sprijin construit pentru a ”lăți dealul” este construit în curbă și are o înălțime maximă de peste 13 m

Proiectul - în cadrul căruia s-au realizat aproape 36.000 de mc de săpătură - utilizează mai bine de 30.000 de mc de umpluturi (între care nu se regăsesc și cele folosite la zidul de sprijin). Iar pământul pentru umpluturi este cel rezultat din lucrările de săpături și care a fost îmbunătățit cu lianți hidraulici in situ. ”Am folosit utilaje care au amestecat acest pământ la fața locului, pentru a obține materialele tehnice necesare. Materialele utilizate pentru zidul de sprijin provin din Italia. Și a fost o provocare și pentru noi această situație, din cauza restricțiilor care au fost impuse în contextul pandemiei”, arată Ovidiu Simen, director regional al antreprenorului general.

Din august, traficul se mută pe ”asfalt nou”

”În ultima săptămână am început execuția tronsonului experimental, până la ultimul strat asfaltic. Urmează a fi preluate carote, analizate în laboratoare, pentru a determina tehnologia care va fi aplicată pe acest tronson”, arată reprezentanții constructurului. Care subliniază că stratul final de asfalt, cel de uzură, va avea o rugozitate ridicată, calitatea acestuia fiind cea normată pentru autostrăzi și care reduce mult riscul de creare a condițiilor pentru acvaplanare.

La fel, și toate parapetele prevăzute vor fi testate pentru a simula atât ciocnirea autoturismelor, cât și a vehiculelor de mari dimensiuni. ”La sfârșitul lunii august estimăm că vom devia traficul pe noua bandă de circulație construită. Vechea cale de rulare va intra în lucrări de ranforsare”, anunță Ovidiu Simen.

Vizualizari: 17818

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Alzara 1918

Acum 6 luni

Propunerea a fost făcută in CJ Sibiu in urmă cu ...21 de ani ! PSD de atunci ( și aliații cu Nastase premier !) demonstrau că nu e necesar și nici nu se poate ! Acesta este ritmul !
Raspunde

Roger

Acum 6 luni

„Dispare un punct negru”? Poate folosiți vorba asta când faceți reclamă unui salon de cosmetică, pentru că în cazul lărgirii DN7 e o așteptare complet nerealistă. E cineva atât de naiv prin redacția TS încât să creadă că lărgirea drumului va elimina automat accidentele? Voi ați văzut ce a fost pe A2? I-ați văzut pe ăia cum întorc pe autostradă ca pe câmp? Tot mai credeți că lipsa autostrăzilor e cauza accidentelor din România? Dacă da, somn ușor în continuare!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus