Duminică,
01.08.2021
Cer Senin
Acum
30°C

Etapă nouă la Red Bull Romaniacs - concurenții vor fi și mecanici, timp de o zi

Etapă nouă la Red Bull Romaniacs - concurenții vor fi și mecanici, timp de o zi

Red Bull Romaniacs, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, ajunge anul acesta la cea de-a 18-a ediție și pregătește o etapă nouă pentru participanți - riderii vor fi pentru o zi și mecanici. 

„Vertical Madness Reloaded“, cum a fost numită ediția din acest an, este caracterizată, ca și cea din 2020, prin urcări și coborâri extrem de abrupte și lungi, diferențe mari de nivel și altitudine, precum și prin absența Prologului. Tradiționalul show urban din centrul Sibiului, menit să stabilească ordinea de start pentru prima dintre cele patru zile în munți, a fost înlocuit cu o sesiune de calificări off-road.  Programată în perioada 27-31 iulie, între ziua a doua și a treia, competiția nu va permite ca participanții să beneficieze de ajutorul echipelor de asistență tehnică.

„Ideea unei etape maraton stăruie în mintea noastră de ani de zile. Am început să o planificăm acum doi ani și, în sfârșit, o vom pune în aplicare anul acesta. Concurenții vor avea șansa de a-și testa abilitățile de mecanici, iar această etapă maraton ar putea chiar să fie decisivă în lupta pentru podium, la toate cele cinci clase (Gold – cel mai dificil traseu, Silver, Bronze, Iron, Atom). Fiind în imposibilitatea de a organiza tradiționalul Prolog, la care ne erau alături mii de spectatori, am fost nevoiți să condimentăm cumva această ediție și să creăm entuziasm“, spune Martin Freinademetz, organizatorul Red Bull Romaniacs.

Practic, concurenții își vor vedea ultima dată mecanicii în punctul de service din ziua a doua. Acesta a fost mutat mai aproape de sosire, însă tot va trebui să ruleze aproximativ o oră pe traseul dur de la Romaniacs până vor ajunge la finișul celei de-a doua zile de raliu. Seara vor putea să lucreze la motociclete, dar nu va fi permis ajutorul oferit de echipele de asistență tehnică – cu acestea se vor întâlni la jumătatea celei de-a treia zile de concurs. 

După cei aproximativ 500 de kilometri de traseu extrem, concurenții vor avea de trecut un ultim hop, înainte de a fi considerați finișeri ai celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Sâmbătă, 31 iulie, faimoasa urcare de pe dealul Gușteriței, de lângă Sibiu, revine în traseul Red Bull Romaniacs, iar fanii, vaccinați împotriva COVID-19, pot merge să-și susțină favoriții.

Anul acesta cursa din România, una dintre cele pe baza cărora a fost realizată Seria Mondială de Hard-Enduro, este inclusă în FIM World Hard Enduro Championship – Campionatul Mondial de Hard Enduro, fiind cea mai lungă etapă din campionat. 

Concurenți din 50 de țări vor participa la cea de-a 18-a ediție a Red Bull Romaniacs, iar cei de la clasa Gold (cea mai dificilă) punctează în clasamentul mondial. 

Cele mai interesante nume ale ediției

Billy Bolt (Marea Britanie – Husqvarna) este lider după ce a câștigat etapa din Italia, urmat de Manuel Lettenbichler (Germania – KTM), câștigătorul ultimelor ediții ale Red Bull Romaniacs, și de Graham Jarvis (Marea Britanie – Husqvarna), riderul care a câștigat de șase ori titlul din Carpați. La 46 de ani, Graham a dovedit că se află în formă pentru încă un podium în România și chiar poate obține al șaptelea titlu. Pe lângă cei trei, în lupta pentru podium îi vom mai vedea și pe Johnny Walker (Marea Britanie – Beta – 2 titluri Romaniacs), Wade Young (Africa de Sud – Sherco – 1 titlu Romaniacs), Alfredo Gomez (Spania – Husqvarna) și Mario Roman (Spania – Sherco).

Norbert Jozsa este concurentul român care are șanse să termine în top 10 la clasa Gold, iar Emanuel Gyenes își va continua numărul record de participări, ajungând la 18 din tot atâtea posibile. Cu numeroase podiumuri la Red Bull Romaniacs, Mani va reveni la clasa Silver, după ce anul trecut, din pricina unei accidentări, a fost nevoit să concureze la clasa Iron.

Tot la clasa Silver va concura și Marcel Hirscher, austriacul cu un palmares legendar în schiul alpin. Debutant la Red Bull Romaniacs, Hirscher a câștigat printre altele aurul olimpic la slalom uriaș, în 2018 la Pyeongchang, deține șase titluri mondiale, și 20 de globuri de cristal (8 Cupa Mondială, 6 slalom, 6 slalom uriaș). Austriacul nu este singurul schior care va lua startul în „Vertical Madness Reloaded“. Elvețianul Justin Murisier este înscris și el tot la clasa Silver. Rămâne de văzut dacă vreunul dintre ei se va apropia de rezultatul lui Alex Antor (Andorra – participant la două ediții ale Jocurilor Olimpice de Iarnă), schiorul care în 2006 a terminat pe podium la clasa Pro (actuala clasă Gold).

Sandra Gomez (Spania), prima femeie care a terminat raliul pe traseul clasei Gold, revine la această categorie dorindu-și să își îmbunătățească rezultatul și să parcurgă un Romaniacs și în condiții de vară, după ce în 2020 raliul s-a desfășurat în luna octombrie.

Poate cea mai interesantă prezență din acest an este cea a lui Pol Tarres (Andorra), care va concura în șaua unei motociclete Yamaha Tenere 700 (un adventure bike), la clasa Bronze. 

Aventura celui mai dificil raliu hard enduro din lume poate fi urmărită pe www.redbullromanaics.com, unde vor fi publicate noutăți din traseu și rezultate live.

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Drumetie

Acum 1 săptămână

Red Bull asta e in programul Anii drumetiei? Numa' zic.
Raspunde

Un sibian comun

Acum 1 săptămână

judetul care se lauda cu anii drumetiei, slow food, linistea din marginime si una din cele mai mari rezervatii naturale din tara continua sa organizeze mizeria asta de concurs ce distruge paduri inca neatinse de piciorul omului e o alta dovada ca directia e foarte gresita. Errare humanum est, sed perseverare diabolicum.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 săptămână

De ce au desființat prologul? Era un spectacol la care puteau participa mulți sibieni
Raspunde

Gigi

Acum 1 săptămână

Ce-ar fi sa ramana enduristii mecanici pe tot parcursul concursului? Am scapa de gaze nearse de la motoare, carari de munte stricate si galagie in parcurile naturale si pe strazile orasului si de marlani cu enduro in trafic care-ti taie calea de parca ar vrea sa se sinucida dar pe masina isi pun sticker cu "atentie la motociclisti". Rednecii noului deceniu, ei si cu fratii lor cu ATVuri.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus