Șeful Organizației Mondiale a Sănătății a propunea limitarea vitezei în orașe la 30 de km/h, în contextul siguranței rutiere și a reducerii poluării. La sfârșitul lunii august, în Paris se aplică această măsură, iar mai multe orașe din țară au luat în considerare această inițiativă. În cazul Sibiului, primarul Astrid Fodor a explicat pentru Turnul Sfatului că nu se impune un astfel de demers.
”Pe multe străzi viteza maximă este deja fixată la 30 km/h”
În primul rând, susține primarul Sibiului, în zona centrală, pe aproape toate străzile deja există restricții de viteză. "Circulația în localități este limitată prin lege la 50 km/h, dar marea problemă este că nu se respectă de către șoferi, iar Poliția Rutieră nu ia măsuri mai drastice împotriva celor care circulă cu viteză. Amplasarea de radare, inclusiv fixe, și prezența în teren a echipajelor de Poliție ar crește siguranța în trafic. Atât timp cât nici această limită de viteză nu este respectată nu văd cum ar fi respectată o limită de viteză inferioară. Pe de altă parte, trebuie să precizăm că în cazul particular al Sibiului, în centrul istoric, pe multe străzi viteza maximă este deja fixată la 30 km/h și, oricum, viteza de rulare este mică, mai ales pe străzile înguste și pe cele unde configurația și insulele calmatoare de trafic descurajează circulația cu viteză. Și în restul orașului sunt numeroase străzi pe care viteza este limitată la 30 de km/h. Spre exemplu, cartierele de blocuri a căror infrastructură rutieră a fost modernizată recent sunt semnalizate ca și zonă rezidențială. Aceasta înseamnă că viteza maximă este de 20 de km/h, iar șoferii au obligația de a nu stânjeni circulația pietonală, chiar dacă, în acest scop, trebuie să oprească și să le acorde prioritate pietonilor. Astfel de măsuri sunt deja aplicate în Hipodrom și urmează să se instituie în Ștrand și Terezian, după finalizarea lucrărilor” susține Astrid Fodor.
”Sibiul este un oraș al distanțelor scurte”
Primarul spune că în Sibiu se poate circula foarte mult pe jos, datorită distanțelor scurte, în plus, municipalitatea va facilita introducerea unor mijloace de transport ecologice. ”În ceea ce privește impactul acestei măsuri în sensul reducerii poluării, consider că reducerea noxelor generate de traficul auto va fi posibilă pe măsură ce dezvoltăm în Sibiu mijloacele alternative de deplasare. Modernizarea sistemului de transport public este în curs, iar Linia Verde de transport public în centrul istoric este aproape gata de intrare în operare. De asemenea, în toamnă amenajăm centrele de închirieri de biciclete Sibiu Bike City și continuăm lucrul la proiectele prin care creăm piste sigure pentru biciclete pe artere mari din Sibiu și pe malurile Cibinului. În plus, Sibiul este un oraș al distanțelor scurte, iar mersul pe jos este o alternativă viabilă. Trecerea de la transportul poluant cu autovehiculul personal la un transport public mai puțin poluant sau cu 0 emisii se poate face doar treptat și în timp pentru că este necesară și o schimbare a mentalității comunității. Reducerea vitezei de rulare ar îmbunătăți siguranța pietonilor în trafic, dar ar crește și gradul de poluare, crescând timpul de deplasare și implicit de funcționare a motorului”, a mai arătat primarul municipiului.
Astrid Fodor susține că această metodă de creștere a siguranței în trafic va fi analizată de specialiștii din Comisia de Circulație, ”dar inevitabil vor trebui să țină cont de toate aspectele pe care le-am expus și de alte considerente tehnice pe care le cunosc mai bine prin pregătirea profesională pe care o au și poziția pe care o ocupă", a mai spus Astrid Fodor.
OMS: Pe măsură ce ne revenim după COVID-19, să construim și drumuri mai sigure
Seful OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, a propus în luna mai, cu ocazia lansării de către ONU a Săptămânii Globale a Siguranței Rutiere, limitarea vitezei în orașe la 30 de km/h. "Pe măsură ce ne revenim după COVID-19, să construim și drumuri mai sigure, pentru o lume mai sigură", a declarat Tedros, citat de Deutsche Welle.
Conform informațiilor distribuite de OMS, o persoană moare într-un accident rutier o dată la 24 de secunde. Aproape o treime din acele decese pot fi cauzate de viteza excesivă. Totodată, potrivit OMS, fiecare kilometru pe ora peste limita de viteză crește riscul unui accident fatal cu 4-5%.
De la sfârșitul lunii august, Parisul va limita viteza de circulație în oraş la 30 km/h
Primarul Anne Hidalgo a decis să promoveze mobilitatea durabilă, astfel că, din 30 august, Parisul va deveni „oraşul cu 30 km pe oră”. Asta pentru că limita de viteză pentru maşini şi motociclete va scădea de la 50 la 30 km/h în aproape întreaga capitală, cu excepţia şoselelor de centură şi a câtorva bulevarde. Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea „noi mobilităţi”, în special bicicleta, scrie Mediafax. „Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici", a adăugat Belliard, care a reamintit că „oraşul cu 30 km pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.
Pe Champs Elysées, pe bulevardul Grande-Armée şi Foch şi pe o altă stradă cu patru benzi, limita va rămâne la 50 km/h. Primarul Hidalgo trebuie, de asemenea, să răspundă numeroaselor critici ale celor care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 6500
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Adrian
Acum 7 ore
Loijhbloijh
Acum 7 ore
Emil
Acum 7 ore
Pastor marginas
Acum 7 ore
Emil