Vineri,
24.09.2021
Parțial Noros
Acum
17°C

Beneficiile practicării exercițiilor fizice regulate

Beneficiile practicării exercițiilor fizice regulate

Atunci când vorbesc despre un stil de viață sănătos, nutriția și sportul sunt fundamentele.

Foarte multă lume invocă faptul că nu are timp pentru a face mișcare regulat, însă practicarea exercițiilor nu cer neapărat un interval lung de timp și nici nu este necesar să fie făcute la o intensitate mărită! Cert este că mișcarea vine la pachet cu foarte multe beneficii.

Șapte ore de mișcare pe săptămâna ne poate îmbunătăți major calitatea vieții, și chiar și practicarea a 10 minute de sport pe zi, în mod constant, duce la o speranța de viață mai mare.

Atunci când faci sport ai mai multă energie, beneficiezi de un somn mai bun, și te menții la o greutate ideală.

Corelarea mișcării cu o calitate a superioară a vieții este demonstrată în mai multe studii, care apar în mod regulat, și cu cât există mai multă cercetare în domeniu cu atât ne poate inspira și motiva mai mult să facem din mișcare o parte integrantă a vieții noastre!

Care sunt beneficiile concrete ale mișcării?

Pentru sistemul cardio-vascular:

-             Întărește inima

-             Îmbunătățește circulația

-             Nutrienții ajung mai repede și ușor la celule

-             Pielea arată mai frumos

-             Crește colesterolul bun și îl diminuează pe cel rău

-             Scade tensiunea arterială

Sistemul digestiv:

-             Susține metabolismul

-             Ajută la sănătatea intestinelor

-             Susține flora microbiană

Sistemul endocrin:

              -crește sensibilitatea la insulină și ajută corpul să proceseze corect glucoza

Sistemul imunitar:

-          Întărește sistemul imunitar

-          Reduce inflamația

Sistemul muscular:

-          Crește masa musculară

-          Îmbunătățește rata metabolică

-          Îmbunătățește funcția motorie

Sistemul nervos:

-          Îmbunătățește funcția cognitivă

-          Îmbunătățește timpul de reacție

Sistemul reproducător:

-          Îmbunătățește fertilitatea, atâta în cazul femeilor cât și a bărbaților

-          Mărește nivelul de energie de peste zi

-          Crește mobilitatea și forța

-          Crește nivelul de încredere

Sistemul respirator:

-          Întărește plămânii și susține bună funcționare a acestora

-          Ajută corpul să folosească oxigen și să elimine dioxid de carbon într-un mod eficient  

Sistemul osos:

              -crește densitatea osoasă

              - previne osteoporoză

              -previne riscul accidentărilor

Pe lângă atâtea beneficii fizice, sportul are o serie de beneficii emoționale!

 

Respectarea unui plan regulat de mișcare reduce riscul apariției depresiei și a stărilor de anxietate. Stresul este manageriat mult mai ușor prin producția de endorfine, acele substanțe care ne ajută să ne simțim bine. Vreau să menționez aici că cei care practică mișcare fizică regulată își cresc stima de sine și încrederea.

Un alt punct de vedere foarte important este că sportul combate excelent procesul de îmbătrânire. Există un studiu care arată că practicarea regulată a sportului îmbunătățesc vârsta metabolică, cresc imunitatea și masă musculară.

Pe scurt cei care se mișcă regulat se simt mai tineri!

Dacă și tu vrei să te simți mai bine, lasă mă să îți dau un sfat: mișcă-te mai mult!

Vizualizari: 3168

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus