Luni,
25.10.2021
Cer Senin
Acum
8°C

Sibiul nu va aplica generalizat măsura limitării vitezei la 30 km/h. Astrid Fodor: Reducerea poluării se va face renunțând la deplasarea cu automobilele

Sibiul nu va aplica generalizat măsura limitării vitezei la 30 km/h. Astrid Fodor: Reducerea poluării se va face renunțând la deplasarea cu automobilele

Șeful Organizației Mondiale a Sănătății a propunea limitarea vitezei în orașe la 30 de km/h, în contextul siguranței rutiere și a reducerii poluării. La sfârșitul lunii august, în Paris se aplică această măsură, iar mai multe orașe din țară au luat în considerare această inițiativă. În cazul Sibiului, primarul Astrid Fodor a explicat pentru Turnul Sfatului că nu se impune un astfel de demers.

”Pe multe străzi viteza maximă este deja fixată la 30 km/h

În primul rând, susține primarul Sibiului, în zona centrală, pe aproape toate străzile deja există restricții de viteză. "Circulația în localități este limitată prin lege la 50 km/h, dar marea problemă este că nu se respectă de către șoferi, iar Poliția Rutieră nu ia măsuri mai drastice împotriva celor care circulă cu viteză. Amplasarea de radare, inclusiv fixe, și prezența în teren a echipajelor de Poliție ar crește siguranța în trafic. Atât timp cât nici această limită de viteză nu este respectată nu văd cum ar fi respectată o limită de viteză inferioară. Pe de altă parte, trebuie să precizăm că în cazul particular al Sibiului, în centrul istoric, pe multe străzi viteza maximă este deja fixată la 30 km/h și, oricum, viteza de rulare este mică, mai ales pe străzile înguste și pe cele unde configurația și insulele calmatoare de trafic descurajează circulația cu viteză. Și în restul orașului sunt numeroase străzi pe care viteza este limitată la 30 de km/h. Spre exemplu, cartierele de blocuri a căror infrastructură rutieră a fost modernizată recent sunt semnalizate ca și zonă rezidențială. Aceasta înseamnă că viteza maximă este de 20 de km/h, iar șoferii au obligația de a nu stânjeni circulația pietonală, chiar dacă, în acest scop, trebuie să oprească și să le acorde prioritate pietonilor. Astfel de măsuri sunt deja aplicate în Hipodrom și urmează să se instituie în Ștrand și Terezian, după finalizarea lucrărilor” susține Astrid Fodor.

”Sibiul este un oraș al distanțelor scurte

Primarul spune că în Sibiu se poate circula foarte mult pe jos, datorită distanțelor scurte, în plus, municipalitatea va facilita introducerea unor mijloace de transport ecologice. ”În ceea ce privește impactul acestei măsuri în sensul reducerii poluării, consider că reducerea noxelor generate de traficul auto va fi posibilă pe măsură ce dezvoltăm în Sibiu mijloacele alternative de deplasare. Modernizarea sistemului de transport public este în curs, iar Linia Verde de transport public în centrul istoric este aproape gata de intrare în operare. De asemenea, în toamnă amenajăm centrele de închirieri de biciclete Sibiu Bike City și continuăm lucrul la proiectele prin care creăm piste sigure pentru biciclete pe artere mari din Sibiu și pe malurile Cibinului. În plus, Sibiul este un oraș al distanțelor scurte, iar mersul pe jos este o alternativă viabilă. Trecerea de la transportul poluant cu autovehiculul personal la un transport public mai puțin poluant sau cu 0 emisii se poate face doar treptat și în timp pentru că este necesară și o schimbare a mentalității comunității. Reducerea vitezei de rulare ar îmbunătăți siguranța pietonilor în trafic, dar ar crește și gradul de poluare, crescând timpul de deplasare și implicit de funcționare a motorului”, a mai arătat primarul municipiului.

Astrid Fodor susține că această metodă de creștere a siguranței în trafic va fi analizată de specialiștii din Comisia de Circulație, ”dar inevitabil vor trebui să țină cont de toate aspectele pe care le-am expus și de alte considerente tehnice pe care le cunosc mai bine prin pregătirea profesională pe care o au și poziția pe care o ocupă", a mai spus Astrid Fodor.

OMS: Pe măsură ce ne revenim după COVID-19, să construim și drumuri mai sigure

Seful OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, a propus în luna mai, cu ocazia lansării de către ONU a Săptămânii Globale a Siguranței Rutiere, limitarea vitezei în orașe la 30 de km/h. "Pe măsură ce ne revenim după COVID-19, să construim și drumuri mai sigure, pentru o lume mai sigură", a declarat Tedros, citat de Deutsche Welle.

Conform informațiilor distribuite de OMS, o persoană moare într-un accident rutier o dată la 24 de secunde. Aproape o treime din acele decese pot fi cauzate de viteza excesivă. Totodată, potrivit OMS, fiecare kilometru pe ora peste limita de viteză crește riscul unui accident fatal cu 4-5%.

De la sfârșitul lunii august, Parisul va limita viteza de circulație în oraş la 30 km/h

Primarul Anne Hidalgo a decis să promoveze mobilitatea durabilă, astfel că, din 30 august, Parisul va deveni „oraşul cu 30 km pe oră”. Asta pentru că limita de viteză pentru maşini şi motociclete va scădea de la 50 la 30 km/h în aproape întreaga capitală, cu excepţia şoselelor de centură şi a câtorva bulevarde. Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea „noi mobilităţi”, în special bicicleta, scrie Mediafax. „Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici", a adăugat Belliard, care a reamintit că „oraşul cu 30 km pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.

Pe Champs Elysées, pe bulevardul Grande-Armée şi Foch şi pe o altă stradă cu patru benzi, limita va rămâne la 50 km/h. Primarul Hidalgo trebuie, de asemenea, să răspundă numeroaselor critici ale celor care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris.

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

2cents

Acum 2 luni

Renuntarea la automobile se poate face usor cand ai deja parcari tip park and ride, o infrastructura de transport in comun bine pusa la punct, eventual cu metrou inclus, si drumuri dotate cu trotuare largi si bine amenajate care sa includa si piste de bicicleta separata de carosabil. Sibiul nu are nimic din toate astea, si culmea e ca nici macar drumurile nou facute in ultimii 30 de ani, inguste si fara trotuarea, nu arata ca primaria face vreun pas real in directia asta. Tot ce fac dansii e sa satisfaca dorintele baronilor locali pentru marirea profitului acestora in domeniul imobiliar. Asta e tristul adevar. Restul sunt vorbe
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 luni

renunțarea la automobil se poate face prin renunțarea la a-ți duce dosul în mașină până în fața fast-food-ului, blocînd și pista de biciclete. uite ce simplu e
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Neumann

Acum 2 luni

Ca să încurajezi renunțarea la automobile nu e nevoie de metrou nici măcar în Cluj, darămite în Sibiu, un oraș de 2, 3 ori mai mic. Pistele de biciclete din Ștrand sunt separate de carosabil. În cazurile unde nu s-a putut, se vede că nu s-a putut din cauză că trotuarul nu avea nici măcar jumătate de metru. Blvd. Mihai Viteazul, străzile Rahovei, Nicolae Iorga, dar și Calea Cisnădiei vor fi reconfigurate și vor dobândi benzi dedicate de autobuz + piste de biciclete mai sigure, după modelul celei de pe Maramureșului. Să vedem ce scuze vor mai avea avea atunci oamenii că ”nu am opțiuni de transport în comun”. Cu toate că benzile dedicate de autobuz nu se vor întinde pe distanțe mari și nu vei putea ajunge la serviciu mergând doar pe ele, niște drumuri în parc, la supermarket, cafenele, prieteni (obiective mai apropriate) tot vei putea face cu autobuzul, în loc să iei mașina. Repet: pentru încurajarea renunțării la automobile nu ai nevoie de mai mult. Nici olandezii și danezii nu au mai mult. La danezi, în Copenhaga, deosebirea e că ei au insistat pe piste de biciclete separate de carosabil, în timp ce olandezii au un amestec de piste separate de carosabil + zone shared space. Modelul olandez este însă cel mai apreciat, nicidecum cel danez. Și e simplu de înțeles de ce. Faci piste de biciclete separate de carosabil și lași mașinile în continuare pe străzi? La fel ca înainte practic? Păi, ce e asta? Adică nu schimbi absolut nimic pe străzi. Asta nu încurajează oamenii cu nimic să ia bicicleta/autobuzul, pentru că ei au liber în continuare pe străzi. Iar poluarea aerului continuă, la fel ca și cea fonică. Mare rahat nu ai realizat. Modelul olandez e mult mai restrictiv și, deci, eficient. În concluzie, pistele separate de carosabil prin TOT orașul ar fi o alegere proastă. Trebuie ceva amestecat, ca la olandezi, și să incluzi și zone shared space, iar carosabilul să includă și benzi dedicate de autobuz, altfel nu ai făcut nici o treabă. Dă-mi voie să dau acum și niște exemple și să subliniez că și olandezii au piste nedelimitate de carosabil decât printr-o linie de vopsea trasată pe asfalt: https://youtu.be/PcKXjFCC2f0?t=839 Iar în clipul acesta, poți vedea și pistele de biciclete din Copenhaga, cu explicații de ce cele ale oldandezilor din Amsterdam sunt mult superioare: https://youtu.be/HjzzV2Akyds?t=380 Vei putea observa acolo toate caracteristicile sistemului de piste de biciclete din Olanda și de acela e cel mai bun din lume.
Raspunde

@Neumann

Acum 2 luni

Domnule Neumann (adica "Omul nou", asa cum era ala ctitorit de comunisti pe vremuri si acum de neomarxisti), raspunsul dvs imi arata de ce va si semnati asa. Constrangerea este singura solutie vazuta de dvs. Omul trebuie constrans sa faca ce vrea sistemul, nu? Cam asa va functioneaza logica. Eu zic ca omul trebuie sa primeasca optiuni corecte si el sa aleaga. Nu de alta dar sunt situatii in care chiar trebuie sa alegi autoturismul. Si nu mi se pare ca sunteti deloc deranjat de ceea ce s-a facut in anii de dupa '90 incoace. Oare de ce?
Raspunde

Neumann

Acum 2 luni

Uită-te la istoria implementării pistelor în Olanda. Au început în anii 1970, ca urmare a nr-ului ridicat de accidente auto mortale. Olandezii au ieșit în stradă să protesteze pentru străzi mai sigure. Vezi minutul 2:25 din acest documentar, cu protestele: https://youtu.be/XuBdf9jYj7o?t=145 Ai naibii comuniști olandezii, așa-i? Deșteptule, nu orice constrângere înseamnă ”comunism”. Statul olandez a a fost comunist? Ia zi? Să nu care cumva să fim civilizați! Doamne ferește să avem și noi ce au olandezii! Se vede de ce rămânem mereu în urmă față de restul țărilor. Vrem aer mai curat, mai puțină poluare fonică, dar să nu care cumva să ne ia mașinile, să nu care cumva să nu mai cumpăr eu cazanul ăla rablagit la 1000 de euro din Germania Vrem mediu înconjurător mai curat, dar aruncăm în continuare noi înșine gunoaie și nici vorbă să reciclăm. Vrem străzi mai sigure și deplângem nr-ul morților de pe șoselele patriei, dar tot noi depășim în curbe pe Valea Oltului, pe linie continuă, mergem cu viteză ridicată prin oraș, prin localități, etc. ALȚII să respecte regulile. Ciudat e că dacă mergem în statele astea europene civilizate, deodată ascultăm de reguli, suntem cuminți și ne place civilizația lor, o lăudăm. Nici prin minte nu ne trece că francezii, olandezii, germanii și belgienii ăștia nu sunt niște nații speciale, ci s-au civilizat cu forța, prin reguli.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 luni

omul va avea opțiuni să facă ce trebuie, dacă nu-ți place ce-ți dăm, îți luăm. până vrei ce-ți dăm. așa-i pe la toți, n-am inventat-o noi
Raspunde

GiGi Ping

Acum 2 luni

tare destept te dai, degeaba
Raspunde

Andrei

Acum 2 luni

Degeaba sari asa mr. Newmann ca toate tarile din lume sunt astazi mai mult sau mai putin comuniste in functie din cat au implementat din ideologia progresista. Dictatura mondiala care se instaureaza acum vrea sa aduca guvern unic mondial si ideologia comunista. Exemplul de urmat este China, ne spun mai marii lumii. Olanda nu este in afara acestei noi ordini mondiale. Din contra, face exces de zel. A luat imigranti cu zecile de mii, pentru implementarea planului Kalergi si metisarea Europei. Cetatenii sunt obligati sa se supuna unor legi dictate de o minoritate. Legislatia ii "protejeaza" pe imigranti in detrimentul cetatenilor olandezi la fel cum protejeaza ultra-minoritatea LGBT in defavoarea majoritatii normale. Dupa ani de zile de "supunere", oamenii s-au invatat sa li se spuna si sa faca orice le este ordonat. Cele mai stupide legi date de minoritati sunt urmate de populatia imbecilizata. Spui ca au "civilizatie" pentru ca sunt disciplinati? Disciplina are un rol foarte important in societate, insa doar daca omul este incredintat ca supunerea lui vine din vointa proprie. Daca este impusa prin legislatie abuziva disciplina se cheama dresaj. Populatia Olandei este dresata sa asculte orice. Voi, cand umblati prin alte parti, daca nu aveti un set de valori morale bine definite cu siguranta va pierdeti in detaliile unei vieti obediente. Dar asta pentru ca nu sunteti in stare sa analizati situatia in mod real. Nu observati elementele de ansamblu, politico-sociale. De aceea judecati simplist, din punct de vedere strict financiar, sau al "disciplinei" care v-a impresionat acolo. Daca nu intelegeti bine societatea din care ati plecat, nu aveti notiunile istorice ale tarii voastre si ale celei de adoptie, nu aveti cum sa faceti o analiza pertinenta si nici nu aveti cum sa intelegeti ce se intampla in realitate, la nivel politic in lume. Pacat de voi.
Raspunde

Smo

Acum 2 luni

OMS mai bine s-ar ocupa de viruși scăpați de sub control și de rezolvarea bolilor existente precum și înăsprirea sancțiunilor pentru arme biologice gen COVID 19 decât sa moara de grija normelor rutiere .Asta este un fel de încălzire petru vitezele amețitoare pe care le vor înregistra mașinile electrice.Totusi probabil cei de la OMS sunt obișnuiți cu mile pe ora
Raspunde

Birtu

Acum 2 luni

Cu piste de biciclete facute dupa cum vor constructorii si fara sens,bucati ici si colo sint sigur ca sibienii vor lasa masinile si vor trece imediat pe alte mijloace de transport ecologiece. Cu 50 bani poti inchiria o trotineta un minut,fiind orasul mic cu 2 lei ajungi la destinatie. Prima masura ar fi ca angajatii primariei sa lucreze online de acasa si asa multe masini nu vor fi prinse in trafic. Si mai cred ca ar trebui introduse calestile trase de cai ca din aia sint prin imprejurimi destui. As dori sa prind ziua aia in care vor fi mai multe biciclete,trotinete decat masini pe strada,dar sigur nu apuc.
Raspunde

C. Tățean

Acum 2 luni

Pistele de biciclete sunt înguste și de multe ori ocupate de mașini, iar pietonii au mari dificultăți în traversarea unor intersecții centrale, de când nu mai există semafoare și nici măcar înălțătoare. Tot mai desele accidente o dovedesc.
Raspunde

@Birtu

Acum 2 luni

1.Cu 2 lei mergi din Parcul Astra pana in Piata Mica... Daca vreau sa vin din V. Aaron la serviciu in centru cat ma costa trotineta? 2. Sa vina dna Astrid-Cora pe jos, cu bicicleta, cu trotineta sau cu autobuzul. De pe Moara de scoarta nu-i asa de departe...
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 2 luni

In 1861,in UK,a fost introdusa prima limitare de viteza: 10mph(16 km/h).Autoturismele aveau,probabil,maxim 10CP.Azi,dupa 160 de ani,cu trotinete electrice cu putere mai mare limitam viteza la sub-dublu . Asta da progres !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

ABC

Acum 2 luni

Calitatea aerului la Sibiu deja este foarte bună, așa că nu avem nevoie de radicalisme verzi, ci doar de îmbunătățiri rezonabile, acolo unde sunt cu putință și unde nu dăunează mai mult decât ajută. Automobilul personal nu este doar ca simplu mijloc de transport, ci el este un garant (parțial) al libertății personale. Un regim politic care dușmănește automobilele personale este implicit, fie că își dă el seama sau nu, un regim care dușmănește libertatea, precum și pe cei al căror drept această libertate este.
Raspunde

Gheorghe

Acum 2 luni

Se vede ca cei de la OMS sunt vai steaua lor. O viteza mai mica de circulatie inseamna o perioada mai mare de functionare a motorului pe aceeas distanta deci eliminarea unei cantitati mai mari de gaze. O functionare normala a masini se face la o anumita turatie indiferent ca viteza este de 30 km/h sau 50km/h.Dar asta este cand habarnisti iau decizii. Unde mai pui ca Sibiul este unic in lume prin desfiintarea transportului electric de troleibuze.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus