Ieșirea spre Șelimbăr era ieri blocată, coada întinzându-se pe Bulevardul Vasile Milea (dacă-mi permiteți să-i scriu numele deși nu s-a stabilit dacă e erou sau trădător), până la intrarea în sensul giratoriu cu Doamna Stanca. Preț de vreo trei intersecții, șoferii forțau semafoare, negociau strecurări prin coloane, împărțeau urări către mame, morți și chiar fiice, rugându-se la Dumnezeu pentru binele comun, pentru familiile tuturor. Bucuria de a revedea asfaltul în fața mașinii, și nu vreun portbagaj, durează relativ puțin, pentru că dincolo de sensul giratoriu care duce la Parcul Industrial Iordănescu te așteaptă o nouă coadă.
În week-end s-a nimerit, pe același drum parcurs, să vopsească asfaltul oamenii de la ”drumuri naționale”, iar binecuvântările tuturor s-au dus, evident, cu dedicație specială. Zilele următoare, însă, nu se mai vopsea nimic, iar cârdurile de mașini șerpuiau în continuare leneșe pe aproape întreaga distanță dintre Mohu și ieșirea pe Valea Oltului. Spectacolul e vechi, actorii sunt aceiași.
Pe partea cealaltă a orașului, spre Alba, cozile sunt pe sensul de intrare. Zona Vest e scuza universală din ultimii 10 ani și nimeni nu face nimic.
În oraș, fiecare șofer știe mersul lucrurilor în funcție de propriile probleme. Oamenii s-au învățat la ce oră să iasă cu mașina, pe care traseu, ce străzi sunt închise săptămâna asta, dar aici administrația îți taie elanul revoluționar explicându-ți că se poate circula pe jos, cu autobuzul, ori cu bicicleta, pentru că de aia se dau milioane de lei pentru benzi dedicate amatorilor de pedale. În plus, din toamnă reînvie pandemia și stăm din nou, toți, în case.
Situația enunțată mai sus nu e de ieri. Nici de luna trecută. Însă prin alte locuri vezi măcar mâna celor ar trebui să se îngrijească de binele comun. Proiectul centurii SUD e învârtit public, ciclic, în ani electorali, iar legăturile cu Șelimbărul se fac tot așa cum se cârpeau cămășile, la țară, acum 100 de ani. Dar pe lângă visele pe care le-au prins și cei care și-au stabilit domiciliul pe Calea Dumbrăvii 155 nu rămâne nimic.
Înțeleg că aproape tot efectivul poliției rutiere a fost săltat pe motiv de șpagă, însă IPJ nu are nicio scuză. Nu am văzut agenți în intersecții nici înainte, când erau toți la datorie. În plus, și administrația locală ar putea face ceva. Potrivit Legii 155/2010, care reglementează activitatea Poliţiei Locale, această instituţie are, printre atribuții, și activități în privinţa circulaţiei pe drumurile publice. Art. 7 pct. a) prevede: ”Poliția locală asigură fluența circulației pe drumurile publice din raza teritorială de competență, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuțiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulației pe drumurile publice”; iar pct. F) prevede: ”acordă sprijin unităților/structurilor teritoriale ale Poliției Române în luarea măsurilor pentru asigurarea fluenței și siguranței traficului”.
Nu zic de parcări, de piste de biciclete inutile, de lucrări de semnalizare făcute sub trafic intens, de alte lucruri pentru care trebuie mai mult efort și o doză de proiecție în viitor. Vorbesc doar de lipsa de preocupare a instituțiilor față de ce se întâmplă astăzi în oraș, și cum pot fi cât de cât rezolvate. Un minim interes. Pentru că în lipsa autorității, în timp, fiecare va face ce-l taie capul.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Șelimbăr , Sibiu , Mohu , trafic , Zona Vest , vasile milea , masini , parcari , piste de biciclete
Vizualizari: 12481
Ultimele comentarii
Acum 45 minute
Alex
Acum 1 oră
Florin
Acum 1 oră
Sandrino Arhitecti
Acum 1 oră
Till Eulenspiegel
Acum 1 oră
Ionutz Vl