Marţi,
19.03.2024
Parțial Noros
Acum
1°C

Proiect: Centura velo a Sibiului. ”Putem gândi o centura velo care sa ocolească întreg orașul, un inel care să lege toate localitățile limitrofe”

Proiect: Centura velo a Sibiului. ”Putem gândi o centura velo care sa ocolească întreg orașul, un inel care să lege toate localitățile limitrofe”

O pistă de biciclete care să înconjoare municipiul Sibiu este propunerea Asociației pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu (AIOS) transmisă Primăriei Sibiu, administrațiilor din jurul municipiului, dar și Consiliului Județean. Demersurile au început în urmă cu trei luni, susține președintele AIOS, Tudor Șt. Popa. Motivele pentru care ar fi nevoie de un astfel de traseu sunt numeroase, susține acesta. ”Cele mai recente studii de trafic, realizate anul trecut pentru Planul de mobilitate  urbană, arată faptul că există un trafic substanțial de bicicliști spre Zona Industrială Vest, asta probabil și pentru ca unele companii de aici oferă facilitați angajaților ce merg cu bicicleta la muncă. De asemena, știm faptul că traficul auto dinspre Cartierul Arhitecților este sufocant, fiind destui locuitori ce prefera sa ocolească orasul prin Cisnădie, apoi urcă pe autostradă pentru a ajunge la muncă, în zona de Vest. Aceste două motive, plus cele legate de sănătate, ar putea fi suficiente pentru realizarea unei centuri pentru biciclete ce ocolește orașul. Dar nu vreau să ne oprim aici, putând gândi o centura velo ce sa ocolească întreg orasul, un inel ce sa lege toate localitățile limitrofe, cu legături directe spre pistele de biciclete existente în oraș. Astfel, centura velo ar avea pe de o parte funcțiune utilitară, putând fi folosită zilnic pentru a ajunge la munca în Zona industrială Vest și în celelalte zone industriale și pe de altă parte în scop turistic, deoarece se poate ajunge foarte ușor din Sibiu spre Șopa sau spre Bungard și Mohu, unde se pot dezvolta pensiuni, restaurante, ferme turistice”, a declarat Tudor Șt. Popa pentru Turnul Sfatului.

”Ne-a învățat pandemia”

O infrastructură pentru biciclete, sigură, este un proiect pe termen lung, admite președintele AIOS. ”Pandemia ne-a învățat sa ieșim mult din oraș și sa ne petrecem majoritatea timpului in aer liber. Cu siguranta centura velo in jurul Sibiului ar fi o facilitate foarte folosită de către sibieni, locuitorii din “zona metropolitana” dar și de către turiști. Este un plan pe mai mulți ani. Este imperios necesar sa includem aceasta centura velo in planurile de dezvoltare ale tuturor localităților limitrofe Sibiului dar și a municipiului deoarece, odată inclusă in PUG-uri, este primul pas spre realizare. Nu trebuie sa se facă mâine dar trebuie sa o avem in vedere pentru a o putea realiza in următorii 5-10 ani”, a mai spus reprezentantul Asociației.

Întâlnire la Consiliul Județean și Primăria Sibiu

Alături de Asociația Tură în Natură, cooptați în acest proiect, reprezentanții AIOS au avut întâlniri cu factori de decizie din cele mai importante administrații din județ: Consiliul Județean și Primăria Sibiu. ”Preocuparea pentru un județ cu o mobilitate care să reducă nivelul de poluare, oferind în același timp, cetățenilor săi, alternative sănătoase de deplasare, se regăsește prioritar pe agenda de lucru a Asociației pentru Înfrumusețarea Orașului (AIOS) și Asociației Tură în Natură. Centura Velo ar urma să cuprindă o pistă de biciclete utilitară, care să lege cartierele noi din jurul orașului de Zona Industrială Vest (dar nu numai), pentru un acces prietenos al drumului casă-serviciu, pe de-o parte, și care pe de altă parte să conecteze locuitorii orașului și turiștii cu zonele de petrecere a timpului liber și agrement aflate în satele și comunele limitrofe Municipiului Sibiu”, au expus ONG-iștii în fața administrației locale.

Deocamdată nu există în răspuns ferm al celor două instituții, măcar, care să poată să facă o proiecție în timp a proiectului.

Propunere de traseu:

Cartierul Arhitecților → Muzeul Satului (legătură directă cu pista existentă Rășinari-Parcul SubArini) → Râul Cibin (se poate face legătura cu zona Aqua Park ) → Zona Industrială Vest → Șura Mică (varianta 1) → Șura Mare (varianta 1) → Râul Cibin (legătură directă cu pista de biciclete aflată în proicetare ) → Bungard (se poate face legătura cu Mohu) → Râul Cisnădie → Lacul Șopa (varianta 2) → DJ106C (pistă biciclete deja existentă ) → Cartierul Arhitecților

Avantaje:

- Legătură facilă și eco cu Zona Industrială Vest din Sudul Sibiului (Cartierul Arhitecților, Șelimbăr și din cartierele Valea Aurie, Calea Dumbării ș.a.) precum și din Nord (Șura Mică, Șura Mare pentru varianta 1 de treaseu; Terezian, Țiglari ș.a. pentru varianta 2)

- Posibilitatea de a prelungi pista de biciclete aflată în proiectare în Municipiul Sibiu (pe malurile râului Cibin) => legătură directă cu Zona Industrială Vest a cartierelor Turnișor, Ștrand, Pța. Cluj, Centru, Lazaret, Terezian, Gușterița ș.a.

- Zonă de agrement în Nordul Sibiului (Șura Mică, Șura Mare) și Est (Bungard, Mohu) cu posibilitatea dezvoltării turismului => afaceri locale, locuri de agrement, alimentație publică, spații de cazare rurale, ferme deschise ș.a.

- Acces facil și prietenos cu mediul spre zone de agrement existente cum ar fi Muzeul ASTRA (Pădurea Dumbrava), Grădina Zoologică, Clubul ecvestru (Șelimbăr) ș.a.

- Acces facil spre viitoare zone de agrement, aflate în proiectare, cum ar fi Lacul Șopa (Șelimbăr), Aqua Park (La Cascade, râul Cibin), Gușterland (Gușterița)

Așa cum arată realitatea din teren, Sibiul este unul dintre județele unde locuitorii săi includ din ce în ce mai frecvent mersul pe bicicletă în rutina lor zilnică - și este locul în care se desfășoară, an de an, o spectaculoasă competiție internațională: Turul Ciclist al Sibiului. Lucru ce poate ajuta inclusiv la dezvoltatea localităților limitrofe municipiului Sibiu, prin dezvoltarea unei infrastructuri accesibile mersului pe bicicletă spre acestea. Realizarea centurii velo în jurul Sibiului ar fi o consecință firească a stilului de viață imbrățișat de sibieni și ar include județul nostru în lista regiunilor europene care au făcut un salt de la proiect la dezvoltarea concretă a unei rețele de piste dedicate velo-turismului

De aici poate fi descărcat proiectul

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Un biciclist

Acum 2 ani

Orice kilometru de pista e binevenit. Dar cine isi inchipuie ca un angajat din zona conti care locuieste in arhitecților s-ar trezi dimineața cu cel putin jumate de ora mai devreme si ar pedala cel putin de 3x mai multi km decat varianta prin oras e o cel putin nerealist. Biciclistul profesionist sau navetist zi de zi e un om pragmatic nu are timp de ocolit aiurea. De ex pt a folosi pista de pe maramuresului spre cl poplacii el are nevoie de intrari iesiri LINE pe/de pe pista pe strada si zone de siguranta cand revine de pe pista pe stradă. Gândiți mai mult in sensul asta. Si pistonati naibii odata primaria aia plina de incompetenti sa puna capacele de canalel la nivel. Sau sa pedaleze ei pe orice sens a "pistei" de pe a. Iulia zona sutraversarii podului cfr./fost mcdonals.

Raspunde

Max rasinareanul

Acum 2 ani

Legati pista din Dumbrava de Cisnadioara. Sunt foarte multi ciclisti spre Cisnadioara.

Raspunde

Alin

Acum 2 ani

O idee foarte buna care de mult e realizata in Europa cu fonduri europene.

Raspunde

John doe

Acum 2 ani

Ideea este bună. Doar să nu lăsăm echipa fodor sa se ocupe de proiect pentru că sunt șanse să rezulte o pistă de 0,5m lățime care trece prin mijlocul tuturor stânelor cu câini agresivi. La piste și trotuare super înguste este oricum campioană echipa fodor.

Raspunde

Eddy Merckx

Acum 2 ani

De gândit se pot gândi multe, trebuie și făcute. Spațiul este suficient peste tot sau pistele vor avea doar câteva zeci de centimetri ? O vopsea portocalie nu înseamnă pistă de bicicletă. Și mai e și faptul că așa zisele piste de biciclete sunt tot mai frecvent ocupate de mașini, care nu au loc de parcare sau proprietarii nu au chef să-și lase mașinile în curte.

Raspunde

Crisa

Acum 2 ani

Doamne ajută, să fie finalizat acest proiect! Felicitări inițiatorilor

Raspunde

Alzara 1918

Acum 2 ani

Cu ideile stăm ( asociațiile ) bine ; cu realizările ( instituțiile ) - cum se vede ! In urmă cu 5 ani (!) AIOS ( prin intervenția publică a ES ambasadorului Emil Hurezeană ) propunea reamplasarea statuii baroce a sf Nepomouk pe vechiul amplasament din Piața Mare de unde a fost gonit de Ciuma Roșie Originală . Am uitat-o in curtea interioară a Parohiei Romano-Catolice .
Raspunde

Robert

Acum 2 ani

Ati vazut careva in ce hal se afla pista dintre Cisnadie si Sibiu? Are fisuri si este iarba iesita PRIN asfalt. In primavara erau flori iesit din asfalt. Va dati seama cat de subtire este stratul??? Pe langa asta , nu cred ca se putea face mai denivelata, e practic pusa cu lopata...toate astea la putin peste un an de la inaugurare.
Raspunde

@ Robert

Acum 2 ani

pista e denivelata din prima zi . constructorul a asezat si nivelat asfaltul cu lopata. Iar primaria Sibiu si celelalte autoritati locale platesc cu bani grei pentru lucru facut de mantuiala. Pista nou nouta de pe Maramuresului e la fel de denivelata. La fel cea dintre Cisnadiara si Cisnadie.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus