”Jeg pe suporții din metal, pe geamuri, peste tot. Îmi venea să mă fac mică, cât un bob de mazăre, și să mă ascund în buzunarul unui alt călător până la destinație”, aceasta este prima impresie pe care a avut-o Ioana Pasc, o sibiancă ce lucrează în domeniul publicității.
Pe lângă condițiile groaznice de călătorie, Ioana Pasc a remarcat și prostul management al companiei, iar comentariile le-a lăsat într-o postare pe Facebook. ”La Brașov, unde de obicei urcă foarte multă lume spre București, s-au mai atașat două vagoane suplimentare. Dar vestea a fost ținută în secret, pentru că niciunul dintre călătorii care aveau locuri în vagoanele respective nu știau unde să meargă. Haos total, grămezi de oameni nervoși. Am numărăt persoane care au trecut de 4 ori prin vagonul unde stau, într-o confuzie totală, până când un polițist i-a lămurit (deci nu personalul CFR) să coboare din 425 și să aștepte cuminți atașarea noilor vagoane 420 și 421. Am văzut mulți turiști, vorbitori de engleză, total pierduți. Îi întrebau debusolați pe ceilalți călători unde și-ar putea găsi locurile de pe bilete. Îmi venea să plâng de neputintă și de prostia în care se afundă CFR-ul. Cât de greu era să anunțe în gară, la vorbitorul ăla obosit, în română și engleză, atașarea celor două vagoane noi? Sau cât de greu ar fi fost ca personalul CFR, chiar și controlorii, să stea la intrarea în vagoane și să îndrume lumea corespunzător? Până la urmă, dragă CFR, călătorii nu sunt cititori în stele să știe că tu ai atașat vagoane noi neanunțate”, povestește sibianca.
”Bravo, România, ești fermecătoare. Când ajung la București, aș plonja direct în mașina de spălat rufe, la vreo 60 grade, pe program lung, ca să mă asigur că sunt curată. Cât de ușor s-ar putea transforma mersul cu trenurile noastre într-o experientă plăcută, chiar boemă și relaxantă, cu puțin efort și inițiativă. Măcar un minim de decență, civilizație și scaune pe care să nu te așezi cu silă.
Exemplul dormitului pe noi și contemplării în mediocritate și prostie, sub umbrela CFR. Dar e lung drumul, până la București fac niște exerciții de respirație și mă liniștesc” – Ioana Pasc
Ioana Pasc spune dacă pentru un român o călătorie cu CFR poate fi normală și în aceste condiții, un turist care va avea proasta inspirație de a se urca într-un tren va fi o amintire deplorabilă legată de România. ”Mă gândeam cum îi întâmpină țara asta pe turiștii care ajung să aibă prima impresie despre România din contactul cu CFR. E până la urmă, deseori, cartea de vizită pe care o punem în mâinile multora care ne trec granița. Rezumatul primului flirt între noi și ei: haos, neinformare, trenuri jegoase, întârzieri ridicol de mari, personal sictirit și, nu de puține ori, muzică proastă dată la volum mare, ca în propria sufragerie, să asculte tot vagonul”, a mai scris sibianca în postare.
Ioana Pasc a absolvit International Business Management la Academia de Studii Economice București, a lucrat la Fundația Comunitară Sibiu și a fost coordonator marketing și PR la Innovation Labs. În prezent este fondator al Pineapple Digital & NOOK o agenție de publicitate și marketing.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: jeg , budapesta , Sibiu , Bucuresti , tren , cfr , conditii
Vizualizari: 5154
Ultimele comentarii
Acum 58 minute
HBomb
Acum 1 oră
@Pol-Pot
Acum 1 oră
Soso
Acum 1 oră
Bunu
Acum 1 oră
A